News powiązane z crowdfunding

2019-04-04 | 06:10
Finanse
Polacy coraz chętniej pomagają poprzez akcje crowdfundingowe. Wspierają zbiórki na leczenie, projekty artystyczne, a nawet nagrobki News powiązane z crowdfunding

Polacy coraz chętniej pomagają poprzez akcje crowdfundingowe. Wspierają zbiórki na leczenie, projekty artystyczne, a nawet nagrobki

Crowdfunding cieszy się w Polsce coraz większą popularnością. W serwisie Zrzutka.pl w ciągu roku liczba zbiórek wzrosła o 300 proc., a wpłat – o ponad 120 proc. Średnia wpłata nieznacznie przekracza 60 zł. To kilkukrotnie mniej niż na Zachodzie, ale stopniowo zmniejszamy ten dystans. Najczęściej Polacy zbierają na cele charytatywne. Wsparcie może też dotyczyć projektów artystycznych lub sportowych, inwestycji lokalnych, ale są także zbiórki na nagrobki czy ściągnięcie zwłok do Polski. Po crowdfunding coraz częściej sięgają też firmy, które w ten sposób szukają środków na swój rozwój.
więcej
2019-01-29 | 06:05
Finanse
Crowdfunding nieruchomości coraz popularniejszym sposobem na inwestowanie. Za kilkadziesiąt tysięcy złotych można się stać współwłaścicielem nieruchomości i czerpać z tego zyski

Crowdfunding nieruchomości coraz popularniejszym sposobem na inwestowanie. Za kilkadziesiąt tysięcy złotych można się stać współwłaścicielem nieruchomości i czerpać z tego zyski

Crowdfunding nieruchomości na świecie zyskuje na popularności. W Polsce finansowanie inwestycji przez grupę ludzi wykupujących tzw. cegiełki jest jeszcze stosunkowo mało znane, ale sytuacja powoli się zmienia. Do inwestycji wystarczy minimum 10 tys. zł, choć kwoty zazwyczaj są nieco wyższe. Na jedną kamienicę składa się 30–40 inwestorów, a zysk jest proporcjonalny do wkładu. Stopa zwrotu może sięgać 20 proc. W Polsce problemem jest jeszcze niska świadomość crowdfundingu nieruchomości i skomplikowany proces formalny – ocenia Tymoteusz Sikora z Recrowd.
więcej
2018-09-19 | 06:25
Bankowość
Młodzi Polacy chcą realizować swoje pasje. Jeden z największych banków w Polsce i platforma crowdfundingowa łączą siły, by ich wspierać

Młodzi Polacy chcą realizować swoje pasje. Jeden z największych banków w Polsce i platforma crowdfundingowa łączą siły, by ich wspierać

Dla młodych Polaków pasje i ich realizacja są bardzo ważne. Jak wynika z badań przeprowadzonych dla ING, pieniędzy przeznaczonych na ten cel młodzi nigdy nie żałują, w przeciwieństwie do wydatków na ubrania, kosmetyki czy imprezy. ING Bank Śląski i platforma crowdfundingowa Patronite chcą wspierać ludzi z pasją na drodze do sukcesu. W ramach wspólnej kampanii „Najlepiej robić swoje” najlepsi pasjonaci mają szansę dostać 10 tys. zł na realizację wymarzonych projektów.
więcej
2018-03-22 | 06:00
Internet
Innowacyjny pomysł na start-up to nie wszystko. Na uruchomienie skutecznej kampanii crowdfundingowej potrzeba nawet 100 tys. zł

Innowacyjny pomysł na start-up to nie wszystko. Na uruchomienie skutecznej kampanii crowdfundingowej potrzeba nawet 100 tys. zł

Wprowadzenie nowych pomysłów na rynek z wykorzystaniem środków finansowych zebranych dzięki crowdfundingowi może być dobrym rozwiązaniem dla początkujących przedsiębiorców. Ten sposób staje się coraz bardziej popularny zarówno na świecie, jak i w Polsce. Skuteczna kampania crowdfundingowa wymaga jednak zebrania funduszy jeszcze przed jej uruchomieniem. Eksperci oceniają, że oprócz samego pomysłu na biznes w projekt trzeba już na starcie zainwestować nawet 100 tys. zł.
więcej
2017-10-23 | 06:00
Internet
Rośnie popularność crowdfundingu w Polsce. Jego wartość szacowana jest na 200 mln zł rocznie

