Komunikaty PR

Czyste rozwiązanie intralogistyczne dla branży meblarskiej

2016-11-30  |  14:55
Biuro prasowe
Do pobrania Informacja ( 0 MB )

Dzięki postępowi technologicznemu elektryczne wózki widłowe znajdują dziś zastosowanie w zadaniach zarezerwowanych dotąd dla pojazdów spalinowych. Przykładem wdrożenia bezemisyjnych maszyn w otoczeniu wymagającym parametrów osiąganych dotychczas tylko przez dieslowskie odpowiedniki jest fabryka płyt MDF Starwood.

Od 2009 roku liczba sprzedawanych w Europie Zachodniej wózków elektrycznych przewyższa liczbę pojazdów napędzanych silnikami spalinowymi. Choć w naszym kraju wciąż jeszcze dominują urządzenia na olej napędowy i LPG, to według danych UDT z roku na rok ich przewaga maleje. Wpływ na tę sytuację mają zarówno przepisy i programy finansowania promujące ekologiczne rozwiązania, jak i coraz większa moc wózków elektrycznych. Jednym z przedsiębiorstw, które postanowiło wykorzystać nowe możliwości technologiczne, by zrewolucjonizować procesy transportu wewnętrznego, jest Starwood - turecka firma zajmująca się produkcją płyt MDF.

Charakterystyka obiektu

Branża meblarska stawia przed osobami odpowiedzialnymi za organizację procesów intralogistycznych szczególne wymagania. Z jednej strony surowce są na tyle ciężkie, że do ich przewozu niezbędne są wózki o mocy kojarzonej dotychczas jedynie z silnikami Diesla. Z drugiej zaś – konieczność utrzymania delikatnych półproduktów w czystości wymusza podjęcie wielu środków ostrożności i wdrożenie rozwiązań minimalizujących ryzyko ich zanieczyszczenia substancjami powstającymi w wyniku spalania paliwa. W zakładzie Starwood optymalnej organizacji transportu wewnętrznego nie ułatwia także duża skala produkcji. Na powierzchni 220 000 metrów kwadratowych dziennie przewożonych jest nawet 4 500 ton drewna. Powstające w wyniku jego obróbki płyty wiórowe i MDF są na miejscu malowane i lakierowane. Wolumen produkcji sięga 25 000 sztuk na dobę.

Zastosowane rozwiązanie

Pozornie trudne do pogodzenia potrzeby dużej mocy i braku zanieczyszczeń udało się zrealizować dzięki wdrożeniu nowoczesnych czołowych elektrycznych wózków widłowych o udźwigu na poziomie 7 ton. Flotę uzupełniono mniejszymi maszynami. – Aby optymalnie wypełniać zadania transportowe związane z funkcjonowaniem zakładu Starwood, zaopatrzono go w 26 sztuk modelu RX 60-70. W przypadku lżejszych ładunków wykorzystuje się pojazdy tego samego typoszeregu – cztery maszyny o udźwigu 5 t i cztery o udźwigu 2,5 t – mówi Tobiasz Jakubczak, specjalista ds. produktu STILL Polska. – Uzupełnieniem floty jest siedem ciągników R 07 znajdujących zastosowanie w przewozie niespaletyzowanych wyrobów z linii produkcyjnej do obszaru, w którym prowadzona jest kontroli jakości – dodaje. Całkowite wyeliminowanie z zakładu wózków spalinowych pozwoliło zrezygnować z restrykcyjnych procedur mających na celu uniemożliwienie zabrudzenia towaru zanieczyszczeniami powstałymi w wyniku pracy ich silników. Przyniosło to również wymierne oszczędności w obszarze kosztów eksploatacji.

Efekty wdrożenia

Jak się okazało, zastosowanie elektrycznych wózków nie tylko rozwiązało problem emisji gazów i cząstek stałych, ale także istotnie wpłynęło na obniżenie nakładów na utrzymanie floty. – Koszt pracy wykorzystywanych przez nas dotychczas koreańskich wózków spalinowych wynosił średnio około 200 euro. Według najnowszych szacunków, stosowane obecnie maszyny akumulatorowe marki STILL zużywają energię za niespełna 80 euro – mówi Tahir Kitapçı, menadżer ds. logistyki w zakładach Starwood. Warto zaznaczyć, że powyższe wyliczenia nie uwzględniają kosztów serwisu i części zamiennych, które w przypadku wózków spalinowych są zazwyczaj wyższe. Pojazdy elektryczne oferują przy tym większą moc, bardziej kompaktowe wymiary i precyzję działania.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Przemysł Ogólnopolska Inicjatywa Branży Druku 3D Biuro prasowe
2021-09-24 | 11:00

