Komunikaty PR

Gdzie autonomiczny wózek spotyka automatyczny regał

2017-04-13  |  16:55
Biuro prasowe
Do pobrania Informacja ( 0 MB )

Najnowsze wdrożenie z wykorzystaniem nominowanego do nagrody IFOY autonomicznego wózka kompletacji poziomej STILL iGo neo CX 20 oraz działającymi w oparciu o RFID regałami KANBAN pokazuje, jak prosto i skutecznie można realizować dziś koncepcję Przemysłu 4.0.

Metoda klasyfikacji ABC zakłada, że materialne aktywa przedsiębiorstwa można podzielić na trzy grupy, różniące się od siebie tym, jak ważną rolę w procesach produkcyjnych odgrywają oraz jak duży mają wpływ na kreowanie wartości dodanej dla klienta. Towary kategorii C stanowiące w ujęciu ilościowym 80% ogółu zasobów mają według tej koncepcji marginalne znaczenie dla kluczowego obszaru działalności firmy. Do grupy zaliczają się przede wszystkim niewykorzystywane bezpośrednio w produkcji materiały eksploatacyjne i części zamienne. - Ze względu na zróżnicowanie, dużą liczbę i niewielkie znaczenie dla kreowania wartości, koszty procesów związanych z towarami klasy C są niewspółmiernie wysokie do uzyskiwanych w związku z nimi korzyści. Dlatego też powinno dążyć się do minimalizowania nakładów przeznaczanych na ich obsługę – mówi Wojciech Szmulczyński, Dyrektor Handlowy STILL Polska. - Z takim założeniem w hamburskim zakładzie grupy STILL wdrożono system oparty na dwóch inteligentnych produktach – iGo neo CX 20 oraz iSHELF – dodaje.

Inteligentny partner kompletacji przy sprytnych półkach

STILL iGo neo to autonomiczne urządzenie do kompletacji poziomej. Samodzielnie podąża za operatorem, pozwalając ograniczyć średni czas wykonywania zadań nawet o 30%. Oszczędności wynikają z wyeliminowania konieczności wsiadania i wysiadania z wózka oraz braku potrzeby sterowania pojazdem. Dodatkową korzyścią jest fakt, że w tej sytuacji można w pełni skupić się na pobieraniu towarów, co zwiększa wydajność i pozwala zmniejszyć liczbę błędów. Würth iSHELF to natomiast inteligentne rozwiązanie regałowe wykorzystujące identyfikację radiową do automatycznego rozpoznawania zapotrzebowania na części zamienne określonego rodzaju. Kiedy na półkę zostanie odłożony pusty pojemnik z danym tagiem RFID, informacja o wyczerpaniu zapasów przedmiotów tego typu zostaje przekazana do systemu, który automatycznie składa zamówienie na brakujące elementy. – Dzięki eliminacji wielu zbędnych czynności, połączenie dwóch inteligentnych rozwiązań logistycznych znacząco wpływa na zwiększenie wydajności procesów obsługi produktów kategorii C – mówi Wojciech Szmulczyński. – Ich zastosowanie sprawia, że operator nie musi sterować wózkiem, wchodzić i wychodzić z kabiny ani skanować pobieranych towarów. Menadżer odpowiedzialny za zapasy nie jest z kolei obarczany ewidencjonowaniem przedmiotów niskiej wartości, ani ich ręcznym zamawianiem – tłumaczy Dyrektor Handlowy STILL Polska.

iRezultaty

Dzięki zastosowaniu rozwiązania iSHELF, w zakresie takich części, jak: śruby, nakrętki i inne elementy wykorzystywane do drobnych napraw, dokonano optymalizacji procesów stanowiącej doskonałą realizację koncepcji just-in-time. Oznakowanie pojemników, w których przechowywane są produkty klasy C, tagami RFID, zawierającymi informację o typie opakowania i liczbie mieszczących się w nim artykułów, pozwala na dokładne śledzenie tempa zużywania części bez konieczności prowadzenia ręcznej ewidencji. Zautomatyzowane przesyłanie dostawcy informacji o zapotrzebowaniu na elementy danego rodzaju skraca czas reakcji i gwarantuje, że pojemniki zostaną uzupełnione dokładnie tymi produktami, których zapasy się wyczerpały. Ryzyko wystąpienia przestojów powodowanych brakiem określonych towarów ograniczane jest więc do minimum. Dzięki wykorzystaniu STILL iGo neo uzyskano dalsze oszczędności, wynikające z wyeliminowania konieczności sterowania wózkiem. Fakt, że operator może pozostawać na stanowisku kompletacji ma szczególne znaczenie w przypadku uzupełniania lub pobierania towarów klasy C. Jako że mamy tu do czynienia z licznymi, niewielkimi opakowaniami rozlokowanymi na stosunkowo niewielkiej przestrzeni, oszczędność czasu związana z brakiem potrzeby ciągłego krążenia między kabiną a platformą z paletami jest znacząca.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Transport Profesjonaliści z branży TSL po raz siódmy spotkają się w Warszawie Biuro prasowe
2019-09-20 | 15:31

