Komunikaty PR

Nieistotne od kogo, ważne jakie ubezpieczenie zdrowotne

2017-06-19  |  14:18

SALTUS Ubezpieczenia przeprowadził badanie wśród swoich klientów na temat oczekiwań wobec grupowych ubezpieczeń zdrowotnych dla firm. Marka dostawcy usług ma dla uczestników badania drugorzędne znaczenie. Najważniejsze jest dopasowanie ochrony do potrzeb przedsiębiorstwa i jego pracowników. O atrakcyjności ubezpieczenia zdrowotnego czy pakietu medycznego świadczą zestawy usług dodatkowych – opieka stomatologiczna czy diagnostyka onkologiczna.

Czego oczekują pracodawcy i pracownicy od ubezpieczeń zdrowotnych i pakietów medycznych zapewniających dostęp do niepublicznej służby zdrowia? Odpowiedź na to pytanie przedstawia raport SALTUS Ubezpieczenia będący wynikiem przeprowadzonych pomiędzy lutym a kwietniem 2017 r. badań, w których udział wzięli wybrani klienci marki oraz firmy korzystające z innych rozwiązań. Opinie zebrano wśród kierowników działów HR oraz decydentów w trakcie zogniskowanych wywiadów grupowych (FGI) oraz indywidualnych wywiadów pogłębionych (IDI).

Już jakiś czas temu zauważyliśmy, że benefit pozapłacowy w postaci dostępu do prywatnej opieki medycznej stał się standardem spotykanym nie tylko wśród dużych firm i międzynarodowych korporacji, ale również w sektorze MSP. Wyniki naszej ankiety potwierdziły te obserwacje. Pracodawcy niezmiennie na pierwszym miejscu stawiają jakość świadczonych usług oraz zakres ochrony. Jednak, co ciekawe, dla większości uczestników marka, wizerunek czy wielkość dostawcy usług miała drugorzędne znaczenie. O wiele istotniejsza jest renoma placówek medycznych, z którymi ubezpieczyciel czy firma medyczna współpracuje – mówi Małgorzata Jackiewicz, Dyrektor Sprzedaży Ubezpieczeń Zdrowotnych w SALTUS Ubezpieczenia.

Dopasowanie do potrzeb

W trakcie prowadzonych rozmów przedstawiciele firm dyskutowali zarówno o czynnikach motywujących ich do wyboru oferty, jak również o barierach zniechęcających do podjęcia współpracy. Podstawową kwestią dla wszystkich uczestników badania było elastyczne podejście dostawcy usług, możliwość dopasowania zakresu ochrony do rzeczywistych potrzeb przedsiębiorstwa. Przykładowo, zarządzający firmami produkcyjnymi cenili sobie przede wszystkim świadczenia z zakresu medycyny pracy oraz opieki ambulatoryjnej i chirurgii 1 dnia. Drugim ważnym czynnikiem był brak okresu karencji.

W procesie analizy poszczególnych ofert firmy najwięcej uwagi poświęcają zarówno wykazowi dostępnych usług, jak i liście placówek, z których pracownicy będą mogli skorzystać. Dotyczy to w szczególności przedsiębiorstw działających poza największymi aglomeracjami. Brak przychodni w sąsiedztwie firmy czy w pobliżu miejsca zamieszkania pracowników, zwłaszcza tych świadczących porady specjalistów, jest jedną z najczęstszych przyczyn rezygnacji z zakupu dodatkowego ubezpieczenia – wskazuje Małgorzata Jackiewicz z SALTUS Ubezpieczenia.

Zapewnienie dostępu do niepublicznej ochrony zdrowia pozwala firmom nie tylko budować wizerunek atrakcyjnego pracodawcy oraz skutecznie konkurować na coraz trudniejszym rynku pracy, ale ma również wymierny wpływ na funkcjonowanie przedsiębiorstwa. Jak wskazują pracownicy działów HR biorący udział w badaniu, korzystanie z prywatnej opieki wpływa m.in. na krótszą absencję w pracy. Co więcej, w przypadku firm zatrudniających obcokrajowców posiadanie grupowego ubezpieczenia lub pakietu medycznego jest koniecznością, gdyż wizyta u lekarza w ramach NFZ jest utrudniona ze względu na dodatkowe formalności i barierę językową.

