Mówi: | Beata Badzyńska |
Funkcja: | dyrektor ds. operacyjnych |
Firma: | Sensi Labs |
Sprzedaż okularów przez internet może znacząco wzrosnąć. Polska aplikacja pozwoli przymierzyć oprawki w rozszerzonej rzeczywistości
Narzędzia oparte na rozszerzonej rzeczywistości, które umożliwiają wirtualne przymierzenie produktu przed zakupem w sieci, mogą zminimalizować liczbę zwrotów. – Według niemieckiego zrzeszenia branży internetowej Bitkom co ósmy zakup w internecie jest zwracany do sklepu, co zwiększa koszty poniesione przez sprzedawców – tłumaczy Beata Badzyńska z Sensi Labs, firmy, która stworzyła aplikację Glasses Click & Fit pozwalającą wirtualnie dopasować okulary. Innowacyjne rozwiązanie nie nakłada oprawek na zdjęcie, ale tworzy realny model 3D twarzy, dzięki czemu klient może w telefonie przejrzeć się jak w lusterku. Aplikacja działa na platformie iOS oraz, co było dotąd niespotykane, na Androidzie.
– Wprowadzenie rozszerzonej rzeczywistości do e-commerce pozwala zminimalizować liczbę zwrotów, gdyż przed zakupem klient ma możliwość wirtualnego przymierzania tych produktów – ocenia w rozmowie z agencją Newseria Innowacje Beata Badzyńska, dyrektor ds. operacyjnych Sensi Labs.
Jak wynika z badania Gemius „E-commerce w Polsce 2020”, 27 proc. internautów nie kupuje w sieci, a w 43 proc. przypadków przyczyną jest chęć obejrzenia produktu przed zakupem. Dlatego też coraz więcej e-sklepów inwestuje w rozwiązania oparte na technologii rozszerzonej rzeczywistości z myślą o przyciąganiu kolejnych klientów i zwiększaniu sprzedaży. Możliwość wirtualnej przymiarki sprawdza się w zakupach ubrań czy dodatków, ale także np. mebli. Największe koncerny meblowe wprowadziły możliwość wirtualnego dopasowania sprzętu domowego do wnętrza.
Jednym z przykładów rozwiązań dla branży fashion jest stworzona przez Sensi Labs aplikacja Glasses Click & Fit, która pozwala dopasować oprawki do kształtu twarzy i sprawdzić, jak będziemy w nich wyglądać.
– Rozwiązanie zaproponowane przez Sensi Labs jest jednym z najnowocześniejszych na świecie. W trakcie wirtualnego przymierzania okularów do odwzorowania twarzy aplikacja na platformę iOS wykorzystuje technologię wprowadzoną przez Apple w modelu iPhone X. Dzięki wykorzystaniu osiągnięć technologii rozszerzonej rzeczywistości i kamerze TrueDepth, która wyświetla siatkę 30 tys. punktów, tworząc realny model 3D twarzy, od razu wiemy, jak będziemy wyglądać w danych oprawkach – mówi Beata Badzyńska.
Co więcej, aplikacja działa nie tylko na urządzenia iOS, ale także na Androidzie.
– Innowacyjność rozwiązania Sensi Labs polega również na tym, że jako jedyni w Europie stworzyliśmy równolegle aplikację na Androida, która do rozszerzonej rzeczywistości implementuje technologię AR Foundation i Augmented Face. Z kolei ARCore pozwala prawidłowo tworzyć model 3D twarzy. Wszystko po to, aby odwzorowanie twarzy i przymierzanych okularów było jak najdokładniejsze – wskazuje dyrektor ds. operacyjnych Sensi Labs.
Narzędzie jest przeznaczone dla producentów okularów, dystrybutorów i sklepów optycznych. Można je zintegrować z już istniejącymi aplikacjami lub opracować jako niezależną aplikację. Glasses Click & Fit ma na celu zwiększenie sprzedaży online, dając klientom możliwość wypróbowania produktów w zaciszu własnego domu. Technologia AR pozwala zobaczyć siebie w okularach, tak jakby użytkownik stał przed prawdziwym lustrem.
– To usługa komplementarna, obejmująca także wykonanie modeli 3D oraz wstawienie do aplikacji wszystkich oprawek. Klienci otrzymają komfort wirtualnego przymierzania przed zakupem. Będą mogli zrobić sobie zdjęcie, wysłać znajomym, aby uzyskać opinie, czy też opublikować je w social mediach. Wirtualne przymierzanie okularów gwarantuje realną oszczędność czasu, pieniędzy i nerwów przy zwracaniu nieudanych zakupów – podkreśla Beata Badzyńska.
Według analityków Fortune Business Insights rynek rozszerzonej rzeczywistości w najbliższych latach ma się rozwijać w tempie blisko 50 proc. średniorocznie. Jednym z głównych motorów napędowych ma być branża sprzedaży detalicznej.
