Komunikaty PR

PRZYSZŁOŚĆ TRANSPORTU I LOGISTYKI ROZGRYWA SIĘ DZISIAJ

2017-06-20  |  14:00

FM Logistic, czołowy międzynarodowy operator na rynku magazynowania, transportu, copackingu i comanufacturingu, zorganizował debatę, podczas której zaprezentowano opracowane i wdrażane nowoczesne technologie. „2017 Open Minds Debate” to konferencja, w której wzięło udział wielu specjalistów i praktyków, pracujących przy projektach przyszłości, ale także grupa kilkudziesięciu klientów FM Logistic.

Do dyskusji z uczestnikami zaproszono m.in.:

- Prof. Włodzimierza Choromańskiego, Kierownika Zakładu Systemów Informatycznych i Mechatronicznych w Transporcie Politechniki Warszawskiej - od kilkunastu lat zajmującego się automatycznymi systemami transportu;

- Antoine’a Level’a, CEO, współzałożyciela Squadrone System – francuskiej firmy projektującej i produkującej drony;

- Łukasza Bąka, product managera w Mercedes-Benz Trucks;

- Łukasza Mielczarka i Pawła Radziszewskiego z polskiego zespołu projektowego  HyperPoland, pracującego nad technologią Hyperloop;

- Patricka Bellarta - Dyrektora ds. Innowacji Technologicznych i Automatyki w FM Logistic, odpowiedzialnego za poszukiwanie i wdrażanie nowoczesnych rozwiązań korzystnych dla biznesu.

 

- „Dobór projektów badawczych i wdrożeniowych, które poddaliśmy dyskusji, nie był przypadkowy” – mówi Piotr Sukiennik, prezes Zarządu FM Logistic, gospodarz debaty. – „Chcieliśmy zaciekawić i zainspirować naszych klientów, ale także pokazać, jak ważny jest dla nas temat nowatorskich technologii, które mogą mieć, albo już mają bezpośredni wpływ na ich biznes. Cieszy fakt, że część z nich jest opracowywana i wdrażana w naszym kraju” – dodał.

Wsród prezentowanych projektów znalazły się:

- drony, jako nowy środek transportu – latające maszyny dostawcze (w transporcie towarów), podniebne taksówki (przewożące pasażerów), transport żywności na wynos (to w gastronomii), a nawet latające defibrylatory (w ratownictwie medycznym). Głównym przedmiotem dyskusji stały się uregulowania prawne dotyczące użytkowania dronów, szczególnie na terenach zamieszkanych czy też w pobliżu lotnisk;

- w pełni autonomiczne konwoje ciężarówek – na przykładzie testów przeprowadzanych przez Mercedesa w Singapurze. Pierwsze wyniki są optymistyczne i wskazują na korzyści w postaci zmniejszenia spalania paliwa, zwiększenia bezpieczeństwa przejazdów, zmniejszenia korków na trasie przejazdu konwoju, a także zmniejszenia kosztów takiego transportu towarów;

- systemy automatycznego transportu zbiorowego, które łączą zalety podróży indywidualnych i transportu publicznego. Pierwszy taki projekt powstaje w Rzeszowie. Wdrożenie planowane jest już w ciągu najbliższych 5 lat;

- Citylogin, czyli odpowiedź na coraz częstsze w centrach miast ograniczenia w poruszaniu się ciężarówek. Projekt polega na planowaniu i dostarczaniu towarów z magazynów do punktów handlowych przy użyciu ekologicznych pojazdów, dzięki czemu zmniejsza się hałas a przede wszystkim emisja szkodliwych dla mieszkańców i turystów substancji;

- Hyperloop – polscy specjaliści biorą udział w pracach nad tym słynnym już projektem połączenia zalet podróży pociągiem i samolotem. Dzięki tej technologii podróż pomiędzy najbardziej oddalonymi od siebie polskimi miastami udałoby się skrócić do kilkudziesięciu minut;

- metody zastosowania big data i data miningu do przewidywania zdarzeń i zarządzania procesami logistycznymi.

FM Logistic jest aktywnym uczestnikiem zmian technologicznych. Nie tylko o nich dyskutuje podczas takich spotkań jak „2017 Open Minds’ Denate”, ale przede wszystkim je wdraża.

- „Droga od pomysłu do wdrożenia innowacji jest dość długa. Tylko przygotowane organizacje mogą z powodzeniem prowadzić tego typu projekty” – mówił Patrick Bellart, Dyrektor ds. Innowacji Technologicznych i Automatyki FM Logistic. – „Wyodrębniliśmy 15 zespołów badawczo-rozwojowych, a także powołaliśmy 12 lokalnych menedżerów. Tylko w 2016 roku przeznaczyliśmy na projekty innowacji technologicznych 10 milionów euro” – dodał.

