Komunikaty PR

PRZYSZŁOŚĆ TRANSPORTU I LOGISTYKI ROZGRYWA SIĘ DZISIAJ

2017-06-20  |  14:00

FM Logistic, czołowy międzynarodowy operator na rynku magazynowania, transportu, copackingu i comanufacturingu, zorganizował debatę, podczas której zaprezentowano opracowane i wdrażane nowoczesne technologie. „2017 Open Minds Debate” to konferencja, w której wzięło udział wielu specjalistów i praktyków, pracujących przy projektach przyszłości, ale także grupa kilkudziesięciu klientów FM Logistic.

Do dyskusji z uczestnikami zaproszono m.in.:

- Prof. Włodzimierza Choromańskiego, Kierownika Zakładu Systemów Informatycznych i Mechatronicznych w Transporcie Politechniki Warszawskiej - od kilkunastu lat zajmującego się automatycznymi systemami transportu;

- Antoine’a Level’a, CEO, współzałożyciela Squadrone System – francuskiej firmy projektującej i produkującej drony;

- Łukasza Bąka, product managera w Mercedes-Benz Trucks;

- Łukasza Mielczarka i Pawła Radziszewskiego z polskiego zespołu projektowego  HyperPoland, pracującego nad technologią Hyperloop;

- Patricka Bellarta - Dyrektora ds. Innowacji Technologicznych i Automatyki w FM Logistic, odpowiedzialnego za poszukiwanie i wdrażanie nowoczesnych rozwiązań korzystnych dla biznesu.

 

- „Dobór projektów badawczych i wdrożeniowych, które poddaliśmy dyskusji, nie był przypadkowy” – mówi Piotr Sukiennik, prezes Zarządu FM Logistic, gospodarz debaty. – „Chcieliśmy zaciekawić i zainspirować naszych klientów, ale także pokazać, jak ważny jest dla nas temat nowatorskich technologii, które mogą mieć, albo już mają bezpośredni wpływ na ich biznes. Cieszy fakt, że część z nich jest opracowywana i wdrażana w naszym kraju” – dodał.

Wsród prezentowanych projektów znalazły się:

- drony, jako nowy środek transportu – latające maszyny dostawcze (w transporcie towarów), podniebne taksówki (przewożące pasażerów), transport żywności na wynos (to w gastronomii), a nawet latające defibrylatory (w ratownictwie medycznym). Głównym przedmiotem dyskusji stały się uregulowania prawne dotyczące użytkowania dronów, szczególnie na terenach zamieszkanych czy też w pobliżu lotnisk;

- w pełni autonomiczne konwoje ciężarówek – na przykładzie testów przeprowadzanych przez Mercedesa w Singapurze. Pierwsze wyniki są optymistyczne i wskazują na korzyści w postaci zmniejszenia spalania paliwa, zwiększenia bezpieczeństwa przejazdów, zmniejszenia korków na trasie przejazdu konwoju, a także zmniejszenia kosztów takiego transportu towarów;

- systemy automatycznego transportu zbiorowego, które łączą zalety podróży indywidualnych i transportu publicznego. Pierwszy taki projekt powstaje w Rzeszowie. Wdrożenie planowane jest już w ciągu najbliższych 5 lat;

- Citylogin, czyli odpowiedź na coraz częstsze w centrach miast ograniczenia w poruszaniu się ciężarówek. Projekt polega na planowaniu i dostarczaniu towarów z magazynów do punktów handlowych przy użyciu ekologicznych pojazdów, dzięki czemu zmniejsza się hałas a przede wszystkim emisja szkodliwych dla mieszkańców i turystów substancji;

- Hyperloop – polscy specjaliści biorą udział w pracach nad tym słynnym już projektem połączenia zalet podróży pociągiem i samolotem. Dzięki tej technologii podróż pomiędzy najbardziej oddalonymi od siebie polskimi miastami udałoby się skrócić do kilkudziesięciu minut;

- metody zastosowania big data i data miningu do przewidywania zdarzeń i zarządzania procesami logistycznymi.

FM Logistic jest aktywnym uczestnikiem zmian technologicznych. Nie tylko o nich dyskutuje podczas takich spotkań jak „2017 Open Minds’ Denate”, ale przede wszystkim je wdraża.

