Komunikaty PR

Facebook nowym kanałem sprzedaży w Allianz

2017-03-20  |  15:58
Biuro prasowe
Kontakt
Agnieszka Sobucka
Allianz

ul. Rodziny Hiszpańskich 1,
02-685 Warszawa
agnieszka.sobucka|allianz.pl| |agnieszka.sobucka|allianz.pl
22 567 46 53
www.allianz.pl

Marketerzy w ostatnich latach zwrócili uwagę na duży spadek zasięgu organicznego na Facebooku. Ta globalna tendencja skłoniła coraz więcej obecnych tam marek do odejścia od „zbierania lajków i komentarzy” i przełożenia obecności marki w mediach społecznościowych na takie obszary jak obsługa klienta i wsparcie sprzedaży.

Allianz zauważył ten trend i obecność na Facebooku opiera właśnie na obsłudze klienta i wsparciu sieci sprzedaży oraz efektywnym dotarciu do grupy docelowej za pomocą kampanii płatnych. Firma jako jedyny ubezpieczyciel na rynku wspiera swoich agentów wyłącznych w działaniach na Facebooku. To wsparcie jest szerokie i polega na szkoleniach, pomocy technicznej, dostarczaniu gotowego kontentu czy wspieraniu działań sprzedażowych agentów w mediach społecznościowych.

- Zaobserwowaliśmy, że spójnymi działaniami lokalnymi na stronach naszych doradców jesteśmy w stanie uzyskać lepsze wyniki, niż w przypadku skoncentrowanych działań na stronie korporacyjnej – powiedział Łukasz Papuda –odpowiedzialny za media społecznościowe w Allianz. - Wparcie sieci sprzedaży i obsługa klienta to dla Allianz najważniejsze elementy obecności marki w mediach społecznościowych. Od kilku miesięcy sukcesywnie usprawniamy nasze procesy obsługowe tak, aby każdy, kto napisze do nas na Facebooku, otrzymał szybką odpowiedź i przede wszystkim skuteczną pomoc – dodał Łukasz Papuda z Allianz.

Facebook jest ważnym kanałem dla Allianz – firma wdrożyła na swoim fanpage’u (https://www.facebook.com/AllianzPolska) automatyczny proces badania potrzeb klienta i kalkulacji ubezpieczenia turystycznego, oparty o „silnik” messengera.

Dzięki temu rozwiązaniu użytkownicy w szybki sposób mogą poznać wysokość składki ubezpieczenia turystycznego lub przesłać do zespołu obsługowego zapytanie dotyczące produktów lub obsługi polis. Jest to pierwsze tego typu rozwiązanie na polskim rynku ubezpieczeniowym.

Wdrożony przez Allianz chat-bot jest w stanie w szybki sposób zbadać potrzebę Klienta i skierować go w odpowiednie miejsce. W przypadku spraw związanych z obsługą – użytkownik po wybraniu odpowiedniej pozycji w menu rozpocznie rozmowę z konsultantem. W przypadku zainteresowania ubezpieczeniem turystycznym klient może skorzystać z automatycznego procesu kalkulacji nie wychodząc z messengera.

 

Jeśli klient chce kupić inne ubezpieczenie niż turystyczne jego prośba zostanie przekierowana do aktywnego na Facebooku agenta, który znajduje się w jego lokalizacji. Allianz stawia na nowe formy obsługi klienta, dlatego po zakończeniu fazy pilotażowej przeniesione i zautomatyzowane zostaną kolejne procesy obsługowe – takie jak szybka kwotacja ubezpieczenia komunikacyjnego, obsługa zgłoszeń, w tym likwidacja szkody, ale również dostęp do portfolio produktów Allianz.

- Wdrożony bot to element szerszego zestawu projektów, które mają na celu podniesienie poziomu cyfryzacji i poprawienie komunikacji pomiędzy klientem a Allianz – powiedział Maciej Stankiewicz – Project Manager w Allianz. - Nieustannie udoskonalamy wdrożone narzędzie i w przyszłości Bot będzie mógł także przesyłać oraz odbierać pliki, czy finalizować zawierane transakcje – dodał Maciej Stankiewicz z Allianz.

Wdrożona przez Allianz aplikacja powstała we współpracy z firmą Apreel sp. z o.o.

