Komunikaty PR

Reklama szyta na miarę konsumenta

2015-04-17  |  10:00
Kontakt
Katarzyna Małek
Consulting & More

ul. Lektykarska 20
01-687 Warszawa
katarzyna.malek|consultingandmore.pl| |katarzyna.malek|consultingandmore.pl
663244612
www.consultingandmore.pl

Zwyczajna emisja reklamy już nie wystarczy. Głównym celem marketerów jest zapewnienie efektywności kampanii oraz możliwość zmierzenia jej skuteczności. Efektywna kampania musi być przede wszystkim dostosowana do potrzeb potencjalnego konsumenta i oferować te usługi bądź produkty, których on w danej chwili naprawdę poszukuje. Wydawałoby się, że narzędzia z zakresu targetowania behawioralnego i kontekstowego powinny rozwiązać ten problem. Trudno nie zgodzić się z tym, że w dużym stopniu go rozwiązuje. Jednak skuteczność działań reklamowych można znacząco zwiększyć, wykorzystując inne media, a nie tylko display (graficzne lub tekstowe banery internetowe), do którego zazwyczaj są ograniczone tego typu kampanie.

 

Dyskusja na temat efektywności narzędzi w marketingu wydaje się nie mieć końca. Pewne jest to, że  narzędzia z zakresu targetowania behawioralnego i kontekstowego już od dłuższego czasu nie mają sobie równych w zakresie poprawy konwersji. Jednak głównym mankamentem tego typu rozwiązań jest ograniczenie ich jedynie do display’u na portalach horyzontalnych, portalach społecznościowych oraz w wyszukiwarkach. Okazuje się jednak, że analizowanie zachowań oraz potrzeb konsumenta można również realizować w kampaniach e-mailingowych, SMS-owych, a nawet telefonicznych.

 

- Skuteczna reklama oznacza nie tylko dostosowanie treści przekazu do potrzeb konsumenta, lecz także wybranie nośnika reklamowego, z którego aktywnie korzysta konsument. Może to być e-mail, SMS, czy telefon. O ile w kampaniach display retargetowanie kampanii jest możliwe dzięki technologii RTB i profili użytkowników, o tyle w kampaniach e-mailingowych, SMS-owych i telefonicznych targetowanie behawioralne i kontekstowe jest możliwe dzięki technologii łączenia mediów digitalnych (DMI) oraz aktualnych danych osobowych użytkowników. Oznacza to, że dzięki temu można przeprowadzać nie tylko mocno spersonalizowaną komunikację z konsumentem, ale można też ją rozpocząć w dowolnym medium i zakończyć w zupełnie innym, nie ograniczając się tylko do internetu – mówi Marcin Kostecki, prezes agencji zintegrowanego performance marketingu ClickQuickNow.

 

Retargetowanie jest bardzo skutecznym sposobem dotarcia do wyselekcjonowanych konsumentów. Polega ono na wybraniu (na podstawie danych historycznych) lub wybieraniu (na podstawie danych bieżących) użytkowników, którzy z dużym prawdopodobieństwem wykonają pożądaną akcję związaną z reklamą produktu w związku z tym, że zachowują się lub w przeszłości zachowali się w określony sposób. W przypadku retargetowanych kampanii display, użytkownikom, którzy nie dokonali zakupu w sklepie internetowym, będą mogły być teraz wyświetlane reklamy o podobnej treści lub zachęcające do sfinalizowania zakupu. W przypadku kampanii w innych mediach cyfrowych narzędzia do retargetowania użytkowników są bardziej rozbudowane, a dzięki temu otwierają one zupełnie nowe możliwości budowania scenariusza kampanii.

 

- Planując kampanię e-mail po e-mailu możemy od razu ustawić wysyłkę kolejnej kampanii e-mail do użytkowników, którzy w danym momencie otwierają e-maila na swojej skrzynce pocztowej. Planując kampanię telefoniczną możemy wybrać użytkowników, którzy w przeszłości otworzyli e-maila z reklamą produktu, aby zadzwonić tylko do użytkowników, którzy zwrócili uwagę na podobną reklamę. W przypadku kampanii e-mail po SMS-ie możemy wysłać e-maila do faktycznie zainteresowanych użytkowników zamiast wysyłać klasycznie e-mailing wszystkim użytkownikom. Dzięki temu reklama trafia do właściwych użytkowników. Pozwala to na osiągnięcie większego zwrotu z inwestycji w daną kampanię. Jest to oczywiście tylko klika z wielu możliwych sposobów na łączenie kanałów komunikacyjnych z użytkownikiem i wykorzystywaniu informacji o ich zachowaniu. Realizując retargetowane kampanie jesteśmy tak naprawdę ograniczeni tylko naszą wyobraźnią – mówi Marcin Kostecki, prezes agencji zintegrowanego performance marketingu ClickQuickNow.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Komunikaty PR”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy (media)
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
IT i technologie Technologia Commvault dostępna na hiperkonwergentnej infrastrukturze Cisco Biuro prasowe
2019-01-21 | 13:15