Nadchodzi era post-covid commerce. Rozwój rynku będą napędzać przede wszystkim nowe technologie
Co czwarty internauta woli robić zakupy w sieci niż w tradycyjnych sklepach. Rozszerzona rzeczywistość może zmniejszyć liczbę zwrotów
Rozszerzona rzeczywistość rozwiązaniem dla e-sklepów nie tylko na czas pandemii. Klienci szybciej decydują się na zakup i rzadziej go zwracają
Czytaj także
- 2024-03-26: Trwają przygotowania do wdrożenia dużych zmian w zbiórce i recyklingu odpadów. Od przyszłego roku konsumenci będą musieli znacząco zmienić nawyki
- 2024-03-20: Polski rynek leasingu jest jednym z największych w UE. Prawie 1/3 inwestycji jest finansowana leasingiem
- 2024-03-12: Handel w internecie rzeczami używanymi, odnowionymi czy końcówkami serii przeżywa boom. Do 2030 roku będzie rosnąć nawet cztery razy szybciej niż klasyczny handel
- 2024-02-20: Unijny akt o usługach cyfrowych obowiązuje od soboty. KE informuje o pierwszym wszczętym postępowaniu przeciwko TikTokowi
- 2024-02-14: Kwestie klimatyczne coraz bardziej obecne w strategiach firm. Część z nich wyprzedza nawet unijne regulacje
- 2024-02-21: Anonimowość w internecie motywowana jest nie tylko chęcią trollowania. Dla niektórych to bezpieczna przestrzeń do wyrażenia siebie
- 2024-02-19: Kasy samoobsługowe mają wpływ na spadek lojalności klientów. Irytuje ich brak pomocy kasjera przy większych zakupach
- 2024-02-26: Ostatnie cztery lata mocno wpłynęły na spółki paliwowe. Branża szuka alternatyw dla paliw kopalnych
- 2024-02-05: Rekordowe wyniki lotniska w Gdańsku. Rozbudowa siatki połączeń pozwoli na obsłużenie w tym roku ponad 6 mln pasażerów
- 2024-01-22: Silne zakłócenia w transporcie międzynarodowym. Niedługo mogą odczuć je też europejscy konsumenci
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Infrastruktura
Sektor ochrony zdrowia odpowiada za większe emisje CO2 niż lotnictwo. Zielone zmiany wymagają drastycznego przyspieszenia
Sektor ochrony zdrowia ponosi znaczące konsekwencje wynikające z rosnącej liczby ekstremalnych zjawisk klimatycznych, ale też poważnego zanieczyszczenia powietrza, a koszty z tym związane będą rosły. Z drugiej strony sam sektor też się przyczynia do zmian klimatycznych – odpowiada za 4 proc. emisji CO2, czym wyprzedza takie branże jak żegluga czy lotnictwo. O potrzebie przyspieszenia zielonych zmian w ochronie zdrowia coraz więcej się mówi, ale to wymaga konkretnych działań. Temu ma służyć powołana właśnie do życia Zielona Koalicja dla Zdrowia, w której uczestniczy prawie 30 podmiotów i której patronuje m.in. Narodowy Fundusz Zdrowia.
Prawo
Postęp technologiczny rewolucjonizuje pracę specjalistów ds. finansów. Stają się strategicznymi doradcami biznesu
Częste zmiany regulacyjne i postęp technologiczny wymuszają na specjalistach ds. finansów ciągłe nabywanie nowych kompetencji, doszkalanie i uaktualnianie swojej wiedzy. Ci, którzy potrafią się dostosować do szybkich zmian i wesprzeć swoimi umiejętnościami rozwój biznesu, mogą jednak liczyć na większe możliwości rozwoju kariery. – Finanse operują w świecie, który coraz szybciej się zmienia. To powoduje, że w przyszłości ludzie z obszaru finansów będą musieli poświęcać dużo więcej energii na to, żeby dotrzymać tempa – mówi Kuba Neneman, head of finance.ai, commercial data science manager w Shellu.
Polityka
Poparcie Europejczyków dla Ukrainy pozostaje silne. Bardziej kontrowersyjna jest kwestia jej wejścia do NATO
Silne poparcie dla Ukrainy w Europie sprawia, że politycy prezentujący odmienną wizję nie mają przestrzeni na próby wykorzystywania prorosyjskich postaw w kształtowaniu polityki zagranicznej. Badania naukowców z Uniwersytetu w Exeter przeprowadzone w kilkunastu europejskich krajach wskazują, że poparcie dla Ukrainy i polityki skupiającej się na pomocy zaatakowanemu krajowi jest szerokie, ale najsilniejsze w państwach mających doświadczenia z polityką Kremla w czasach Związku Radzieckiego. Najsilniejsza polaryzacja nastrojów w Europie jest zauważalna w kwestii ewentualnego przystąpienia Ukrainy do Paktu Północnoatlantyckiego.
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.