Komunikaty PR

Czyste rozwiązanie intralogistyczne dla branży meblarskiej

2016-11-30  |  14:55
Biuro prasowe
Do pobrania Informacja ( 0 MB )

Dzięki postępowi technologicznemu elektryczne wózki widłowe znajdują dziś zastosowanie w zadaniach zarezerwowanych dotąd dla pojazdów spalinowych. Przykładem wdrożenia bezemisyjnych maszyn w otoczeniu wymagającym parametrów osiąganych dotychczas tylko przez dieslowskie odpowiedniki jest fabryka płyt MDF Starwood.

Od 2009 roku liczba sprzedawanych w Europie Zachodniej wózków elektrycznych przewyższa liczbę pojazdów napędzanych silnikami spalinowymi. Choć w naszym kraju wciąż jeszcze dominują urządzenia na olej napędowy i LPG, to według danych UDT z roku na rok ich przewaga maleje. Wpływ na tę sytuację mają zarówno przepisy i programy finansowania promujące ekologiczne rozwiązania, jak i coraz większa moc wózków elektrycznych. Jednym z przedsiębiorstw, które postanowiło wykorzystać nowe możliwości technologiczne, by zrewolucjonizować procesy transportu wewnętrznego, jest Starwood - turecka firma zajmująca się produkcją płyt MDF.

Charakterystyka obiektu

Branża meblarska stawia przed osobami odpowiedzialnymi za organizację procesów intralogistycznych szczególne wymagania. Z jednej strony surowce są na tyle ciężkie, że do ich przewozu niezbędne są wózki o mocy kojarzonej dotychczas jedynie z silnikami Diesla. Z drugiej zaś – konieczność utrzymania delikatnych półproduktów w czystości wymusza podjęcie wielu środków ostrożności i wdrożenie rozwiązań minimalizujących ryzyko ich zanieczyszczenia substancjami powstającymi w wyniku spalania paliwa. W zakładzie Starwood optymalnej organizacji transportu wewnętrznego nie ułatwia także duża skala produkcji. Na powierzchni 220 000 metrów kwadratowych dziennie przewożonych jest nawet 4 500 ton drewna. Powstające w wyniku jego obróbki płyty wiórowe i MDF są na miejscu malowane i lakierowane. Wolumen produkcji sięga 25 000 sztuk na dobę.

Zastosowane rozwiązanie

Pozornie trudne do pogodzenia potrzeby dużej mocy i braku zanieczyszczeń udało się zrealizować dzięki wdrożeniu nowoczesnych czołowych elektrycznych wózków widłowych o udźwigu na poziomie 7 ton. Flotę uzupełniono mniejszymi maszynami. – Aby optymalnie wypełniać zadania transportowe związane z funkcjonowaniem zakładu Starwood, zaopatrzono go w 26 sztuk modelu RX 60-70. W przypadku lżejszych ładunków wykorzystuje się pojazdy tego samego typoszeregu – cztery maszyny o udźwigu 5 t i cztery o udźwigu 2,5 t – mówi Tobiasz Jakubczak, specjalista ds. produktu STILL Polska. – Uzupełnieniem floty jest siedem ciągników R 07 znajdujących zastosowanie w przewozie niespaletyzowanych wyrobów z linii produkcyjnej do obszaru, w którym prowadzona jest kontroli jakości – dodaje. Całkowite wyeliminowanie z zakładu wózków spalinowych pozwoliło zrezygnować z restrykcyjnych procedur mających na celu uniemożliwienie zabrudzenia towaru zanieczyszczeniami powstałymi w wyniku pracy ich silników. Przyniosło to również wymierne oszczędności w obszarze kosztów eksploatacji.

Efekty wdrożenia

Jak się okazało, zastosowanie elektrycznych wózków nie tylko rozwiązało problem emisji gazów i cząstek stałych, ale także istotnie wpłynęło na obniżenie nakładów na utrzymanie floty. – Koszt pracy wykorzystywanych przez nas dotychczas koreańskich wózków spalinowych wynosił średnio około 200 euro. Według najnowszych szacunków, stosowane obecnie maszyny akumulatorowe marki STILL zużywają energię za niespełna 80 euro – mówi Tahir Kitapçı, menadżer ds. logistyki w zakładach Starwood. Warto zaznaczyć, że powyższe wyliczenia nie uwzględniają kosztów serwisu i części zamiennych, które w przypadku wózków spalinowych są zazwyczaj wyższe. Pojazdy elektryczne oferują przy tym większą moc, bardziej kompaktowe wymiary i precyzję działania.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Przemysł OnRobot przestawia inteligentny wkrętak typu Plug-and-Play do zadań montażowych Biuro prasowe
2020-07-02 | 13:15

