Komunikaty PR

Finansowanie wózków widłowych 2016

2016-11-30  |  14:45
Biuro prasowe
Do pobrania Informacja ( 0 MB )

Wiele mówi się ostatnio o wynajmie długoterminowym i leasingu jako formach realizacji inwestycji B2B – również w intralogistyce. Czy dane z rynku potwierdzają, że hasło „flota jako usługa” staje się dziś rzeczywistością?

Jako główną zaletę alternatywnych form finansowania floty, ich zwolennicy wymieniają minimalizację wpływu inwestycji na płynność przedsiębiorstwa oraz często towarzyszące tego typu usługom atrakcyjne pakiety serwisowe. Czy argumenty te są wystarczająco przekonujące, by przełożyły się na popularność korzystania z pojazdów, które formalnie nie są własnością firmy?

Prognozy dla leasingu

Według danych Związku Polskiego Leasingu (ZPL), w 2015 roku w oparciu o tę formę finansowania zrealizowano inwestycje w wózki widłowe na kwotę 572,92 mln złotych. To około 28% całego rynku. Względem 2014.r. odnotowano wzrost o około 20% - przy szacowanym zwiększeniu wartości sprzedaży ogółem na poziomie 18%. Na tej podstawie można wyciągnąć wniosek, że popularność tej usługi rośnie. W tym samym okresie dynamika liczby podpisywanych umów wyniosła +13% (7 217 vs 6 378 sztuk). Oznacza to, że leasingobiorcy zainteresowani byli pojazdami droższymi niż rok wcześniej. Zmianę tę można interpretować jako odzwierciedlenie rosnącego udziału w rynku maszyn segmentu premium lub z napędem elektrycznym, w przypadku których koszty inwestycji kompensowane są dzięki wyższej wydajności. – Jak wynika z naszych obserwacji, wózki akumulatorowe i hybrydowe są coraz bardziej popularne. Może to wynikać z dojrzałości rynku i poszukiwania długofalowych przewag konkurencyjnych. Wydaje się jednak, że nie bez znaczenia jest także duża dostępność form finansowania zmniejszających obciążenia dla inwestora – takich jak leasing, wynajem długoterminowy i elastyczne programy dopasowane do potrzeb klienta – mówi Paweł Włuka, kierownik działu marketingu STILL Polska. Jak wynika z opublikowanego przez ZPL podsumowania trzech pierwszych kwartałów 2016 roku, wartość umów leasingowych na wózki widłowe zwiększyła się w porównaniu z analogicznym okresem 2015 r. o 10,09%. Rynek ten najprawdopodobniej zachowa więc dwucyfrową dynamikę wzrostu, choć przypuszczalnie będzie ona mniejsza niż w poprzednim okresie. Przy założeniu, że skala intralogistycznych inwestycji nie spadnie, może to oznaczać zyskiwanie na znaczeniu innych form finansowania floty.

Popularność wynajmu długoterminowego

Choć trudno o jednoznaczne dane dotyczące wartości rynku wynajmu długoterminowego wózków widłowych, dostępne są analogiczne dane z obszaru Car Fleet Management (CFM). Jak wynika z raportu sygnalnego Instytutu Keralla Research, rok 2016 będzie kolejnym z rzędu, kiedy zwiększy się liczba samochodów użytkowanych przez polskie przedsiębiorstwa w oparciu o to rozwiązanie. Choć skala wzrostów jest niewielka (do 4% rocznie), są one stabilne, a poziom nasycenia rynku wynosi zaledwie 3,5%. Dostawcy tego typu usług wciąż mają więc ogromne pole do popisu. Czy sytuacja na rynku wózków widłowych jest podobna? – Wynajem długoterminowy w intralogistyce ma wiele wspólnego z rozwiązaniami CFM mówi Paweł Włuka, kierownik działu marketingu STILL Polska. – W obu przypadkach klient przenosi pełną odpowiedzialność za płynność pracy pojazdów na dostawcę usługi. W ramach stałej, miesięcznej opłaty otrzymuje gwarancję interwencji serwisowych, przeglądów czy nawet dostęp do urządzeń zastępczych na czas ewentualnej naprawy. Możliwości dostosowania tego typu usług do potrzeb konkretnego przedsiębiorstwa są bardzo szerokie. Nasi doradcy pomagają klientom wybrać najodpowiedniejsze dla nich rozwiązania – tłumaczy ekspert. Szczególnie duże korzyści, wynikające z optymalizacji kosztów eksploatacji i serwisowania wózków, wypracowuje się w przypadku dużych firm, mających w swoich strukturach liczne magazyny i centra dystrybucyjne.

