Komunikaty PR

Środki smarne w górnictwie, czyli wydobycie oszczędności

2017-11-14  |  14:00
Biuro prasowe
Kontakt
Paulina Mućko
CONTRUST

ul. Grójecka 194/169
02-390 Warszawa
p.mucko|contrust.pl| |p.mucko|contrust.pl
+48 22 370 28 87
www.contrust.pl
Do pobrania doc ( 0.25 MB )

Polska z wydobyciem wynoszącym w 2016 roku ponad 70,5 mln ton[1] jest liderem produkcji węgla kamiennego w Unii Europejskiej. Jak zaznaczają analitycy, górnictwo jest i będzie jeszcze przez wiele lat niezwykle ważne dla polskiej gospodarki. Jednak, aby przynosiło oczekiwane zyski przedsiębiorstwa górnicze muszą poprawić produktywność przy jednoczesnym obniżaniu kosztów prowadzonej działalności. Dlatego ważnym aspektem branży górniczej staje się efektywna gospodarka smarownicza, która może generować znaczne oszczędności.

 

Oleje i smary generują około 5% wszystkich kosztów utrzymania maszyn w górnictwie[2]. Wydatki te znacząco rosną jeśli weźmiemy pod uwagę koszty związane z nieplanowanymi przestojami spowodowanymi awariami maszyn. To pokazuje, że przedsiębiorstwa wydobywcze mogą znacznie zwiększać swoje zyski dzięki stosowaniu wysokiej jakości środków smarnych, które chronią urządzenia i sprzęt górniczy przed zużyciem. Według szacunków ekspertów technicznych Shell Lubricants, wybór odpowiednich olejów i smarów oraz zastosowanie skutecznej gospodarki smarowniczej mogą zredukować budżet przeznaczony na konserwację sprzętu nawet o 30%[3]. Oszczędności te wynikają przede wszystkim z niższych kosztów utrzymania, ograniczenia przestojów sprzętu i podniesienia produktywności.

 

„Zmniejszanie kosztów wydobycia ma kluczowe znaczenie dla rentowności biznesu, dlatego zakłady górnicze wymagają, by maszyny pracowały pod większym obciążeniem i znacznie dłużej niż dotychczas. Chcą wydłużyć okres eksploatacji sprzętu, ale jednocześnie ograniczyć wydatki na jego konserwację. Właśnie z tych powodów przekonujemy do stosowania  środków smarnych, które nie tylko spełniają wymogi specyfikacji producentów urządzeń górniczych, ale również zapewniają optymalną ochronę podzespołów przed zużyciem oraz charakteryzują się dłuższą żywotnością” – powiedział Cezary Wyszecki, ekspert techniczny Shell Polska.

 

Wybór odpowiedniego oleju czy smaru zależy od cech charakterystycznych danej konstrukcji sprzętu, parametrów eksploatacyjnych i środowiska pracy. Różnorodne wyzwania w zakresie smarowania stwarzają także takie czynniki, jak: temperatura, wilgotność czy miejsce pracy – na powierzchni lub pod ziemią.

 

Sprawdzona jakość olejów Shell Rimula

Nie wszystkie środki smarne spełniające normy producentów zapewniają takie same osiągi. Dlatego należy szukać produktów, które zapewniają większą ochronę w najostrzejszych warunkach pracy, utrzymanie parametrów w obecności zanieczyszczeń oraz charakteryzują się wysoką odpornością na utlenianie i dłuższą żywotnością. Dobrym wyborem są wysokiej jakości produkty syntetyczne lub te, w których wykorzystuje się olej grupy II z unikatowymi pakietami dodatków, np. oleju do wysokoobciążonych silników Diesla Shell Rimula R4 L 15W-40 (CJ-4).

 

Wybór środka smarnego starszej generacji lub gorszej jakości nie musi skutkować natychmiastową awarią sprzętu, ale z czasem może prowadzić do wzrostu kosztów utrzymania. Te narastające koszty mogą znacznie przewyższać oszczędności wynikające z wyboru tańszego środka smarnego. Natomiast wysokiej jakości olej lub smar, który chroni podzespoły przez tworzeniem się osadów skuteczniej chroniąc przed zużyciem oraz korozją, może wydłużyć okres eksploatacji sprzętu, zmniejszyć częstotliwość awarii, a tym samym zwiększając dyspozycyjność maszyn. W ten sposób można znacznie obniżyć wydatki na części zamienne i utrzymanie.

 

Obecna sytuacja gospodarcza w Polsce sprawia, że zarządcy kopalni muszą kłaść nacisk na maksymalizację produktywności, wzrost wydajności maszyn i obniżenie kosztu wydobycia. Kilkudziesięcioletnia współpraca Shell z klientami z branży wydobywczej
pozwala jednoznacznie stwierdzić, że odpowiednie środki smarne i efektywne zarządzanienimi odgrywają zaskakująco ważną rolę w osiągnięciu tych celów.

 


[1] Źródło: http://stat.gov.pl/statystyka-miedzynarodowa/porownania-miedzynarodowe/tablice-o-krajach-wedlug-tematow/przemysl-i-budownictwo/

[2] Udokumentowane wydatki na środki smarne klientów Shell Lubricants w okresie od 2011 roku do października 2015 roku.

