News powiązane z centrum handlowe
2019-11-21 | 06:30
Handel
Mocna konkurencja na rynku centrów handlowych. Chcą przyciągać klientów nowymi technologiami i ofertą rozrywkową
W Polsce zasoby powierzchni handlowej przekraczają już 15 mln mkw. W całym kraju jest ok. 450 centrów i galerii, a nasycenie powierzchnią handlową przekracza europejską średnią. Konkurencja na rynku jest duża, a centra handlowe mierzą się z wyzwaniami takimi jak rosnąca pozycja e-commerce, rozszerzenie zakazu handlu w niedziele w 2020 roku czy coraz większe oczekiwania klientów. Szansą na sprostanie tym wyzwaniom są nowe technologie, np. aplikacje, które zapewniają klientom szereg benefitów, np. zniżki, porady stylisty czy nawigację po galeriach.
2016-06-15 | 06:55
Handel
Przybywa centrów handlowych. Rynek zdominowany jest przez najemców
Najemcy mają coraz większy wybór powierzchni handlowych, co stawia ich w uprzywilejowanej pozycji w stosunku do deweloperów centrów handlowych. Kwestiami powodującymi najczęstsze sytuacje sporne pomiędzy wynajmującym a najemcą są m.in. wysokość opłaty za części wspólne oraz klauzule dotyczące przedłużenie umowy najmu.
2015-12-23 | 07:40
Giełda
Wokół warszawskiej giełdy powstaje nowoczesne centrum biurowe
Biurowiec Nowy Świat 2.0 jest już wynajęty w 70 proc. Jego właściciel prowadzi rozmowy z kolejnymi najemcami i zapowiada, że komercjalizacja budynku zakończy się najprawdopodobniej w I połowie 2016 roku. Kolejny projekt spółki – Centrum Bankowo-Finansowego „Nowy Świat” SA – zakłada gruntowną modernizację tzw. Białego Domu – budynku, w którym mieściła się pierwsza siedziba giełdy.
2015-11-20 | 06:40
Regionalne - Kujawsko-pomorskie
Nowe technologie wymagają innowacyjnej sprzedaży. Saturn otworzył w Bydgoszczy najnowocześniejszy w Polsce salon z elektroniką użytkową
Strefy innowacji, nowoczesna ekspozycja produktów i rozwój usług związanym z finansowaniem i gwarancją zakupów – to najnowsze trendy w salonach sprzedaży elektroniki użytkowej. Światowe standardy zostały wykorzystane m.in. w nowo otwartym salonie Saturna w Bydgoszczy. Klienci mają tu dostęp do technologicznych nowości, a poza tym mogą się napić kawy, naładować telefon czy spersonalizować własne urządzenia mobilne. Sklep stawia także na sprzedaż przez internet.
2015-10-01 | 09:30
Handel
Neinver, zarządca sieci Factory Outlet, chce powiększać swoje centra handlowe i wzbogacać liczbę ich najemców
Hiszpańska grupa Neinver, która w Polsce zarządza centrami outletowymi Factory, zamierza rozbudowywać dotychczas działające centra handlowe. Po otwarciu najnowszej inwestycji, rozbudowanego outletu w warszawskim Ursusie firma liczy na dalszą poprawę wyników sprzedaży i liczby przyciąganych klientów.
2015-09-16 | 06:35
Handel
Nowe pokolenie klientów wpływa na zmiany w centrach handlowych. Rośnie rola nowych technologii
Do 2017 roku na polskim rynku przybędzie 2 mln mkw. powierzchni handlowej. Wraz ze wzrostem liczby centrów handlowych widać wyraźną zmianę zachowań klientów. Większość z nich to bywalcy, którzy centra traktują jako miejsca do spędzenia wolnego czasu i chętnie korzystają z ich oferty usług i rozrywki. Z kolei 30 proc. klientów to entuzjaści nastawieni zakupów. Duże różnice widać także w nawykach zakupowych przedstawicieli pokolenia X i Y. Do wszystkich tych grup centra muszą dostosować swoje oferty.
2015-06-12 | 06:25
Nieruchomości
Koniec dużych inwestycji na rynku nieruchomości handlowych. Rynek będą napędzać mniejsze projekty i modernizacja już istniejących budynków
Nowoczesna powierzchnia handlowa liczy dziś w Polsce 10 mln mkw., a w ostatnich latach przybywało jej w tempie 500 tys. mkw. rocznie. W najbliższym czasie dużych przedsięwzięć deweloperskich będzie mniej, ale to nie znaczy, że rynek znacząco spowolni. Powstawać będą galerie mniejsze, w mniejszych miastach, a istniejące obiekty będą rozbudowywane i modernizowane. Więcej inwestycji będzie widocznych również na ulicach handlowych.
2015-05-06 | 06:30
Handel
Młodzi polscy projektanci coraz częściej zainteresowani obecnością w centrach handlowych
Polscy niezależni projektanci chcą przez centra handlowe docierać do nowych grup klientów. Potrzebują jednak oferty dostosowanej do ich potrzeb, innej niż dla dużych marek sieciowych. Zarządcy centrów coraz częściej otwierają się na taką współpracę, bo dla nich to równie duża szansa na przyciągnięcie nowych klientów. Oferują młodym projektantom m.in. multibrandowe salony lub pop-up store’y, czyli tymczasowe sklepy.
2015-01-15 | 06:35
Handel
Nowe centra handlowe będą mniejsze i będą powstawać głównie w mniejszych miastach
W Polsce działa obecnie ok. 440 galerii handlowych. Mimo że duże miasta i aglomeracje są już nasycone takimi obiektami, to możemy się tam spodziewać kolejnych otwarć. W najbliższych latach przewidywany jest także boom inwestycyjny w mniejszych miastach oraz rozwój centrów osiedlowych. Jest też szansa na to, że w Polsce – wzorem Paryża czy Londynu – będą rozwijać się ulice handlowe.