Komunikaty PR

Finansowanie wózków widłowych 2016

2016-11-30  |  14:45
Biuro prasowe
Do pobrania Informacja ( 0 MB )

Wiele mówi się ostatnio o wynajmie długoterminowym i leasingu jako formach realizacji inwestycji B2B – również w intralogistyce. Czy dane z rynku potwierdzają, że hasło „flota jako usługa” staje się dziś rzeczywistością?

Jako główną zaletę alternatywnych form finansowania floty, ich zwolennicy wymieniają minimalizację wpływu inwestycji na płynność przedsiębiorstwa oraz często towarzyszące tego typu usługom atrakcyjne pakiety serwisowe. Czy argumenty te są wystarczająco przekonujące, by przełożyły się na popularność korzystania z pojazdów, które formalnie nie są własnością firmy?

Prognozy dla leasingu

Według danych Związku Polskiego Leasingu (ZPL), w 2015 roku w oparciu o tę formę finansowania zrealizowano inwestycje w wózki widłowe na kwotę 572,92 mln złotych. To około 28% całego rynku. Względem 2014.r. odnotowano wzrost o około 20% - przy szacowanym zwiększeniu wartości sprzedaży ogółem na poziomie 18%. Na tej podstawie można wyciągnąć wniosek, że popularność tej usługi rośnie. W tym samym okresie dynamika liczby podpisywanych umów wyniosła +13% (7 217 vs 6 378 sztuk). Oznacza to, że leasingobiorcy zainteresowani byli pojazdami droższymi niż rok wcześniej. Zmianę tę można interpretować jako odzwierciedlenie rosnącego udziału w rynku maszyn segmentu premium lub z napędem elektrycznym, w przypadku których koszty inwestycji kompensowane są dzięki wyższej wydajności. – Jak wynika z naszych obserwacji, wózki akumulatorowe i hybrydowe są coraz bardziej popularne. Może to wynikać z dojrzałości rynku i poszukiwania długofalowych przewag konkurencyjnych. Wydaje się jednak, że nie bez znaczenia jest także duża dostępność form finansowania zmniejszających obciążenia dla inwestora – takich jak leasing, wynajem długoterminowy i elastyczne programy dopasowane do potrzeb klienta – mówi Paweł Włuka, kierownik działu marketingu STILL Polska. Jak wynika z opublikowanego przez ZPL podsumowania trzech pierwszych kwartałów 2016 roku, wartość umów leasingowych na wózki widłowe zwiększyła się w porównaniu z analogicznym okresem 2015 r. o 10,09%. Rynek ten najprawdopodobniej zachowa więc dwucyfrową dynamikę wzrostu, choć przypuszczalnie będzie ona mniejsza niż w poprzednim okresie. Przy założeniu, że skala intralogistycznych inwestycji nie spadnie, może to oznaczać zyskiwanie na znaczeniu innych form finansowania floty.

Popularność wynajmu długoterminowego

Choć trudno o jednoznaczne dane dotyczące wartości rynku wynajmu długoterminowego wózków widłowych, dostępne są analogiczne dane z obszaru Car Fleet Management (CFM). Jak wynika z raportu sygnalnego Instytutu Keralla Research, rok 2016 będzie kolejnym z rzędu, kiedy zwiększy się liczba samochodów użytkowanych przez polskie przedsiębiorstwa w oparciu o to rozwiązanie. Choć skala wzrostów jest niewielka (do 4% rocznie), są one stabilne, a poziom nasycenia rynku wynosi zaledwie 3,5%. Dostawcy tego typu usług wciąż mają więc ogromne pole do popisu. Czy sytuacja na rynku wózków widłowych jest podobna? – Wynajem długoterminowy w intralogistyce ma wiele wspólnego z rozwiązaniami CFM mówi Paweł Włuka, kierownik działu marketingu STILL Polska. – W obu przypadkach klient przenosi pełną odpowiedzialność za płynność pracy pojazdów na dostawcę usługi. W ramach stałej, miesięcznej opłaty otrzymuje gwarancję interwencji serwisowych, przeglądów czy nawet dostęp do urządzeń zastępczych na czas ewentualnej naprawy. Możliwości dostosowania tego typu usług do potrzeb konkretnego przedsiębiorstwa są bardzo szerokie. Nasi doradcy pomagają klientom wybrać najodpowiedniejsze dla nich rozwiązania – tłumaczy ekspert. Szczególnie duże korzyści, wynikające z optymalizacji kosztów eksploatacji i serwisowania wózków, wypracowuje się w przypadku dużych firm, mających w swoich strukturach liczne magazyny i centra dystrybucyjne.

