News powiązane z Grupa Progres

2020-01-13 | 06:15
Problemy społeczne
Dwie trzecie firm nie planuje ścieżek kariery pracowników. Wielu z nich zmienia pracę ze względu na brak możliwości rozwoju News powiązane z Grupa Progres

Dwie trzecie firm nie planuje ścieżek kariery pracowników. Wielu z nich zmienia pracę ze względu na brak możliwości rozwoju

Niskie wynagrodzenie, brak możliwości rozwoju oraz nieukładająca się współpraca z przełożonym i zespołem – to najczęstsze przyczyny odejścia z pracy. Firmy nie zawsze potrafią odpowiednio zadbać o pracowników. Wprawdzie – jak wynika z raportu „Rynek Pracy 360°” Grupy Progres – blisko 66 proc. przeprowadza proces onboardingu, czyli aklimatyzacji nowego pracownika w nowym środowisku pracy, ale większość nie podejmuje kolejnych aktywności wobec niego. Aż dwie trzecie pracodawców nie planuje ścieżki kariery swoich pracowników.
więcej
2019-08-06 | 06:30
Prawo
Pracodawcy szukają sposobów na przyciągnięcie cudzoziemców do pracy. Bez uproszczenia formalności będzie im coraz trudniej

Pracodawcy szukają sposobów na przyciągnięcie cudzoziemców do pracy. Bez uproszczenia formalności będzie im coraz trudniej

Już ponad połowa firm w Polsce zatrudnia obcokrajowców. Przedsiębiorcy najchętniej przyjmują do pracy obywateli z sześciu krajów z uproszczoną procedurą zatrudnienia, czyli m.in. Ukrainy i Białorusi. W przypadku cudzoziemców z Azji i Dalekiego Wschodu procedury są jednak o wiele bardziej skomplikowane i często trwają zbyt długo. Ich uproszczenie, przy jednoczesnym zapewnieniu obcokrajowcom benefitów pozapłacowych, pozwoli związać cudzoziemców z polskim rynkiem pracy.
więcej
2019-05-27 | 06:30
Bankowość
Branża bankowa tnie zatrudnienie. Tradycyjne placówki tracą na znaczeniu

Branża bankowa tnie zatrudnienie. Tradycyjne placówki tracą na znaczeniu

W ciągu dekady zatrudnienie w bankowości spadło o blisko 20 tys. i zapowiadane są dalsze redukcje. Zdaniem ekspertów to przede wszystkim efekt zmieniających się preferencji klientów. Obecnie 17 mln osób regularnie korzysta z bankowości internetowej, a 11 mln – z mobilnej. Zamiast wizyty w oddziale banku wybierają kontakt elektroniczny. Dlatego banki inwestują w obsługę online. Dzisiaj nawet kwestie dotyczące zobowiązań i kredytów omawiane są online i mailowo – podkreśla Cezary Maciołek, wiceprezes Grupy Progres.
więcej