Newsy

[Relacja] „Dziewczyny w nowych technologiach” – podsumowanie trzeciej edycji

2015-05-26  |  16:10
felieton
23 kwietnia br. w Centrum Technologii Informatycznych Politechniki Łódzkiej odbyła się konferencja poświęcona kobietom w branży nowoczesnych technologii, zorganizowana z okazji Światowego Dnia Kobiet i Dziewcząt w ICT. Już po raz trzeci inicjatorem wydarzenia była Magdalena Gaj, Prezes Urzędu Komunikacji Elektronicznej.

 

Celem obchodzonego po raz trzeci święta, jest zachęcanie dziewcząt oraz młodych kobiet do budowania swojej ścieżki kariery w sektorze nowych technologii. Obchodzony niemal na całym świecie Dzień Kobiet w ICT (Information and Communication Technology) to inicjatywa zapoczątkowana przez Międzynarodowy Związek Telekomunikacyjny (ITU), działający przy ONZ. Związek jako pierwsza organizacja międzynarodowa zwrócił uwagę na fakt, że sektor nowoczesnych technologii rozwija się niezwykle dynamicznie lecz stereotypowo – przy zdecydowanej przewadze po stronie mężczyzn.

Konferencja pod hasłem Kobiety Sukcesu w ICT została zorganizowana w ramach projektu społecznego Dziewczyny w Nowych Technologiach, który animuje i aktywnie wspiera działania zmierzające do zwiększenia udziału kobiet i dziewcząt w obszarze nowych technologii. Magdalena Gaj, Prezes UKE, od początku swojej kadencji w różnorodny sposób zachęca dziewczęta i kobiety do budowania swojej ścieżki edukacji i kariery w sektorze technologicznym: – Kilka lat temu pracując w branży zauważyłam, że spotykam się głównie z mężczyznami. Z drugiej strony stale słyszałam, że powstają nowe miejsca pracy, że zespoły powinny być mieszane. Stąd pomysł, by zainicjować taką społeczną akcję, która jednocześnie pokazywałaby dziewczynom studiującym kierunki techniczne, że ta branża jest ciekawa i jest dobrym miejscem pracy – podkreśla Prezes Urzędu Komunikacji Elektronicznej.

Podczas tegorocznej konferencji odbył się panel dyskusyjny, z udziałem przedstawicieli największych firm: CISCO Systems Poland; SAS Institute; Sygnity; Motorola Solutions Polska; Microsoft Polska; Ośrodek TVP Technologie; GTECH Polska; Aviva Polska; GFT oraz Huawei Polska. Dyskutanci poruszyli  najważniejsze kwestie związane z rolą i miejscem kobiet w sferze informatyki i nowych technologii, przekonując, że ta branża jest dla nich idealnym miejscem pracy i rozwoju osobistego.

Konferencji towarzyszyły darmowe warsztaty praktyczne, przeprowadzane przez fachowców z czołowych firm sektora ICT – partnerów projektu:
 

  • "Nowe technologie, które zmieniają telewizję" (Telewizja Polska)
  • “5G From Mobile Internet to Connected World” (Huawei Polska)
  • „Projekty przyszłości już dziś? Prezentacja rozwiązań Microsoft: mapowanie 3 D przy użyciu Kinect, współpraca w Chmurze i z Mobile Devices” (Microsoft Poland)
  • „SAS Visual Analytics na Wysokich Obcasach” (SAS Institute)
  • „Agile. Zwinne programowanie” (Motorola Solutions Polska)
  • „Zrób sobie WiFi, warsztaty Cisco Systems” (CISCO)
  • „Cztery podstawy projektowania oprogramowania” (GFT)
  • "Innowacyjne technologie w ubezpieczeniach" (AVIVA)

 

(źródło: UKE)

Kalendarium

Partner serwisu

Advertisement

Patronaty medialne

Obsługa konferencji prasowych i innych wydarzeń

Agencja informacyjna Newseria realizując zleconą obsługę wydarzenia przygotowuje pełny zapis konferencji, a także realizuje wywiady z gośćmi i uczestnikami wydarzenia.

> Zobacz pełne informacje o naszej ofercie.

Dziś w serwisie Innowacje

Sektor inteligentnych wind dynamicznie się rozwija. Do 2022 roku jego wartość przekroczy 26 mld dolarów

Do 2022 roku wartość sektora inteligentnych wind przekroczy 26 mld dolarów, wynika z raportu sporządzonego przez Markets and Markets. Rynek dynamicznie się rozwija od 2015 roku, notując wzrosty na poziomie blisko 16 proc. rocznie. To zasługa między innymi zmian technologicznych oraz rosnących wymagań, stawianych przed branżą dźwigową. 

Handel

Nieterminowe płatności utrudniają ekspansję zagraniczną polskich firm. Na zapłatę od kontrahentów czekają średnio 55 dni

Rośnie skala opóźnień w płatnościach w krajach Europy Zachodniej, czyli u głównych partnerów handlowych Polski – wynika z danych firmy Atradius. Problem z nieterminowo opłacanymi fakturami ma 41 proc. przedsiębiorstw. Firmy muszą też coraz dłużej czekać na płatności – średnio jest to 55 dni. Przyczyną problemów z opóźnieniami często bywa niesprawdzenie kontrahenta i nieznajomość miejscowych przepisów dotyczących warunków płatności.  Przedsiębiorcy mogą zmniejszyć ryzyko m.in. dzięki opublikowanemu właśnie International Debt Collections Handbook.

Transport

Wzrosła liczba przewozów w PKP Cargo, rośnie też zysk. Problemem okazuje się jednak brak rąk do pracy

Pozyskanie pracowników jest obecnie największym problemem dla PKP Cargo – podkreśla prezes spółki. Grupa w I półroczu zwiększyła pracę przewozową i masę przewiezionych towarów, udało się także osiągnąć zysk netto wobec straty przed rokiem. Przewoźnikowi służy coraz lepsza sytuacja w gospodarce, więc dynamicznie rośnie zapotrzebowanie na pracowników. Jednak ich liczba spada. Na koniec czerwca 2017 roku była niższa o 320 niż przed rokiem.

Patronat Newserii

Potencjalnie Niebiezpieczni

Media i PR

Nazwa może przesądzić o sukcesie firmy. Coraz częściej małe i średnie przedsiębiorstwa sięgają po pomoc profesjonalnych agencji

Zła nazwa firmy jest jak zły fundament dla domu – przez to wszystko może się zawalić – przekonuje Tomasz Banasik z Nazywamy.com. Jak podkreśla, można zmienić wszystko, logo, identyfikację wizualną, ale nie nazwę. Na tym polu sytuacja w polskich firmach jest znacznie lepsza niż jeszcze kilkanaście lat temu. Coraz częściej też sięgają one po pomoc profesjonalistów, również te małe i średnie przedsiębiorstwa.

Infrastruktura

Rośnie popularność mieszkań w pofabrycznych budynkach i zrewitalizowanych kamienicach. Klientów przyciąga klimat wnętrz i ich lokalizacja

W Polsce coraz większym zainteresowaniem cieszą się lokale w rewitalizowanych kamienicach i lofty. Mieszkania w poprzemysłowych budynkach to połączenie industrialnych przestrzeni z nowoczesnymi elementami. Tego typu inwestycji jest jednak niewiele, przede wszystkim w Łodzi i na Śląsku. W największych miastach rośnie zainteresowanie mieszkaniami w zrewitalizowanych kamienicach. Oferty przyciągają młode osoby, które cenią nowoczesne wnętrza i bliskość centrum.