Komunikaty PR

Te gminy są atrakcyjne – Finał IV edycji Programu „Przyjazna Polska”

2017-12-18  |  10:00
Biuro prasowe

Mimo tak łatwego dostępu do wiedzy nadal dociera do nas zbyt mało ważnych informacji o zaletach naszych rodzimych miejscowości, bądź tych znajdujących się w pobliżu. Nie jesteśmy świadomi, jak bogatą ofertę kulturalną czy turystyczną posiada nasza gmina. Organizatorzy Programu „Przyjazna Polska” chcą na trwałe zmienić postrzeganie Polski. Każda gmina jest wyjątkowa, ma coś, co ją wyróżnia, co sprawia, że myśli się o niej jako doskonałym miejscu na inwestycje i rozwój zawodowy, wyjątkowym miejscu do zamieszkania, świetnym wyborze na wypoczynek lub poznawanie naszej historii i kultury.

Wyróżniamy gminy z pomysłem

Program skierowany jest do wszystkich polskich gmin, niezależnie od ich wielkości, położenia  lub liczby mieszkańców. Gminy, które uzyskują tytuł „Przyjazna Polska” przede wszystkim zapewniają przyjazne podejście administracji do: biznesu, inwestorów, mieszkańców i gości. W rozwoju społeczno-ekonomicznym i dbaniu o środowisko naturalne kierują się zasadami społecznej odpowiedzialności oraz dążą do zrównoważonego rozwoju. Laureaci programu dbają również o rozwój dzieci i młodzieży poprzez działania podejmowane w zakresie edukacji, sportu, kultury i rekreacji. Kolejną cechą jest stwarzanie korzystnych i godnych warunków życia dla seniorów i osób niepełnosprawnych. Podkreślamy jednocześnie, iż każda gmina może w indywidualny sposób dbać
o swoją atrakcyjność. Oprócz certyfikacji ogólnej w programie dostępne są różnorodne kategorie. Certyfikat „Przyjazna Polska” samorządy mogą zdobywać w dziewięciu kategoriach tematycznych: Certyfikowana Lokalizacja Biznesu, Dobre Miejsce Zamieszkania, Kraina Historii i Kultury, Kraina Turystyki i Przygody, Zielona Gmina, eGmina, Specjalistyczna Gmina Agro, Gmina z Tradycją oraz Kraina Zdrowia i Urody.

Laureaci IV edycji Programu „Przyjazna  Polska”

W tegorocznej edycji programu „Przyjazna Polska” Kapituła Programu wyłoniła 9 Laureatów. Poza certyfikatem ogólnym, każdy z Laureatów zdobył certyfikację tematyczną. W tym roku gminy rywalizowały o nagrodę główną w 5 certyfikacjach tematycznych: Dobre Miejsce Zamieszkania, Gmina z Tradycją, Kraina Historii i Kultury, Zielona Gmina oraz po raz pierwszy w historii programu Specjalistyczna Gmina Agro.

Nagrody Główne – statuetki przyznano trzem wyróżniającym się gminom. Podczas Gali Finałowej przedstawiciele nagrodzonych gmin odebrali statuetki z rąk dr Przemysława Kulawczuka Przewodniczącego Komisji Ogólnopolskiej Programu „Przyjazna Polska”, Anny Szcześniak, członka Komisji Ogólnopolskiej Programu „Przyjazna Polska” oraz Jacka Mrowickiego – Prezesa INC RATING Sp. z o.o. Gmina Brwinów została nagrodzona za nieustanne polepszanie infrastruktury publicznej ze szczególnym uwzględnieniem obiektów kulturalno – sportowych  oraz za dbałość o budowanie jedności społeczności lokalnej i działania podejmowane na rzecz jej aktywizacji. Nagroda dla Gminy Kościelisko to wyraz uznania dla konsekwentnego budowania „Marki Kościelisko” połączonego z szeroko zakrojonymi działaniami na rzecz zachowania, promocji i udostępniania turystom dziedzictwa, tradycji i kultury regionu oraz za ogromną dbałość o architektoniczne i przyrodnicze dziedzictwo gminy. Gmina Zarszyn natomiast otrzymała statuetkę ze względu na wielokierunkowe działania na rzecz ochrony kultury i tradycji regionu oraz zachowania dorobku materialnego gminy, w tym za tworzenie miejsc trwale związanych z miejscową historią, takich jak chata łemkowska w Odrzechowej czy też Kraina Odrzechowskich Zbójników.