Rośnie popularność crowdfundingu w Polsce. Jego wartość szacowana jest na 200 mln zł rocznie

Crowdfunding rozwija się bardzo dynamicznie. Do 2020 roku globalny rynek tego rodzaju finansowania pomysłów i prototypów będzie się rozwijał w tempie 27 proc. średniorocznie. Jego popularność rośnie także w Polsce, gdzie wyceniany jest na ok 200 mln zł rocznie. W Polsce działa kilka rodzimych platform umożliwiających tego rodzaju finansowanie. Największym jest portal charytatywny SiePomaga.pl. Na polskim rynku funkcjonują także zagraniczni giganci.
więcej
2016-12-22 | 06:40
Konsument
Przed świętami rośnie gotowość Polaków do pomagania. Do dobroczynności coraz bardziej zachęcają media społecznościowe i nowe technologie

Przed świętami rośnie gotowość Polaków do pomagania. Do dobroczynności coraz bardziej zachęcają media społecznościowe i nowe technologie

W sezonie świątecznym rośnie gotowość społeczeństwa do bezinteresownej pomocy potrzebującym. Ulubioną formą działalności dobroczynnej Polaków jest wrzucanie pieniędzy do puszek, przekazanie 1 proc. podatku na szczytny cel albo wysłanie charytatywnego SMS-a. Rośnie też wsparcie dla głośnych, ogólnopolskich akcji takich jak WOŚP czy Szlachetna Paczka, które rok do roku biją kolejne rekordy. Dla organizacji dobroczynnych coraz większe znaczenie mają nowe technologie, wsparcie mediów społecznościowych i różnorodność kanałów, dzięki którym mogą dotrzeć do potencjalnych darczyńców.
więcej
2016-08-29 | 06:40
Handel
Kiełba w Gębie poprzez sprzedaż akcji chce pozyskać środki na rozwój sieci. Firma korzysta z portalu equity crowdfundingowego

Kiełba w Gębie poprzez sprzedaż akcji chce pozyskać środki na rozwój sieci. Firma korzysta z portalu equity crowdfundingowego

Sieć grill barów Kiełba w Gębie planuje jesienią otwarcie nowego punktu w Warszawie. W przyszłym roku chce też wejść do innych miast w Polsce. W przyszłości firma nie wyklucza rozwoju franczyzy i ekspansji zagranicznej. Aby przyspieszyć ogólnopolski rozwój, spółka chce pozyskać 400 tys. zł przez sprzedaż swoich akcji na platformie equity crowdfundingowej Beesfund. Akcja ma trwać dwa miesiące, w ciągu trzech tygodni zebrano ponad 70 tys. zł.
więcej
2016-02-09 | 06:30
Media i PR
Pomaganie przez internet staje się modne. Zjawisko finansowania społecznościowego rośnie

Pomaganie przez internet staje się modne. Zjawisko finansowania społecznościowego rośnie

Crowdfunding, czyli finansowanie społecznościowe, staje się coraz popularniejsze wśród polskich internautów. Powstaje coraz więcej platform, które ułatwiają zbiórkę pieniędzy na określony cel i coraz więcej się o tym mówi. Informacje na ten temat pojawiające się w prasie, internecie i social media objęły zasięgiem prawie 16 mln osób – wynika z analizy Instytutu Monitorowania Mediów.
więcej
2015-08-28 | 06:40
Media i PR
Rośnie rynek trójwymiarowych aplikacji. Wśród zamawiających głównie deweloperzy i urzędy

Rośnie rynek trójwymiarowych aplikacji. Wśród zamawiających głównie deweloperzy i urzędy

Przybywa firm oferujących rozwiązania z zakresu wirtualnej rzeczywistości. Trójwymiarowe aplikacje, które obrazują rzeczywistość, zamawiają firmy deweloperskie, przedsiębiorstwa telekomunikacyjne, a nawet urzędy. Polska znajduje się w czołówce krajów tworzących takie rozwiązania.
więcej
2015-05-06 | 06:50
Finanse
I. Morawski (BIZ Bank): Unia rynków kapitałowych pomoże firmom w uzyskaniu finansowania. Istnieje jednak ryzyko marginalizacji giełdy w Warszawie

I. Morawski (BIZ Bank): Unia rynków kapitałowych pomoże firmom w uzyskaniu finansowania. Istnieje jednak ryzyko marginalizacji giełdy w Warszawie

