News powiązane z innowacje w ubezpieczeniach

2020-01-29 | 06:30
Finanse
Globalne niedoubezpieczenie szacowane jest na 1,2 bln dol. Ubezpieczyciele muszą wypracować nowe kanały sprzedaży dla młodych klientów News powiązane z innowacje w ubezpieczeniach

Globalne niedoubezpieczenie szacowane jest na 1,2 bln dol. Ubezpieczyciele muszą wypracować nowe kanały sprzedaży dla młodych klientów

Zarówno w Polsce, jak i w całej Europie ubezpieczyciele zwiększają inwestycje w IT oraz bezpośrednie kanały sprzedaży i kontaktu. Testują też możliwości związane z obsługą roszczeń online. Cyfryzacja jest dla branży warunkiem utrzymania konkurencyjności i przyciągnięcia klientów. Z danych przytaczanych przez Sollers Consulting wynika, że tylko w ten sposób ubezpieczyciele będą mogli poradzić sobie z globalnym problemem niedoubezpieczenia, szacowanym na 1,2 bln dol.
więcej
2019-11-20 | 06:30
Firma
Branża ubezpieczeniowa ociąga się z wdrażaniem nowych technologii. Ubezpieczyciele muszą przyspieszyć, żeby wygrać walkę o klientów

Branża ubezpieczeniowa ociąga się z wdrażaniem nowych technologii. Ubezpieczyciele muszą przyspieszyć, żeby wygrać walkę o klientów

Rosnące oczekiwania klientów, którzy preferują cyfrowe usługi i kanały kontaktu, to główny czynnik napędzający zwrot ku innowacjom w sektorze ubezpieczeń. Do tego dochodzą silna pozycja porównywarek internetowych oraz konkurencja ze strony sektora insurtechów i cyfrowych gigantów typu Amazon. Jak ocenia partner zarządzający Sollers Consulting Michał Trochimczuk, na razie cyfryzacja i wdrażanie nowych technologii idzie ubezpieczycielom zbyt wolno i nie pozwala im realnie konkurować o klientów z bardziej innowacyjnymi podmiotami. Aby utrzymać się na rynku, ubezpieczyciele muszą przyspieszyć proces digitalizacji i radykalnie zmienić dotychczasowe kanały dystrybucji i kontaktu z klientami.
więcej
2019-09-16 | 06:30
Finanse
Bez inwestycji ubezpieczyciele przegrają walkę o klientów. Branża musi radykalnie zmienić kanały kontaktu i dystrybucji polis

Bez inwestycji ubezpieczyciele przegrają walkę o klientów. Branża musi radykalnie zmienić kanały kontaktu i dystrybucji polis

Dotychczasowe kanały kontaktu z klientami i dystrybucji polis ubezpieczeniowych są przestarzałe – branża ubezpieczeniowa musi je radykalnie zmienić, żeby utrzymać konkurencyjność. Ubezpieczycielom za wzór może posłużyć bankowość czy branża muzyczna, która przeszła od fizycznej sprzedaży płyt do cyfrowej dystrybucji – wskazują eksperci Sollers Consulting. Przystosowując się do cyfrowych zmian, firmy ubezpieczeniowe muszą też zadecydować, za którymi trendami podążyć. Najbardziej obiecującym jest w tej chwili wielokanałowa, zintegrowana sprzedaż w ramach cyfrowych platform łączących różne produkty i dostawców usług.
więcej
2019-01-22 | 06:25
Finanse
Ubezpieczyciele szukają nowych dróg rozwoju. Nie uciekną od współpracy z młodymi, innowacyjnymi firmami

Ubezpieczyciele szukają nowych dróg rozwoju. Nie uciekną od współpracy z młodymi, innowacyjnymi firmami

Innowacje w ubezpieczeniach nabierają tempa. Technologie takie jak uczenie maszynowe, sztuczna inteligencja, big data i zaawansowana analiza danych mają coraz większy wpływ na branżę. Liderami w ich wykorzystaniu są szybko rozwijające się insurtechy. Współpraca z takimi podmiotami jest nieunikniona i może przynieść ubezpieczycielom ogromne korzyści – podkreślali eksperci podczas konferencji „Innovation in Insurance”, która jest jednym z największych w Polsce wydarzeń poświęconych ubezpieczeniom. O przyszłości sektora w Warszawie dyskutowali przedstawiciele branży z 14 krajów świata.
więcej
2019-01-10 | 06:30
IT i technologie
Ubezpieczyciele zmieniają strategię sprzedaży. Nowym kierunkiem personalizacja ofert i cyfrowe kanały kontaktu z klientem

Ubezpieczyciele zmieniają strategię sprzedaży. Nowym kierunkiem personalizacja ofert i cyfrowe kanały kontaktu z klientem

Cyfryzacja i nowe technologie coraz śmielej wkraczają w sektor ubezpieczeniowy, który dzięki nim może lepiej odpowiadać na zmieniające się oczekiwania klientów. Trendy, takie jak wykorzystanie sztucznej inteligencji, telematyki czy uczenia maszynowego, pozwalają ubezpieczycielom podnosić jakość obsługi, dokładniej szacować ryzyko, a w efekcie tworzyć spersonalizowaną ofertę, dostosowaną do indywidualnego klienta. Personalizacja i możliwość kontaktu poprzez cyfrowe i mobilne kanały to dziś najważniejsze potrzeby, na które muszą odpowiadać ubezpieczyciele.
więcej
2018-12-20 | 06:15
Firma
Bez innowacji firmy ubezpieczeniowe przegrają walkę o klientów. Nowi gracze będą odbierać im rynek

