Newsy

[Relacja] „Dziewczyny w nowych technologiach” – podsumowanie drugiej edycji

2014-07-17  |  09:00
relacja
17 lipca br. ogłoszone zostały wyniki konkursu o staż w branży ICT dla studentek kierunków technicznych, przeprowadzonego w ramach akcji społecznej „Dziewczyny w Nowych Technologiach”. Organizatorzy wyłonili siedem laureatek, które odbędą staże zawodowe w najlepszych firmach technologicznych w Polsce.

W ramach inicjatywy, w kwietniu br. z okazji Światowego Dnia Kobiet i Dziewcząt w ICT, odbyła się także konferencja propagująca ideę zwiększenia udziału kobiet i dziewcząt w obszarze nowych technologii. W ramach konferencji przeprowadzono dwa panele tematyczne oraz prezentacje partnerów projektu i fundatorów staży: Motoroli Solutions Polska, CISCO Poland, SAS Institute, Sygnity, Microsoft oraz Telewizji Polskiej S.A. (Ośrodka Technologie). Magdalena Gaj, Prezes UKE, od początku swojej kadencji, w różnorodny sposób zachęca dziewczęta i kobiety do budowania swojej ścieżki edukacji i kariery w sektorze ICT.

– Inicjatywa „Dziewczyny w Nowych Technologiach” jest mi bardzo bliska. W ramach kampanii, chcemy przede wszystkim powiedzieć młodym dziewczętom i kobietom, że ICT to dobry obszar pracy, dzięki któremu jakość ich życia się podniesie, a one zdobędą tak bardzo potrzebną pewność siebie. Według statystyk europejskich tylko 9 proc. kobiet jest programistami, a 19 proc. kobiet jest menedżerami i tyle samo – przedsiębiorcami. Tymczasem w innych sektorach zatrudnienie utrzymuje się na poziomie 54 proc. – podkreśla Magdalena Gaj, Prezes UKE.

Święto Kobiet i Dziewcząt w ICT (Information and Communications Technology) ustanowione zostało przez Międzynarodowy Związek Telekomunikacyjny (ITU) - agendę ONZ ds. nowoczesnych technologii i przypada na każdy ostatni czwartek kwietnia. Związek jest pierwszą organizacją międzynarodową, która zwróciła uwagę na fakt, że sektor ICT rozwija się niezwykle dynamicznie, lecz stereotypowo – przy zdecydowanej przewadze mężczyzn. Przedstawiciele ITU z całego świata zadecydowali, że należy podjąć aktywne działania popularyzujące wśród kobiet i dziewcząt branżę ICT, ponieważ budowanie dojrzałych społeczeństw informacyjnych powinno być zrównoważone w każdym wymiarze. Polska edycja programu „Girls in ICT” została zainicjowana przez Magdalenę Gaj, Prezesa UKE, w 2012 r.

Źródło: Urząd Komunikacji Elektronicznej

Kalendarium

Dziś w serwisie Innowacje

Polska firma stworzyła specjalnego robota do nauki programowania. Trafi do polskich szkół

Do 2020 roku na świecie będzie brakować nawet miliona programistów. Już teraz w Polsce na specjalistów z tej branży czeka nawet 50 tys. miejsc pracy. Naukę programowania najlepiej zacząć od najmłodszych lat. Od września nauka programowania wejdzie do podstawy programowej, a wraz z nią do polskich szkół może trafić innowacyjny robot Photon. To robot, który rozwija się wraz z dzieckiem, ucząc je programowania. Spółka Photon Entertainmnet, twórca robota, podpisała umowę z Grupą MAC, dzięki której wzbogacona wersja edukacyjna robota trafi do szkół i przedszkoli. 

Patronaty medialne

Obsługa konferencji prasowych i innych wydarzeń

Agencja informacyjna Newseria realizując zleconą obsługę wydarzenia przygotowuje pełny zapis konferencji, a także realizuje wywiady z gośćmi i uczestnikami wydarzenia.