Elastyczne rozwiązania dla dużych graczy

W przypadku przedsiębiorstw, na których flotę intralogistyczna składa się kilkadziesiąt lub kilkaset wózków funkcjonujących w wielu lokalizacjach, oszczędności wynikające z umów wynajmu długoterminowego z pakietem full-service są znaczące. Korzyści płyną nie tylko z przewidywalności kosztów utrzymania ruchu i odciążenia menadżerów poszczególnych zakładów, ale także ze stosowania przez dostawców innowacyjnych metod ewidencji wskaźników eksploatacji. Renomowani producenci wózków oferują systemy informatyczne, dzięki którym minimalizuje się rozbieżności w liczbie roboczogodzin przypadających na poszczególne pojazdy, zmniejszając tym samym ich przeciętną awaryjność. Pozwalają one także na dokładne oszacowanie zapotrzebowania na maszyny konkretnych typów oraz bieżącą optymalizację procesów poprzez manipulowanie liczbą pojazdów różnych rodzajów, dobieranie wyposażenia dodatkowego czy wskazania okresów, w których zasadne jest rozszerzenie floty o wózki pozyskane w oparciu o wynajem krótkoterminowy. Możliwe są przy tym łączne rozliczenia wielu zakładów w oparciu o przebieg urządzeń.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Przemysł AR Packaging w pełni zintegruje BSC Drukarnia Opakowań po sukcesie wezwania Biuro prasowe
2020-03-31 | 15:30

AR Packaging w pełni zintegruje BSC Drukarnia Opakowań po sukcesie wezwania

Spółki z grupy AR Packaging nabędą w ramach wezwania ponad 37% akcji BSC Drukarnia Opakowań. Z udziałem 98,17% w akcjonariacie polskiego producenta opakowań z tektury, AR
Przemysł STEICO przekazuje darowiznę na rzecz polskich szpitali
2020-03-30 | 14:35

STEICO przekazuje darowiznę na rzecz polskich szpitali

Trzysta tysięcy złotych przekazanych na wsparcie opieki zdrowotnej w regionie to wyraz wzajemnej solidarności w czasie pandemii. STEICO pokazuje znak solidarności w czasach COVID-19.
Przemysł Universal Robots wprowadza zestawy aplikacji UR+ ułatwiające robotyzację
2020-03-26 | 12:20

Universal Robots wprowadza zestawy aplikacji UR+ ułatwiające robotyzację

Dzięki UR+ Application Kits aktualny lider w dziedzinie robotyki współpracującej poszerzy swoją platformę UR+ z certyfikowanymi produktami partnerów o zestawy aplikacji,

Więcej ważnych informacji

Komunikat

Ważne informacje dla dziennikarzy radiowych

Dziennikarze radiowi mają możliwość pobierania oryginalnego klipu dźwiękowego oraz  z lektorem w przypadku materiałów, w których ekspertami są obcokrajowcy.

Zapraszamy do kontaktu media|newseria.pl?subject=Kontakt%20dla%20medi%C3%B3w| style="background-color: rgb(255, 255, 255);"|media|newseria.pl 

Transport

Branża transportowa nie skorzysta na tarczy antykryzysowej. Bez realnej pomocy przewoźników czeka fala upadłości

– Branża transportowa znalazła się w tragicznej sytuacji, przewoźnicy stoją pod ścianą – mówi Jan Buczek, prezes Zrzeszenia Międzynarodowych Przewoźników Drogowych w Polsce. Jak podkreśla, przedsiębiorcy bardzo liczyli na rozwiązania zawarte w rządowej tarczy antykryzysowej, ale ta praktycznie nie objęła branży transportowej. Bez rządowej kroplówki i zastrzyku finansowania czeka ją fala upadłości. Część właścicieli firm działających w branży, która zatrudnia ponad 0,5 mln pracowników, już rozpoczęła zwolnienia.

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Bankowość

Alior modernizuje swoje oddziały. Stawia także na rozwój usług online

Klienci bankowości oczekują przede wszystkim wygody, a budowanie ich pozytywnych doświadczeń jest opłacalne. Co drugi klient poleci usługi banku, z którego jest usatysfakcjonowany wynika z badań PwC. Alior Bank prowadzi szeroko zakrojone analizy satysfakcji i potrzeb klientów i na tej podstawie rozpoczął już proces modernizacji swoich placówek. Stawia na ich digitalizację oraz zapewnienie klientom komfortu i dyskrecji, a dodatkowo każda z nich ma też być proekologiczna. 

Jak korzystać z materiałów Newserii?

Ważne informacje dla dziennikarzy i mediów

Wszystkie materiały publikowane w serwisach agencji informacyjnej Newseria przeznaczone są do bezpłatnej dystrybucji poprzez serwisy internetowe, stacje radiowe i telewizje, wydawców prasy oraz aplikacje pełniące funkcję agregatorów newsów. 

Szczegóły dotyczące warunków współpracy znajdują się tutaj.

Infrastruktura

Jerzy Kurella: 1,5 mld dol. od Gazpromu trzeba przeznaczyć na racjonalne inwestycje w wydobycie krajowe oraz produkcję biogazu

Cena gazu w kontrakcie jamalskim była nierynkowa i przez lata zawyżana – uznał Trybunał Arbitrażowy w Sztokholmie, który wydał wyrok kończący ponad pięcioletni spór o zmianę formuły ceny gazu pomiędzy rosyjskim Gazpromem i PGNiG na korzyść polskiej spółki. Nakazał też wstecznie zmienić sposób naliczania ceny gazu w kontrakcie jamalskim. Nowa formuła będzie ściśle powiązana z notowaniami tego surowca w Europie Zachodniej. PGNiG szacuje, że w związku z tą zmianą Gazprom będzie musiał zwrócić jej nadpłatę w wysokości 1,5 mld dol., czyli ok. 6,2 mld zł. – Ta kwota powinna zostać przeznaczona na racjonalnie prowadzone inwestycje w wydobycie krajowe oraz technologie związane z produkcją biogazu – zauważa były prezes spółki Jerzy Kurella.