Najlepiej obrazują to konkretne przykłady i wdrożone już projekty. Wspomniany wcześniej Citylogin, ale także automatyczne systemy, funkcjonujące na terenie poszczególnych centrów logistycznych. Pozwalają one nie tylko na ograniczenie strat towarowych, ale także na odciążenie pracowników od najtrudniejszych i najbardziej uciążliwych prac. Innowacje, poszukiwanie nowoczesnych, niekiedy futurystycznych technologii, zdaniem Piotra Sukiennika, szefa polskiego oddziału FM Logistic, to dzisiaj naturalna droga do rozwoju firm transportowych i logistycznych.

Więcej informacji o „2017 Open Minds’ Debate” oraz zdjęcia z tego wydarzenia
na www.2017openminds.pl 

Informacje dodatkowe:

O FM Logistic w Polsce

FM Logistic Polska to oddział międzynarodowego organizatora rozwiązań logistycznych. Swoją działalność w Polsce firma rozpoczęła w 1995 roku. FM Logistic Polska posiada 9 centrów logistycznych: Mszczonów (3 obiekty: siedziba oddziału i 2 centra dystrybucyjne), Tomaszów Mazowiecki, Wolbórz, Wola Bykowska, Piotrków Trybunalski, Olszowa, Poznań i Błonie. Zatrudnia blisko 3 tysiące pracowników, dysponuje łącznie ponad 550 tys. m2 powierzchni magazynowej oraz flotą ok. 2 tysięcy pojazdów.

O FM Logistic na świecie

W ciągu 50 lat, firma FM Logistic stała się jednym z międzynarodowych liderów w dziedzinie magazynowania, transportu i pakowania. Jako niezależna i rodzinna grupa, jest uznawana za eksperta w obsłudze logistycznej klientów z sektora dóbr konsumpcyjnych, środków czystości  i kosmetyków, artykułów przemysłowych oraz produktów ochrony zdrowia.

FM Logistic jest obecne na 3 kontynentach i w 5 strefach biznesowych (Europa Zachodnia, Europa Środkowa, Europa Wschodnia, Azja i Ameryka Łacińska). Obecnie operator zatrudnia ponad 23 000 pracowników i osiąga przekraczające miliard euro przychody (z czego 63% jest realizowane w skali międzynarodowej). Grupa jest pionierem w zakresie przyszłościowych, skutecznych rozwiązań optymalizujących łańcuchy dostaw, autorem koncepcji, takich jak pooling (wspólne zarządzanie zasobami transportowymi i logistycznymi) i Collaborative Routing Centre (łączenie przepływu towarów wielu klientów i dostawców). We współpracy z producentami firma opracowała również innowacyjne rozwiązania wykorzystywane w magazynach jutra, takie jak: AGV, drony, roboty, wykorzystanie Big Data etc. FM Logistic także aktywnie wspiera także start-upy, powstałe w duchu tzw. gospodarki współdzielenia, które mogą mieć wkład w rozwój  dziedzin takich jak magazynowanie i transport. Mając na względzie nowe wzorce konsumpcyjne, firma FM Logistic stworzyła i wdrożyła projekt  CityLogin, przyjazne dla środowiska rozwiązanie  dla tzw. ostatniej mili dla dostaw w Rzymie, Madrycie i Paryżu, a wkrótce także w Mediolanie, Warszawie i Moskwie.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Transport CEVA Logistics otwiera pierwszy oddział w Kazachstanie Biuro prasowe
2020-10-19 | 12:00

CEVA Logistics otwiera pierwszy oddział w Kazachstanie

CEVA Logistics, wiodący globalny operator logistyczny, umacnia pozycję w Azji Środkowej. W ostatnim czasie firma otworzyła swój pierwszy, własny oddział w Kazachstanie,
Transport Były Prezes PKP ponownie i prawomocnie wygrywa spór z PKP S.A.
2020-10-19 | 10:20

Były Prezes PKP ponownie i prawomocnie wygrywa spór z PKP S.A.

Jakub Karnowski, Prezes PKP w latach 2012-2015, ponownie i prawomocnie wygrał spór z firmą w sprawie absolutorium za 2015 rok. Tym razem sąd oddalił odwołanie PKP ws. poprzedniego
Transport Poruszaj się bezpiecznie rowerami miejskimi!
2020-10-16 | 13:20

Poruszaj się bezpiecznie rowerami miejskimi!

