News powiązane z KPMG w Polsce
2017-04-10 | 06:35
Transport
Po polskich drogach jeździ coraz więcej elektrycznych aut. W tym roku zarejestrowano 160 takich pojazdów
W ubiegłym roku Polacy zarejestrowali 556 aut z napędem elektrycznym lub hybrydowym plug-in. To o 65 proc. więcej niż w poprzednich 12 miesiącach, ale ta dynamika jest przede wszystkim efektem niskiej bazy. W tym roku dynamika wzrostów ma być podobna – oczekuje branża. W kolejnych latach przyspieszenie może być jeszcze większe, gdyż wsparcie zapowiada także rząd. Rynek mógłby ruszyć pełną parą dzięki systemowi zachęt dla potencjalnych kupców – podkreślają przedstawiciele Nissana.
2016-07-25 | 06:35
Konsument
Nawet kilkanaście tysięcy osób warzy w Polsce piwo domowym sposobem. Zainteresowanie rośnie
Polskie Stowarzyszenie Piwowarów Domowych szacuje, że w domu piwo warzy kilkanaście tysięcy miłośników tego trunku. Przekonują ich do tego niewysokie koszty oraz fakt, że mogą uzyskać piwo, które będzie dokładnie odpowiadać ich gustom i którego nigdzie nie można kupić. To istotne dla piwoszy. Dane rynkowe pokazują, że browary regionalne i rzemieślnicze zdobywają coraz większą popularność.
2015-10-27 | 06:20
Konsument
Rynek słodyczy rozwija się w niewielkim tempie, ale stabilnie. Są zapomniane segmenty, które mogą rosnąć szybciej
Wart około 13 mld zł rynek słodyczy będzie nadal rosnąć, bo spożycie tego rodzaju produktów w innych krajach Unii Europejskiej jest znacznie wyższe. Przedstawiciele branży oceniają, że wzrosty nie są dynamiczne, bo ok. 2 proc., ale stabilne. W niektórych segmentach dynamika może być wyższa – obiecująco wyglądają perspektywy rozwoju nieco zapomnianego segmentu landrynek.
2015-01-23 | 06:35
Psychologia
Prawie 20 proc. bogatych Polaków kupuje dobra luksusowe po to, by pokazać innym swój status materialny
Coraz więcej Polaków stać na luksusowe dobra i usługi. Zdecydowana większość z nich kupuje tego typu produkty, by cieszyć się ich jakością i niezawodnością, ale blisko 20 proc. zamożnych Polaków otacza się luksusem na pokaz. Chcą w ten sposób wyróżnić się na tle otoczenia i pokazać swój wysoki status materialny. Bogaci Polacy chętnie kupują luksusowe samochody, odzież, kosmetyki i elektronikę. Zakupów coraz częściej dokonują przez internet ze względu na wygodę i niższe ceny.
2015-01-13 | 06:30
Bankowość
Polscy klienci private banking inwestują bardziej krótkoterminowo i ryzykownie niż Ci zachodnioeuropejscy
W Polsce przybywa osób zamożnych. Jest ich już 880 tys., a do 2016 r. będzie ich ponad milion. To dla nich banki rozwijają specjalne usługi z zakresu private banking, premium banking i wealth management, czyli m.in. szyte na miarę doradztwo inwestycyjne, prestiżowe karty kredytowe czy usługi concierge. Nowym zjawiskiem jest rosnące zapotrzebowanie na pomoc związaną z sukcesją majątku.
2014-12-23 | 06:10
Konsument
Najbogatsi Polacy w swoich wydatkach w 65 proc. kierują się pragmatyzmem i rozsądkiem. Co trzeci kupuje na pokaz
Dwie trzecie zamożnych Polaków pragmatycznie podchodzi do swoich wydatków – wybierają drogie produkty ze względu na ich jakość i trwałość. Częściej otaczają się luksusem dla przyjemności, ale ok. 30 proc. robi to na pokaz, ponieważ wymaga tego otoczenie – wynika z badania KPMG.
2014-10-02 | 06:20
Infrastruktura
KPMG: W Polsce mamy do czynienia z wykluczeniem cyfrowym. Wciąż część Polaków nie korzysta w ogóle z internetu
Braki w infrastrukturze i wykluczenie cyfrowe – to wciąż najważniejsze bariery w rozwoju cyfrowej gospodarki. Bez wsparcia ze strony państwa cele Europejskiej Agendy Cyfrowej będą trudne do zrealizowania – ocenia Jerzy Kalinowski z KPMG w Polsce. W nowej perspektywie łatwiej będzie o dofinansowanie budowy sieci dostępowych tam, gdzie dla przedsiębiorców jest to nierentowne. Potrzebne są jeszcze działania zachęcające społeczeństwo do korzystania z internetu.
2014-08-27 | 06:45
Firma
Sejm pracuje nad nowymi zasadami opodatkowania wykorzystywania aut służbowych do celów prywatnych
Od przyszłego roku użytkowanie służbowych samochodów do celów prywatnych będzie prawdopodobnie opodatkowane ryczałtem. Eksperci oceniają, że uporządkuje i ułatwi to rozliczenia z fiskusem, bo przedsiębiorcy zamiast poszukiwać sposobu na to, jak obliczać przychód pracownika z tego tytułu, będą po prostu doliczać do podstawy opodatkowania stałą kwotę w zależności od pojemności silnika auta. To jedna ze zmian, jaką zakłada rządowy projekt ustawy o ułatwieniu wykonywania działalności gospodarczej, którym w tym tygodniu ma zająć się sejmowa komisja do spraw związanych z ograniczaniem biurokracji.
2014-06-23 | 06:15
Ubezpieczenia
Do 2020 r. internetowy kanał obsługi będzie standardem na polskim rynku ubezpieczeń. Dziś dominują agenci
Polska branża ubezpieczeń pozostaje w tyle w stosunku do rynków zachodnich pod względem internetowej sprzedaży i obsługi ubezpieczeń. Choć coraz więcej firm oferuje polisy komunikacyjne online, to już dalszą obsługę klienta przez internet umożliwia tylko połowa spośród największych towarzystw i ubezpieczycieli direct (oferujących ubezpieczenia przez internet lub telefon) – wynika z badania KPMG. Na polskim rynku wciąż dominującą rolę odgrywa sprzedaż przez agentów. To powinno się zmienić w kolejnych latach. Za sześć lat kanał online stanie się standardem, a agenci będą pełnić raczej funkcję doradców.