Komunikaty PR

PRZYSZŁOŚĆ TRANSPORTU I LOGISTYKI ROZGRYWA SIĘ DZISIAJ

2017-06-20  |  14:00

FM Logistic, czołowy międzynarodowy operator na rynku magazynowania, transportu, copackingu i comanufacturingu, zorganizował debatę, podczas której zaprezentowano opracowane i wdrażane nowoczesne technologie. „2017 Open Minds Debate” to konferencja, w której wzięło udział wielu specjalistów i praktyków, pracujących przy projektach przyszłości, ale także grupa kilkudziesięciu klientów FM Logistic.

Do dyskusji z uczestnikami zaproszono m.in.:

- Prof. Włodzimierza Choromańskiego, Kierownika Zakładu Systemów Informatycznych i Mechatronicznych w Transporcie Politechniki Warszawskiej - od kilkunastu lat zajmującego się automatycznymi systemami transportu;

- Antoine’a Level’a, CEO, współzałożyciela Squadrone System – francuskiej firmy projektującej i produkującej drony;

- Łukasza Bąka, product managera w Mercedes-Benz Trucks;

- Łukasza Mielczarka i Pawła Radziszewskiego z polskiego zespołu projektowego  HyperPoland, pracującego nad technologią Hyperloop;

- Patricka Bellarta - Dyrektora ds. Innowacji Technologicznych i Automatyki w FM Logistic, odpowiedzialnego za poszukiwanie i wdrażanie nowoczesnych rozwiązań korzystnych dla biznesu.

 

- „Dobór projektów badawczych i wdrożeniowych, które poddaliśmy dyskusji, nie był przypadkowy” – mówi Piotr Sukiennik, prezes Zarządu FM Logistic, gospodarz debaty. – „Chcieliśmy zaciekawić i zainspirować naszych klientów, ale także pokazać, jak ważny jest dla nas temat nowatorskich technologii, które mogą mieć, albo już mają bezpośredni wpływ na ich biznes. Cieszy fakt, że część z nich jest opracowywana i wdrażana w naszym kraju” – dodał.

Wsród prezentowanych projektów znalazły się:

- drony, jako nowy środek transportu – latające maszyny dostawcze (w transporcie towarów), podniebne taksówki (przewożące pasażerów), transport żywności na wynos (to w gastronomii), a nawet latające defibrylatory (w ratownictwie medycznym). Głównym przedmiotem dyskusji stały się uregulowania prawne dotyczące użytkowania dronów, szczególnie na terenach zamieszkanych czy też w pobliżu lotnisk;

- w pełni autonomiczne konwoje ciężarówek – na przykładzie testów przeprowadzanych przez Mercedesa w Singapurze. Pierwsze wyniki są optymistyczne i wskazują na korzyści w postaci zmniejszenia spalania paliwa, zwiększenia bezpieczeństwa przejazdów, zmniejszenia korków na trasie przejazdu konwoju, a także zmniejszenia kosztów takiego transportu towarów;

- systemy automatycznego transportu zbiorowego, które łączą zalety podróży indywidualnych i transportu publicznego. Pierwszy taki projekt powstaje w Rzeszowie. Wdrożenie planowane jest już w ciągu najbliższych 5 lat;

- Citylogin, czyli odpowiedź na coraz częstsze w centrach miast ograniczenia w poruszaniu się ciężarówek. Projekt polega na planowaniu i dostarczaniu towarów z magazynów do punktów handlowych przy użyciu ekologicznych pojazdów, dzięki czemu zmniejsza się hałas a przede wszystkim emisja szkodliwych dla mieszkańców i turystów substancji;

- Hyperloop – polscy specjaliści biorą udział w pracach nad tym słynnym już projektem połączenia zalet podróży pociągiem i samolotem. Dzięki tej technologii podróż pomiędzy najbardziej oddalonymi od siebie polskimi miastami udałoby się skrócić do kilkudziesięciu minut;

- metody zastosowania big data i data miningu do przewidywania zdarzeń i zarządzania procesami logistycznymi.

FM Logistic jest aktywnym uczestnikiem zmian technologicznych. Nie tylko o nich dyskutuje podczas takich spotkań jak „2017 Open Minds’ Denate”, ale przede wszystkim je wdraża.