Profesjonaliści z branży TSL po raz siódmy spotkają się w Warszawie

Siódme targi TransLogistica Poland to największe w Polsce i Europie Środkowo-Wschodniej spotkanie firm poszukujących i korzystających z usług transportowych, spedycyjnych,
Transport Megaciężarówki Dachser przemierzają czeskie drogi
2019-09-20 | 12:00

Megaciężarówki Dachser przemierzają czeskie drogi

Dachser jako jeden z pierwszych operatorów logistycznych w Czechach używa 25-metrowych ciężarówek do codziennych przewozów towarów w tym kraju. Kursują one między
Transport Ekspansja Grupy Fracht w Afryce – operator uruchamia oddział w Egipcie
2019-09-19 | 14:00

Ekspansja Grupy Fracht w Afryce – operator uruchamia oddział w Egipcie

Grupa Fracht, globalny operator logistyczny dla przemysłu, wzmacnia swoją ofertę i rozszerza działalność na afrykańskim rynku usług TSL. Firma otworzyła właśnie nowy oddział w Egipcie

Kalendarium

Finanse

Wzrost wydatków na służbę zdrowia nie wystarczy. Problemem brak personelu i efektywne wydatkowanie pieniędzy

Mimo ustawy, która zwiększy środki przeznaczane na służbę zdrowia do 6 proc. PKB w 2024 roku, jej finansowanie w Polsce wciąż pozostaje wyzwaniem, a sytuację zaostrza niedobór personelu medycznego i starzejące się społeczeństwo. Dlatego potrzebne są mechanizmy zwiększające efektywność wydatkowania, a środki powinny trafiać w pierwszej kolejności do tych placówek, które potrafią je najlepiej spożytkować. W racjonalizacji wydatków przeznaczanych na ochronę zdrowia pomocne są również technologie, które optymalizują pracę lekarzy i personelu medycznego oraz umożliwiają generowanie oszczędności.

Finanse

Amerykański inwestor otwiera w Polsce swoje pierwsze centrum biznesowe. Kolejne inwestycje są w fazie negocjacji

Pomorze, a w szczególności Gdańsk znajduje się w czołówce regionów najbardziej atrakcyjnych dla zagranicznych inwestorów w Polsce. Składa się na to m.in. strategiczne położenie, dostępność wyspecjalizowanych kadr, boom na rynku nowoczesnych nieruchomości biurowych i szybki rozwój gospodarczy regionu. Dlatego JUUL Labs, start-up z Doliny Krzemowej, zdecydował się utworzyć w Gdańsku swoje centrum biznesowe, pierwsze poza USA. Centrum będzie świadczyć usługi finansowo-księgowe dla oddziałów firmy na całym świecie, a amerykański inwestor rozważa dalsze rozszerzenie inwestycji.

Polityka

Dezinformacja i fake newsy zagrożeniem dla demokracji i biznesu. Świadomość tego problemu wśród społeczeństwa jest coraz większa

– Trzeba wrócić do dyskusji nad wprowadzeniem w szkołach edukacji medialnej. Dzisiaj dzieci bardzo wcześnie dostają tablet, ale nie są uczulane na to, żeby weryfikować to, co czytają – mówi Magdalena Wrzosek, ekspert NASK. Jak pokazują badania, w Polsce ponad połowa internautów zetknęła się z manipulacją lub dezinformacją, a niemal tyle samo uważa je za zagrożenie dla demokracji. Ofiarą fake newsów i dezinformacji padają również firmy. W Polsce walka z tym zjawiskiem wpisuje się w działania podejmowane na szczeblu UE, ale wymaga międzysektorowej współpracy między administracją, instytucjami naukowymi, biznesem i dziennikarzami.

Problemy społeczne

Od września rośnie liczba gapowiczów. Bez biletu jeździ średnio co szósty pasażer

W rejestrze BIG InfoMonitor znajduje się obecnie ponad 101 tys. gapowiczów, którzy nie kupili biletu na przejazd komunikacją miejską i nie zapłacili kary za jego brak. Ich łączne długi z tego tytułu przekraczają 128 mln zł. Najwięcej gapowiczów figurujących w rejestrze dłużników to stateczni 40-latkowie, chociaż to najmłodsi najczęściej deklarują, że zdarza im się jeździć bez biletu. Jazda bez biletu to też głównie domena mężczyzn, a najwięcej nieuczciwych pasażerów mieszka na Mazowszu, Śląsku oraz na Pomorzu. Koszty utrzymania transportu miejskiego są istotną pozycją w budżetach miast, stąd coraz więcej spółek transportowych korzysta z narzędzi, które mają skłonić gapowiczów do płacenia kar.