- „Droga od pomysłu do wdrożenia innowacji jest dość długa. Tylko przygotowane organizacje mogą z powodzeniem prowadzić tego typu projekty” – mówił Patrick Bellart, Dyrektor ds. Innowacji Technologicznych i Automatyki FM Logistic. – „Wyodrębniliśmy 15 zespołów badawczo-rozwojowych, a także powołaliśmy 12 lokalnych menedżerów. Tylko w 2016 roku przeznaczyliśmy na projekty innowacji technologicznych 10 milionów euro” – dodał.

Najlepiej obrazują to konkretne przykłady i wdrożone już projekty. Wspomniany wcześniej Citylogin, ale także automatyczne systemy, funkcjonujące na terenie poszczególnych centrów logistycznych. Pozwalają one nie tylko na ograniczenie strat towarowych, ale także na odciążenie pracowników od najtrudniejszych i najbardziej uciążliwych prac. Innowacje, poszukiwanie nowoczesnych, niekiedy futurystycznych technologii, zdaniem Piotra Sukiennika, szefa polskiego oddziału FM Logistic, to dzisiaj naturalna droga do rozwoju firm transportowych i logistycznych.

Więcej informacji o „2017 Open Minds’ Debate” oraz zdjęcia z tego wydarzenia
na www.2017openminds.pl 

Informacje dodatkowe:

O FM Logistic w Polsce

FM Logistic Polska to oddział międzynarodowego organizatora rozwiązań logistycznych. Swoją działalność w Polsce firma rozpoczęła w 1995 roku. FM Logistic Polska posiada 9 centrów logistycznych: Mszczonów (3 obiekty: siedziba oddziału i 2 centra dystrybucyjne), Tomaszów Mazowiecki, Wolbórz, Wola Bykowska, Piotrków Trybunalski, Olszowa, Poznań i Błonie. Zatrudnia blisko 3 tysiące pracowników, dysponuje łącznie ponad 550 tys. m2 powierzchni magazynowej oraz flotą ok. 2 tysięcy pojazdów.

O FM Logistic na świecie

W ciągu 50 lat, firma FM Logistic stała się jednym z międzynarodowych liderów w dziedzinie magazynowania, transportu i pakowania. Jako niezależna i rodzinna grupa, jest uznawana za eksperta w obsłudze logistycznej klientów z sektora dóbr konsumpcyjnych, środków czystości  i kosmetyków, artykułów przemysłowych oraz produktów ochrony zdrowia.

FM Logistic jest obecne na 3 kontynentach i w 5 strefach biznesowych (Europa Zachodnia, Europa Środkowa, Europa Wschodnia, Azja i Ameryka Łacińska). Obecnie operator zatrudnia ponad 23 000 pracowników i osiąga przekraczające miliard euro przychody (z czego 63% jest realizowane w skali międzynarodowej). Grupa jest pionierem w zakresie przyszłościowych, skutecznych rozwiązań optymalizujących łańcuchy dostaw, autorem koncepcji, takich jak pooling (wspólne zarządzanie zasobami transportowymi i logistycznymi) i Collaborative Routing Centre (łączenie przepływu towarów wielu klientów i dostawców). We współpracy z producentami firma opracowała również innowacyjne rozwiązania wykorzystywane w magazynach jutra, takie jak: AGV, drony, roboty, wykorzystanie Big Data etc. FM Logistic także aktywnie wspiera także start-upy, powstałe w duchu tzw. gospodarki współdzielenia, które mogą mieć wkład w rozwój  dziedzin takich jak magazynowanie i transport. Mając na względzie nowe wzorce konsumpcyjne, firma FM Logistic stworzyła i wdrożyła projekt  CityLogin, przyjazne dla środowiska rozwiązanie  dla tzw. ostatniej mili dla dostaw w Rzymie, Madrycie i Paryżu, a wkrótce także w Mediolanie, Warszawie i Moskwie.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Transport CEVA Logistics wygrywa kontrakt na obsługę logistyczną fabryki Airbusa Biuro prasowe
2021-02-25 | 13:00

CEVA Logistics wygrywa kontrakt na obsługę logistyczną fabryki Airbusa

CEVA Logistics, wiodący globalny operator logistyczny, rozszerza współpracę z fabryką Airbusa w Niemczech. Współpraca ta została zapoczątkowana w 2020 r. Do tej pory operator
Transport MPK pisze po angielsku. Nowe komunikaty na miejskich autobusach
2021-02-25 | 12:30