Elastyczne rozwiązania dla dużych graczy

W przypadku przedsiębiorstw, na których flotę intralogistyczna składa się kilkadziesiąt lub kilkaset wózków funkcjonujących w wielu lokalizacjach, oszczędności wynikające z umów wynajmu długoterminowego z pakietem full-service są znaczące. Korzyści płyną nie tylko z przewidywalności kosztów utrzymania ruchu i odciążenia menadżerów poszczególnych zakładów, ale także ze stosowania przez dostawców innowacyjnych metod ewidencji wskaźników eksploatacji. Renomowani producenci wózków oferują systemy informatyczne, dzięki którym minimalizuje się rozbieżności w liczbie roboczogodzin przypadających na poszczególne pojazdy, zmniejszając tym samym ich przeciętną awaryjność. Pozwalają one także na dokładne oszacowanie zapotrzebowania na maszyny konkretnych typów oraz bieżącą optymalizację procesów poprzez manipulowanie liczbą pojazdów różnych rodzajów, dobieranie wyposażenia dodatkowego czy wskazania okresów, w których zasadne jest rozszerzenie floty o wózki pozyskane w oparciu o wynajem krótkoterminowy. Możliwe są przy tym łączne rozliczenia wielu zakładów w oparciu o przebieg urządzeń.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Przemysł OnRobot przestawia inteligentny wkrętak typu Plug-and-Play do zadań montażowych Biuro prasowe
2020-07-02 | 13:15

OnRobot przestawia inteligentny wkrętak typu Plug-and-Play do zadań montażowych

Nowy wkrętak OnRobot Screwdriver może zostać wdrożony i przeniesiony do innych zastosowań w krótkim czasie i oferuje inteligentne funkcje, obejmujące precyzyjną kontrolę nad
Przemysł Promotech wspiera finansowo pracowników
2020-07-02 | 13:08

Promotech wspiera finansowo pracowników

Wyższe świadczenia wczasowe i zapomogi dla najgorzej zarabiających – zarząd Promotechu wprowadza działania osłonowe dla pracowników. Z powodu koronawirusa ich pensje uległy
Przemysł Firmy planują inwestować w robotyzację – badanie „Barometr robotyzacji MŚP
2020-06-30 | 16:10

Firmy planują inwestować w robotyzację – badanie „Barometr robotyzacji MŚP"

Warszawa, 30 czerwca 2020 roku – Prawie 1/3 małych i średnich przedsiębiorstw w Polsce, Czechach, Rumunii i na Węgrzech planuje inwestować w robotyzację w ciągu najbliższych trzech

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Infrastruktura

Susza minęła, ale ulewy i podtopienia wciąż groźne. Na rzekach utrzymują się stany ostrzegawcze i alarmowe

Ze skrajności w skrajność – sytuacja hydrologiczna w Polsce jest dynamiczna i nieprzewidywalna. Po wielu miesiącach suszy i braku deszczu przyszedł czas intensywnych opadów  atmosferycznych i zagrożenia powodziowego. Najtrudniejsza sytuacja jest na południu kraju oraz tam, gdzie przemieszcza się fala wezbraniowa. Instytut Meteorologii i Gospodarki Wodnej ostrzega przed gwałtownym wzrostem stanów wody w rzekach na terenie południowej Polski. Tym bardziej że sezon burzowy się nie skończył.

Transport

Trwają prace nad nowym systemem poboru opłat drogowych. Od 2021 roku będzie oparty na geolokalizacji i pozwoli płacić np. smartfonem

Prosty, nowoczesny i wygodny dla przewoźników – taki ma być nowy system poboru opłat drogowych, który zastąpi viaTOLL. Ten przestanie działać z końcem lipca 2021 roku i pozostaną po nim bramownice, które będą wykorzystywane już tylko w celach kontrolnych. Nowy system będzie oparty na geolokalizacji i pozwoli uiścić opłatę drogową m.in. za pośrednictwem aplikacji mobilnej w smartfonie. Zostanie też powiązany z e-Urzędem Skarbowym budowanym w resorcie finansów. Planowane na przyszły rok wdrożenie nowego systemu ma być płynne i nie powodować wzrostu opłat ani problemów dla kierowców.

Jak korzystać z materiałów Newserii?

Ważne informacje dla dziennikarzy i mediów

Wszystkie materiały publikowane w serwisach agencji informacyjnej Newseria przeznaczone są do bezpłatnej dystrybucji poprzez serwisy internetowe, stacje radiowe i telewizje, wydawców prasy oraz aplikacje pełniące funkcję agregatorów newsów. 

Szczegóły dotyczące warunków współpracy znajdują się tutaj.

Handel

Pandemia SARS-CoV-2 przyspieszy zmianę globalnego układu sił. Nowa odsłona rywalizacji między Chinami i USA

– Pandemia koronawirusa przyspieszy zmianę układu sił na politycznej i gospodarczej mapie świata – ocenia politolog, prof. UW, dr hab. Bogdan Góralczyk. Stany Zjednoczone i Chiny jeszcze przed rozprzestrzenianiem się SARS-CoV-2 toczyły wojnę handlową, która teraz została chwilowo zamrożona. Nowy wirus stał się kolejną kością niezgody i przyczyną eskalacji napięć we wzajemnych stosunkach. USA są w tej chwili krajem najbardziej dotkniętym przez pandemię, podczas gdy chińska gospodarka po kryzysie z początku roku praktycznie odzyskała już prawie pełny potencjał.

Finanse

Coraz trudniej o pomnażanie kapitału na światowych rynkach. Przyszłe inwestycje będą wymagały większej gotowości na ryzyko

Pandemia przyniosła zalew rynku płynnością finansową ze strony banków centralnych, w wyniku czego rentowności obligacji nie dadzą już zarobić. Niskie stopy procentowe sprawiają, że wynik na lokatach jest realnie ujemny, coraz trudniej też wynająć jedną z ulubionych przez lata inwestycji Polaków – nieruchomości. W tej sytuacji zostają przemyślane inwestycje w akcje lub obligacje indeksowane inflacją bądź korporacyjne. Tu też jednak czai się ryzyko nieoszacowanego wpływu koronakryzysu na wyniki firm.