Newsy

Polfa planuje sprzedaż leków onkologicznych i nowoczesnych urządzeń medycznych. Inwestycje sfinansuje z emisji obligacji

2013-12-06  |  06:20

Polfa SA chce w najbliższym czasie wprowadzić na rynek innowacyjne urządzenia medyczne oraz onkologiczne leki refundowane lub sprzedawane w przetargach na wszystkie rynki, na których działa. Kolejnym celem jest rozwój krajowej i zagranicznej sieci sprzedaży.  Ma jej to umożliwić publiczna emisja obligacji serii C, z której spółka zamierza pozyskać 10 mln zł.

Inwestorzy wciąż mają szansę zapisać się na papiery dłużne w publicznej ofercie Polfy. Ci, którzy zdecydują się na zakup obligacji serii C, zarobią w pierwszym okresie odsetkowym ponad 9,5 proc. w skali roku.

 – Czasu jest jeszcze dość kończymy emisję 10 grudnia. Do tego czasu można się zapisywać – potwierdza w rozmowie z agencją informacyjną Newseria Biznes Rafał Bednarczyk, prezes Polfa SA. – Emisja jest na łączną kwotę 10 mln zł. To jest ta kwota, którą chcemy od obligatariuszy pozyskać.

Obligacje serii C Polfy są oferowane inwestorom indywidualnym i instytucjonalnym. Mają 3-letni okres zapadalności, a odsetki będą wypłacane co kwartał. Papiery będą zabezpieczone znakiem towarowym Polfy, którego wartość godziwą wyceniono na ponad 21 mln złotych. Jedna obligacja kosztuje 1000 złotych, taka jest również minimalna wartość zapisu. 

Spółka chce pozyskać z rynku 10 mln złotych, które zamierza przeznaczyć na realizację głównych celów strategicznych.

 – Po pierwsze ma być to pozyskane na nowe produkty, które chcemy zakupić. W tej chwili zaczynamy specjalizację w dwóch obszarach, to jest onkologia i bardzo innowacyjne urządzenia medyczne. Trzeci obszar to jest rozwój sieci, którą w tej chwili już mamy – wymienia Rafał Bednarczyk.

W dziedzinie onkologii Polfie chodzi przede wszystkim o inwestycje w leki, które obecnie najlepiej zdobywają rynek.

 – Pieniądze, które z rynku pozyskujemy, dotyczą inwestowania w 2-3 brandy, które już gotowe chcemy zakupić – podkreśla prezes. – Czyli nie mówimy tu o lekach nowych, nie prowadzimy badań. Natomiast to są leki pierwszej potrzeby, onkologiczne, które ciągle są w obrocie i które rzeczywiście notują wzrost.

Firma chce również zainwestować w rozwój swojej sieci sprzedaży urządzeń medycznych. Duże nadzieje pokłada w produkowanych w Holandii innowacyjnych urządzeniach dla pacjentów z problemem nietrzymania moczu. Umożliwiają one wykonanie zabiegu w gabinecie lekarskim, bez konieczności hospitalizacji pacjenta, która obecnie w Polsce jest standardem.

Polfa specjalizuje się w eksporcie, głównie na Wschód. Od kilkudziesięciu lat sprzedaje leki m.in. do krajów byłego ZSRR i Wietnamu. Od niedawna eksportuje też urządzenia medyczne. Spółka przechodzi obecnie proces transformacji, co wiąże się m.in. z restrukturyzacją. Dlatego część środków z emisji zostanie przeznaczonych na zmiany organizacyjne w tym zakresie, a także na rozbudowę sieci sprzedaży.

 – Mamy 7 przedstawicielstw, od Białorusi do Wietnamu. Historycznie to jest właśnie specjalizacja w obrębie Wschodu, zarówno tego bliższego, jak i dalekiego – dodaje Bednarczyk. – Od 17 września 2012 roku, kiedy kupiliśmy firmę od Ciechu, trwa restrukturyzacja i zmiana zarówno sposobu działania, jak i pewnych standardów, w kierunku od firmy państwowej do firmy prywatnej, którą teraz jesteśmy.