- „Droga od pomysłu do wdrożenia innowacji jest dość długa. Tylko przygotowane organizacje mogą z powodzeniem prowadzić tego typu projekty” – mówił Patrick Bellart, Dyrektor ds. Innowacji Technologicznych i Automatyki FM Logistic. – „Wyodrębniliśmy 15 zespołów badawczo-rozwojowych, a także powołaliśmy 12 lokalnych menedżerów. Tylko w 2016 roku przeznaczyliśmy na projekty innowacji technologicznych 10 milionów euro” – dodał.

Najlepiej obrazują to konkretne przykłady i wdrożone już projekty. Wspomniany wcześniej Citylogin, ale także automatyczne systemy, funkcjonujące na terenie poszczególnych centrów logistycznych. Pozwalają one nie tylko na ograniczenie strat towarowych, ale także na odciążenie pracowników od najtrudniejszych i najbardziej uciążliwych prac. Innowacje, poszukiwanie nowoczesnych, niekiedy futurystycznych technologii, zdaniem Piotra Sukiennika, szefa polskiego oddziału FM Logistic, to dzisiaj naturalna droga do rozwoju firm transportowych i logistycznych.

Więcej informacji o „2017 Open Minds’ Debate” oraz zdjęcia z tego wydarzenia
na www.2017openminds.pl 

Informacje dodatkowe:

O FM Logistic w Polsce

FM Logistic Polska to oddział międzynarodowego organizatora rozwiązań logistycznych. Swoją działalność w Polsce firma rozpoczęła w 1995 roku. FM Logistic Polska posiada 9 centrów logistycznych: Mszczonów (3 obiekty: siedziba oddziału i 2 centra dystrybucyjne), Tomaszów Mazowiecki, Wolbórz, Wola Bykowska, Piotrków Trybunalski, Olszowa, Poznań i Błonie. Zatrudnia blisko 3 tysiące pracowników, dysponuje łącznie ponad 550 tys. m2 powierzchni magazynowej oraz flotą ok. 2 tysięcy pojazdów.

O FM Logistic na świecie

W ciągu 50 lat, firma FM Logistic stała się jednym z międzynarodowych liderów w dziedzinie magazynowania, transportu i pakowania. Jako niezależna i rodzinna grupa, jest uznawana za eksperta w obsłudze logistycznej klientów z sektora dóbr konsumpcyjnych, środków czystości  i kosmetyków, artykułów przemysłowych oraz produktów ochrony zdrowia.

FM Logistic jest obecne na 3 kontynentach i w 5 strefach biznesowych (Europa Zachodnia, Europa Środkowa, Europa Wschodnia, Azja i Ameryka Łacińska). Obecnie operator zatrudnia ponad 23 000 pracowników i osiąga przekraczające miliard euro przychody (z czego 63% jest realizowane w skali międzynarodowej). Grupa jest pionierem w zakresie przyszłościowych, skutecznych rozwiązań optymalizujących łańcuchy dostaw, autorem koncepcji, takich jak pooling (wspólne zarządzanie zasobami transportowymi i logistycznymi) i Collaborative Routing Centre (łączenie przepływu towarów wielu klientów i dostawców). We współpracy z producentami firma opracowała również innowacyjne rozwiązania wykorzystywane w magazynach jutra, takie jak: AGV, drony, roboty, wykorzystanie Big Data etc. FM Logistic także aktywnie wspiera także start-upy, powstałe w duchu tzw. gospodarki współdzielenia, które mogą mieć wkład w rozwój  dziedzin takich jak magazynowanie i transport. Mając na względzie nowe wzorce konsumpcyjne, firma FM Logistic stworzyła i wdrożyła projekt  CityLogin, przyjazne dla środowiska rozwiązanie  dla tzw. ostatniej mili dla dostaw w Rzymie, Madrycie i Paryżu, a wkrótce także w Mediolanie, Warszawie i Moskwie.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Transport Poznajcie laureatki tytułu „Kobieta w Logistyce 2021” Biuro prasowe
2021-09-23 | 16:00

Poznajcie laureatki tytułu „Kobieta w Logistyce 2021”

