News powiązane z franczyza

2023-05-18 | 06:20
Handel
Pizza Hut stawia na franczyzę. Chce otwierać nawet kilkanaście nowych restauracji rocznie News powiązane z franczyza

Pizza Hut stawia na franczyzę. Chce otwierać nawet kilkanaście nowych restauracji rocznie

Grupa AmRest stawia na intensywny rozwój sieci franczyzowej swojej marki Pizza Hut. Sieć, która w tej chwili liczy 15 restauracji działających w modelu partnerskim, w kolejnych latach ma się powiększać nawet o kilkanaście nowych lokali rocznie. Grupa chce otwierać je głównie w średnich miastach liczących powyżej 50 tys. mieszkańców, ale coraz większy potencjał dostrzega też w mniejszych ośrodkach. – Szukamy osób, które są zainteresowane swoją kolejną inwestycją. Potrzeba nam doświadczonych menedżerów i biznesmenów, którzy dysponują też odpowiednimi środkami finansowymi na uruchomienie i pierwsze miesiące działalności – mówi Kacper Szczepański z Grupy AmRest.
więcej
2021-10-07 | 06:15
Firma
W ciągu ostatnich lat powierzchnia elastycznych biur w Polsce wzrosła sześciokrotnie. To także coraz popularniejsza forma inwestycji

W ciągu ostatnich lat powierzchnia elastycznych biur w Polsce wzrosła sześciokrotnie. To także coraz popularniejsza forma inwestycji

Rynek elastycznych biur już od kilku lat przeżywa rozkwit, a pandemia COVID-19 i związana z nią praca zdalna tylko wzmocniły ten trend. W tym modelu firma – w zależności od potrzeb i wielkości – może wynająć dla siebie profesjonalną przestrzeń biurową na godziny, dni albo kilka miesięcy. Z tego rozwiązania chętnie korzystają więc zarówno start-upy, jak i duże korporacje. W Polsce w ciągu kilku ostatnich lat podaż takich elastycznych przestrzeni biurowych wzrosła aż sześciokrotnie. Stały się one także popularną formą inwestycji, również w systemie franczyzowym.
więcej
2020-10-12 | 06:30
Przemysł
Polska wciąż atrakcyjna dla globalnych marek. Tylko na obecności McDonald’s polska gospodarka zyskuje ponad 4 mld zł rocznie

Polska wciąż atrakcyjna dla globalnych marek. Tylko na obecności McDonald’s polska gospodarka zyskuje ponad 4 mld zł rocznie

– Obecność globalnych marek na polskim rynku mocno oddziałuje na całą gospodarkę – podkreśla Jan Karasek z firmy doradczej KPMG, która policzyła, jak McDonald’s wpływa na krajowy rynek. Oprócz 4,1 mld zł wartości dodanej dla gospodarki, m.in. w postaci wpływów z różnych podatków, międzynarodowa sieć restauracyjna odpowiada za ponad 40 tys. miejsc pracy i kilkusetmilionowe zakupy w sektorze spożywczym. – Losy McDonald’s są blisko związane z rozwojem gospodarczym Polski i krajowych producentów – mówi dyrektor generalny restauracyjnej sieci Adam Pieńkowski.
więcej
2017-12-14 | 06:35
Handel
Największy w Polsce pośrednik finansowy startuje z nową linią biznesową. To odpowiedź na zmiany w prawie oraz na rynku finansowo-ubezpieczeniowym

Największy w Polsce pośrednik finansowy startuje z nową linią biznesową. To odpowiedź na zmiany w prawie oraz na rynku finansowo-ubezpieczeniowym

W przyszłym roku Grupa Open Finance otworzy pierwsze placówki w modelu franczyzowym obejmujące ofertę finansową, nieruchomościową i ubezpieczeniową. Za pięć lat sieć franczyzowa ma obejmować 150 takich oddziałów. Open Finance podkreśla, że ze względu na nowe regulacje prawne i zmiany zachodzące na rynku to najlepszy moment na start nowego konceptu biznesowego.
więcej
2017-08-29 | 06:45
Handel
Ponad 1/3 Polaków uważa handel za atrakcyjną branżę na własny biznes. Sklep prowadzony w ramach franczyzy może obniżyć ryzyko dla przedsiębiorcy