OnRobot przestawia inteligentny wkrętak typu Plug-and-Play do zadań montażowych

Nowy wkrętak OnRobot Screwdriver może zostać wdrożony i przeniesiony do innych zastosowań w krótkim czasie i oferuje inteligentne funkcje, obejmujące precyzyjną kontrolę nad
Przemysł Promotech wspiera finansowo pracowników
2020-07-02 | 13:08

Promotech wspiera finansowo pracowników

Wyższe świadczenia wczasowe i zapomogi dla najgorzej zarabiających – zarząd Promotechu wprowadza działania osłonowe dla pracowników. Z powodu koronawirusa ich pensje uległy
Przemysł Firmy planują inwestować w robotyzację – badanie „Barometr robotyzacji MŚP
2020-06-30 | 16:10

Firmy planują inwestować w robotyzację – badanie „Barometr robotyzacji MŚP"

Warszawa, 30 czerwca 2020 roku – Prawie 1/3 małych i średnich przedsiębiorstw w Polsce, Czechach, Rumunii i na Węgrzech planuje inwestować w robotyzację w ciągu najbliższych trzech

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Infrastruktura

Susza minęła, ale ulewy i podtopienia wciąż groźne. Na rzekach utrzymują się stany ostrzegawcze i alarmowe

Ze skrajności w skrajność – sytuacja hydrologiczna w Polsce jest dynamiczna i nieprzewidywalna. Po wielu miesiącach suszy i braku deszczu przyszedł czas intensywnych opadów  atmosferycznych i zagrożenia powodziowego. Najtrudniejsza sytuacja jest na południu kraju oraz tam, gdzie przemieszcza się fala wezbraniowa. Instytut Meteorologii i Gospodarki Wodnej ostrzega przed gwałtownym wzrostem stanów wody w rzekach na terenie południowej Polski. Tym bardziej że sezon burzowy się nie skończył.

Transport

Trwają prace nad nowym systemem poboru opłat drogowych. Od 2021 roku będzie oparty na geolokalizacji i pozwoli płacić np. smartfonem

Prosty, nowoczesny i wygodny dla przewoźników – taki ma być nowy system poboru opłat drogowych, który zastąpi viaTOLL. Ten przestanie działać z końcem lipca 2021 roku i pozostaną po nim bramownice, które będą wykorzystywane już tylko w celach kontrolnych. Nowy system będzie oparty na geolokalizacji i pozwoli uiścić opłatę drogową m.in. za pośrednictwem aplikacji mobilnej w smartfonie. Zostanie też powiązany z e-Urzędem Skarbowym budowanym w resorcie finansów. Planowane na przyszły rok wdrożenie nowego systemu ma być płynne i nie powodować wzrostu opłat ani problemów dla kierowców.

Jak korzystać z materiałów Newserii?

Ważne informacje dla dziennikarzy i mediów

Wszystkie materiały publikowane w serwisach agencji informacyjnej Newseria przeznaczone są do bezpłatnej dystrybucji poprzez serwisy internetowe, stacje radiowe i telewizje, wydawców prasy oraz aplikacje pełniące funkcję agregatorów newsów. 

Szczegóły dotyczące warunków współpracy znajdują się tutaj.

Handel

Pandemia SARS-CoV-2 przyspieszy zmianę globalnego układu sił. Nowa odsłona rywalizacji między Chinami i USA

– Pandemia koronawirusa przyspieszy zmianę układu sił na politycznej i gospodarczej mapie świata – ocenia politolog, prof. UW, dr hab. Bogdan Góralczyk. Stany Zjednoczone i Chiny jeszcze przed rozprzestrzenianiem się SARS-CoV-2 toczyły wojnę handlową, która teraz została chwilowo zamrożona. Nowy wirus stał się kolejną kością niezgody i przyczyną eskalacji napięć we wzajemnych stosunkach. USA są w tej chwili krajem najbardziej dotkniętym przez pandemię, podczas gdy chińska gospodarka po kryzysie z początku roku praktycznie odzyskała już prawie pełny potencjał.

Finanse

Coraz trudniej o pomnażanie kapitału na światowych rynkach. Przyszłe inwestycje będą wymagały większej gotowości na ryzyko

Pandemia przyniosła zalew rynku płynnością finansową ze strony banków centralnych, w wyniku czego rentowności obligacji nie dadzą już zarobić. Niskie stopy procentowe sprawiają, że wynik na lokatach jest realnie ujemny, coraz trudniej też wynająć jedną z ulubionych przez lata inwestycji Polaków – nieruchomości. W tej sytuacji zostają przemyślane inwestycje w akcje lub obligacje indeksowane inflacją bądź korporacyjne. Tu też jednak czai się ryzyko nieoszacowanego wpływu koronakryzysu na wyniki firm.