Obecnie 80 proc. zewnętrznego finansowania europejskie małe i średnie przedsiębiorstwa uzyskują w bankach. W Stanach Zjednoczonych udział ten jest przeszło dwa razy niższy. Projektowana europejska unia rynków kapitałowych miałaby zmienić te proporcje i ułatwić mniejszym firmom finansowanie poprzez giełdę czy prywatne i publiczne emisje papierów wartościowych.
więcej
2015-01-20 | 06:30
Finanse
Coraz większa rola społeczności lokalnych i internetowych. Platformy finansowania społecznościowego mogą zebrać w tym roku nawet miliard euro

Coraz większa rola społeczności lokalnych i internetowych. Platformy finansowania społecznościowego mogą zebrać w tym roku nawet miliard euro

Zainteresowanie crowdfundingiem w Polsce cały czas rośnie. Platformy, które pośredniczą w finansowaniu społecznościowym, notują kilkusetprocentowe wzrosty. Tę formę angażowania i finansowania powoli zaczynają doceniać również fundacje. Fundacja Aviva sięgnęła po takie finansowanie, by rozszerzyć liczbę wspieranych inicjatyw społecznych. Najpierw sama przyznała granty inicjatywom najwyżej ocenianym przez internautów, a kolejne 50 wspiera w pozyskiwaniu funduszy od indywidualnych darczyńców.
więcej
2014-06-25 | 06:50
Finanse
Crowdfunding może być alternatywą dla kredytów w bankach

Crowdfunding może być alternatywą dla kredytów w bankach

Crowdfunding, czyli finansowanie inwestycji przez zwykłych ludzi wykupujących tzw. cegiełki, jest w Polsce jeszcze stosunkowo mało znany. Z drugiej jednak strony tę właśnie metodę stosowali lub stosują czołowi przedsiębiorcy, a także organizacje non-profit. Finansowanie społecznościowe jest regulowane przez prawo i może być dobrą alternatywę dla usług bankowych.
więcej
2014-06-20 | 06:45
Finanse
Rośnie popularność finansowania społecznościowego. Miesięczna wartość wpłat przekroczyła 0,5 mln zł

Rośnie popularność finansowania społecznościowego. Miesięczna wartość wpłat przekroczyła 0,5 mln zł

Coraz więcej projektów w Polsce jest finansowanych poprzez crowdfunding. Miesięcznie na portalach internetowych dokonywanych jest ponad 50 tysięcy wpłat na kwotę przekraczającą 0,5 mln zł. Twórcy inicjatyw oferują nie tylko udziały w zyskach, lecz także coraz częściej innego typu zachęty. Może to być pierwsza płyta z autografem lub darmowy dostęp do aplikacji przez określony czas.
więcej
2014-06-17 | 06:50
Firma
Coraz szybszy rozwój crowdfundingu w Polsce – nowa inicjatywa GPW

Coraz szybszy rozwój crowdfundingu w Polsce – nowa inicjatywa GPW

Pięć miliardów dolarów - tyle pieniędzy zebrano w zeszłym roku na całym świecie dzięki crowdfundingowi. Idea zdobywania pieniędzy na realizację innowacyjnych przedsięwzięć poprzez drobne wpłaty od osób zainteresowanych projektem ma coraz więcej zwolenników. Również w Polsce mimo wciąż istniejących ograniczeń prawnych crowdfunding jest nadzieją dla rozwijającego się rynku start-upów. Uruchomienie własnej platformy crowdfundingowej zapowiedziała właśnie Giełda Papierów Wartościowych w Warszawie.
więcej
2014-05-21 | 06:50
Regionalne - Mazowieckie
Warszawa chce stworzyć przestrzeń dla innowacyjnych firm

Warszawa chce stworzyć przestrzeń dla innowacyjnych firm

Stołeczny samorząd podpisał list intencyjny w sprawie utworzenia kompleksowego systemu wsparcia lokalnych start-upów. Projekt ma pomagać najmniejszym firmom w zdobywaniu kapitału na start i rozwój. Blisko 90 proc. warszawskich firm stanowią małe i mikropodmioty, dlatego prezydent Warszawy Hanna Gronkiewicz-Waltz liczy, że projekt przyczyni się do wzrostu ich konkurencyjności, a w konsekwencji – do szybszego rozwoju miasta. Partnerami miasta w tym projekcie są Giełda Papierów Wartościowych oraz Stowarzyszenie Aula.
więcej