Komunikaty PR

Reklama szyta na miarę konsumenta

2015-04-17  |  10:00
Kontakt
Katarzyna Małek
Consulting & More

ul. Lektykarska 20
01-687 Warszawa
katarzyna.malek|consultingandmore.pl| |katarzyna.malek|consultingandmore.pl
663244612
www.consultingandmore.pl

Zwyczajna emisja reklamy już nie wystarczy. Głównym celem marketerów jest zapewnienie efektywności kampanii oraz możliwość zmierzenia jej skuteczności. Efektywna kampania musi być przede wszystkim dostosowana do potrzeb potencjalnego konsumenta i oferować te usługi bądź produkty, których on w danej chwili naprawdę poszukuje. Wydawałoby się, że narzędzia z zakresu targetowania behawioralnego i kontekstowego powinny rozwiązać ten problem. Trudno nie zgodzić się z tym, że w dużym stopniu go rozwiązuje. Jednak skuteczność działań reklamowych można znacząco zwiększyć, wykorzystując inne media, a nie tylko display (graficzne lub tekstowe banery internetowe), do którego zazwyczaj są ograniczone tego typu kampanie.

 

Dyskusja na temat efektywności narzędzi w marketingu wydaje się nie mieć końca. Pewne jest to, że  narzędzia z zakresu targetowania behawioralnego i kontekstowego już od dłuższego czasu nie mają sobie równych w zakresie poprawy konwersji. Jednak głównym mankamentem tego typu rozwiązań jest ograniczenie ich jedynie do display’u na portalach horyzontalnych, portalach społecznościowych oraz w wyszukiwarkach. Okazuje się jednak, że analizowanie zachowań oraz potrzeb konsumenta można również realizować w kampaniach e-mailingowych, SMS-owych, a nawet telefonicznych.

 

- Skuteczna reklama oznacza nie tylko dostosowanie treści przekazu do potrzeb konsumenta, lecz także wybranie nośnika reklamowego, z którego aktywnie korzysta konsument. Może to być e-mail, SMS, czy telefon. O ile w kampaniach display retargetowanie kampanii jest możliwe dzięki technologii RTB i profili użytkowników, o tyle w kampaniach e-mailingowych, SMS-owych i telefonicznych targetowanie behawioralne i kontekstowe jest możliwe dzięki technologii łączenia mediów digitalnych (DMI) oraz aktualnych danych osobowych użytkowników. Oznacza to, że dzięki temu można przeprowadzać nie tylko mocno spersonalizowaną komunikację z konsumentem, ale można też ją rozpocząć w dowolnym medium i zakończyć w zupełnie innym, nie ograniczając się tylko do internetu – mówi Marcin Kostecki, prezes agencji zintegrowanego performance marketingu ClickQuickNow.

 

Retargetowanie jest bardzo skutecznym sposobem dotarcia do wyselekcjonowanych konsumentów. Polega ono na wybraniu (na podstawie danych historycznych) lub wybieraniu (na podstawie danych bieżących) użytkowników, którzy z dużym prawdopodobieństwem wykonają pożądaną akcję związaną z reklamą produktu w związku z tym, że zachowują się lub w przeszłości zachowali się w określony sposób. W przypadku retargetowanych kampanii display, użytkownikom, którzy nie dokonali zakupu w sklepie internetowym, będą mogły być teraz wyświetlane reklamy o podobnej treści lub zachęcające do sfinalizowania zakupu. W przypadku kampanii w innych mediach cyfrowych narzędzia do retargetowania użytkowników są bardziej rozbudowane, a dzięki temu otwierają one zupełnie nowe możliwości budowania scenariusza kampanii.

 

- Planując kampanię e-mail po e-mailu możemy od razu ustawić wysyłkę kolejnej kampanii e-mail do użytkowników, którzy w danym momencie otwierają e-maila na swojej skrzynce pocztowej. Planując kampanię telefoniczną możemy wybrać użytkowników, którzy w przeszłości otworzyli e-maila z reklamą produktu, aby zadzwonić tylko do użytkowników, którzy zwrócili uwagę na podobną reklamę. W przypadku kampanii e-mail po SMS-ie możemy wysłać e-maila do faktycznie zainteresowanych użytkowników zamiast wysyłać klasycznie e-mailing wszystkim użytkownikom. Dzięki temu reklama trafia do właściwych użytkowników. Pozwala to na osiągnięcie większego zwrotu z inwestycji w daną kampanię. Jest to oczywiście tylko klika z wielu możliwych sposobów na łączenie kanałów komunikacyjnych z użytkownikiem i wykorzystywaniu informacji o ich zachowaniu. Realizując retargetowane kampanie jesteśmy tak naprawdę ograniczeni tylko naszą wyobraźnią – mówi Marcin Kostecki, prezes agencji zintegrowanego performance marketingu ClickQuickNow.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
IT i technologie BRAK ZDJĘCIA
2019-08-19 | 15:30

Cyfrowe centra danych

5 kroków do podniesienia efektywności i obniżenia kosztów Szacuje się, że światowe wydatki IT na systemy centrów danych w 2019 roku mają wynieść 204 miliardy dolarów[1]. Centra danych stanowią fundament
IT i technologie Czy Twoja firma spełnia warunki rozporządzenia RODO?
2019-08-16 | 01:00

Czy Twoja firma spełnia warunki rozporządzenia RODO?