Technologia Commvault dostępna na hiperkonwergentnej infrastrukturze Cisco

Firma Commvault, globalny lider w dziedzinie rozwiązań do tworzenia kopii zapasowych i odtwarzania danych oraz zarządzania danymi i chmurami w środowiskach hybrydowych, poinformowała, że jej
IT i technologie Edimax BR-6428nS V5 - tani router z 4 trybami pracy
2019-01-21 | 01:00

Edimax BR-6428nS V5 - tani router z 4 trybami pracy

BR-6428nS V5 to najnowszy router firmy Edimax, który obsługuje 4 tryby pracy: router, punkt dostępu, ekspander, WISP. Model BR-6428nS V5 korzysta z najpopularniejszego standardu
IT i technologie Big Data nad Wisłą, czyli firmy zbierają dane, ale nie zawsze wiedzą po co…
2019-01-21 | 01:00

Big Data nad Wisłą, czyli firmy zbierają dane, ale nie zawsze wiedzą po co…

Prawie 100 proc. dużych i średnich firm w Polsce przyznaje, że gromadzi dane. Ważniejsze jest jednak, że aż 60 proc. zapytanych deklaruje ich wykorzystanie w analityce biznesowej. Do

Kalendarium

CES 2019

Infrastruktura

Budownictwu dokucza wzrost kosztów pracy i materiałów. Nie ma jednak dużego zagrożenia dla realizacji projektów infrastrukturalnych

Aspekty formalno-prawne związane z urzędniczą biurokracją i zmianami w przepisach pozostają jedną z największych bolączek przy realizacji projektów drogowych. Kolejną są problemy typowe dla tzw. górki inwestycyjnej, czyli wzrost cen materiałów i kosztów pracy. Jednak przyjęcie formuły waloryzacji przyszłych kontraktów – na co od dawna naciskała branża budowlana – pozwoli firmom ofertować i budować bez obaw o wzrost kosztów – ocenia Jarosław Wielopolski, prezes Multiconsult Polska. Budownictwo jest jedną z branż, które najdotkliwiej odczuwają brak siły roboczej – brakuje zarówno inżynierów, jak i robotników.

Przemysł

Słabnąca koniunktura w Europie odbije się w 2019 roku także na polskiej gospodarce. Na 5-proc. wzrost PKB nie ma co liczyć

Wojna handlowa między Stanami Zjednoczonymi a Chinami wywiera negatywny wpływ na globalne gospodarki. Spadają zamówienia w przemyśle, przez co pogarszają się nastroje zarówno przedsiębiorców, jak i inwestorów. Zdaniem Rafała Sadocha z DM mBanku także polska gospodarka, która zanotowała szybki rozwój w 2018 roku, odczuje skutki tego procesu. Jak duże, zależeć będzie od wyniku negocjacji między dwoma mocarstwami.

Handel

Lotniska i dworce coraz mocniej stawiają na działalność niezwiązaną z transportem. To już ponad połowa ich przychodów

Maksymalne wykorzystanie komercyjnej przestrzeni to dla portów lotniczych i dworców ważna część modelu finansowania. W przypadku lotnisk dochody z najmu powierzchni, wyniki sprzedażowe z reklam czy stref wolnocłowych odpowiadają nawet za 40–60 proc. całości przychodów. Tą drogą podążają też koleje, planując modernizację dworców. Komercjalizacja takich obiektów i odpowiednia oferta handlowo-usługowa pozwala lepiej odpowiadać na potrzeby podróżnych. Nowo budowane obiekty są też coraz częściej bezpośrednio połączone z dużymi galeriami handlowymi, stanowiąc jeden z centralnych punktów miasta. 

Transport

W branży e-commerce trwa wyścig zbrojeń. Sklepy i dostawcy inwestują na potęgę

Polska znajduje się na 13. miejscu w zestawieniu najszybciej rosnących rynków e-commerce na świecie. W tym roku wartość internetowego handlu ma sięgnąć 50 mld zł, a zakupy w internecie robi 15 mln konsumentów. Dynamiczny wzrost powoduje, że działające w tej branży podmioty muszą odpowiadać na coraz bardziej wyśrubowane wymogi klientów – inwestować w wygląd witryny, aplikacje mobilne, jakość obsługi, marketing i logistykę, która przekłada się na szybkość dostaw i końcową satysfakcję konsumentów. W branży e-commerce trwa wyścig zbrojeń, w którym najciężej jest poradzić sobie średnim podmiotom.