Czytaj także

Kalendarium

Patronaty medialne

Obsługa konferencji prasowych i innych wydarzeń

Agencja informacyjna Newseria realizując zleconą obsługę wydarzenia przygotowuje pełny zapis konferencji, a także realizuje wywiady z gośćmi i uczestnikami wydarzenia.

> Zobacz pełne informacje o naszej ofercie.

Dziś w serwisie Innowacje

Holograficzne obrazy 3D pozwolą lekarzom zajrzeć w głąb organu. Nowa technologia ułatwia diagnozę pacjentów i skraca czas trwania zabiegów

W ciągu kilku najbliższych lat lekarze zamiast stosowania monitorów dwuwymiarowych, będą wykorzystywać trójwymiarowe obrazy holograficzne. Pomagają one zwizualizować skany badań. Dzięki takiemu rozwiązaniu lekarz przed operacją może obracać zeskanowany organ czy zajrzeć w jego głąb, co pozwala na lepsze przygotowanie do zabiegu i skrócenie czasu jego trwania. Docelowo trójwymiarowe wizualizacje wspomogą telemedycynę i diagnozę pacjentów.

Ochrona środowiska

Za 30 lat zdecydowana większość z 10 mld ludzi na świecie będzie mieszkać w miastach. To wymaga poważnych zmian

W 2050 roku dwie trzecie światowej populacji będzie mieszkać w miastach – szacuje ONZ. To stawia przed metropoliami szereg wyzwań związanych m.in. z rosnącym zapotrzebowaniem na energię, żywność czy przestrzeń do życia. W budowę zrównoważonych miast angażują się nie tylko ich władze i rządy centralne, lecz także prywatny biznes. Przykładem jest firma BASF Polska, która obchodzi 25-lecie działalności na polskim rynku.

Polityka

G. Verheugen: Największym wyzwaniem ekonomicznym dla Europy jest przygotowanie się na ostrą konkurencję. Kraje Dalekiego Wschodu są coraz silniejsze

Europa powinna przygotować się na ostrą konkurencję - mówi Günter Verheugen, były komisarz Unii Europejskiej. Dodaje, że to obecnie największe wyzwanie ekonomiczne przed jakim stoi europejska gospodarka. Jej słabe strony szczególnie widoczne są na południu. Zdaniem ekspertów Europa, poszczególne jej kraje i ich regiony powinny stawić czoła konkurencji, eksponując swoje mocne strony i inwestując w nie. Przykładem sukcesu takiej strategii może być region łódzki – organizator zakończonego właśnie jubileuszowego X Europejskiego Forum Gospodarczego – Łódzkie 2017.

Patronat Newserii

Media i PR

Od przyszłego roku duże firmy muszą sporządzać raporty społeczne. W Polsce ten obowiązek obejmie około 300 przedsiębiorstw

W przyszłym roku zacznie w Polsce obowiązywać znowelizowana ustawa o rachunkowości, która nałoży na duże przedsiębiorstwa obowiązek raportowania społecznego. W Polsce obejmie on około 300 dużych firm, które będą zobowiązane upubliczniać swoje działania w obszarach takich, jak etyka i prawa człowieka, przeciwdziałanie korupcji, sprawy pracownicze czy ochrona środowiska. W praktyce oznacza to, że dla największych przedsiębiorstw działalność CSR przestanie być przywilejem, a stanie się obowiązkiem.

Sport

Polskie dzieci mają coraz większy problem z nadwagą i otyłością. W walce z problemem potrzebna jest pomoc szkół i wsparcie finansowe

Według statystyk Instytutu Matki i Dziecka już co trzecie polskie dziecko zmaga się z nadwagą lub otyłością. Sukcesy polskich sportowców pomagają wypromować sport, aktywność i zdrowe odżywianie wśród młodzieży, ale potrzebne jest również zaangażowanie szkół, rodziców i wsparcie finansowe – zwłaszcza w mniejszych miejscowościach. Akcja Drużyna Energii, która wystartowała w tym tygodniu, ma na celu dotrzeć do szkół z całej Polski i zachęcić młodzież do ruchu w zupełnie niestandardowy sposób, tzn. dzięki mediom społecznościowym.