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Komunikaty PR”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy (media)
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Ubezpieczenia Klienci Orange z ubezpieczeniem od Europ Assistance Biuro prasowe
2017-11-23 | 14:05

Klienci Orange z ubezpieczeniem od Europ Assistance

Orange przygotowało dla swoich klientów możliwość skorzystania ze specjalnej oferty ubezpieczenia podróżnego za pomocą aplikacji BeforeYouGo. Specjalne kody rabatowe będą
Ubezpieczenia BRAK ZDJĘCIA
2017-11-15 | 12:00

Monitoring szkodowy dla zarządzającego flotą pojazdów

Kompleksowy monitoring szkody drogowej powinien zasadzać się na przejrzystej komunikacji wszystkich zaangażowanych podmiotów, a także na minimum formalności, przy zachowaniu gwarancji efektywnej realizacji korzystnych dla
Ubezpieczenia Jesienne porządki – ubezpieczenie mieszkania
2017-10-26 | 17:00

Jesienne porządki – ubezpieczenie mieszkania

Ubezpieczenie mieszkaniowe kojarzy się najczęściej z zabezpieczeniem na wypadek naturalnych kataklizmów, takich jak powódź czy wichura. Z tego powodu często wydaje nam się, że

Kalendarium

Partner serwisu

Advertisement

Patronaty medialne

Obsługa konferencji prasowych i innych wydarzeń

Agencja informacyjna Newseria realizując zleconą obsługę wydarzenia przygotowuje pełny zapis konferencji, a także realizuje wywiady z gośćmi i uczestnikami wydarzenia.

> Zobacz pełne informacje o naszej ofercie.

Dziś w serwisie Innowacje

Wieczna zmarzlina na Spitsbergenie może się roztopić w ciągu 10 lat. Polscy naukowcy w ciągu roku oszacują związane z nią zmiany klimatyczne

Jednym z efektów postępującego globalnego ocieplenia jest rozmarzanie wiecznej zmarzliny w rejonie Spitsbergenu. Badaniami nad tzw. permafrostem zajmują się Polacy. W ciągu roku chcą oszacować zakres zmian klimatycznych spowodowanych roztapianiem się arktycznego zlodowacenia. Chcą oszacować zmiany klimatyczne w perspektywie 100 lat. Niedawno polscy naukowcy wykonali pierwsze pomiary w warunkach letnich na Spitsbergenie. Planowane są już kolejne pomiary.

Motoryzacja

Trwa ofensywa SUV-ów na polskim rynku motoryzacyjnym. To obecnie najszybciej rosnący segment rynku

Segment SUV-ów jest jednym najszybciej rosnącym rynku motoryzacyjnym. Ten trend chce wykorzystać DS Automobiles – najmłodsza marka w portfolio Grupy PSA, do której należy również Peugeot i Citroën. W marcu rusza ze sprzedażą naszpikowanego technologią modelu DS7 Crossback – SUVa z kategorii premium, który właśnie zadebiutował na polskim rynku. 

Problemy społeczne

Nowe kompetencje na rynku pracy pozwalają podnieść wynagrodzenie nawet o 30 proc. Pracodawcy cenią umiejętności cyfrowe i gotowość do zmiany branży

Programowanie, kompetencje cyfrowe i znajomość języków obcych – to część z kompetencji, które mogą zapewnić awans w 2018 roku. Ich zdobycie wymaga kilka miesięcy pracy i w znaczący sposób przekłada się na zarobki. Osoby, które zmienią zawód lub swoją ścieżkę kariery wewnątrz zawodu, mogą liczyć na wynagrodzenie wyższe o ok. 30 proc. Nowe kompetencje u pracowników najbardziej docenia branża związana z programowaniem.

Patronat Newserii

Polityka

Polska gospodarka po nie najlepszym 2016 roku zwiększyła tempo rozwoju. Deficyt finansów publicznych mimo dobrej koniunktury niepokoi ekonomistów

PKB Polski wyraźnie przyspiesza, a budżet po wrześniu wykazał nadwyżkę. Jednak nawet członkowie rządu przyznają, że Polska nie uniknie ani w tym, ani w przyszłym roku kilkudziesięciomiliardowego deficytu. W obliczu dobrej koniunktury budżet powinien mieć nadwyżkę, a kolejne niedobory mogą osłabić długofalowe tempo wzrostu – uważa Andrzej Rzońca, były członek Rady Polityki Pieniężnej.

Przemysł

PZL-Świdnik inwestuje 10 proc. przychodów w badania i rozwój. W ten sposób chce budować narodową markę

Krajowe zakłady PZL-Świdnik przeznaczają na innowacje prawie 10 proc. przychodów całej grupy. Koncern ma własne centrum badawczo-rozwojowe, zatrudnia ponad 650 inżynierów i odpowiada za lokalny rynek pracy. Producent, którego maszyny wykorzystuje już m.in. brytyjska Marynarka Wojenna, bierze też udział w postępowaniu MON na śmigłowce dla polskiej armii. – Zakup maszyn przez państwo byłby silnym impulsem prorozwojowym i proeksportowym. W ten sposób możemy budować narodową markę – podkreślał Krzysztof Krystowski, wiceprezes Leonardo Helicopters, w czasie Kongresu 590 w Jasionce koło Rzeszowa.