Komunikaty PR

Facebook nowym kanałem sprzedaży w Allianz

2017-03-20  |  15:58
Biuro prasowe
Kontakt
Agnieszka Sobucka
Allianz

ul. Rodziny Hiszpańskich 1,
02-685 Warszawa
agnieszka.sobucka|allianz.pl| |agnieszka.sobucka|allianz.pl
22 567 46 53
www.allianz.pl

Marketerzy w ostatnich latach zwrócili uwagę na duży spadek zasięgu organicznego na Facebooku. Ta globalna tendencja skłoniła coraz więcej obecnych tam marek do odejścia od „zbierania lajków i komentarzy” i przełożenia obecności marki w mediach społecznościowych na takie obszary jak obsługa klienta i wsparcie sprzedaży.

Allianz zauważył ten trend i obecność na Facebooku opiera właśnie na obsłudze klienta i wsparciu sieci sprzedaży oraz efektywnym dotarciu do grupy docelowej za pomocą kampanii płatnych. Firma jako jedyny ubezpieczyciel na rynku wspiera swoich agentów wyłącznych w działaniach na Facebooku. To wsparcie jest szerokie i polega na szkoleniach, pomocy technicznej, dostarczaniu gotowego kontentu czy wspieraniu działań sprzedażowych agentów w mediach społecznościowych.

- Zaobserwowaliśmy, że spójnymi działaniami lokalnymi na stronach naszych doradców jesteśmy w stanie uzyskać lepsze wyniki, niż w przypadku skoncentrowanych działań na stronie korporacyjnej – powiedział Łukasz Papuda –odpowiedzialny za media społecznościowe w Allianz. - Wparcie sieci sprzedaży i obsługa klienta to dla Allianz najważniejsze elementy obecności marki w mediach społecznościowych. Od kilku miesięcy sukcesywnie usprawniamy nasze procesy obsługowe tak, aby każdy, kto napisze do nas na Facebooku, otrzymał szybką odpowiedź i przede wszystkim skuteczną pomoc – dodał Łukasz Papuda z Allianz.

Facebook jest ważnym kanałem dla Allianz – firma wdrożyła na swoim fanpage’u (https://www.facebook.com/AllianzPolska) automatyczny proces badania potrzeb klienta i kalkulacji ubezpieczenia turystycznego, oparty o „silnik” messengera.

Dzięki temu rozwiązaniu użytkownicy w szybki sposób mogą poznać wysokość składki ubezpieczenia turystycznego lub przesłać do zespołu obsługowego zapytanie dotyczące produktów lub obsługi polis. Jest to pierwsze tego typu rozwiązanie na polskim rynku ubezpieczeniowym.

Wdrożony przez Allianz chat-bot jest w stanie w szybki sposób zbadać potrzebę Klienta i skierować go w odpowiednie miejsce. W przypadku spraw związanych z obsługą – użytkownik po wybraniu odpowiedniej pozycji w menu rozpocznie rozmowę z konsultantem. W przypadku zainteresowania ubezpieczeniem turystycznym klient może skorzystać z automatycznego procesu kalkulacji nie wychodząc z messengera.

 

Jeśli klient chce kupić inne ubezpieczenie niż turystyczne jego prośba zostanie przekierowana do aktywnego na Facebooku agenta, który znajduje się w jego lokalizacji. Allianz stawia na nowe formy obsługi klienta, dlatego po zakończeniu fazy pilotażowej przeniesione i zautomatyzowane zostaną kolejne procesy obsługowe – takie jak szybka kwotacja ubezpieczenia komunikacyjnego, obsługa zgłoszeń, w tym likwidacja szkody, ale również dostęp do portfolio produktów Allianz.

- Wdrożony bot to element szerszego zestawu projektów, które mają na celu podniesienie poziomu cyfryzacji i poprawienie komunikacji pomiędzy klientem a Allianz – powiedział Maciej Stankiewicz – Project Manager w Allianz. - Nieustannie udoskonalamy wdrożone narzędzie i w przyszłości Bot będzie mógł także przesyłać oraz odbierać pliki, czy finalizować zawierane transakcje – dodał Maciej Stankiewicz z Allianz.

Wdrożona przez Allianz aplikacja powstała we współpracy z firmą Apreel sp. z o.o.

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Komunikaty PR”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy (media)
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Ubezpieczenia BRAK ZDJĘCIA
2017-06-28 | 15:00

Single też ubezpieczają się na życie

Na przestrzeni ostatnich lat spadła w Polsce liczba małżeństw i są one zawierane w coraz późniejszym wieku – wynika z danych GUS-u. Konsekwencją trendów demograficznych będzie prawdopodobnie wyraźny wzrost liczby
Ubezpieczenia BRAK ZDJĘCIA
2017-06-23 | 13:00

Jakie ubezpieczenie dla domu i mieszkania?

