News powiązane z e-commerce w Chinach
2020-03-18 | 06:20
Firma
Europa ma szansę dołączyć do innowacyjnego wyścigu. Największą nadzieją wcale nie są start-upy
Mimo dużej nierównowagi w wyścigu innowacyjnym – na korzyść Chin i Stanów Zjednoczonych - Europa wciąż ma szansę, żeby do niego dołączyć. Jak podkreśla Adam Czerniak z Polityka Insight, jej przewagą są głównie innowacyjne firmy – nie tylko start-upy, lecz również scale-upy, czyli średnie przedsiębiorstwa działające na większą skalę. To w nich tkwi duży potencjał, ale potrzebują wsparcia od Komisji Europejskiej, która do tej pory koncentrowała się głównie na początkujących przedsiębiorcach lub ochronie konsumentów.
2015-03-03 | 06:00
Handel
E-handel w Chinach rośnie o ponad 20 proc. rocznie. Do 2019 roku będzie wart 1 bln dol.
Rynek e-commerce w Chinach rośnie w tempie ponad 20 proc. rocznie, a w niektórych kategoriach – jak żywność – nawet dwa razy szybciej. Zmiany społeczne powodują, że dynamicznie wzrasta sprzedaż farmaceutyków i produktów ochrony zdrowia, a także kategorii rozrywka i rekreacja.
2015-02-23 | 06:30
Handel
Polskie wędliny, słodycze i makarony popularne wśród chińskich konsumentów. Sprzedaż żywności na tym rynku ma być łatwiejsza
Rośnie sprzedaż polskiej żywności w Chinach. W gusta Chińczyków trafiają przede wszystkim producenci słodyczy, wędlin i makaronów. W najbliższym czasie ruszyć ma sprzedaż polskich produktów przez internetowe strony dwóch popularnych w Chinach sklepów. To ma ułatwić producentom wchodzenie na ten rynek, bez dodatkowego udziału pośredników, hurtowników i detalistów.
2014-09-22 | 07:00
Rynki zagraniczne
DM BOŚ: chociaż kurs koncernu Alibaba na NYSE jest już wysoki, to za dalszym wzrostem jego notowań przemawiają coraz lepsze wyniki finansowe
Bardzo udany piątkowy debiut na amerykańskiej giełdzie NYSE chińskiego koncernu Alibaba nie wyczerpuje potencjału wzrostów akcji spółki kontrolującej 80 proc. e-handlu w Państwie Środka. Analitycy wskazują nie tylko na potencjał chińskiego rynku e-zakupów, lecz także coraz lepsze wyniki finansowe. Kolejne sesje dla Alibaby mogą być jednak mniej korzystne niż debiutancka.
2014-08-28 | 10:00
Handel
Debiut Alibaby może być największy na świecie. Spółka jest bardziej atrakcyjna niż Facebook
16 września na Wall Street ma zadebiutować Alibaba, czyli chiński odpowiednik eBaya. Analitycy szacują, że może to być największe IPO w historii, gdyż spółka ma szansę zebrać nawet 26 mld dolarów. Alibaba chce przyciągnąć kapitał 80-proc. udziałem w szybko rosnącym rynku e-handlu, który korzysta na bogacącej się klasie średniej w Chinach. Równocześnie to znacznie mniej ryzykowna inwestycja niż ostatnie głośne i tej miary IPO za oceanem, czyli Facebook.