News powiązane z Kompania Piwowarska
2022-06-28 | 06:20
Handel
Za kilka lat co piąte piwo sprzedawane przez Kompanię Piwowarską będzie bezalkoholowe. Browary firmy odpowiadają dziś za 41 proc. tego rynku
Kompania Piwowarska w 2021 roku miała największy, przekraczający 41 proc., udział w całości sprzedaży piwa bezalkoholowego w Polsce. Do 2030 roku co piąte piwo w ofercie firmy nie będzie zawierało alkoholu. – Nie dążymy do zwiększenia poziomu spożycia piwa na osobę, tylko sugerujemy konsumentom wybór napojów dobrej jakości oraz piw bezalkoholowych – mówi Igor Tikhonov, prezes Kompanii Piwowarskiej. Jak wskazuje, promowanie odpowiedzialnej konsumpcji alkoholu to jeden z elementów strategii zrównoważonego rozwoju spółki. Właśnie ukazał się jej raport zrównoważonego rozwoju 2021 „Lepsza Przyszłość 2030”.
2021-08-10 | 06:25
Handel
Lider branży piwnej w Polsce stawia na zieloną produkcję i rozwój segmentu piw bezalkoholowych. Chce spełnić ambitne cele do 2030 roku
Jednym z najważniejszych celów Kompanii Piwowarskiej jest osiągnięcie neutralności pod względem emisji dwutlenku węgla w browarach i współpraca z partnerami w zmniejszaniu śladu węglowego w całym łańcuchu dostaw – do 2030 roku o 30 proc. Firma chce zmniejszać zużycie wody w swoich trzech browarach, używać wyłącznie opakowań realizujących założenia gospodarki obiegu zamkniętego i pozyskiwać surowce wykorzystywane do warzenia piwa w sposób zrównoważony. Skupia się także na otwartości i różnorodności swoich zespołów – do 2030 roku udział kobiet i mężczyzn wśród wyższej kadry kierowniczej ma być równy. Osiągając w 2030 roku 20-proc. udział produktów bezalkoholowych w swoim portfolio, Kompania Piwowarska chce zapewnić większy wybór konsumentom i tym samym wspierać podejmowanie przez nich odpowiedzialnych decyzji związanych z konsumpcją piwa.
2020-09-24 | 06:20
Ochrona środowiska
Walka ze zmianami klimatu wpływa na sposób produkcji i dystrybucji piwa. Rosną także wymagania wobec dostawców surowców
– Już dziś myślimy strategicznie o przyszłości naszej, społeczności, w których funkcjonujemy, oraz naszej planety – mówi Igor Tikhonov, prezes Kompanii Piwowarskiej. Browary inwestują w odnawialne źródła energii oraz technologie, które pozwalają im ograniczać emisję dwutlenku węgla i zużycie wody przy produkcji piwa. Walczą także z problemem odpadów, wprowadzając opakowania wielokrotnego użytku oraz w pełni podlegające recyklingowi. Celem Kompanii Piwowarskiej jest również pozyskiwanie surowców i składników w stu procentach pochodzących ze zrównoważonych źródeł.
2019-11-15 | 06:30
Ochrona środowiska
Browary Kompanii Piwowarskiej przestawiają się na zieloną energię elektryczną. Ich produkcja w kraju będzie w 100 proc. zasilana przez odnawialne źródła
1/3 udziałów w polskim rynku piwa ma Kompania Piwowarska. Firma sukcesywnie zwiększa wykorzystanie energii z odnawialnych źródeł. W 2021 roku jej browary będą już w 100 proc. zasilane zieloną energią elektryczną. Ma się do tego przyczynić zawarta właśnie umowa z innogy, na mocy której browary KP będą zaopatrywane w energię elektryczną z farm wiatrowych. Pozwoli to m.in. ograniczyć emisję dwutlenku węgla o 66 proc. i zabezpieczy firmę przed wzrostem cen energii. Dziesięcioletni kontrakt to jedna z niewielu dotąd na polskim rynku umów zawieranych bezpośrednio pomiędzy wytwórcą energii z OZE a jej odbiorcą końcowym.
2019-09-06 | 06:10
Handel
Segment piw bezalkoholowych coraz ważniejszy dla browarów. Wzrósł w ciągu roku niemal dwukrotnie
Od ubiegłego roku rynek notuje dynamiczny wzrost kategorii piw bezalkoholowych. To efekt rosnącej świadomości konsumentów i ofensywy ofertowej producentów piwa. – Jest to ważny element odpowiedzialnej konsumpcji alkoholu, którą promujemy – mówi prezes Kompanii Piwowarskiej. To drugi – obok ekologii – istotny dla grupy obszar działalności CSR. Koncern osiągnął ponad 99 proc. poziom recyklingu odpadów i znacząco zredukował zużycie wody do produkcji piwa. Teraz stawia na zwiększanie udziału butelek zwrotnych oraz pozyskiwanie energii ze źródeł odnawialnych. Działania CSR firmy za 2018 r. pokazują wkład w realizowanie trzynastu spośród siedemnastu celów zrównoważonego rozwoju ONZ.