Wyróżnienie otrzymała Gmina Góra Kalwaria, którą doceniono za wdrażanie nowatorskich rozwiązań komunikacji pomiędzy samorządem a społecznością lokalną, wspieranie aktywności i integracji społecznej oraz kreowanie przyjaznej przestrzeni miejskiej, poprzez przebudowę skarpy wiślanej i utworzenie Parku miejskiego sprzyjającego różnym formom wypoczynku letniego i zimowego.  Z kolei Gmina Tarczyn została wyróżniona ze względu na wielotorowe działania mające na celu budowanie w mieszkańcach świadomości, że czyste i zielone tereny gminy to jedno z najważniejszych jej bogactw. A także za umiejętność włączania społeczności lokalnej w działania proekologiczne, takie jak projekt „Razem chronimy przyrodę”, dotyczący ochrony pszczół czy też V Kongres Przedsiębiorczości poświęcony ekologicznym produktom regionalnym.

Nagrodę specjalną w postaci pełnego ratingu od firmy INC Rating otrzymała Gmina Brwinów. Rating jest najlepszym sposobem oceny ryzyka kredytowego jednostek samorządu terytorialnego.

Zasady weryfikacji

Gmina zgłaszając się do programu wypełnia Deklarację przystąpienia do programu, która zaświadcza, że na jej terenie w ciągu minionego roku realizowano inwestycje oraz że posiada ona prawo do podejmowania decyzji administracyjnych w zakresie inwestycji przez cały rok. Następnie gmina wypełnia ankietę zawierającą informacje na temat działań, przedsięwzięć, rozwiązań funkcjonujących w gminie, mających na celu budowę przyjaznego środowiska oraz zapewnienie profesjonalnego podejścia administracji gminy do inwestorów, biznesu oraz mieszkańców. Jeżeli gmina zadeklarowała uczestnictwo w certyfikacji tematycznej wypełnia również ankietę tematyczną, która dotyczy kategorii wybranej spośród 9 certyfikacji. W gminach, które spełniły formalne wymogi I etapu przeprowadzane są audyty, które weryfikują informacje podane w ankietach. Kapituła Programu decyduje o przyznaniu certyfikatów „Przyjazna Polska” na podstawie wyników ankiet, audytów oraz rekomendacji Komisji Programu.

Wielka gala nie tylko dla gmin!

Tegoroczne wręczenie nagród Laureatom programu połączone było z Jubileuszową Galą Finałową XX edycji programu „Przedsiębiorstwo Fair Play", w którym wyróżniane są wyjątkowe firmy dbające o etykę w działalności gospodarczej, Galą Finałową XVI edycji konkursu „Gmina Fair Play” oraz Galą XVIII edycji konkursu „Bank Przyjazny dla Przedsiębiorców”, skierowanego do sektora finansowego.

Program „Przyjazna Polska” jest organizowany przez Fundację „Instytut Badań nad Demokracją
i Przedsiębiorstwem Prywatnym”, a afiliowany przy Krajowej Izbie Gospodarczej.

Nowa edycja Programu „Przyjazna Polska” rozpocznie się w IV kwartale 2017 r.

Więcej informacji na www.przyjaznapolska.pl

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Samorządy BRAK ZDJĘCIA
2019-03-29 | 09:00

Ponad pół roku programu „Czyste Powietrze” w opinii eksperta

„Czyste Powietrze” to kompleksowy program, którego celem jest zmniejszenie lub uniknięcie emisji pyłów i innych zanieczyszczeń wprowadzanych do atmosfery przez domy jednorodzinne. Program przewiduje
Samorządy Efektownie i efektywnie. Miejskie iluminacje błyszczą w mediach
2019-01-21 | 11:00

Efektownie i efektywnie. Miejskie iluminacje błyszczą w mediach

Warszawa, Gdańsk i Kraków – to właśnie zimowe iluminacje tych trzech miast robią największą furorę w mediach zarówno tradycyjnych, jak i społecznościowych –
Samorządy Rekordowy Polonez na 100-lecie Odzyskania Niepodległości oficjalnie potwierdzon
2018-09-27 | 12:00

