Komunikaty PR

Facebook nowym kanałem sprzedaży w Allianz

2017-03-20  |  15:58
Biuro prasowe
Kontakt
Agnieszka Sobucka
Allianz

ul. Rodziny Hiszpańskich 1,
02-685 Warszawa
agnieszka.sobucka|allianz.pl| |agnieszka.sobucka|allianz.pl
22 567 46 53
www.allianz.pl

Marketerzy w ostatnich latach zwrócili uwagę na duży spadek zasięgu organicznego na Facebooku. Ta globalna tendencja skłoniła coraz więcej obecnych tam marek do odejścia od „zbierania lajków i komentarzy” i przełożenia obecności marki w mediach społecznościowych na takie obszary jak obsługa klienta i wsparcie sprzedaży.

Allianz zauważył ten trend i obecność na Facebooku opiera właśnie na obsłudze klienta i wsparciu sieci sprzedaży oraz efektywnym dotarciu do grupy docelowej za pomocą kampanii płatnych. Firma jako jedyny ubezpieczyciel na rynku wspiera swoich agentów wyłącznych w działaniach na Facebooku. To wsparcie jest szerokie i polega na szkoleniach, pomocy technicznej, dostarczaniu gotowego kontentu czy wspieraniu działań sprzedażowych agentów w mediach społecznościowych.

- Zaobserwowaliśmy, że spójnymi działaniami lokalnymi na stronach naszych doradców jesteśmy w stanie uzyskać lepsze wyniki, niż w przypadku skoncentrowanych działań na stronie korporacyjnej – powiedział Łukasz Papuda –odpowiedzialny za media społecznościowe w Allianz. - Wparcie sieci sprzedaży i obsługa klienta to dla Allianz najważniejsze elementy obecności marki w mediach społecznościowych. Od kilku miesięcy sukcesywnie usprawniamy nasze procesy obsługowe tak, aby każdy, kto napisze do nas na Facebooku, otrzymał szybką odpowiedź i przede wszystkim skuteczną pomoc – dodał Łukasz Papuda z Allianz.

Facebook jest ważnym kanałem dla Allianz – firma wdrożyła na swoim fanpage’u (https://www.facebook.com/AllianzPolska) automatyczny proces badania potrzeb klienta i kalkulacji ubezpieczenia turystycznego, oparty o „silnik” messengera.

Dzięki temu rozwiązaniu użytkownicy w szybki sposób mogą poznać wysokość składki ubezpieczenia turystycznego lub przesłać do zespołu obsługowego zapytanie dotyczące produktów lub obsługi polis. Jest to pierwsze tego typu rozwiązanie na polskim rynku ubezpieczeniowym.

Wdrożony przez Allianz chat-bot jest w stanie w szybki sposób zbadać potrzebę Klienta i skierować go w odpowiednie miejsce. W przypadku spraw związanych z obsługą – użytkownik po wybraniu odpowiedniej pozycji w menu rozpocznie rozmowę z konsultantem. W przypadku zainteresowania ubezpieczeniem turystycznym klient może skorzystać z automatycznego procesu kalkulacji nie wychodząc z messengera.

 

Jeśli klient chce kupić inne ubezpieczenie niż turystyczne jego prośba zostanie przekierowana do aktywnego na Facebooku agenta, który znajduje się w jego lokalizacji. Allianz stawia na nowe formy obsługi klienta, dlatego po zakończeniu fazy pilotażowej przeniesione i zautomatyzowane zostaną kolejne procesy obsługowe – takie jak szybka kwotacja ubezpieczenia komunikacyjnego, obsługa zgłoszeń, w tym likwidacja szkody, ale również dostęp do portfolio produktów Allianz.

- Wdrożony bot to element szerszego zestawu projektów, które mają na celu podniesienie poziomu cyfryzacji i poprawienie komunikacji pomiędzy klientem a Allianz – powiedział Maciej Stankiewicz – Project Manager w Allianz. - Nieustannie udoskonalamy wdrożone narzędzie i w przyszłości Bot będzie mógł także przesyłać oraz odbierać pliki, czy finalizować zawierane transakcje – dodał Maciej Stankiewicz z Allianz.

Wdrożona przez Allianz aplikacja powstała we współpracy z firmą Apreel sp. z o.o.