2018-08-16 | 06:30
Regionalne - Podlaskie
Branża piwowarska tworzy tysiące miejsc pracy i generuje miliardowe wpływy do budżetu
Polska jest w europejskiej czołówce zarówno pod względem produkcji, jak i konsumpcji piwa, która od kilku lat utrzymuje się na stabilnym poziomie ok. 98–99 litrów rocznie w przeliczeniu na mieszkańca. Rośnie za to produkcja, która w 2017 roku sięgnęła blisko 41 mln hektolitrów. Kompania Piwowarska, odpowiadająca za ponad jedną trzecią rynku, dzięki współpracy z szeregiem branż przyczynia się do tworzenia 45 tys. miejsc pracy, a podatki i opłaty odprowadzone do budżetu państwa przez nią i branże powiązane w 2017 roku wyniosły 3,6 mld zł – wynika z 10. raportu zrównoważonego rozwoju firmy.
2016-04-08 | 06:30
Sport
Koncerny piwowarskie czekają na piłkarskie mistrzostwa Europy. Będą one napędzać konsumpcje piwa
Krajowy rynek piwa jest nasycony i mocno konkurencyjny, ale browary wciąż widzą potencjał jego rozwoju. W tym roku pozytywny wpływ na spożycie będą mieć kibice piłki nożnej i Euro 2016. Kompania Piwowarska szacuje, że rynek wzrośnie o 0,7 proc.
2016-04-01 | 06:40
Konsument
Konsumenci piwa coraz bardziej wymagający. Piwa specjalne są najszybciej rosnącą kategorią na tym rynku
Kategoria piw specjalnych, do której należą m.in. piwa smakowe, pszeniczne i niepasteryzowane, w ubiegłym roku rosła najszybciej na rynku. Zarówno pod względem wartości, jak i wolumenu sprzedaży był to ponad 15-proc. wzrost względem 2014 roku. Na tę kategorię stawia także Kompania Piwowarska i zapowiada nowości w tym segmencie. Chce także promować konsumpcję piwa do jedzenia.
2014-09-09 | 06:35
Handel
Kompania Piwowarska prognozuje w tym roku wzrost spożycia piwa o 3 proc.
Kompania Piwowarska spodziewa się, że w tym roku branża odrobi straty z 2013 roku. Obok klasycznych lagerów (Tyskie, Lech) spółka będzie wprowadzać na rynek nowe, stworzone przede wszystkim dla pasjonatów, odmiany marki Książęce. Zamierza również promować produkty w punktach gastronomicznych poprzez karty piw, podobne do tych, które opisują ofertę win.
2013-09-06 | 06:20
Przemysł spożywczy
Pogoda popsuła szyki branży piwnej
Długa zima, a potem upały latem nie sprzyjały wynikom sprzedaży piwa w Polsce. Sezon zaczął się później ze względu na mroźny kwiecień, bardzo wysokie temperatury w lipcu i sierpniu spowodowały zaś, że Polacy zamiast piwa sięgali po wodę lub soki. Przedstawiciele branży oceniają, że wyniki sprzedaży będą 2-3 procent niższe niż w roku ubiegłym.
2013-05-31 | 06:30
Handel
Kompania Piwowarska: to będzie trudny rok dla rynku piwa. Szansą byłoby długie lato
Kompania Piwowarska liczy się z pesymistycznym scenariuszem rozwoju sytuacji na rynku w tym roku. – Możemy obserwować nieznaczne spadki – twierdzi jej prezes Robert Priday. Wszystko przez długą zimę i kiepskie nastroje konsumentów. Branża ma nadzieję na długie i gorące lato, które dla browarów jest okresem żniw.
2013-05-29 | 06:30
Konsument
Prezes Kompanii Piwowarskiej: polscy konsumenci najbardziej świadomi w Europie
Polacy coraz częściej wybierają piwa smakowe i dobrej jakości, niekoniecznie z dużą zawartością alkoholu – uważa prezes Kompanii Piwowarskiej. Jak podkreśla, pod względem dbania o odpowiedni stosunek jakości do ceny, polscy konsumenci należą do najbardziej świadomych w Europie. Wprowadzenie na rynek nowych rodzajów napojów – opartych na połączeniu piwa i lemoniady – doprowadziło do wzrostu konsumpcji piwa w Polsce.
2013-01-29 | 06:58
Handel
Spożycie piwa może przekroczyć 100 litrów na osobę. Polska w europejskiej czołówce
Statystyczny Polak wypija 97 litrów piwa rocznie, a w kolejnych latach spodziewany jest dalszy wzrost konsumpcji. Jednak browary czekają ciężkie miesiące. To efekt coraz ostrożniejszych zakupów konsumentów. Na odbicie w sprzedaży piwa branża może liczyć najwcześniej w IV kwartale.