Rekordowy Polonez na 100-lecie Odzyskania Niepodległości oficjalnie potwierdzon

8 czerwca 2018 roku, punktualnie o godzinie 11:00 odbył się Rekordowy Polonez na 100-lecie Odzyskania Niepodległości. Wydarzenie zjednoczyło uczestników i widzów w ponad

Kalendarium

Patronaty medialne

Obsługa konferencji prasowych i innych wydarzeń

Agencja informacyjna Newseria realizując zleconą obsługę wydarzenia przygotowuje pełny zapis konferencji, a także realizuje wywiady z gośćmi i uczestnikami wydarzenia.

> Zobacz pełne informacje o naszej ofercie.

Partner sekcji zdrowie

Farmacja

Liczba niezaszczepionych dzieci wzrosła prawie sześciokrotnie. Resort zdrowia chce edukować Polaków i wzmacniać ich zaufanie do lekarzy

Już ponad 30 tys. rodziców odmówiło poddania dziecka szczepieniom ochronnym. Zdaniem resortu zdrowia to jedna z przyczyn wzrostu zachorowań na odrę, jaki miał miejsce w 2016 i 2018 roku. Rząd obawia się powrotu innych chorób, takich jak błonica i tężec, stąd nacisk na kampanie edukacyjne. Prowadzi je m.in. Główna Inspekcja Sanitarna, a ich celem jest przekonanie Polaków, że szczepienia nie powodują negatywnych skutków ubocznych, mogą natomiast ratować życie i zdrowie

Prawo

Od niedzieli ważna zmiana w przepisach dotyczących zadłużonych lokatorów. Może ona oznaczać problemy dla właścicieli lokali

21 kwietnia wejdzie w życie nowelizacja ustawy o ochronie praw lokatorów oraz Kodeksu postępowania cywilnego. Na zmianę art. 1046 kodeksu powinni zwrócić uwagę zwłaszcza nabywcy lokali w licytacjach komorniczych, ale również wynajmujący mieszkania osobom, które zalegają z czynszem. Zniknie bowiem zapis, że na wniosek komornika gmina powinna w ciągu 6 miesięcy znaleźć dłużnikowi lokal zastępczy. Teraz to będzie mogło trwać znacznie dłużej.

Handel

Jajka są nawet o połowę tańsze niż na Boże Narodzenie. W najbliższych latach ceny mogą jednak znacznie wzrosnąć

Znacznie niższe ceny jaj w porównaniu do końcówki 2018 roku to wynik dużej nadpodaży, bo produkcja rośnie, a konsumpcja pozostaje na stabilnym poziomie. Jeśli zostaną wprowadzone zapowiedzi o wycofywaniu jaj z chowu klatkowego, to w najbliższych latach konsumenci muszą się liczyć z dużymi podwyżkami. Ten rodzaj jaj ze względu na cenę jest dziś najchętniej wybierany. Coraz częściej też kupujemy je na bazarkach. Jeśli decydujemy się na zakup jaj w miejscach poza systemem weterynaryjnym, bierzemy na siebie ryzyko przede wszystkim różnych zakażeń bakteryjnych – podkreśla Mariusz Szymyślik, dyrektor Krajowej Izby Producentów Drobiu i Pasz.

 

Handel

Polacy bardziej niż Niemcy i Brytyjczycy są przywiązani do tradycyjnych sklepów. Mimo to już połowa robi zakupy w sieci

Handel internetowy rozwija się w Polsce bardzo szybko – w tym roku będzie wart już 50 mld zł, a zakupy online robi już 15 mln Polaków. Z drugiej strony polscy konsumenci wyróżniają się na tle innych nacji przywiązaniem do tradycyjnego kanału sprzedaży. 49 proc. chce mieć możliwość przetestowania produktów w fizycznym sklepie przed zakupem – wynika z badań SAP. Polacy oczekują spójnego podejścia marek do klientów we wszystkich kanałach sprzedaży. To dla sprzedawców wyzwanie, w którym wsparciem może być wdrożenie odpowiednich technologii.