News powiązane z port w Gdyni
2014-02-10 | 06:55
Infrastruktura
Trwają rozmowy na temat utworzenia na Pomorzu centrów logistycznych dla inwestorów z Chin
Pomorze stawia na współpracę Chinami. Podpisana w październiku umowa pomiędzy portami w Gdyni i w Zhuhai była pierwszym poważnym krokiem do pogłębienia współpracy, która trwała już od dwóch lat. Teraz prowadzone są rozmowy na temat utworzenia na Pomorzu centrów logistycznych dla inwestorów z Chin.
2013-04-24 | 06:03
Transport
Bałtycki Terminal Kontenerowy w Gdyni stawia na przewóz ładunków koleją
Bałtycki Terminal Kontenerowy (BCT) w Gdyni stawia na transport intermodalny, czyli kolejowy przewóz kontenerów, po wyładowaniu ich ze statków. Z punktu widzenia kosztów i bezpieczeństwa jest to rozwiązanie znacznie bardziej opłacalne niż transport drogowy. Warunkiem dalszego rozwoju tego typu przewozów jest modernizacja infrastruktury kolejowej.
2013-04-22 | 06:07
Transport
Port w Gdyni planuje za dwa lata przyjmować duże statki oceaniczne
Gdynia walczy o przejęcie ładunków, które dziś trafiają do Polski przez Hamburg, Bremerhaven i Rotterdam. Zarząd terminalu BCT Gdynia założył, że duże statki oceaniczne, dwukrotnie większe niż obecnie, port mógłby przyjmować już od 2015 r. Warunkiem jest uruchomienie autostrady A1, co ułatwiłoby transport towarów do centrum i na południe kraju.
2013-04-19 | 06:45
Handel
W handlu międzykontynentalnym nie ma kryzysu. Duże wzrosty obrotów morskich terminali kontenerowych
Polskie morskie terminale kontenerowe nie odczuwają kryzysu. Od dużego tąpnięcia w 2009 r., kiedy obroty handlowe na Bałtyku spadły o jedną czwartą, co roku wyniki rosną. Już w 2010 r. branża odzyskała wyniki sprzed załamania, a od tego czasu notowane są kilkunastoprocentowe wzrosty.
2013-03-15 | 06:25
Transport
Skomplikowane procedury utrudniają rozwój polskim portom, ale są szanse na utworzenie linii do Chin
Skomplikowane procedury utrudniają polskim portom rywalizację z zagranicznymi portami, głównie z Hamburgiem. Teraz zamiast w u nas, duża część ładunków jest odprawiana za granicą, mimo że towary są przeznaczone dla polskich odbiorców. Armatorzy narzekają m.in. na zbyt długi czas odprawy i dużą liczbę formularzy. Uproszczenie procedur może pozwolić na uruchomienie bezpośredniej linii z Gdyni do Chin, a co za tym idzie, również przyciągnąć do kraju nowych inwestorów.