Tytuł „Kobieta roku w Logistyce” przyznawany jest od 10 lat podczas Forum Kobiet w Logistyce, konferencji dedykowanej menedżerkom, które pracują zarówno po stronie
Transport CEVA Logistics na rzecz zrównoważonych łańcuchów dostaw
2021-09-23 | 13:00

CEVA Logistics na rzecz zrównoważonych łańcuchów dostaw

Od 1 września CEVA Logistics, globalny wiodący operator logistyczny,  w 100% kompensuje emisję CO2 w transportach drobnicowych (LCL), zmniejszając tym samym ślad węglowy przesyłek.
Transport GLS zdecydowany na inwestycje. Podaje liczby i cele
2021-09-23 | 11:00

GLS zdecydowany na inwestycje. Podaje liczby i cele

GLS Poland ma konkretne plany: w ciągu kolejnych trzech lat planuje zainwestować 3-4% przychodów w infrastrukturę, a także w technologię i rozwiązania ekologiczne. – Nasz cel

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Transport

Rząd aktualizuje strategię lotniczą dla Polski. Ma być przyjęta na początku 2022 roku

„Polityka rozwoju lotnictwa cywilnego w Polsce do roku 2030” po zmianach ma być gotowa w ciągu kilku najbliższych tygodni i po ocenie oddziaływania na środowisko powinna zostać przyjęta w I kwartale przyszłego roku. – Za 10 lat polski rynek lotniczy będzie już znacznie większy niż ten sprzed pandemii. Nie tylko odrobimy straty, lecz także wykonamy kolejne kroki do przodu – ocenia Marcin Horała, sekretarz stanu w Ministerstwie Infrastruktury i pełnomocnik rządu do spraw Centralnego Portu Komunikacyjnego. Rząd zakłada, że dzięki budowie centralnego lotniska i dobremu położeniu geograficznemu Polska zostanie lotniczym liderem Europy Środkowej.  

Handel

Nowe otwarcie w światowym handlu. Firmy zmieniają łańcuchy dostaw i strategie zamówień

Ostatnie półtora roku okazało się punktem zwrotnym dla światowego handlu. Mimo że pandemiczne zakłócenia nie były tak brzemienne w skutkach, jak się początkowo spodziewano, to i tak dla wielu przedsiębiorstw stały się okazją do zrewidowania strategii zamówień, produkcji i dystrybucji. W efekcie dziś dywersyfikują dostawców i ryzyko, często skracając łańcuchy dostaw. Także państwa przygotowują się na nowe otwarcie w światowym handlu – nowe przepisy w USA czy UE mają zagwarantować, że kluczowe dla gospodarki półprzewodniki będą produkowane lokalnie, a krytyczna infrastruktura będzie lepiej chroniona i monitorowana. 

Motoryzacja

Katowicka Specjalna Strefa Ekonomiczna staje się hubem elektromobilności. Za 70 proc. inwestycji odpowiadają mikro- i mali przedsiębiorcy z Polski

Do Katowickiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej ściąga coraz więcej projektów z obszaru elektromobilności. Wśród nich są produkcja pierwszej w historii polskiej marki samochodu elektrycznego Izera oraz inwestycje FCA Poland, która będzie produkowała w Polsce zupełnie nowe modele samochodów z napędem elektrycznym oraz hybrydowym. Dodatkowo koncern SK Innovation buduje fabryki, w których powstawać będą separatory baterii wykorzystywane w samochodach elektrycznych. Katowicka SSE przyciąga też polskich mikro- i małych przedsiębiorców. W 2020 roku odpowiadali za niemal 70 proc. projektów inwestycyjnych.

IT i technologie

Biodruk 3D może zrewolucjonizować badania kliniczne i transplantologię. Już za kilka lat będzie można wydrukować z komórek zdrowe narządy do przeszczepu

Od początku 2021 roku pacjenci odzyskują wzrok dzięki biodrukowanym rogówkom oka. Tymczasem już za kilka lat możliwe będzie wydrukowanie w podobny sposób trzustki czy wątroby, które będą się nadawać do przeszczepów. Biodruk 3D pozwala również tworzyć z tkanek modele nowotworów i testować na nich działanie terapii celowanych. Wydrukowane modele tkankowe zastępują coraz częściej żywe zwierzęta w procesie badań klinicznych czy testowania kosmetyków.