> Zobacz pełne informacje o naszej ofercie.

Firma

Szybko rośnie liczba nowych rodzajów polis. To wymusza na ubezpieczycielach inwestycje w nowoczesne narzędzia informatyczne

Ubezpieczenia zwierząt domowych, sprzętu mobilnego czy polisy od ukąszenia kleszcza – liczba nowych produktów ubezpieczeniowych gwałtownie rośnie. To wynik zmieniającego się rynku i potrzeb klientów. Aby skutecznie wprowadzić je na rynek i nimi zarządzać, ubezpieczyciele potrzebują odpowiednich narzędzi informatycznych – przekonują eksperci Sollers Consulting. Przyszłością są platformy, które umożliwią klientom samodzielny zakup polis. Bez takich narzędzi ubezpieczyciele mogą mieć problem z utrzymaniem się na rynku.

Ochrona środowiska

Energia słoneczna mogłaby pomóc ograniczyć problem smogu. Warunkiem dostęp klientów indywidualnych do finansowania

Fotowoltaika rośnie w Polsce skokowo. Wartość tego rynku przekroczyła kilkaset milionów złotych, a eksperci prognozują w nadchodzących latach dalszy dynamiczny wzrost. Fotowoltaika będzie rosła wraz z całym rynkiem odnawialnych źródeł energii, który może w przyszłości rozwiązać problem dramatycznie złej jakości powietrza w Polsce. Warunkiem jest jednak dostęp klientów indywidualnych do instrumentów finansowania, których na razie na rynku brakuje.

Patronat Newserii

Nauka

Pracodawcy coraz mniejszą wagę przywiązują do wykształcenia. Liczą się umiejętności techniczne i doświadczenie

Rośnie zapotrzebowanie na specjalistów z konkretnym fachem w ręku. Pracodawcy coraz mniejszą wagę przywiązują do wykształcenia, dużo bardziej liczą się dla nich umiejętności i doświadczenie – przekonuje Natalia Bogdan, prezes agencji pracy Jobhouse. Dlatego pierwsze kroki na rynku pracy dobrze jest stawiać jeszcze na studiach, podejmując prace dorywcze lub angażując się w wolontariat. Ponad połowa studentów dorabia po zajęciach, czemu sprzyja elastyczny wymiar czasu pracy, jaki oferują pracodawcy.

Przemysł spożywczy

Prof. dr hab. Krzysztof Krygier: w grupie tłuszczów stałych najzdrowszy jest olej palmowy, a najmniej zdrowy olej kokosowy

Na temat tłuszczów spożywczych krąży coraz więcej mitów. Olej kokosowy uważany jest za najzdrowszy. Eksperci zauważają, że w rzeczywistości jest jednak odwrotnie – zawiera on bowiem 90 proc. tłuszczów nasyconych, których wedle oficjalnych rekomendacji instytucji naukowych należy unikać. Mimo złych opinii spośród tłuszczów stałych zdecydowanie zdrowszy jest tłuszcz palmowy. Zawiera niemal dwukrotnie mniej tłuszczów nasyconych. Jest powszechnie stosowany w przemyśle spożywczych, przede wszystkim ze względu na wysoką wydajność, łatwą produkcję i dobre właściwości teksturalne.

Konsument

Millenialsi coraz ważniejszą grupą dla branży motoryzacyjnej. Aż 96 proc. z nich korzysta z samochodu

Pokolenie millenialsów ceni mobilność. Zdecydowana większość, bo 80 proc., deklaruje, że nie rozstaje się z telefonem komórkowym przez całą dobę. Dwie trzecie wysyła około piętnastu wiadomości dziennie. Na równi z komunikacją ważna jest dla nich możliwość przemieszczania się, a 96 proc. korzysta z samochodu – wynika z badań zrealizowanych przez ARC Rynek i Opinia dla Volkswagen Bank Polska.