Mówi: | Paweł Cymcyk |
Funkcja: | Manager Komunikacji Inwestycyjnej |
Firma: | ING Towarzystwo Funduszy Inwestycyjnych S.A. |
Zakupy od serca w Walentynki napędzą handel
Promocyjne wyjazdy, kolacje dla dwojga oraz specjalne serie kosmetyków, biżuterii czy słodyczy - sklepy i restauracje kuszą zakochanych ofertami przygotowanymi specjalnie na 14 lutego. To dobra okazja, by pobudzić konsumpcję w dość "martwym" okresie dla handlowców.
Moda na Walentynki całkiem niedawno przywędrowała do Polski zza oceanu. Ale walentynkowy biznes z sercem w tle ma się nad Wisłą coraz lepiej.
- Dzień zakochanych, czyli Walentynki są bardzo silnie promowanym świętem właśnie przez sektor detaliczny, sprzedaż detaliczną i wszystkich tych, którzy pracują w handlu - mówi Paweł Cymcyk, analityk z ING TFI.
Marketingowcy robią wszystko, żebyśmy w ten dzień kupowali więcej i tym samym zwiększali zysk sektora handlowego. To szczególnie istotne w lutym, kiedy impulsów do zwiększania wydatków na konsumpcję brak.
- Z punktu widzenia sprzedawców ten dzień jest tak silnie promowany z prostego powodu, ponieważ jest między Nowym Rokiem, kiedy wydajemy bardzo dużo pieniędzy a Wielkanocą, kiedy ta konsumpcja jest również pobudzana. Walentynki są jedynym okresem, kiedy można niejako sztucznie napędzić koniunkturę, a więc troszeczkę wymóc na konsumentach, aby wydawali więcej pieniędzy pośród tej długiej luki między styczniem a kwietniem, kiedy rzeczywiście nie ma żadnego zewnętrznego impulsu, aby pobudzić nas do większych wydatków - podkreśla Paweł Cymcyk.
A wydajemy rzeczywiście od serca. Z ankiety przeprowadzonej przez Silesia City Center wynika, że 41 proc. pytanych zamierza wydać od 50 do 100 zł. Co piąty ankietowany wyda na prezent nawet do 200 zł. Przeciętny Amerykanin co roku przeznacza na ten cel od 30 do 100 dolarów.
- Widać, że ruch w tym interesie zapożyczonym ze Stanów Zjednoczonych jak najbardziej się kręci i z pewnością w tym roku i w kolejnych będzie promowany - ocenia Cymcyk.
Czytaj także
- 2024-04-05: Wydatki na zbrojenia nabierają tempa. Przez ostatnie 30 lat państwa NATO tkwiły w letargu
- 2024-03-12: Handel w internecie rzeczami używanymi, odnowionymi czy końcówkami serii przeżywa boom. Do 2030 roku będzie rosnąć nawet cztery razy szybciej niż klasyczny handel
- 2024-02-13: 82 proc. Polek doceniłoby randkę w obiekcie sportowym. Trening wspólnie z partnerem może pozytywnie wpływać na relacje
- 2024-02-19: Kasy samoobsługowe mają wpływ na spadek lojalności klientów. Irytuje ich brak pomocy kasjera przy większych zakupach
- 2024-02-13: Maja Sablewska: Jestem w związku już bardzo długo i staram się, żeby walentynki były wtedy, kiedy mamy na to czas, a nie tylko 14 lutego
- 2024-02-12: Ewa Wachowicz: Każda okazja jest dobra do okazywania miłości i sprawiania komuś radości. Byle tylko nie robić z tego wyłącznie walentynkowej szopki serduszkowej
- 2024-02-26: Ostatnie cztery lata mocno wpłynęły na spółki paliwowe. Branża szuka alternatyw dla paliw kopalnych
- 2024-01-09: Polska gospodarka w tym roku ma się rozwijać wyraźnie szybciej niż w poprzednim. Obawy dotyczą inflacji i sposobów wyjścia z tarcz antyinflacyjnych
- 2023-12-19: Cykl życia ubrań jest coraz krótszy. Nosimy je raptem kilka razy, a potem większość trafia do śmieci
- 2023-11-27: W 2024 roku polska gospodarka ma przyspieszyć, ale globalne otoczenie będzie ten proces utrudniać. Wiele zależy też od decyzji nowego rządu
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Infrastruktura
Padają kolejne rekordy generacji energii z OZE. Przez jakość sieci duży potencjał wciąż jest niezagospodarowany
W Polsce padają w ostatnim czasie kolejne rekordy generacji prądu z OZE. – Potencjał wzrostu wciąż jednak mamy bardzo duży – zauważa Krzysztof Cibor z Greenpeace Polska. W tej chwili ten potencjał pozostaje w dużej mierze niewykorzystany m.in. przez regulacje hamujące rozwój energetyki wiatrowej na lądzie i zły stan sieci elektroenergetycznych, który przekłada się na dużą liczbę odmów przyłączania nowych źródeł odnawialnych albo konieczność ich czasowego wyłączania. Ekspert wskazuje, że to dwa najważniejsze zadania dla nowego rządu, który na czerwiec br. zapowiedział już liberalizację tzw. ustawy wiatrakowej.
Edukacja
Polacy mało wiedzą o instytucji rodzicielstwa zastępczego. Dwie trzecie społeczeństwa nigdy nie spotkało się z tym pojęciem
Aż 64 proc. Polaków nigdy nie spotkało się z pojęciem rodzicielstwa zastępczego zawodowego – wynika z badania przeprowadzonego w marcu br. na zlecenie Fundacji Happy Kids. Najliczniejszą grupą, która nie zna tego pojęcia, stanowią respondenci między 18. a 22. rokiem życia. Co 10. badany nie wie, jaka jest różnica między rodzicem zastępczym a rodzicem adopcyjnym. Zdaniem ekspertów brak świadomości ma konsekwencje dla rozwoju instytucji pieczy zastępczej w Polsce.
IT i technologie
Nowy ośrodek w Krakowie będzie wspierać innowacje dla NATO. Połączy start-upy i naukowców z sektorem obronności
Połączenie najzdolniejszych naukowców oraz technologicznych start-upów z firmami z sektora obronnego i wojskowego – to główny cel akceleratora, który powstaje w Krakowie. Będzie on należał do natowskiej sieci DIANA, która z założenia ma służyć rozwojowi technologii służących zarówno w obronności, jak i na rynku cywilnym w krajach sojuszniczych NATO. Eksperci liczą na rozwiązania wykorzystujące m.in. sztuczną inteligencję, drony czy technologie kwantowe. Dla sektora to szansa na pozyskanie innowacji na skalę światową, a dla start-upów szansa na wyjście na zagraniczne rynki i pozyskanie środków na globalny rozwój.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.