Komunikaty PR

Spadek zasięgów na Facebooku – badanie NapoleonCat

2017-11-23  |  01:00
Biuro prasowe

Globane testy Facebooka

W październiku branżą social media wstrząsnął artykuł opublikowany przez Słowacką firmę, która opisała skutki, jakie przyniosło eksperymentalne wprowadzenie w kilku krajach zmian w wyświetlaniu postów stron na Facebooku. Serwis testował rozwiązanie, w którym wszystkie posty publikowane przez strony, zostały przeniesione z głównego feedu do osobnego, nazwanego „Explore Feed”. W efekcie nastąpił drastyczny spadek zasięgów organicznych postów publikowanych przez strony. Facebook dosyć szybko odniósł się do tych danych informując, iż był to tylko jeden z wielu testów różnych rozwiązań, które firma stale prowadzi i w najbliższym czasie nie planują wdrożenia takiego rozwiązania.

Sytuacja w Polsce

NapoleonCat poddał analizie 100 największych stron facebookowych polskich blogów i blogerów w okresie od 2 sierpnia do 19 listopada. W tym czasie na badanych stronach opublikowanych zostało 15 673 postów, które zgromadziły 2 176 872 interakcji (reakcje, komentarze i udostępnienia). W pierwszym dniu analizy łączna liczba fanów tych stron wynosiła niemal 32,8 miliona fanów, zaś w ostatnim – 33,1 miliona. Zanotowały więc łącznie 1-procentowy wzrost liczby fanów. Największa z badanych stron miała niemal 2 miliony fanów, a najmniejsza – nieco ponad 100 tysięcy.

 

Analiza, podobnie jak ta wspomniana wcześniej, wykonana dla stron słowackich została oparta na liczbie interakcji do postów, które są bezpośrednio skorelowane z ich zasięgiem. Już w 2014 roku firma NapoleonCat przeprowadziła badanie, które wykazało silną korelację pomiędzy tymi dwoma danymi, a zatem bezpiecznie można założyć, iż większa liczba interakcji oznacza większy zasięg organiczny i odwrotnie. W obecnej analizie pod lupę została wzięta średnia liczba interakcji na post dzień po dniu, od sierpnia do połowy listopada bieżącego roku.

Niestety, wyniki nie napawają optymizmem. Jak pokazuje powyższy wykres, średnia liczba interakcji na post systematycznie spada, co potwierdza stały i systematyczny spadek zasięgów organicznych postów publikowanych przez strony na Facebooku. Nawet jeśli publikowane są one przez strony blogów, które przecież mają bardzo liczne i zaangażowane społeczności.

O ile w pierwszym tygodniu, poddana analizie średnia liczba interakcji na post wynosiła 1 439, o tyle w ostatnim tygodniu już tylko 1 009. Oznacza to 30-procentowy spadek średniej liczby interakcji, a zatem także zasięgów. I to tylko na przestrzeni trzech i pół miesiąca. Warto przypomnieć, że w tym okresie liczba fanów badanych stron wzrosła o 1%.

Trzeba się pogodzić z dalszym spadkiem zasięgów organicznych stron. O uwagę wciąż rosnącej, choć już nie tak dynamicznie jak wcześniej, rzeszy użytkowników Facebooka konkuruje bowiem coraz większa liczba stron zakładanych przez marki, wydawców i inne podmioty. Co więcej, wydatki reklamowe na Facebooku rosną bardzo szybko, a to oznacza duży wzrost liczby postów sponsorowanych (reklam). Wypierają one siłą rzeczy treści publikowane organicznie. Jak pokazuje badanie, ofiarami stają się nie tylko właściciele facebookowych stron komercyjnych, lecz także blogerzy i inni prywatni twórcy treści.

NapoleonCat umożliwia szczegółową analitykę dowolnego, publicznie dostępnego profilu na Facebooku, Twitterze, Instagramie, YouTube, Google+ i Pinterest oraz pozwala śledzić efekty zarówno działań własnych, jak i konkurencji. Narzędzie umożliwia również aktywny monitoring hashtagów na Instagramie.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Komunikaty PR”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy (media)
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Media i PR WARSZTATY STYLIZACJI FASHION PROJECT Biuro prasowe
2018-05-24 | 09:15

WARSZTATY STYLIZACJI FASHION PROJECT

Jeśli marzysz o pracy stylisty i kochasz modę, nie możesz pominąć tego wydarzenia. Już 16-17 czerwca w Warszawie odbędą się po raz dwunasty Warsztaty Stylizacji Fashion Project, a na nich
Media i PR Dwie nowe kampanie Synergic dla United International Pictures
2018-05-21 | 11:09

