Komunikaty PR

Finansowanie wózków widłowych 2016

2016-11-30  |  14:45
Biuro prasowe
Do pobrania Informacja ( 0 MB )

Wiele mówi się ostatnio o wynajmie długoterminowym i leasingu jako formach realizacji inwestycji B2B – również w intralogistyce. Czy dane z rynku potwierdzają, że hasło „flota jako usługa” staje się dziś rzeczywistością?

Jako główną zaletę alternatywnych form finansowania floty, ich zwolennicy wymieniają minimalizację wpływu inwestycji na płynność przedsiębiorstwa oraz często towarzyszące tego typu usługom atrakcyjne pakiety serwisowe. Czy argumenty te są wystarczająco przekonujące, by przełożyły się na popularność korzystania z pojazdów, które formalnie nie są własnością firmy?

Prognozy dla leasingu

Według danych Związku Polskiego Leasingu (ZPL), w 2015 roku w oparciu o tę formę finansowania zrealizowano inwestycje w wózki widłowe na kwotę 572,92 mln złotych. To około 28% całego rynku. Względem 2014.r. odnotowano wzrost o około 20% - przy szacowanym zwiększeniu wartości sprzedaży ogółem na poziomie 18%. Na tej podstawie można wyciągnąć wniosek, że popularność tej usługi rośnie. W tym samym okresie dynamika liczby podpisywanych umów wyniosła +13% (7 217 vs 6 378 sztuk). Oznacza to, że leasingobiorcy zainteresowani byli pojazdami droższymi niż rok wcześniej. Zmianę tę można interpretować jako odzwierciedlenie rosnącego udziału w rynku maszyn segmentu premium lub z napędem elektrycznym, w przypadku których koszty inwestycji kompensowane są dzięki wyższej wydajności. – Jak wynika z naszych obserwacji, wózki akumulatorowe i hybrydowe są coraz bardziej popularne. Może to wynikać z dojrzałości rynku i poszukiwania długofalowych przewag konkurencyjnych. Wydaje się jednak, że nie bez znaczenia jest także duża dostępność form finansowania zmniejszających obciążenia dla inwestora – takich jak leasing, wynajem długoterminowy i elastyczne programy dopasowane do potrzeb klienta – mówi Paweł Włuka, kierownik działu marketingu STILL Polska. Jak wynika z opublikowanego przez ZPL podsumowania trzech pierwszych kwartałów 2016 roku, wartość umów leasingowych na wózki widłowe zwiększyła się w porównaniu z analogicznym okresem 2015 r. o 10,09%. Rynek ten najprawdopodobniej zachowa więc dwucyfrową dynamikę wzrostu, choć przypuszczalnie będzie ona mniejsza niż w poprzednim okresie. Przy założeniu, że skala intralogistycznych inwestycji nie spadnie, może to oznaczać zyskiwanie na znaczeniu innych form finansowania floty.

Popularność wynajmu długoterminowego

Choć trudno o jednoznaczne dane dotyczące wartości rynku wynajmu długoterminowego wózków widłowych, dostępne są analogiczne dane z obszaru Car Fleet Management (CFM). Jak wynika z raportu sygnalnego Instytutu Keralla Research, rok 2016 będzie kolejnym z rzędu, kiedy zwiększy się liczba samochodów użytkowanych przez polskie przedsiębiorstwa w oparciu o to rozwiązanie. Choć skala wzrostów jest niewielka (do 4% rocznie), są one stabilne, a poziom nasycenia rynku wynosi zaledwie 3,5%. Dostawcy tego typu usług wciąż mają więc ogromne pole do popisu. Czy sytuacja na rynku wózków widłowych jest podobna? – Wynajem długoterminowy w intralogistyce ma wiele wspólnego z rozwiązaniami CFM mówi Paweł Włuka, kierownik działu marketingu STILL Polska. – W obu przypadkach klient przenosi pełną odpowiedzialność za płynność pracy pojazdów na dostawcę usługi. W ramach stałej, miesięcznej opłaty otrzymuje gwarancję interwencji serwisowych, przeglądów czy nawet dostęp do urządzeń zastępczych na czas ewentualnej naprawy. Możliwości dostosowania tego typu usług do potrzeb konkretnego przedsiębiorstwa są bardzo szerokie. Nasi doradcy pomagają klientom wybrać najodpowiedniejsze dla nich rozwiązania – tłumaczy ekspert. Szczególnie duże korzyści, wynikające z optymalizacji kosztów eksploatacji i serwisowania wózków, wypracowuje się w przypadku dużych firm, mających w swoich strukturach liczne magazyny i centra dystrybucyjne.

