News powiązane z Warszawska Organizacja Turystyczna
2019-01-29 | 06:10
Infrastruktura
Warszawa stawia na rozwój rynków hotelowego i konferencyjnego. Chce zbudować nowe centrum kongresowe
Warszawska Organizacja Turystyczna i Biuro Rozwoju Gospodarczego Urzędu Miasta pracują nad strategicznymi dokumentami określającymi kierunki rozwoju stolicy. Wśród priorytetów są sektory centrów usług biznesowych, technologii IT czy moda i design. To też pociąga za sobą dynamiczny rozwój rynku powierzchni biurowych i konferencyjnych. Miasto zamierza też lobbować na rzecz powstania nowego centrum kongresowego.
2019-01-09 | 06:10
Regionalne - Mazowieckie
Liczba turystów w Warszawie rośnie w dwucyfrowym tempie. Goście wysoko oceniają warszawską Pragę i nadwiślańskie plaże
Turystyczna marka Warszawy rośnie w siłę. Już w 2017 roku liczba odwiedzających stolicę przekroczyła 25 mln i była o 24 proc. większa niż rok wcześniej. Turyści doceniają nie tylko takie miejsca jak Stare Miasto z Zamkiem Królewskim, Łazienki Królewskie czy Muzeum Powstania Warszawskiego. Coraz większą popularnością cieszy się warszawska Praga, zaliczana do czołówki najciekawszych europejskich dzielnic, oraz nabrzeże Wisły, nieformalnie nazywane 19. dzielnicą Warszawy.
2015-07-30 | 06:45
Infrastruktura
Warszawa rozbudowuje infrastrukturę targowo-konferencyjną. Turystycznie może zyskać cały kraj
Rynek eventowy w Polsce wart jest ok. 2 proc. PKB. W rozwiniętych krajach UE wskaźnik ten jest dwukrotnie wyższy. Stopniowo rośnie liczba organizowanych spotkań, konferencji i targów. W ubiegłym roku było ich blisko 19 tys., a udział w nich wzięło blisko 4 mln osób. Najwięcej osób przyciągnął Kraków i Warszawa. Rozbudowa infrastruktury w stolicy może znacznie przyspieszyć rozwój rynku. W Warszawie ma powstać centrum kongresowe, które pomieści nawet 8 tys. osób, a dzięki temu miasto zyska turystycznie.
2015-07-23 | 06:10
Regionalne - Mazowieckie
Warszawa coraz chętniej odwiedzana przez turystów. Prawie połowa z nich to obcokrajowcy
W 2014 roku Warszawa przyciągnęła 3 mln turystów i ich liczba z roku na rok rośnie. Aby było ich jeszcze więcej, Warszawska Organizacja Turystyczna zainicjowała kampanię Warsaw City Break – Przyjedź do Warszawy latem. Ma ona wylansować polską stolicę jako miasto idealne na wakacyjny weekend.