Wybierając polisę dla nieruchomości, nie trudno pogubić się w gąszczu ofert. Różnorodność propozycji z jednej strony może przyprawić o zawrót głowy, z drugiej jednak pozwala na wybór ochrony szytej na naszą
Ubezpieczenia BRAK ZDJĘCIA
2017-06-21 | 15:21

VIG zainwestuje w Polsce nawet 100 mln PLN w rozwój technologii

Grupa VIG wdrożyła strategiczny plan rozwoju „Agenda 2020”. Lokalne spółki VIG mają stać się „laboratoriami innowacji”, a wiodącym ośrodkiem technologicznym Grupy będzie Polska. Do 2020 roku na

Kalendarium

Patronaty medialne

Obsługa konferencji prasowych i innych wydarzeń

Agencja informacyjna Newseria realizując zleconą obsługę wydarzenia przygotowuje pełny zapis konferencji, a także realizuje wywiady z gośćmi i uczestnikami wydarzenia.

> Zobacz pełne informacje o naszej ofercie.

Dziś w serwisie Innowacje

Współczesne urządzenia 3D w niczym nie przypominają topornych drukarek sprzed kilku lat. Polskie firmy z tej branży przodują pod względem innowacyjności

Urządzenia służące do druku 3D to jedna z tych branż, które mają być kołem zamachowym przyszłości światowej gospodarki. Prognozy mówią o sześciokrotnym globalnym wzroście tego rynku – do ponad 30 mld dol. w ciągu najbliższych sześciu lat. Polskie firmy odnoszą w branży 3D coraz większe sukcesy, stawiając szczególnie na innowacje kompleksowe rozwiązania dla firm i użytkowników domowych. ​ 

Handel

Właściciel marek Reserved, Cropp i Mohito stawia na produkcję w Polsce. W przyszłym roku podwoi produkcję ubrań w polskich zakładach

Do końca tego roku LPP zleci polskim szwalniom i zakładom uszycie 5 mln sztuk odzieży pod marką Mohito, a w 2018 roku ta wielkość ma się podwoić. W tym samym czasie dwukrotnie wzrośnie też produkcja ubrań z metką Reserved, które zostaną uszyte w Polsce. Na zlecenie gdańskiej spółki szyje obecnie 50 krajowych zakładów. LPP zwiększa produkcję na polskim rynku, żeby usprawnić logistykę. Plusem jest też wysoka jakość produkowanych w Polsce ubrań.

Zdrowie

Na lipcowej liście refundacyjnej po raz kolejny nie znalazły się nowoczesne leki na raka prostaty. Polska niemal jedynym krajem w Europie, który ich nie refunduje

Rak prostaty to drugi najczęstszy wśród mężczyzn nowotwór złośliwy. Każdego roku w Polsce notuje się prawie 10 tys. nowych przypadków. Życie chorych na zaawansowaną postać raka prostaty nawet o kilka lat mogłyby wydłużyć nowoczesne leki hormonalne. Jednak polscy pacjenci w przeciwieństwie do tych z większości krajów UE wciąż nie mają do nich dostępu.

Problemy społeczne

Bezrobocie będzie dalej spadać. W wakacje może paść kolejny rekord

Według Głównego Urzędu Statystycznego maj był kolejnym miesiącem spadków bezrobocia. Poziom 7,4 proc. jest najniższy od ćwierćwiecza. Według prognoz w wakacje bezrobocie może spaść nawet do 7 proc., co będzie efektem zwiększonego zapotrzebowania na pracowników sezonowych w takich sektorach jak rolnictwo czy budownictwo. Zdaniem ekonomisty Marka Zubera w 2018 roku możliwe są jeszcze większe spadki stopy bezrobocia.

Konsument

Tylko 8 proc. Polaków korzysta z usług prawnika. Ponad połowa samodzielnie interpretuje przepisy albo szuka odpowiedzi w internecie i wśród znajomych

Blisko 90 proc. Polaków przynajmniej raz w roku potrzebuje porady prawnej. W razie potrzeby połowa szuka informacji samodzielnie – w internecie, mediach albo wśród znajomych. Zaledwie 8 proc. decyduje się zapłacić i skorzystać z profesjonalnej pomocy prawnika lub radcy prawnego. Polaków odstraszają wysokie koszty usług prawniczych, dlatego na polskim rynku ma się szansę upowszechnić rozwiązanie znane z zachodniej Europy – ubezpieczenia od ochrony prawnej.