[3] Koszty obejmują utrzymanie, robociznę i paliwo.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Komunikaty PR”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy (media)
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Przemysł Udany rok dla spółki ELMODIS Biuro prasowe
2018-02-23 | 10:30

Udany rok dla spółki ELMODIS

Zagraniczni inwestorzy, współpraca z liderami branży przemysłowej i blisko 50 specjalistów - krakowska spółka technologiczna ELMODIS podsumowuje ostatni rok i planuje
Przemysł Watson-Marlow Fluid Technology Group rozwija biznes i rozbudowuje zespół
2018-02-19 | 00:00

Watson-Marlow Fluid Technology Group rozwija biznes i rozbudowuje zespół

Sprzedaż rozwiązań WMFTG w Polsce rośnie w trzycyfrowym tempie Polskie firmy przywiązują coraz większą wagę do jakości oraz całkowitego kosztu posiadania pomp procesowych i
Przemysł Panattoni Europe dla Pilkington IGP - 10 tys. m kw. fabryki
2018-02-15 | 13:00

Panattoni Europe dla Pilkington IGP - 10 tys. m kw. fabryki

Panattoni Europe, lider rynku nieruchomości przemysłowych w Europie, zrealizuje obiekt produkcyjny dla Pilkington IGP. Inwestycja zajmie ponad 10 tys. m kw. i powstanie na terenie Panattoni Park

Patronaty medialne

Obsługa konferencji prasowych i innych wydarzeń

Agencja informacyjna Newseria realizując zleconą obsługę wydarzenia przygotowuje pełny zapis konferencji, a także realizuje wywiady z gośćmi i uczestnikami wydarzenia.

> Zobacz pełne informacje o naszej ofercie.

Dziś w serwisie Innowacje

UKE: sprzedawane w Polsce smartfony nie zagrażają zdrowiu człowieka. Kontrole wykazały jednak braki w dokumentacjach niektórych urządzeń

Dostępne na naszym rynku smartfony są bezpieczne pod względem ilości emitowanego promieniowania i zgodne z normami zawartymi w obowiązujących dyrektywach – wynika z kontroli przeprowadzonej przez Urząd Komunikacji Elektronicznej. Nie wszyscy producenci zadbali jednak o skompletowanie odpowiedniej dokumentacji. Konsumenci mogą samodzielnie sprawdzić, czy używane przez nich produkty są zgodne z obowiązującymi przepisami.

Gospodarka

Coraz więcej firm i instytucji zbywa zobowiązania swoich dłużników. Polski rynek wierzytelności w 2017 r. był wart 32 mld zł

W 2018 roku rynek wierzytelności może być wart 40 mld zł, podczas gdy w ubiegłym roku było to o 8 mld zł mniej – wynika z szacunków Konrada Kąkolewskiego, prezesa GetBack SA. Zarząd spółki spodziewa się dużej liczby transakcji. Na większą aktywność po stronie zbywających mogą wpłynąć nowe standardy rachunkowości, które zaczęły obowiązywać na początku tego roku. Przed firmami z branży otwiera się też nowy segment, tzw. kredytów pracujących, czyli nieprzeterminowanych.

Patronat Newserii

Konsument

Wzrost cen energii spowoduje rozwój przydomowych instalacji. Największe szanse na szybki rozwój ma fotowoltaika

Polityka energetyczna oparta na węglu spowoduje nieuchronny wzrost kosztów dla konsumentów, prognozowany na poziomie 4 proc. rocznie – szacują eksperci. To z kolei skłoni gospodarstwa domowe do inwestycji we własne źródła energii. Koszt energii wyprodukowanej przez własną instalację fotowoltaiczną nie przekracza dzisiaj 0,30 zł/kWh. Dane Instytutu Energii Odnawialnej pokazują, że na zamontowanie takich instalacji z roku na rok decyduje się coraz więcej osób.

Konsument

W tym roku spore rewolucje prawne w branży turystycznej. Nowe przepisy zmienią m.in. zasady reklamacji wakacyjnych wyjazdów

Nowe, restrykcyjne prawo o ochronie danych osobowych i ustawa o imprezach turystycznych, która zacznie obowiązywać z początkiem lipca to dwie najważniejsze zmiany legislacyjne, które odczuje w tym roku branża turystyczna. Obawy organizatorów i biur podróży budzi szczególnie nowy termin przysługujący na zareklamowanie wycieczki czy imprezy turystycznej. Dotychczasowy 30-dniowy termin składania reklamacji przez klientów znika. Pojawia się natomiast trzyletni termin przedawnienia roszczeń.

 

Problemy społeczne

Niemal wszystkie osoby po 40 roku życia mają problem ze wzrokiem. Najczęściej niewyraźnie widzą z bliska, szczególnie w słabym oświetleniu

Niemal każda osoba zbliżająca się do 40 roku życia ma problemy ze wzrokiem. Większość narzeka na rozmazujący się tekst i źle widzi z bliskiej odległości. Odpowiada za to prezbiopia, czyli naturalne zmiany w układzie wzrokowym, które zachodzą wraz z wiekiem. Na tę przypadłość cierpi ok. 10 mln Polaków, przeważnie jednak nie wiedzą, w jaki sposób można ją korygować. Okulary progresywne, które pozwalają widzieć wyraźnie na każdą odległość, nosi zaledwie 13 proc. Polaków. Dlatego ruszyła kampania „Czas na wzrok 40+”, która ma propagować wiedzę o prezbiopii i metodach jej korekcji oraz zachęcić do częstszego badania wzroku.