RODO czyli Ogólne rozporządzenie o ochronie danych lub też inaczej rozporządzenie o ochronie danych osobowych. Dzięki niemu użytkownicy oraz kontrahenci mogą spać spokojnie i nie
IT i technologie 7 rozwiązań dla eCommerce, dzięki którym zwiększysz efektywność biznesu
2019-08-14 | 16:28

7 rozwiązań dla eCommerce, dzięki którym zwiększysz efektywność biznesu

Optymalizacja kluczowych procesów w branży eCommerce wymaga doboru odpowiednich narzędzi do wspierania działań biznesowych. Pozwalają one m.in. polepszyć obsługę klienta,

Kalendarium

Patronaty Newserii

XXIX Forum Ekonomiczne - Krynica
MSPO - Targi Obronne Zbrojeniowe 2019 - Kielce

Polityka

Baltic Pipe zgodnie z planem w 2022 roku. Pierwsza umowa z amerykańską firmą już podpisana

Projekt Baltic Pipe jest realizowany zgodnie z harmonogramem, a termin 2022 roku zostanie dotrzymany – poinformował pełnomocnik rządu ds. strategicznej infrastruktury energetycznej Piotr Naimski. Gaz-System zawarł już pierwszy, wart ponad 0,5 mld zł kontrakt inwestorki w ramach tego projektu. Umowa z amerykańską firmą Solar Turbines jest jednocześnie jednym z największych w Polsce kontraktów w sektorze gazu. Jak podkreśla Naimski, współpraca polsko-amerykańska w sektorze energetycznym się zacieśnia, a stanowiska USA, m.in. w sprawie gazociągu North Stream 2, są zbieżne z polskimi.

Prawo

Nowa matryca VAT ułatwi życie przedsiębiorcom, ale ceny niektórych towarów mogą wzrosnąć

W kwietniu 2020 roku ma wejść w życie nowa matryca stawek VAT. Celem zmian jest uporządkowanie obecnej sytuacji, która powoduje wśród przedsiębiorców kłopoty interpretacyjne. Nowym i korzystnym dla nich rozwiązaniem ma być tzw. wiążąca informacja stawkowa, która ma zapewnić podatnikom większą ochronę na wypadek kontroli organów podatkowych. Będzie można się ubiegać o nią wcześniej, już w listopadzie br. Jednocześnie konsumenci muszą być przygotowani na to, że w przypadku niektórych towarów i usług stawki VAT zostaną podwyższone, co może się wiązać ze wzrostem cen.

IFA 2019 Berlin

Przemysł

Katowice z roku na rok tracą mieszkańców. Miasto chce zahamować ten trend poprzez ulgi i zniżki dla zameldowanych

Tylko w ubiegłym roku stolica aglomeracji śląskiej skurczyła się o 3,2 tys. mieszkańców. Ich liczba ostatni raz przekroczyła 300 tys. ponad siedem lat temu, od tego czasu katowiczan systematycznie ubywa. Przyczyną nie jest już emigracja zarobkowa, lecz rosnące ceny nieruchomości i powroty emerytów w rodzinne strony. Odwrócenie tego trendu to jeden z priorytetów władz miasta, które chcą to robić poprzez inwestycje w infrastrukturę kulturalno-sportową, bazę dydaktyczną i przyciąganie inwestorów. 

Złote Spinacze 2019

Handel

Osoby kupujące w sieci to przeważnie zadowoleni klienci. Doceniają głównie szeroki wybór produktów i szybkie płatności

W skali od 0 do 10 średni poziom satysfakcji klienta kupującego w internecie wynosi 7,8 – wynika z raportu Mobile Institute „Customer Happiness Index”. Kluczowym elementem, który buduje to zadowolenie, a często też warunkuje zakup, jest system płatności. Brak odpowiedniej dla klienta formy płatności może zdecydować o porzuceniu koszyka. Kupujący coraz chętniej dzielą się z innymi swoimi doświadczeniami z zakupów, a opinie innych internautów są często przy wyborze produktu ważniejsze niż samodzielnie wyszukane informacje.