Komunikaty PR

Gdzie autonomiczny wózek spotyka automatyczny regał

2017-04-13  |  16:55
Biuro prasowe
Do pobrania Informacja ( 0 MB )

Najnowsze wdrożenie z wykorzystaniem nominowanego do nagrody IFOY autonomicznego wózka kompletacji poziomej STILL iGo neo CX 20 oraz działającymi w oparciu o RFID regałami KANBAN pokazuje, jak prosto i skutecznie można realizować dziś koncepcję Przemysłu 4.0.

Metoda klasyfikacji ABC zakłada, że materialne aktywa przedsiębiorstwa można podzielić na trzy grupy, różniące się od siebie tym, jak ważną rolę w procesach produkcyjnych odgrywają oraz jak duży mają wpływ na kreowanie wartości dodanej dla klienta. Towary kategorii C stanowiące w ujęciu ilościowym 80% ogółu zasobów mają według tej koncepcji marginalne znaczenie dla kluczowego obszaru działalności firmy. Do grupy zaliczają się przede wszystkim niewykorzystywane bezpośrednio w produkcji materiały eksploatacyjne i części zamienne. - Ze względu na zróżnicowanie, dużą liczbę i niewielkie znaczenie dla kreowania wartości, koszty procesów związanych z towarami klasy C są niewspółmiernie wysokie do uzyskiwanych w związku z nimi korzyści. Dlatego też powinno dążyć się do minimalizowania nakładów przeznaczanych na ich obsługę – mówi Wojciech Szmulczyński, Dyrektor Handlowy STILL Polska. - Z takim założeniem w hamburskim zakładzie grupy STILL wdrożono system oparty na dwóch inteligentnych produktach – iGo neo CX 20 oraz iSHELF – dodaje.

Inteligentny partner kompletacji przy sprytnych półkach

STILL iGo neo to autonomiczne urządzenie do kompletacji poziomej. Samodzielnie podąża za operatorem, pozwalając ograniczyć średni czas wykonywania zadań nawet o 30%. Oszczędności wynikają z wyeliminowania konieczności wsiadania i wysiadania z wózka oraz braku potrzeby sterowania pojazdem. Dodatkową korzyścią jest fakt, że w tej sytuacji można w pełni skupić się na pobieraniu towarów, co zwiększa wydajność i pozwala zmniejszyć liczbę błędów. Würth iSHELF to natomiast inteligentne rozwiązanie regałowe wykorzystujące identyfikację radiową do automatycznego rozpoznawania zapotrzebowania na części zamienne określonego rodzaju. Kiedy na półkę zostanie odłożony pusty pojemnik z danym tagiem RFID, informacja o wyczerpaniu zapasów przedmiotów tego typu zostaje przekazana do systemu, który automatycznie składa zamówienie na brakujące elementy. – Dzięki eliminacji wielu zbędnych czynności, połączenie dwóch inteligentnych rozwiązań logistycznych znacząco wpływa na zwiększenie wydajności procesów obsługi produktów kategorii C – mówi Wojciech Szmulczyński. – Ich zastosowanie sprawia, że operator nie musi sterować wózkiem, wchodzić i wychodzić z kabiny ani skanować pobieranych towarów. Menadżer odpowiedzialny za zapasy nie jest z kolei obarczany ewidencjonowaniem przedmiotów niskiej wartości, ani ich ręcznym zamawianiem – tłumaczy Dyrektor Handlowy STILL Polska.

iRezultaty

Dzięki zastosowaniu rozwiązania iSHELF, w zakresie takich części, jak: śruby, nakrętki i inne elementy wykorzystywane do drobnych napraw, dokonano optymalizacji procesów stanowiącej doskonałą realizację koncepcji just-in-time. Oznakowanie pojemników, w których przechowywane są produkty klasy C, tagami RFID, zawierającymi informację o typie opakowania i liczbie mieszczących się w nim artykułów, pozwala na dokładne śledzenie tempa zużywania części bez konieczności prowadzenia ręcznej ewidencji. Zautomatyzowane przesyłanie dostawcy informacji o zapotrzebowaniu na elementy danego rodzaju skraca czas reakcji i gwarantuje, że pojemniki zostaną uzupełnione dokładnie tymi produktami, których zapasy się wyczerpały. Ryzyko wystąpienia przestojów powodowanych brakiem określonych towarów ograniczane jest więc do minimum. Dzięki wykorzystaniu STILL iGo neo uzyskano dalsze oszczędności, wynikające z wyeliminowania konieczności sterowania wózkiem. Fakt, że operator może pozostawać na stanowisku kompletacji ma szczególne znaczenie w przypadku uzupełniania lub pobierania towarów klasy C. Jako że mamy tu do czynienia z licznymi, niewielkimi opakowaniami rozlokowanymi na stosunkowo niewielkiej przestrzeni, oszczędność czasu związana z brakiem potrzeby ciągłego krążenia między kabiną a platformą z paletami jest znacząca.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Transport BRAK ZDJĘCIA
2019-12-08 | 12:00

Kto może uratować życie na drodze?