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Komunikaty PR”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy (media)
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Ubezpieczenia Centrum Odszkodowań DRB otrzymało Złoty Certyfikat programu Solidna Firma Biuro prasowe
2017-03-22 | 06:00

Centrum Odszkodowań DRB otrzymało Złoty Certyfikat programu Solidna Firma

Program Solidna Firma, od momentu inauguracji w 2002 roku, wspiera i promuje rzetelne firmy, tworząc w ten sposób bazę godnych zaufania przedsiębiorstw. Centrum Odszkodowań DRB już po
Ubezpieczenia BRAK ZDJĘCIA
2017-03-20 | 11:25

Jedynie 9% pracowników z polisami zdrowotnymi

Ubezpieczeniami grupowymi objętych jest 1,41 mln osób. To zaledwie 9% osób pracujących w wieku produkcyjnym. Wciąż duże pole do rozwoju pozwala rynkowi ubezpieczeń zdrowotnych stale rosnąć – rok do roku całkowita
Ubezpieczenia Dobra recepta dla apteki
2017-03-14 | 13:25

Dobra recepta dla apteki

Farmaceuta pomylił się, wydając lek? A może awaria lodówki sprawiła, że lekarstwa uległy zniszczeniu? Prowadzenie swojego biznesu jest ogromnym wyzwaniem, a błędy zdarzają się

Kalendarium

Patronaty medialne

Obsługa konferencji prasowych i innych wydarzeń

Agencja informacyjna Newseria realizując zleconą obsługę wydarzenia przygotowuje pełny zapis konferencji, a także realizuje wywiady z gośćmi i uczestnikami wydarzenia.

> Zobacz pełne informacje o naszej ofercie.

Telekomunikacja

Orange podłączy do światłowodu 4,5 tys. szkół w całej Polsce. Do 2019 roku wspólna sieć ma połączyć wszystkie placówki edukacyjne

Orange Polska na mocy umowy z resortem cyfryzacji w ciągu najbliższych trzech lat nieodpłatnie podłączy do światłowodu 4,5 tys. polskich szkół, dzięki czemu placówki zyskają dostęp do szybkiego internetu. To część większego planu Ministerstwa Cyfryzacji, który zakłada połączenie wszystkich 30 tys. polskich placówek edukacyjnych wspólną siecią. Ma to nastąpić w roku szkolnym 2018/2019 i umożliwić wykorzystanie cyfrowych narzędzi w edukacji na szeroką skalę.

Bankowość

Sektor bankowy przechodzi wielką zmianę technologiczną. Przyspieszają inwestycje w rozwiązania informatyczne

Jeszcze w tym roku ma się rozpocząć budowa Trasy Łagiewnickiej, jednej z największych i najbardziej wyczekiwanych inwestycji w Małopolsce. Ma ona nie tylko odciążyć zakorkowany Kraków, lecz także przyczynić się do rozwoju gospodarczego regionu. W ramach planu Junckera przedsięwzięcie sfinansują wspólnie Bank Gospodarstwa Krajowego i Europejski Bank Inwestycyjny. Cała inwestycja będzie kosztować prawie 1 mld zł i zgodnie z harmonogramem ma się zakończyć za trzy lata.

Patronat Newserii

Handel

Carrefour stawia na innowacje. Sieć będzie szukać ciekawych pomysłów wśród małych firm technologicznych oraz innowacji z zakresu e-commerce

Francuska sieć handlowa chce budować swoją przewagę dzięki innowacjom. Carrefour stworzył właśnie pierwszy polski inkubator dla start-upów, których zadaniem jest opracowanie nowoczesnych rozwiązań dla branży handlowej. Tegoroczne plany sieci zakładają też rozwijanie e-commerce i kanału mobilnego.

Rolnictwo

Rolnicy mogą uzyskać 60 tys. zł premii na rozwój małych gospodarstw. Nabór wniosków rusza 30 marca

Od 30 marca Agencja Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa (ARiMR) będzie przyjmować wnioski o dofinansowanie restrukturyzacji małych gospodarstw w ramach Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich. Rolnicy mogą liczyć na premie w wysokości 60 tys. zł. Będą mogli je wykorzystać na takie zmiany, dzięki którym ich gospodarstwa staną się bardziej rentowne i konkurencyjne. Na przeprowadzenie tego procesu będą mieli trzy lata.