MPK pisze po angielsku. Nowe komunikaty na miejskich autobusach

MPK Wrocław wprowadziło anglojęzyczne komunikaty na tablicach w swoich autobusach. Goście z zagranicy będą mogli łatwo zorientować się, który autobus zmierza do dworca
Transport Hillebrand wdraża nowoczesne metody odzysku i recyklingu flexitanków
2021-02-24 | 12:00

Hillebrand wdraża nowoczesne metody odzysku i recyklingu flexitanków

Hillebrand, światowy operator logistyczny specjalizujący się w obsłudze branży beverage, wdraża procesy recyklingu swoich opakowań i środków transportu. Flexitanki są

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Powrót do handlu w niedziele tylko częściowo pomógłby odrobić straty po lockdownie. Zarządcy centrów handlowych liczą na interwencje ze strony państwa

Na około 32 mld zł są szacowane straty galerii handlowych po trzykrotnym lockdownie. Ich właściciele odnotują przychody o ok. 5 mld zł niższe, czyli ponad 45 proc. rocznych przychodów. Obiekty handlowe wciąż nie odbudowały wskaźników odwiedzalności do poziomów sprzed pandemii. Dlatego branża apeluje do rządu o przywrócenie handlu w niedziele, co pozwoliłoby jej odrobić choć część strat po lockdownie. Bez tego kroku i innych inicjatyw ze strony rządzących branża będzie musiała zrewidować swoje plany inwestycyjne i zredukować część spośród 400 tys. etatów.

Problemy społeczne

We wschodniej Ukrainie pomocy humanitarnej potrzebuje 3,5 mln osób. Koronawirus dołożył nowych problemów

W związku z trwającym od siedmiu lat konfliktem zbrojnym we wschodniej Ukrainie pomocy humanitarnej potrzebuje w tej chwili ok. 3,5 mln z 5,2 mln osób, które zamieszkują ten region. Są to głównie osoby starsze, przykute do łóżka, dzieci i rodziny wielodzietne. Pandemia COVID-19 sprawiła, że sytuacja w regionie stała się jeszcze trudniejsza. Tymczasem niesienie pomocy humanitarnej bywa bardzo utrudnione, np. ze względu na trwający ostrzał.

Farmacja

Badania naukowców potwierdzają, że w walce z wirusami skuteczne są ekstrakty roślinne. Mogą chronić także przed koronawirusem [DEPESZA]

Z analiz naukowych wynika, że koronawirus SARS-CoV-2, tak jak inne wirusy, wnika do organizmu przez otwarte śluzówki, głównie w nosie i ustach. Stąd powszechny nakaz zasłaniania ich maseczkami w miejscach publicznych. Zwłaszcza nos, którym oddychamy, stanowi podstawową barierę dla wnikania wirusów i drobnoustrojów, dlatego należy wspierać znajdujące się w nim naturalne mechanizmy ochronne. Naukowcy wzięli pod lupę spraye do nosa, zawierające m.in. naturalne ekstrakty czystka kreteńskiego czy szałwii lekarskiej, i wykazali, że hamują one namnażanie komórek wirusowych w warunkach in vitro, regenerując przy tym błonę śluzową nosa. To z kolei ogranicza możliwość przedostawania się wirusów do organizmu. Lekarze podkreślają, że zawarte w nosie i gardle naturalne funkcje obronne organizmu można wspierać naturalnymi metodami.

Inwestycje

Pandemia uszczupliła budżet Wrocławia o ponad 200 mln zł. Mimo to miasto kontynuuje pakiet pomocowy dla firm i nie rezygnuje z dużych inwestycji

Pierwsza odsłona Wrocławskiego Pakietu Pomocowego dla przedsiębiorców ruszyła w marcu 2020 roku, wkrótce po wybuchu pandemii COVID-19. Z programu skorzystało ok. 2 tys. podmiotów. W tym roku projekt będzie kontynuowany. W budżecie na 2021 rok zarezerwowano 50 mln zł na zwolnienia dla firm z podatku od nieruchomości oraz 4 mln zł na zwolnienia z czynszu najmu w lokalach gminnych. – Pandemia uszczupliła dochody miasta o 220 mln zł, ale mimo trudnej sytuacji finansowej będą realizowane zarówno projekty pomocowe, jak i najważniejsze inwestycje infrastrukturalne – zapewnia Marcin Obłoza z Biura Prasowego Urzędu Miejskiego we Wrocławiu.