Newsy

Rośnie popularność plastikowych pojemników wielokrotnego użytku w przemyśle spożywczym

2015-04-09  |  06:20

Sklepy i sieci handlowe coraz częściej decydują się na wynajęcie plastikowych pojemników wielokrotnego użytku (PPWU) do transportu m.in. owoców i warzyw. Lider rynku, globalny koncern IFCO Systems, już teraz odnotował obrót na poziomie 200 mln rocznie, ale chce co najmniej podwoić tę liczbę.

Mamy ponad 200 mln opakowań  w obrocie, współpracujemy z ponad 200-300 dostawcami i sieciami. Jesteśmy przygotowani na inwestycje w Polsce, dopóki nie zbudujemy tutaj pozycji lidera, niezależnie od tego, czy nasza inwestycja będzie teraz przynosiła nam zysk, czy za pięć lat, czy za dziesięć – zapowiada w rozmowie z agencją informacyjną Newseria Biznes Daniel Oware z IFCO Systems Polska.

Jak podkreśla Oware, polski rynek PPWU jest wciąż bardzo mały. Firmy z branży spożywczej dopiero zaczynają wykorzystywać tego typu pojemniki do transportu owoców i warzyw, czyli produktów, w których specjalizuje się IFCO Systems.

Tego typu skrzynki umożliwiają bezpieczny i prosty w obsłudze przewóz owoców i warzyw pomiędzy producentami, dostawcami i sprzedawcami, także w ruchu transgranicznym. Pojemniki te krążą pomiędzy firmami, więc najczęściej nie są kupowane, a jedynie wynajmowane od firm takich, jak IFCO Systems.

Rozwój tego rynku nieco spowolniło rosyjskie embargo, które negatywnie wpłynęło na sytuację polskich producentów owoców i warzyw. Oware przyznaje, że wiązało się to z obniżeniem marż i kosztów. Choć spowolnienie jest odczuwalne, Oware podkreśla, że nie zahamuje ono rozwoju tego rynku.

Widzimy światło w tunelu, więc nie jest tak źle – zapewnia Oware. – IFCO Systems jest światowym liderem w systemie zarządzania skrzynkami PPWU i ich wynajmu. Zależy nam na osiągnięciu tej pozycji w Polsce.

Spółka ma ambitny plan inwestycyjny w Polsce. Oware nie chce zdradzić ani planowanych kwot inwestycji, ani harmonogramu osiągania celów.

Potencjał wzrostu tego rynku jest bardzo duży nie tylko w Polsce. Jak szacuje IFCO, spośród rocznego obrotu opakowań owoców i warzyw w Europie na poziomie ok. 7,5 mld, ok. 4,4 mld operacji mogłoby być wykonywanych w PPWU. Jednak rynek tego typu opakowań to obecnie jedynie niecałe 900 mln rocznie w Europie.

– Mamy bardzo ambitne plany co do naszej pozycji, bo mamy świetną organizację, która tak zarządza skrzynkami, by były one wielokrotnie używane, by minimalizować ilość odpadów, co z kolei wpływa na ochronę środowiska – zapowiada Oware.

IFCO Systems liczy na osiągnięcie wolumenu 400-500 mln opakowań PPWU, czyli ponaddwukrotnie więcej niż obecnie.

Dodaje, że IFCO Systems weszło na polski rynek wcześniej niż inni międzynarodowi gracze, co daje spółce przewagę konkurencyjną. Spółka jest teraz przygotowana na inwestycje aż do momentu osiągnięcia pozycji lidera.

Czytaj także

Kalendarium

Patronaty medialne

Obsługa konferencji prasowych i innych wydarzeń

Agencja informacyjna Newseria realizując zleconą obsługę wydarzenia przygotowuje pełny zapis konferencji, a także realizuje wywiady z gośćmi i uczestnikami wydarzenia.

> Zobacz pełne informacje o naszej ofercie.

Dziś w serwisie Innowacje

Holograficzne obrazy 3D pozwolą lekarzom zajrzeć w głąb organu. Nowa technologia ułatwia diagnozę pacjentów i skraca czas trwania zabiegów

W ciągu kilku najbliższych lat lekarze zamiast stosowania monitorów dwuwymiarowych, będą wykorzystywać trójwymiarowe obrazy holograficzne. Pomagają one zwizualizować skany badań. Dzięki takiemu rozwiązaniu lekarz przed operacją może obracać zeskanowany organ czy zajrzeć w jego głąb, co pozwala na lepsze przygotowanie do zabiegu i skrócenie czasu jego trwania. Docelowo trójwymiarowe wizualizacje wspomogą telemedycynę i diagnozę pacjentów.

Ochrona środowiska

Za 30 lat zdecydowana większość z 10 mld ludzi na świecie będzie mieszkać w miastach. To wymaga poważnych zmian

W 2050 roku dwie trzecie światowej populacji będzie mieszkać w miastach – szacuje ONZ. To stawia przed metropoliami szereg wyzwań związanych m.in. z rosnącym zapotrzebowaniem na energię, żywność czy przestrzeń do życia. W budowę zrównoważonych miast angażują się nie tylko ich władze i rządy centralne, lecz także prywatny biznes. Przykładem jest firma BASF Polska, która obchodzi 25-lecie działalności na polskim rynku.

Polityka

G. Verheugen: Największym wyzwaniem ekonomicznym dla Europy jest przygotowanie się na ostrą konkurencję. Kraje Dalekiego Wschodu są coraz silniejsze

Europa powinna przygotować się na ostrą konkurencję - mówi Günter Verheugen, były komisarz Unii Europejskiej. Dodaje, że to obecnie największe wyzwanie ekonomiczne przed jakim stoi europejska gospodarka. Jej słabe strony szczególnie widoczne są na południu. Zdaniem ekspertów Europa, poszczególne jej kraje i ich regiony powinny stawić czoła konkurencji, eksponując swoje mocne strony i inwestując w nie. Przykładem sukcesu takiej strategii może być region łódzki – organizator zakończonego właśnie jubileuszowego X Europejskiego Forum Gospodarczego – Łódzkie 2017.

Patronat Newserii

Media i PR

Od przyszłego roku duże firmy muszą sporządzać raporty społeczne. W Polsce ten obowiązek obejmie około 300 przedsiębiorstw

W przyszłym roku zacznie w Polsce obowiązywać znowelizowana ustawa o rachunkowości, która nałoży na duże przedsiębiorstwa obowiązek raportowania społecznego. W Polsce obejmie on około 300 dużych firm, które będą zobowiązane upubliczniać swoje działania w obszarach takich, jak etyka i prawa człowieka, przeciwdziałanie korupcji, sprawy pracownicze czy ochrona środowiska. W praktyce oznacza to, że dla największych przedsiębiorstw działalność CSR przestanie być przywilejem, a stanie się obowiązkiem.

Sport

Polskie dzieci mają coraz większy problem z nadwagą i otyłością. W walce z problemem potrzebna jest pomoc szkół i wsparcie finansowe

Według statystyk Instytutu Matki i Dziecka już co trzecie polskie dziecko zmaga się z nadwagą lub otyłością. Sukcesy polskich sportowców pomagają wypromować sport, aktywność i zdrowe odżywianie wśród młodzieży, ale potrzebne jest również zaangażowanie szkół, rodziców i wsparcie finansowe – zwłaszcza w mniejszych miejscowościach. Akcja Drużyna Energii, która wystartowała w tym tygodniu, ma na celu dotrzeć do szkół z całej Polski i zachęcić młodzież do ruchu w zupełnie niestandardowy sposób, tzn. dzięki mediom społecznościowym.