W Polsce 2 325 358 osób posiada uprawnienia do prowadzenia pojazdu kat. C, natomiast 1 362 187 ma możliwość kierowania ciężarówką wraz z naczepą (kat. C+E).[1] Kierowcy zawodowi rocznie pokonują nawet 87 000
Transport Ewakuacja pasażerów z pociągu Kolei Dolnośląskich
2019-12-06 | 18:00

Ewakuacja pasażerów z pociągu Kolei Dolnośląskich

Pomoc rannym pasażerom, czy ewakuacja z płonącego pociągu to tylko niektóre scenariusze z jakimi zmierzyli się pracownicy Kolei Dolnośląskich podczas specjalnych ćwiczeń. Ich celem
Transport BRAK ZDJĘCIA
2019-12-06 | 12:30

Dachser rozwija biznes drogowy w Finlandii

Międzynarodowy operator logistyczny Dachser rozwija swój model biznesowy w Finlandii. Dzięki nowemu terminalowi European Logistics (logistyki drogowej), który zostanie ukończony w przyszłym roku w podhelsińskiej Keravie,

Więcej ważnych informacji

Komunikat

Ważne informacje dla dziennikarzy radiowych

Dziennikarze radiowi mają możliwość pobierania oryginalnego klipu dźwiękowego oraz  z lektorem w przypadku materiałów, w których ekspertami są obcokrajowcy.

Zapraszamy do kontaktu media|newseria.pl?subject=Kontakt%20dla%20medi%C3%B3w| style="background-color: rgb(255, 255, 255);"|media|newseria.pl 

Jak korzystać z materiałów Newserii?

Ważne informacje dla dziennikarzy i mediów

Wszystkie materiały publikowane w serwisach agencji informacyjnej Newseria przeznaczone są do bezpłatnej dystrybucji poprzez serwisy internetowe, stacje radiowe i telewizje, wydawców prasy oraz aplikacje pełniące funkcję agregatorów newsów. 

Szczegóły dotyczące warunków współpracy znajdują się tutaj.

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Transport

Blisko 200 mln euro trafi na transport kolejowy i paliwa alternatywne. BGK i Komisja Europejska rozdysponują granty na realizację takich projektów

Przyspieszenie rozwoju europejskiej sieci transportowej oraz paliw alternatywnych – to dwa priorytety finansowania w ramach instrumentu CEF Transport Blending Facility. Prywatne i publiczne podmioty mogą się ubiegać w nim o unijne granty na realizację projektów z tych obszarów. Do rozdysponowania jest w sumie 198 mln euro. Dofinansowanie w minimalnej wysokości 1 mln euro na projekt przyznaje Komisja Europejska. Dotacja łączy się z kredytem udzielanym przez Bank Gospodarstwa Krajowego. To pierwsza instytucja narodowa, która współpracuje z Komisją Europejką przy wdrażaniu tego programu.

Polityka

Pracodawcy RP: Wprowadzenie prezydenckiego pomysłu emerytur stażowych doprowadziłoby do braku pracowników. Wypłacane świadczenia byłyby niskie

Kobiety po 35 latach pracy, a mężczyźni po 40 latach mogliby zyskać prawo do wcześniejszej emerytury stażowej – proponuje Andrzej Duda. Eksperci podkreślają, że jest to postulat, który spodoba się związkowcom, natomiast pracodawcy mogą mieć problem ze znalezieniem pracowników, bowiem osoby ze średnim wykształceniem zyskiwałyby prawo do świadczenia o około 5–7 lat wcześniej niż obecnie. Zdaniem głównego ekonomisty Pracodawców RP przy obecnym stanie demografii sami zainteresowani będą się borykać z niskim poziomem emerytur, niewystarczającym na zaspokojenie podstawowych potrzeb.

CES Las Vegas 2020

Bankowość

Klienci niechętni udostępnianiu fintechom swoich danych transakcyjnych. Bezpieczeństwo kluczowym aspektem zmian w bankowości

Dyrektywa PSD2, która wdraża otwartą bankowość, pozwala fintechom tworzyć całkiem nowe usługi finansowe dla klientów banków. Otwiera także nowe możliwości współpracy tych podmiotów z bankami. Może się jednak okazać, że największym beneficjentem nowych przepisów będą nie fintechy, ale właśnie zaawansowane technologicznie banki. Wynika to po części z niechęci klientów do udostępniania swoich danych transakcyjnych innym podmiotom.

Konsument

96 proc. rodziców świadomie planuje posiłek w podróży z dziećmi. Przy wyborze miejsca kierują się głównie bezpieczeństwem żywności i czystością

Prawie wszyscy rodzie podróżujący z dziećmi na dłuższych trasach świadomie planują posiłki w drodze – wynika z raportu Federacji Konsumentów „Posiłki w podróży z dziećmi”. Przy wyborze miejsca postoju najważniejsza jest higiena przygotowywania posiłków, czystość miejsca i zróżnicowane menu. 82 proc. wybiera restauracje sieciowe.