Ponad 1/3 Polaków uważa handel za atrakcyjną branżę na własny biznes. Sklep prowadzony w ramach franczyzy może obniżyć ryzyko dla przedsiębiorcy

Rosnąca zamożność społeczeństwa i dobre nastroje konsumentów sprawiają, że handel dynamicznie się rozwija. Ponad 1/3 Polaków uważa, że to branża, w której warto rozpocząć własny biznes – wynika z badania TNS dla Grupy Muszkieterów. 40 proc. osób myślących o założeniu własnej firmy obawia się jednak walki z konkurencją. Rozwiązaniem dla nich staje się franczyza, czyli prowadzenie własnego biznesu, ale pod szyldem dużej, rozpoznawalnej marki.
więcej
2016-10-11 | 07:00
Handel
Esotiq & Henderson zadowolony z wyników sprzedaży w trzech pierwszych sklepach za wschodnią granicą. Do końca roku rozbuduje sieć

Esotiq & Henderson zadowolony z wyników sprzedaży w trzech pierwszych sklepach za wschodnią granicą. Do końca roku rozbuduje sieć

Właściciel salonów i sklepów internetowych z bielizną i odzieżą inwestuje w rozwój sieci. Dzięki znalezieniu partnera franczyzowego chce szybko rozbudować liczbę punktów sprzedaży na Ukrainie i Białorusi z obecnych trzech do dwudziestu dwóch na koniec tego roku. Połowa z nich będą to sklepy pod marką Esotiq, połowa – Femestage. Zarząd przekonuje, że biznes prowadzony jest w sposób bezpieczny dla finansów spółki.
więcej
2016-07-18 | 07:10
Handel
Organic Farma Zdrowia będzie otwierać placówki franczyzowe

Organic Farma Zdrowia będzie otwierać placówki franczyzowe

Organic Farma Zdrowia, notowany na rynku NewConnect dystrybutor produktów ekologicznych, rozpoczęła sprzedaż swojego konceptu na zasadzie franczyzy. Pierwsze placówki pod szyldem firmy, ale do niej nienależące pojawią się na rynku w najbliższych miesiącach. Spółka nadal jednak będzie uruchamiać sklepy własne. Na początku lipca br. większość udziałów przedsiębiorstwa kupił włoski EcorNaturaSi.
więcej
2016-06-30 | 06:35
Handel
Branża modowa stawia na franczyzę. Większą popularnością ten format cieszy się tylko w sektorach gastronomicznym i spożywczym

Branża modowa stawia na franczyzę. Większą popularnością ten format cieszy się tylko w sektorach gastronomicznym i spożywczym

Franczyza jest głównym formatem rozwoju branży gastronomicznej i spożywczej. Do tych dwóch gałęzi dołączył również sektor odzieżowy. Taka forma współpracy ogranicza ryzyko finansowe po stronie franczyzobiorcy i ułatwia mu prowadzenie biznesu. Na franczyzę stawia m.in. marka Quiosque. Sieć liczy dziś blisko 130 sklepów, z czego około 60 proc. prowadzonych jest w tej formule.
więcej
2016-04-25 | 06:45
Usługi
Burger King będzie otwierał w Polsce 20–30 restauracji rocznie. Do 2021 roku chce mieć 200 punktów

Burger King będzie otwierał w Polsce 20–30 restauracji rocznie. Do 2021 roku chce mieć 200 punktów

Sieć Burger King szuka gruntów pod nowe lokalizacje. Chce na nich stawiać zarówno własne restauracje, jak i proponować właścicielom franczyzę. Ciekawymi lokalizacjami są dla Burger Kinga stacje benzynowe i MOP-y przy autostradach, dysponujące zazwyczaj terenem odpowiedniej wielkości. Do 2021 roku amerykańska sieć chce mieć w Polsce 200 obiektów.
więcej
2016-03-08 | 06:30
Handel
Sieć sklepów odzieżowych Molton chce zwiększyć liczbę placówek w tym roku o jedną piątą. Stawia na franczyzę

Sieć sklepów odzieżowych Molton chce zwiększyć liczbę placówek w tym roku o jedną piątą. Stawia na franczyzę