Bez innowacji firmy ubezpieczeniowe przegrają walkę o klientów. Nowi gracze będą odbierać im rynek

Zmieniające się oczekiwania klientów i pojawienie się na rynku nowych graczy – insurtechów, które mają lepiej dostosowane do ich potrzeb produkty – wymusza na ubezpieczycielach zwrot ku innowacjom i wdrażanie cyfrowych rozwiązań. Większość dużych firm postrzega jednak cyfryzację jako kosztowne wyzwanie, przynoszące efekty dopiero w perspektywie długofalowej. Korzystanie z przestarzałych technologii utrudnia im elastyczność i konkurencyjność, a to rodzi ryzyko, że przegrają walkę o klienta z nowymi graczami.
więcej
2018-11-13 | 06:25
Firma
Polski sektor ubezpieczeniowy na dobrej drodze do cyfryzacji. Przyszłością branży są telematyka, sztuczna inteligencja i internet rzeczy

Polski sektor ubezpieczeniowy na dobrej drodze do cyfryzacji. Przyszłością branży są telematyka, sztuczna inteligencja i internet rzeczy

Dzięki nowym technologiom wdrażanym przez firmy ubezpieczeniowe możliwe będzie tworzenie innowacyjnych, spersonalizowanych produktów, dokładniejsza ocena ryzyka, a także szybsza wypłata odszkodowań – takie wnioski płyną z raportu „Cyfryzacja sektora ubezpieczeń w Polsce”, przygotowanego przez Accenture dla Polskiej Izby Ubezpieczeń. Polscy ubezpieczyciele intensywnie testują nowe rozwiązania, jednak nie wszystkie decydują się wdrożyć. Wynika to z barier, wśród których są m.in. trudności w dostępie do zewnętrznych zbiorów danych oraz brak wystarczającej liczby pracowników o odpowiednich kompetencjach cyfrowych.
więcej
2018-05-14 | 06:20
Handel
Branża ubezpieczeniowa coraz śmielej wykorzystuje nowe technologie. Powstają specjalne platformy do sprzedaży polis online

Branża ubezpieczeniowa coraz śmielej wykorzystuje nowe technologie. Powstają specjalne platformy do sprzedaży polis online

Firmy ubezpieczeniowe coraz odważniej sprzedają polisy w kanale mobilnym i internecie. Wymuszają to nowe technologie i oczekiwania klientów, zwłaszcza z młodszego pokolenia, które kupuje już głównie online. Grupa Europa wprowadziła na rynek platformę sprzedażową, za której pośrednictwem w internecie będzie można szybko i wygodnie kupić ubezpieczenie. Docelowo w ofercie będzie dostępnych kilkanaście produktów finansowych.
więcej
2017-12-07 | 06:30
Konsument
Przyszły rok będzie pełny rewolucyjnych zmian dla ubezpieczycieli. Aby im sprostać, sektor musi postawić na innowacje i IT

Przyszły rok będzie pełny rewolucyjnych zmian dla ubezpieczycieli. Aby im sprostać, sektor musi postawić na innowacje i IT

W 2018 roku sektor ubezpieczeń czeka rewolucja, głównie ze względu na nowe regulacje prawne. RODO, IDD, czyli dyrektywa o dystrybucji ubezpieczeń, i dyrektywa regulująca rynek płatności, czyli PSD2, wymuszą duże zmiany, ale stworzą też szanse na rozwój całej branży, nowych produktów, usług oraz na lepsze dostosowanie oferty do potrzeb klientów. Ubezpieczyciele muszą mocniej postawić na innowacje i inwestować w infrastrukturę IT, jeżeli chcą tę szansę wykorzystać – oceniają eksperci firmy doradczej Sollers Consulting. W nadchodzących miesiącach skupią się jednak przede wszystkim na dostosowywaniu do nowych przepisów.
więcej
2017-10-31 | 06:40
Bankowość
Innowacje w ubezpieczeniach pod znakiem zapytania. Ich rozwój mogą spowolnić nowe unijne regulacje

Innowacje w ubezpieczeniach pod znakiem zapytania. Ich rozwój mogą spowolnić nowe unijne regulacje

W I połowie przyszłego roku wejdą w życie dwie unijne dyrektywy: RODO – dotycząca ochrony danych osobowych, oraz – o ile nic się w tej mierze nie zmieni na szczeblu unijnym – IDD dotycząca dystrybucji ubezpieczeń. Obie regulacje mogą sporo namieszać w branży ubezpieczeniowej, dlatego firmy już dziś przygotowują się do ich wdrożenia. W kontekście tych regulacji powstaje pytanie, czy jednym z efektów nie będzie pewne spowolnienie dynamicznego rozwoju innowacyjnych rozwiązań w firmach ubezpieczeniowych, czyli tzw. insurtechów.
więcej