News powiązane z Agencja Rynku Rolnego

2017-01-19 | 06:50
Handel
Kryzys na rynku mleka zażegnany. Rośnie zainteresowanie polskimi produktami w krajach Azji Południowo-Wschodniej News powiązane z Agencja Rynku Rolnego

Kryzys na rynku mleka zażegnany. Rośnie zainteresowanie polskimi produktami w krajach Azji Południowo-Wschodniej

Kondycja branży mleczarskiej jest coraz lepsza. Skupy interwencyjne, dopłaty dla producentów mleka i ograniczenie produkcji poprawiły sytuację na rynku. Coraz lepsze są także perspektywy eksportowe, m.in. ze względu na rosnący popyt na produkty mleczne w krajach Azji Południowo-Wschodniej i Afryce. Producenci pracują nad stworzeniem produktów probiotycznych opartych na przetworach mlecznych, które mają wspierać leczenie chorób cywilizacyjnych.
więcej
2017-01-12 | 06:50
Handel
Agencja Rynku Rolnego chce otwierać polskim produktom dostęp do rynków zagranicznych. Największy potencjał ma Azja

Agencja Rynku Rolnego chce otwierać polskim produktom dostęp do rynków zagranicznych. Największy potencjał ma Azja

Agencja Rynku Rolnego spodziewa się w tym roku stabilizacji na rynkach produktów rolnych. Skupi się na dalszym wspieraniu polskich rolników z sektorów, które ponoszą straty spowodowane rosyjskim embargiem, oraz ustabilizowaniu sytuacji na rynku drobiu w związku z wykryciem nowych ognisk ptasiej grypy. Jednym z głównych zadań na ten rok będzie budowanie marki i aktywna promocja polskich produktów żywnościowych, zarówno na rynku lokalnym, jak i za granicą.
więcej
2014-08-26 | 06:35
Konsument
Polacy jedzą coraz więcej drobiu. Rośnie też jego eksport

Polacy jedzą coraz więcej drobiu. Rośnie też jego eksport

Od kilku lat spożycie mięsa drobiowego w Polsce rośnie o pół kilograma rocznie. Statystyczny Polak zjada ok. 27 kg białego mięsa. Coraz większe ilości mięsa trafiają też na zagraniczne rynki. Mimo że Rosja nie jest głównym odbiorcą polskiego drobiu, to embargo może mieć jednak negatywny wpływ na krajowy rynek.
więcej
2014-04-23 | 06:20
Rolnictwo
Największe dofinansowanie unijne do kampanii promocyjnych trafiło do polskich organizacji z branży rolnej

Największe dofinansowanie unijne do kampanii promocyjnych trafiło do polskich organizacji z branży rolnej

Polskie duże organizacje branżowe z rynku rolnego realizują co roku trzy do czterech kampanii promocyjnych, które są finansowane ze środków Unii Europejskiej i budżetu krajowego. Obecnie Polska ma największy udział w tej pomocy spośród wszystkich krajów UE. Kampanie promują eksport do krajów sąsiednich, ale niekiedy także na rynki azjatyckie.
więcej
2012-03-07 | 06:20
Przemysł spożywczy
ARR: Nawet 3 mln euro na kampanię promocyjną żywności

ARR: Nawet 3 mln euro na kampanię promocyjną żywności

Producenci żywności coraz częściej korzystają z dofinansowania na kampanie promocyjne, częściowo pokrywanego z unijnej kasy. Agencja Rynku Rolnego szacuje, że w całym 2012 roku wyda na ten cel ponad 70 mln zł. Z czego blisko 38 mln zł będą stanowiły wpłaty organizacji branżowych.
więcej