Licząca niemal 40 salonów sieć Molton chce uruchomić w tym roku od 6 do 8 sklepów, głównie we franczyzie. W ubiegłym roku udało się otworzyć osiem placówek. Marka chce współpracować z właścicielami sklepów o wielkości od 60 do 100 mkw., położonych w ponad 20 miejscowościach w Polsce.
więcej
2016-03-04 | 06:30
Handel
Sieć Stokrotka powiększy się w tym roku o 100 placówek

Sieć Stokrotka powiększy się w tym roku o 100 placówek

Emperia Holding, właściciel i franczyzodawca sieci Stokrotka, planuje uruchomienie 100 nowych placówek w 2016 roku, z czego połowy we franczyzie. Zarząd grupy liczy na to, że w połowie roku na jej wyniki zacznie oddziaływać pozytywny wpływ wzrostu cen żywności i napojów.
więcej
2016-02-24 | 06:40
Handel
Sfinks w ciągu pięciu lat chce zwiększyć liczbę restauracji o 2/3. Znów przymierza się do ekspansji zagranicznej

Sfinks w ciągu pięciu lat chce zwiększyć liczbę restauracji o 2/3. Znów przymierza się do ekspansji zagranicznej

Sfinks Polska, spółka zarządzająca sieciami Sphinx, Wook i Chłopskie Jadło, uruchomił dwie z 16 zaplanowanych na 2016 rok restauracji. Obie pod szyldem Sphinx. Do końca 2020 roku spółka chce rozbudować posiadane sieci o 80 placówek i zwiększyć sprzedaż ponaddwukrotnie. Ponownie przygląda się też możliwości rozwoju poza granicami Polski.
więcej
2016-02-11 | 06:50
Handel
Do końca lutego nowa wersja podatku od sprzedaży detalicznej. Obecna grozi zwolnieniami w handlu

Do końca lutego nowa wersja podatku od sprzedaży detalicznej. Obecna grozi zwolnieniami w handlu

Nowy projekt dotyczący podatku handlowego ma zostać przedstawiony do końca miesiąca. Prawdopodobnie zostanie wprowadzona jedna stawka podatku, a kwota wolna od podatku zostanie zwiększona nawet kilkukrotnie. Dzięki temu podatek mógłby ominąć małe i średnie sklepy. Jednocześnie mają się zmienić przepisy dotyczące franczyzy. Pierwotny projekt ustawy mógł spowodować upadek małych przedsiębiorstw należących do sieci franczyzowych i zwolnienie nawet 23 tys. osób.
więcej
2016-02-09 | 06:50
Podatki
WEI: Podatek od sprzedaży detalicznej zniszczy polski handel. Uderzy w polskie sklepy próbujące konkurować z zachodnimi wielkimi sieciami

WEI: Podatek od sprzedaży detalicznej zniszczy polski handel. Uderzy w polskie sklepy próbujące konkurować z zachodnimi wielkimi sieciami

Polscy handlowcy nie zostawiają suchej nitki na projekcie podatku od sprzedaży detalicznej. Twierdzą, że zamiast zmusić największych do dzielenia się zyskiem, zniszczy on drobny polski handel, który próbuje konkurować z dużymi sieciami, łączącą się w grupy zakupowe i sieci franczyzowe. Według Cezarego Kaźmierczaka z WEI uprzywilejowuje on również tych, którzy unikali płacenia podatku CIT. Propozycja ZPP zakłada podatek od powierzchni handlowej, a nie od obrotu lub jedną płaską stawkę dla wszystkich.
więcej
2016-02-01 | 06:30
Handel
Deflacja niekorzystnie wpływa na handel. Mniejsze sklepy będą się łączyć w sieci lub grupy zakupowe

Deflacja niekorzystnie wpływa na handel. Mniejsze sklepy będą się łączyć w sieci lub grupy zakupowe

Utrzymująca się ujemna dynamika cen przyczyniła się do zmniejszenia dynamiki rozwoju handlu. Koniec deflacji – zgodnie z zapowiedziami NBP – może się nieco przesunąć w czasie, a ewentualna inflacja będzie się raczej utrzymywać do końca roku na niskim poziomie. W ocenie Polskiej Izby Handlu korzystne wskaźniki makroekonomiczne wpłyną na integrację handlu i będzie to priorytetem sklepów małoformatowych. Hipermarkety raczej nie będą rosnąć, a dyskonty będą, ale z mniejszą niż do tej pory dynamiką.
więcej