Wysokie wymagania pracowników

Drugim, równie ważnym, elementem rozmów było zapoznanie się ze zmieniającymi się wymaganiami zatrudnionych osób. Oczekują one przede wszystkim możliwości rozszerzenia ubezpieczenia na swoich najbliższych. Aby zapewnić poczucie ochrony zdrowia pracownikowi i jego rodzinie dostawcy muszą zaoferować dość szeroki zakres ubezpieczenia. Większość osób spodziewa się nielimitowanego dostępu do praktycznie wszystkich specjalności lekarskich oraz badań diagnostycznych czy zabiegów ambulatoryjnych. Możliwość odbycia wizyty u internisty czy najpopularniejszych specjalistów są już standardowymi warunkami. O atrakcyjności oferowanej przez pracodawców ochrony decyduje obecność pakietów dodatkowych w postaci, np. usług stomatologicznych, opieki okołoporodowej czy badań onkologicznych i kardiologicznych.

Grupą, której oczekiwaniom najtrudniej sprostać są osoby młode, około 30. roku życia. Nie zdają sobie sprawy z potrzeby regularnej dbałości o zdrowie, w związku z czym nie widzą potrzeby dodatkowej ochrony. Z kolei, jeżeli dostrzegą zasadność posiadania ubezpieczenia, to oczekują zaspokojenia wszystkich ewentualnych potrzeb – dodaje Małgorzata Jackiewicz z SALTUS Ubezpieczenia.

Uczestnicy badania podkreślali również rolę sprawnego kontaktu z opiekunami klienta oraz infolinią dla pacjentów. Zwrócili uwagę, że kompetentni konsultanci centrum umawiania wizyt mają duży wpływ na wizerunek dostawcy usługi. Oczekują, że będą oni potrafili doradzić w wyborze odpowiedniego specjalisty oraz placówki. Jako pomocne rozwiązanie wskazali ewaluację wizyt prowadzoną przez rejestrację telefoniczną, za pomocą której zbierane są opinie o jakości poszczególnych konsultacji. Badani doceniają również możliwość korzystania z narzędzi zdalnych, jak platforma internetowa czy aplikacja mobilna. Dodatkowym atutem jest możliwość odbycia konsultacji lekarskich bez wychodzenia z domu czy pracy - za pośrednictwem telefonu czy komunikatorów internetowych.

Oferowanie pracownikom dostępu do prywatnej opieki zdrowotnej stało się już standardem rynkowym. Pakiet medyczny czy ubezpieczenie zdrowotne są niezmiennie jednym z najczęściej oczekiwanych benefitów pozapłacowych. Ma to odzwierciedlenie m.in. w dynamicznie rosnącej liczbie osób objętych polisami grupowymi - według danych Polskiej Izby Ubezpieczeń wzrosła ona rok do roku o 26%.

 

Najważniejsze czynniki decydujące o wyborze ubezpieczenia zdrowotnego przez pracodawców:

  • adekwatna do potrzeb lista usług,
  • elastyczność towarzystwa ubezpieczeniowego w kształtowaniu planu ochrony zdrowotnej,
  • wysoka jakość obsługi świadczeń – dobry kontakt z opiekunem klienta i centrum umawiania wizyt,
  • atrakcyjna cena w stosunku do zakresu ubezpieczenia,
  • łatwość administrowania polisą przez dział HR.

Źródło danych: Raport SALTUS Ubezpieczenia

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Komunikaty PR”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy (media)
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Ubezpieczenia Jaką polisę powinien posiadać lekarz? Biuro prasowe
2017-12-06 | 16:00

Jaką polisę powinien posiadać lekarz?

Zawód lekarza wiąże się z ogromną odpowiedzialnością, ale też z ryzykiem wyrządzenia szkody na zdrowiu pacjenta. Poza koniecznością naprawienia szkody oraz zadośćuczynienia
Ubezpieczenia BRAK ZDJĘCIA
2017-11-29 | 14:25

Compensa: o 40% większa suma odszkodowań po ostatnich wichurach

Liczone w setkach milionów złotych straty po tegorocznych wichurach miały duży wpływ na działanie ubezpieczycieli. Suma wypłat odszkodowań w okresie szkód masowych była o prawie 40% większa niż w tym samym czasie
Ubezpieczenia Punkty karne będą miały wpływ na wysokość OC?
2017-11-28 | 11:00

Punkty karne będą miały wpływ na wysokość OC?

