News powiązane z Sfinks Polska

2016-08-17 | 06:20
Handel
Sfinks zapowiada otwarcia kolejnych restauracji. Największym problemem sieci jest brak pracowników News powiązane z Sfinks Polska

Sfinks zapowiada otwarcia kolejnych restauracji. Największym problemem sieci jest brak pracowników

Trzy nowe restauracje Chłopskie Jadło i cztery nowe Sphinxy to plan rozbudowy sieci restauracji na kolejne miesiące. Sprzedaż w obu tych formatach przez ostatnie miesiące rosła. Rozwój trzeciego formatu – Wook – zaplanowany jest na przyszły rok. Sfinks ma ambitne plany ekspansji mimo trudnej sytuacji na rynku pracy. Dziś największa bolączką restauratorów jest brak pracowników – podkreśla prezes spółki.
więcej
2016-08-11 | 06:30
Usługi
Sfinks Polska zapowiada dobre wyniki finansowe za trzeci kwartał. Spółka chce przejmować zarówno lokale kultowe, jak i nadające się do budowy sieci

Sfinks Polska zapowiada dobre wyniki finansowe za trzeci kwartał. Spółka chce przejmować zarówno lokale kultowe, jak i nadające się do budowy sieci

Sfinks Polska, właściciel sieci Sphinx, Chłopskie Jadło i Wook, zapowiada kontynuację strategii przejęć zarówno lokali dających szansę na budowę sieci, jak i pojedynczych, o ile mają szczególne znaczenie dla lokalnego rynku. W kręgu zainteresowań spółki znajdują się m.in. marki Meta Seta Galareta, Meta Disco oraz Funky Jim. Jak zapowiada Sylwester Cacek, prezes zarządu, sprzedaż w trzecim kwartale powinna utrzymać tempo wzrostu z I półrocza, gdy przychody gastronomiczne wzrosły o 8,1 proc.
więcej
2016-03-17 | 06:40
Konsument
Rynek gastronomiczno-hotelarski może wzrosnąć w tym roku o 4 proc. Polacy na jedzenie poza domem wciąż wydają mniej niż Czesi czy Słowacy

Rynek gastronomiczno-hotelarski może wzrosnąć w tym roku o 4 proc. Polacy na jedzenie poza domem wciąż wydają mniej niż Czesi czy Słowacy

Prognozowany wzrost PKB, spadające w dłuższym okresie bezrobocie oraz rosnące wynagrodzenia pracowników to czynniki, które powinny pobudzać wzrost na rynku gastronomicznym. Udział wydatków na gastronomię w relacji do zarobków wciąż jest niższy niż w Czechach czy na Słowacji, ale restauratorzy już widzą, że Polacy coraz częściej jedzą poza domem.
więcej
2015-12-23 | 06:45
Konsument
Rynek hotelowo-restauracyjny w Polsce wzrośnie w tym roku o 3,4 proc. Wydatki Polaków mniejsze niż sąsiadów

Rynek hotelowo-restauracyjny w Polsce wzrośnie w tym roku o 3,4 proc. Wydatki Polaków mniejsze niż sąsiadów

Według prognoz PMR polski rynek hotelowo-restauracyjny (HoReCa) wzrośnie w tym roku o 3,4 proc. do 24,2 mld zł. Chociaż Polacy coraz więcej podróżują i chętniej jadają poza domem, na usługi tego typu wydają mniej niż Czesi czy Niemcy. To pozwala optymistycznie patrzeć w przyszłość. Jak ocenia Sylwester Cacek, prezes zarządu Sfinks Polska, rynek gastronomiczny ma przed sobą nawet dekadę systematycznego rozwoju.
więcej
2015-12-07 | 07:55
Usługi
Małe miasta na celowniku Sfinks Polska. Spółka nie wyklucza też ekspansji zagranicznej, szczególnie do Niemiec

Małe miasta na celowniku Sfinks Polska. Spółka nie wyklucza też ekspansji zagranicznej, szczególnie do Niemiec

Spółka Sfinks Polska szuka nowych lokalizacji, by rozbudować swoją sieć restauracji. Lokale będą powstawały już nie tylko dużych aglomeracjach. Okazuje się bowiem, że w Polsce rośnie zapotrzebowanie na podobne miejsca także w mniejszych miastach. Firma myśli też o wejściu na rynek niemiecki.
więcej
2015-11-25 | 08:00
Usługi
Sfinks Polska poprawia wyniki finansowe. Spółka przymierza się do przejęć

Sfinks Polska poprawia wyniki finansowe. Spółka przymierza się do przejęć

Sfinks szuka ciekawych inwestycji. Firma, do której należy sieć 111 restauracji, zapowiada systematyczne otwieranie kolejnych lokali oraz nie wyklucza akwizycji. Wyniki spółki mają się poprawiać, a w 2016 roku spółka chce mieć dodatnie kapitały własne na poziomie kilkunastu milionów złotych.
więcej
2014-09-11 | 09:00
Handel
S. Cacek (Sfinks Polska): Dzięki restrukturyzacji poprawiamy wyniki o kilkadziesiąt procent. Do końca roku nowa strategia

S. Cacek (Sfinks Polska): Dzięki restrukturyzacji poprawiamy wyniki o kilkadziesiąt procent. Do końca roku nowa strategia

Sfinks Polska osiągnął rentowność w pierwszej połowie roku, choć marże pozostają wciąż na niskim poziomie. Gastronomiczna spółka zapowiada dalsze zmiany w menu i optymalizuje sieć restauracji wraz z ich wyglądem i standardem. Priorytetem mają być lokalizacje w centrach handlowych dużych miast, gdzie Sfinks spodziewa się dynamicznego wzrostu konsumpcji. Do końca 2014 r. inwestorzy mają poznać nową strategię spółki na najbliższe 5 lat.
więcej
2014-09-11 | 06:10
Handel
Sfinks zmienia menu i wygląd restauracji. Pierwsze modyfikacje karty poprawiły wyniki spółki

Sfinks zmienia menu i wygląd restauracji. Pierwsze modyfikacje karty poprawiły wyniki spółki

Sfinks Polska zapowiada dalsze zmiany w menu oraz wyglądzie i standardzie restauracji. Priorytetem mają być lokalizacje w centrach handlowych dużych miast, gdzie Sfinks spodziewa się dynamicznego wzrostu konsumpcji. Do końca tego roku inwestorzy mają poznać nową strategię spółki na najbliższe 5 lat.
więcej