Elastyczne rozwiązania dla dużych graczy

W przypadku przedsiębiorstw, na których flotę intralogistyczna składa się kilkadziesiąt lub kilkaset wózków funkcjonujących w wielu lokalizacjach, oszczędności wynikające z umów wynajmu długoterminowego z pakietem full-service są znaczące. Korzyści płyną nie tylko z przewidywalności kosztów utrzymania ruchu i odciążenia menadżerów poszczególnych zakładów, ale także ze stosowania przez dostawców innowacyjnych metod ewidencji wskaźników eksploatacji. Renomowani producenci wózków oferują systemy informatyczne, dzięki którym minimalizuje się rozbieżności w liczbie roboczogodzin przypadających na poszczególne pojazdy, zmniejszając tym samym ich przeciętną awaryjność. Pozwalają one także na dokładne oszacowanie zapotrzebowania na maszyny konkretnych typów oraz bieżącą optymalizację procesów poprzez manipulowanie liczbą pojazdów różnych rodzajów, dobieranie wyposażenia dodatkowego czy wskazania okresów, w których zasadne jest rozszerzenie floty o wózki pozyskane w oparciu o wynajem krótkoterminowy. Możliwe są przy tym łączne rozliczenia wielu zakładów w oparciu o przebieg urządzeń.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Przemysł Ogólnopolska Inicjatywa Branży Druku 3D Biuro prasowe
2021-09-24 | 11:00

Ogólnopolska Inicjatywa Branży Druku 3D

OGÓLNOPOLSKA INICJATYWA BRANŻY DRUKU 3D Przedsiębiorcy i specjaliści z sektora nowych technologii upamiętniają 100-lecie otwarcia Targów Wschodnich   W
Przemysł PPG: Warszawskie Centrum Wielokulturowe zyskało nowe kolory
2021-09-21 | 11:00

PPG: Warszawskie Centrum Wielokulturowe zyskało nowe kolory

W sobotę, 18 września, działalność po remoncie rozpoczęło Centrum Wielokulturowe na warszawskiej Pradze. Prace remontowe zostały zrealizowane przez firmę PPG w ramach projektu Colorful
Przemysł Innowacja na wyciągnięcie ręki
2021-09-20 | 16:00

Innowacja na wyciągnięcie ręki

Wybór, jakość, design Podnoszenie komfortu użytkowania oraz dbałość o bezpieczeństwo swoich klientów wbudowane jest w DNA marki Cersanit. Każdy nowy produkt tworzony jest

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Transport

Rząd aktualizuje strategię lotniczą dla Polski. Ma być przyjęta na początku 2022 roku

„Polityka rozwoju lotnictwa cywilnego w Polsce do roku 2030” po zmianach ma być gotowa w ciągu kilku najbliższych tygodni i po ocenie oddziaływania na środowisko powinna zostać przyjęta w I kwartale przyszłego roku. – Za 10 lat polski rynek lotniczy będzie już znacznie większy niż ten sprzed pandemii. Nie tylko odrobimy straty, lecz także wykonamy kolejne kroki do przodu – ocenia Marcin Horała, sekretarz stanu w Ministerstwie Infrastruktury i pełnomocnik rządu do spraw Centralnego Portu Komunikacyjnego. Rząd zakłada, że dzięki budowie centralnego lotniska i dobremu położeniu geograficznemu Polska zostanie lotniczym liderem Europy Środkowej.  

Handel

Nowe otwarcie w światowym handlu. Firmy zmieniają łańcuchy dostaw i strategie zamówień

Ostatnie półtora roku okazało się punktem zwrotnym dla światowego handlu. Mimo że pandemiczne zakłócenia nie były tak brzemienne w skutkach, jak się początkowo spodziewano, to i tak dla wielu przedsiębiorstw stały się okazją do zrewidowania strategii zamówień, produkcji i dystrybucji. W efekcie dziś dywersyfikują dostawców i ryzyko, często skracając łańcuchy dostaw. Także państwa przygotowują się na nowe otwarcie w światowym handlu – nowe przepisy w USA czy UE mają zagwarantować, że kluczowe dla gospodarki półprzewodniki będą produkowane lokalnie, a krytyczna infrastruktura będzie lepiej chroniona i monitorowana. 

Motoryzacja

Katowicka Specjalna Strefa Ekonomiczna staje się hubem elektromobilności. Za 70 proc. inwestycji odpowiadają mikro- i mali przedsiębiorcy z Polski

Do Katowickiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej ściąga coraz więcej projektów z obszaru elektromobilności. Wśród nich są produkcja pierwszej w historii polskiej marki samochodu elektrycznego Izera oraz inwestycje FCA Poland, która będzie produkowała w Polsce zupełnie nowe modele samochodów z napędem elektrycznym oraz hybrydowym. Dodatkowo koncern SK Innovation buduje fabryki, w których powstawać będą separatory baterii wykorzystywane w samochodach elektrycznych. Katowicka SSE przyciąga też polskich mikro- i małych przedsiębiorców. W 2020 roku odpowiadali za niemal 70 proc. projektów inwestycyjnych.

IT i technologie

Biodruk 3D może zrewolucjonizować badania kliniczne i transplantologię. Już za kilka lat będzie można wydrukować z komórek zdrowe narządy do przeszczepu

Od początku 2021 roku pacjenci odzyskują wzrok dzięki biodrukowanym rogówkom oka. Tymczasem już za kilka lat możliwe będzie wydrukowanie w podobny sposób trzustki czy wątroby, które będą się nadawać do przeszczepów. Biodruk 3D pozwala również tworzyć z tkanek modele nowotworów i testować na nich działanie terapii celowanych. Wydrukowane modele tkankowe zastępują coraz częściej żywe zwierzęta w procesie badań klinicznych czy testowania kosmetyków.