Większość polskich kierowców jest niezadowolona z cen ubezpieczeń komunikacyjnych – wynika z drugiej edycji badania „Polacy o ubezpieczeniach”, przeprowadzonego na

Partner serwisu

Dziś w serwisie Innowacje

Rozszerzona rzeczywistość to szansa dla biznesu. Pozwala zwizualizować przed zakupem wystrój mieszkania czy dobrać rozmiar pudełka

Coraz częściej rzeczywistość rozszerzona jest tym, czego oczekują klienci. Skomplikowane technologie można zastosować nawet w bardzo prostych rozwiązaniach oraz branżach, które z nowoczesną technologią się nie kojarzą. Aplikacje AR są wykorzystywane np. w branży meblarskiej, w której sprzedawcy pozwalają umeblować mieszkanie klienta przed zakupem mebli. Niedawno rozszerzona rzeczywistość trafiła także na rynek sprzedaży pudełek. Pozwala wirtualnie zmierzyć, czy konkretna rzecz zmieści się w wybranym pudełku.

Handel

Przemysł mleczarski stawia na innowacje. Branża coraz bardziej skupia się na naturalności produktów

Przemysł mleczarski coraz częściej stawia na naturalne produkty i przykłada coraz większą wagę do innowacji. Valio, największy i najbardziej innowacyjny producent w Finlandii, jest już obecny w Polsce. Fińska marka opracowała wiele technologii wykorzystywanych obecnie w produkcji nabiału na całym świecie, jak np. mleko bez laktozy. Niedługo zamierza wprowadzić do Polski kolejne żywieniowe innowacje.

Konsument

Małe i średnie przedsiębiorstwa nadal nie dostosowały się do zmian przepisów o ochronie danych osobowych. Od maja grożą im wysokie kary

Dostosowanie do nowych przepisów o ochronie danych osobowych, które wprowadzi od maja 2018 roku unijna dyrektywa RODO (GDPR), oznacza dla firm wielomiesięczne przygotowania, zarówno od strony organizacyjnej, jak i technicznej. Zanim nowe przepisy wejdą w życie, przedsiębiorstwa muszą dokonać analizy ryzyka, przeszkolić pracowników, wdrożyć rozwiązania i infrastrukturę IT, która zagwarantuje bezpieczeństwo danych osobowych oraz wymienić większość klauzul i formularzy. Na pół roku przed RODO tylko duże firmy zaczęły przygotowania do prawnej rewolucji. Wśród podmiotów z sektora MSP ich skala jest niewielka.

Patronat Newserii

Prawo

Wątpliwości co do projektu ustawy reprywatyzacyjnej. Rodziny dawnych właścicieli majątków ziemskich apelują o kompromis

Dawni właściciele majątków ziemskich i ich spadkobiercy apelują do Ministerstwa Sprawiedliwości o wypracowanie nowego projektu ustawy reprywatyzacyjnej, który będzie uwzględniał wszystkie grupy społeczne poszkodowane przez dekrety nacjonalizacyjne po II wojnie światowej. Aktualny projekt, który resort zaprezentował w październiku, wyklucza kilka grup właścicieli z prawa do rekompensaty za zagarnięte przed laty mienie.

Handel

Największy w Polsce pośrednik finansowy startuje z nową linią biznesową. To odpowiedź na zmiany w prawie oraz na rynku finansowo-ubezpieczeniowym

W przyszłym roku Grupa Open Finance otworzy pierwsze placówki w modelu franczyzowym obejmujące ofertę finansową, nieruchomościową i ubezpieczeniową. Za pięć lat sieć franczyzowa ma obejmować 150 takich oddziałów. Open Finance podkreśla, że ze względu na nowe regulacje prawne i zmiany zachodzące na rynku to najlepszy moment na start nowego konceptu biznesowego.