Dwie nowe kampanie Synergic dla United International Pictures

Właśnie ruszyły realizowane przez Synergic dwie nowe kampanie promujące premiery filmowe UIP Polska. Kluczem działań wizerunkowych jest sprawdzona i efektywna w dotarciu do wielkomiejskiej
Media i PR Blockchain – cyfrowa rewolucja
2018-05-18 | 01:00

Blockchain – cyfrowa rewolucja

Czym jest blockchain? Bardzo często nazwa blockchain jest używana jako synonim bitcoina i kryptowalut. Mimo, że technologia jest silnie związana z branżą fin-tech i z niej wyrasta, to

Kalendarium

Patronaty medialne

Obsługa konferencji prasowych i innych wydarzeń

Agencja informacyjna Newseria realizując zleconą obsługę wydarzenia przygotowuje pełny zapis konferencji, a także realizuje wywiady z gośćmi i uczestnikami wydarzenia.

> Zobacz pełne informacje o naszej ofercie.

Wydarzenia

POZNAŃ MOTOR SHOW 2018

Zakończyły się Poznań Motor Show 2018, największe targi motoryzacyjne w Polsce i czwarte w Europie. Tegoroczne wydarzenie odbywało się pod hasłem „Motoryzacja Jutra” – na targach można było zobaczyć ponad 60 motoryzacyjnych premier, samochodów koncepcyjnych oraz wizję motoryzacji według projektantów i inżynierów przyszłości.

Zapraszamy do śledzenia naszych relacji.

Edukacja

Nawet co trzecia praca dyplomowa nosi znamiona plagiatu. Jednolity System Antyplagiatowy pomoże walczyć z problemem, ale go nie wyeliminuje

Plagiaty stają się coraz częstszym problemem na uczelniach. Już teraz szacuje się, że nawet co trzecia praca dyplomowa nosi znamiona plagiatu. Uczelnie są w stanie znaleźć tylko część skopiowanych fragmentów. Wprowadzenie Jednolitego Systemu Antyplagiatowego ma to zmienić, jednak zdaniem ekspertów przepisy są niejasne. Do wyeliminowania zjawiska konieczna jest odpowiednia edukacja studentów i wykładowców. Potrzeba także ścisłej współpracy między uczelniami a twórcami systemów antyplagiatowych – przekonują eksperci.

Prawo

Od dziś firmy i instytucje będą funkcjonować w nowej rzeczywistości. W życie wchodzi RODO

RODO, czyli unijne rozporządzenie dotyczące ochrony danych osobowych, zaczyna od dziś obowiązywać. Dla firm i wszystkich instytucji nowe prawo oznacza prawdziwą rewolucję i duże zmiany w dotychczasowym modelu funkcjonowania. Najbliższe miesiące pokażą, jak w praktyce będą działać nowe przepisy. Podmioty, które jeszcze się do nich nie przygotowały, powinny to zrobić jak najszybciej, zwłaszcza że RODO może spowodować zwiększoną aktywność cyberprzestępców, którzy będą testować stopień gotowości firm i instytucji na nowe przepisy.

 
 

Firma

Rynek biurowy wciąż rośnie. Napędza go rozwój centrów usług wspólnych

Polska jest jedną z najbardziej atrakcyjnych lokalizacji dla centrów usług wspólnych, a rozwój tego sektora napędza rynek nieruchomości biurowych. W ubiegłym roku zarówno podaż, jak i popyt na nowe biura były rekordowe. Ze względu na wysoką konkurencję deweloperzy sięgają po coraz to nowe sposoby na przyciąganie najemców.

Sport

Prawie połowa Polaków jest aktywna fizycznie raz w tygodniu, a 30 proc. trzy razy w tygodniu. Do uprawiania sportu motywuje ich głównie zdrowie

Polacy coraz bardziej przekonują się do aktywności fizycznej. Blisko połowa uprawia sport raz w tygodniu, a 30 proc. – nawet trzy razy w tygodniu – wynika z raportu MultiSport Index. Grupa osób aktywnych fizycznie różni się ze względu na podejście i motywację do uprawiania sportu. Blisko 7,5 mln Polaków traktuje ruch jako sposób na zachowanie zdrowia oraz formę relaksu. Dla prawie 6 mln osób aktywność to sposób na utrzymanie lub poprawę sylwetki. Ponad 3 mln preferuje sporty zespołowe.