News powiązane z pasażer
2022-02-14 | 06:30
Transport
Branża lotnicza prognozuje 100-proc. wypełnienie samolotów w te wakacje. Pasażerowie mogą się spodziewać wzrostu cen biletów
Rozprzestrzenianie się nowego wariantu koronawirusa – omikronu – i związane z tym restrykcje w podróżowaniu, które w ostatnich miesiącach były wprowadzane przez różne kraje, osłabiły proces odbudowy branży lotniczej. W grudniu popyt na międzynarodowe loty był o 58,4 proc. niższy niż w 2019 roku. Przewoźnicy jednak z optymizmem patrzą na prognozy na lato i planują kolejne inwestycje we flotę i rozbudowę siatki połączeń. Ze względu na rosnące koszty paliwa i wzrost opłat lotniskowych presja na podwyżki cen biletów jest coraz większa, ale nie musi to jednak oznaczać końca taniego latania.
2020-03-06 | 06:00
Internet
Kolej regionalna się cyfryzuje. Coraz więcej usług dostępnych online także dla osób niepełnosprawnych
Kolej staje się coraz bardziej innowacyjna. Pojawiają się nowoczesne tabory i superszybkie, ekologiczne pociągi. Sztuczna inteligencja pomaga maszynistom, zmniejsza ryzyko wypadków i ostrzega przed zagrożeniami. Na zmianach korzystają również pasażerowie. Nowoczesne aplikacje nie tylko pozwalają na zakup biletu, ale też w czasie rzeczywistym podają informacje o ruchu w miejscu docelowym. Innowacje nie omijają także pociągów regionalnych. POLREGIO wprowadziło np. rozwiązania, które pozwalają niepełnosprawnym łatwiej zaplanować podróż.
2017-08-17 | 06:40
Transport
Rekompensata za odwołany lub opóźniony lot należy się także pasażerom tanich linii i czarterów. Turyści mogą liczyć na odszkodowanie do 600 euro
Niezależnie od tego, czy podróżujemy samolotem rejsowym, niskobudżetowym czy czarterowym, w przypadku opóźnienia lub odwołania lotu przysługuje nam od linii lotniczych taka sama rekompensata. W zależności od odległości, przy opóźnieniu powyżej 3 godzin za opóźniony lot lub w przypadku odwołania rejsu rekompensata wynosi od 250 do 600 euro. W przypadku linii czarterowych, aby ubiegać się o odszkodowanie, należy mieć kartę pokładową i umowę z biurem podróży. Wniosek należy złożyć nie w biurze podróży, lecz bezpośrednio do przewoźnika.
2016-09-28 | 06:40
Transport
A. Furgalski: Sektor lotniczy potrzebuje kompleksowej strategii rozwoju. Pomysł powstania Centralnego Portu Lotniczego zbyt kosztowny
Polski sektor lotniczy wymaga opracowania kompleksowej strategii rozwoju – ocenia Adrian Furgalski z ZDG TOR. Powinna ona uwzględniać zarówno interesy przewoźników, lotnisk, jak i przemysłu lotniczego. Zdaniem eksperta nie powinno być w niej jednak miejsca na kosztowny pomysł powstania Centralnego Portu Lotniczego, tym bardziej że do wykorzystania jest potencjał lotniska w Modlinie.
2016-09-21 | 06:35
Transport
Linie lotnicze przywiązują coraz większą wagę do jakości obsługi pasażera
Zarówno nisko kosztowe, jak i tradycyjne linie lotnicze przywiązują coraz większą wagę do standardu obsługi pasażera na lotnisku oraz w samolocie. Także porty lotnicze, które dysponują największym katalogiem usług tego rodzaju, wykazują się coraz większą pod tym względem inwencją. Dla pasażerów najważniejsze jest samo połączenie. Istotna jest również jakość obsługi.
2016-07-21 | 06:40
Konsument
Luka w prawach pasażera linii lotniczych. Podróżni mają kłopot z uzyskaniem rekompensaty za opóźniony lub odwołany lot
Unijne przepisy gwarantują podróżującym liniami lotniczymi wypłatę rekompensaty za opóźniony lub odwołany lot. Jednak nie jest łatwo ją uzyskać. Pasażerów często przeraża biurokracja, koszty i czas postępowania sądowego. Często też nie wiedzą, co im przysługuje w takiej sytuacji i o co mogą się ubiegać. Dodatkowo linie lotnicze często wykorzystują zapis o nadzwyczajnych okolicznościach, żeby nie wypłacać rekompensaty. To wina luki w prawie – oceniają eksperci serwisu Opoznionysamolot.pl.
2016-05-31 | 06:45
Infrastruktura
Modernizacja terminala na Lotnisku Chopina przynosi efekty. Port obsługuje 11 mln pasażerów rocznie, a jest gotowy na prawie 20 mln
11,2 mln odprawionych pasażerów to ubiegłoroczny rekord Lotniska Chopina. W tym roku co miesiąc warszawski port lotniczy notuje kilkuprocentowe wzrosty – kwiecień był dwunastym miesiącem z rzędu z rekordowym wynikiem. Lotnisko jest przygotowane na dalsze dynamiczne wzrosty ruchu. Po zakończonej w ubiegłym roku modernizacji terminala T1 może obsługiwać nawet 20 mln pasażerów rocznie. – Dzięki niej mamy najnowocześniejszy terminal lotniczy w Polsce – przekonuje rzecznik lotniska.
2013-10-09 | 06:35
Konsument
Pasażer ma prawo do odszkodowania także za opóźnienie pociągu spowodowane siłą wyższą
Śnieżyca czy huragan nie mogą wyłączyć odpowiedzialności przewoźnika za opóźnienie pociągu. Trybunał Sprawiedliwości UE potwierdził, że pasażerowie, których pociąg spóźnia się z powodu działania siły wyższej, mają prawo do odszkodowania w postaci częściowego zwrotu pieniędzy za bilet. Jeśli opóźnienie przekracza godzinę, pasażerowi należy się 25 proc. ceny, w przypadku ponad 120-minutowego – 50 proc. ceny biletu.
2012-08-06 | 06:40
Infrastruktura
E. Kłopotowski: polski rynek lotniczy po dwóch trzęsieniach ziemi. Oba z powodu OLT
Upadek OLT Express, a tym samym likwidacja wielu krajowych połączeń lotniczych to nie tylko strata dla pasażerów. Może to oznaczać, że staną inwestycje związane z rozwojem mniejszych lotnisk w kraju. – Lukę po OLT może wypełnić tylko któryś z działających przewoźników: LOT lub Eurolot – uważa Eryk Kłopotowski, ekspert rynku lotniczego. – Próba wejścia nowej firmy na polski rynek będzie dla niej ogromnym ryzykiem.
2012-05-04 | 06:30
Turystyka
Pasażerowie z Unii Europejskiej pod specjalną ochroną
Twój samolot miał kilkugodzinne opóźnienie? Lot został odwołany? A może na lotnisku zgubiono twój bagaż? Pasażerowie w Unii Europejskiej nie zostaną pozostawieni sami sobie. O czym warto pamiętać w takiej sytuacji - radzi Europejskie Centrum Konsumenckie.