Newsy

Kroją i szyją dla gwiazd

2011-12-17  |  11:45
Wszystkie newsy
Mówi:Marcin Szumilewicz
Funkcja:Krawiectwo Artystyczne
Firma:Pracownia Krawiecka Józefa Błońskiego

Jeśli mężczyzna nie ma sylwetki modela, tylko garnitur szyty na miarę będzie leżał jak ulał. Liczyć trzeba się jednak z wydatkiem kilku tysięcy złotych.

 - Jest co prawda mało klientów, ale jest też mało pracowni – przyznaje Marcin Szumilewicz z Pracowni Krawieckiej Józefa Błońskiego

To właśnie czyni garnitury szyte na miarę tak bardzo luksusowymi. Często decyduję się na nie ludzie znani z pierwszych stron gazet, prawnicy czy biznesmeni. Na próżno jednak oczekiwać, że pracownia krawiecka zdradzi nazwiska swoich klientów.

- Pracownie krawieckie zazwyczaj słyną z dyskrecji. Nie zawsze jesteśmy pewni, czy klienci życzą sobie, aby ich nazwisko ujawniać. Dlatego, że jest to związane z jakimś wydatkiem pieniężnym. Wcale niedużym, ale jednak. To jest coś, za co trzeba zapłacić więcej niż w sklepie. Więc to jest taka delikatna sprawa. Szyjemy dla wielu postaci medialnych. Bardzo wielu prawników do nas przychodzi. Przychodzą do nas ludzie z telewizji, styliści – mówi Marcin Szumilewicz z Pracowni Krawieckiej Józefa Błońskiego.

Ręcznie wykonane wyroby mistrzów rzemiosła – biżuterię, garnitury czy meble można było oglądać w czasie targów wyrobów luksusowych w ramach projektu Salonu Artystów Rzemiosła.

Zdjęcia z targów obejrzeć i pobrać można w Bazie przebitek na newseria.pl

Informacja dla dziennikarzy:

Wyrażamy zgodę na przetwarzanie treści tekstowych, audio i wideo, w szczególności wprowadzania do obrotu, publikacje i dystrybucję materiału w całości lub w jego częściach. Wszystkie zawarte w materiałach wypowiedzi zostały autoryzowane. Wszystkie materiały dostępne do pobrania z www.newseria.pl są bezpłatne.

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Newseria na XVI Europejskim Kongresie Gospodarczym

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Zmiany klimatu uderzają w portfele konsumentów. Podniosą ceny żywności nawet o 3 pkt proc. rocznie

Coraz wyższe średnie temperatury obserwowane na świecie przekładają się na wzrost cen żywności. Problem dotyczy zarówno krajów rozwiniętych, jak i rozwijających się. Naukowcy z Poczdamskiego Instytutu Badań nad Wpływem Klimatu obliczyli, że do 2035 roku zdarzenia klimatyczne podniosą ceny żywności o 0,9–3,2 pkt proc. rocznie, a ogólny poziom inflacji o 0,3–1,1 pkt proc. Naukowcy przeanalizowali dane dotyczące zmian cen artykułów żywnościowych ze 120 krajów świata w ciągu ostatnich 30 lat.

Transport

Chiny przyspieszają inwestycje w odnawialne źródła. Nie przestają jednak rozbudowywać mocy węglowych

Coraz dotkliwsze skutki zmian klimatycznych, ale przede wszystkim chęć zbudowania bezpieczeństwa energetycznego i uniezależnienia się od zewnętrznych dostaw surowców skłoniły rząd w Pekinie do ekspresowych inwestycji w nowe moce odnawialnej energii. W efekcie Chiny wyrastają na globalnego lidera transformacji energetycznej – odpowiadają dziś za największy na świecie przyrost mocy zainstalowanych w fotowoltaice i wiatrakach. Co ciekawe, nie rezygnują jednak przy tym również z inwestycji w energetykę węglową.

Konsument

Niska wiedza ekonomiczna Polaków może wpłynąć na większe zainteresowanie usługami doradców finansowych. Wciąż rzadko korzystamy z ich pomocy

Ponad 70 proc. Polaków ma niską lub przeciętną wiedzę finansową – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2024”. To przekłada się na niewielkie uczestnictwo w rynku kapitałowym i niską skłonność do inwestowania i oszczędzania. Dlatego eksperci upatrują istotnej roli doradców finansowych w zmianie tej tendencji. Większość gospodarstw domowych nie korzysta jednak z tego typu usług. Branża od lat samoreguluje kwestię kompetencji i certyfikatów dla doradców, ale liczy na utworzenie publicznego rejestru, w którym klienci mieliby dostęp do takich informacji, w ten sposób zyskując większe zaufanie do przedstawicieli tego zawodu.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.