Ogólnopolska Inicjatywa Branży Druku 3D

OGÓLNOPOLSKA INICJATYWA BRANŻY DRUKU 3D Przedsiębiorcy i specjaliści z sektora nowych technologii upamiętniają 100-lecie otwarcia Targów Wschodnich   W
Przemysł PPG: Warszawskie Centrum Wielokulturowe zyskało nowe kolory
2021-09-21 | 11:00

PPG: Warszawskie Centrum Wielokulturowe zyskało nowe kolory

W sobotę, 18 września, działalność po remoncie rozpoczęło Centrum Wielokulturowe na warszawskiej Pradze. Prace remontowe zostały zrealizowane przez firmę PPG w ramach projektu Colorful
Przemysł Innowacja na wyciągnięcie ręki
2021-09-20 | 16:00

Innowacja na wyciągnięcie ręki

Wybór, jakość, design Podnoszenie komfortu użytkowania oraz dbałość o bezpieczeństwo swoich klientów wbudowane jest w DNA marki Cersanit. Każdy nowy produkt tworzony jest

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Transport

Rząd aktualizuje strategię lotniczą dla Polski. Ma być przyjęta na początku 2022 roku

„Polityka rozwoju lotnictwa cywilnego w Polsce do roku 2030” po zmianach ma być gotowa w ciągu kilku najbliższych tygodni i po ocenie oddziaływania na środowisko powinna zostać przyjęta w I kwartale przyszłego roku. – Za 10 lat polski rynek lotniczy będzie już znacznie większy niż ten sprzed pandemii. Nie tylko odrobimy straty, lecz także wykonamy kolejne kroki do przodu – ocenia Marcin Horała, sekretarz stanu w Ministerstwie Infrastruktury i pełnomocnik rządu do spraw Centralnego Portu Komunikacyjnego. Rząd zakłada, że dzięki budowie centralnego lotniska i dobremu położeniu geograficznemu Polska zostanie lotniczym liderem Europy Środkowej.  

Handel

Nowe otwarcie w światowym handlu. Firmy zmieniają łańcuchy dostaw i strategie zamówień

Ostatnie półtora roku okazało się punktem zwrotnym dla światowego handlu. Mimo że pandemiczne zakłócenia nie były tak brzemienne w skutkach, jak się początkowo spodziewano, to i tak dla wielu przedsiębiorstw stały się okazją do zrewidowania strategii zamówień, produkcji i dystrybucji. W efekcie dziś dywersyfikują dostawców i ryzyko, często skracając łańcuchy dostaw. Także państwa przygotowują się na nowe otwarcie w światowym handlu – nowe przepisy w USA czy UE mają zagwarantować, że kluczowe dla gospodarki półprzewodniki będą produkowane lokalnie, a krytyczna infrastruktura będzie lepiej chroniona i monitorowana. 

Motoryzacja

Katowicka Specjalna Strefa Ekonomiczna staje się hubem elektromobilności. Za 70 proc. inwestycji odpowiadają mikro- i mali przedsiębiorcy z Polski

Do Katowickiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej ściąga coraz więcej projektów z obszaru elektromobilności. Wśród nich są produkcja pierwszej w historii polskiej marki samochodu elektrycznego Izera oraz inwestycje FCA Poland, która będzie produkowała w Polsce zupełnie nowe modele samochodów z napędem elektrycznym oraz hybrydowym. Dodatkowo koncern SK Innovation buduje fabryki, w których powstawać będą separatory baterii wykorzystywane w samochodach elektrycznych. Katowicka SSE przyciąga też polskich mikro- i małych przedsiębiorców. W 2020 roku odpowiadali za niemal 70 proc. projektów inwestycyjnych.

IT i technologie

Biodruk 3D może zrewolucjonizować badania kliniczne i transplantologię. Już za kilka lat będzie można wydrukować z komórek zdrowe narządy do przeszczepu

Od początku 2021 roku pacjenci odzyskują wzrok dzięki biodrukowanym rogówkom oka. Tymczasem już za kilka lat możliwe będzie wydrukowanie w podobny sposób trzustki czy wątroby, które będą się nadawać do przeszczepów. Biodruk 3D pozwala również tworzyć z tkanek modele nowotworów i testować na nich działanie terapii celowanych. Wydrukowane modele tkankowe zastępują coraz częściej żywe zwierzęta w procesie badań klinicznych czy testowania kosmetyków.