Bezpieczeństwo użytkowników i pracowników jest dla nas najwyższym priorytetem. Ze względu na rozwój koronawirusa (SARS-CoV-2) w Polsce, Nextbike nieustannie podejmuje

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Aktualne oferty pracy

Specjalista ds. sprzedaży

Aktualnie poszukujemy kandydatów i kandydatek na stanowisko: Specjalista ds. sprzedaży. Ze szczegółami oferty można zapoznać się na tej podstronie.

Przemysł

IV kwartał nie będzie okresem przedświątecznej hossy. Przedsiębiorcy mają coraz większe problemy ze spłatą należności

Choć liczba niewypłacalności w tym roku, po początkowym wzroście, zaczęła spadać w miarę uruchamiania kolejnych rządowych tarcz, ostatecznie w 2020 roku może nastąpić kilkunastoprocentowy wzrost niewypłacalności, a więc i przeterminowanych długów – wynika z szacunków Euler Hermes. – IV kwartał tego roku nie będzie, jak dotychczas, okresem żniw dla wielu firm – mówi Tomasz Starus, członek zarządu ubezpieczyciela. Jeszcze trudniejsza sytuacja może mieć miejsce w II kwartale przyszłego roku, gdy nie tylko zabraknie rządowych osłon, ale też będzie trzeba zwrócić tegoroczną pomoc.

Handel

Polski rynek piwowarski w zapaści z powodu pandemii. Nowe ograniczenia ponownie uderzą w branżę i całą gastronomię

Dwumiesięczny lockdown, ograniczenia w działalności sklepów, lokali gastronomicznych i odwołanie imprez masowych pogorszyły kondycję branży piwnej, w którą z początkiem tego roku uderzyła jeszcze podwyżka akcyzy o 10 proc. Najmocniej ucierpiały browary rzemieślnicze, które notują nawet 90-proc. spadki sprzedaży. Strat do tej pory nie udało się odrobić, a druga fala covidowych restrykcji może jeszcze dotkliwiej uderzyć w rynek. Dlatego też branża apeluje do rządu o wsparcie, które nie wymaga uruchomienia żadnych dodatkowych środków z budżetu. Raport Związku Przedsiębiorców i Pracodawców wskazuje pięć takich postulatów.

Jak korzystać z materiałów Newserii?

Ważne informacje dla dziennikarzy i mediów

Wszystkie materiały publikowane w serwisach agencji informacyjnej Newseria przeznaczone są do bezpłatnej dystrybucji poprzez serwisy internetowe, stacje radiowe i telewizje, wydawców prasy oraz aplikacje pełniące funkcję agregatorów newsów. 

Szczegóły dotyczące warunków współpracy znajdują się tutaj.

Przemysł

Energetyka słoneczna stała się opłacalnym biznesem. W tym roku obroty branży mają wzrosnąć o 25 proc.

Fotowoltaika stała się w ostatnich latach nie tylko sposobem na obniżenie rachunków i produkcję zielonej energii, ale i prężnie rozwijającym się biznesem. Według prognoz IEO na koniec tego roku obroty branży wzrosną o 25 proc. i przekroczą 5 mld zł. Boom fotowoltaiczny może zachęcić firmy nie tylko do tego, żeby instalowały panele PV i produkowały energię na własne potrzeby, ale również do jej sprzedaży. Dla wielu z nich wejście na rynek fotowoltaiki, chociażby jako sprzedawca usług fotowoltaicznych we współpracy z firmami działającymi w tej branży, może stanowić okazję do dywersyfikacji podstawowej działalności i dodatkowego zarobku.

 

Infrastruktura

Do części szkół od poniedziałku wróciła nauka zdalna. Ponad połowa nauczycieli potrzebuje dodatkowego przeszkolenia z wykorzystania narzędzi cyfrowych

Od poniedziałku, 19 października, szkoły ponadpodstawowe powracają do zdalnego trybu nauczania. Eksperci podkreślają jednak, że dzięki czasowemu przeniesieniu lekcji do online’u wiosną tego roku polska edukacja wykonała duży krok w kierunku cyfryzacji. Dzięki temu jest lepiej przygotowana na ponowne wprowadzenie nauki zdalnej. Po kilku miesiącach zajęć online nauczyciele coraz lepiej oceniają swoje kompetencje w tym zakresie, ale wciąż ponad połowa przyznaje, że przydałoby się im dodatkowe przeszkolenie.