News powiązane z portale internetowe
2018-05-08 | 06:15
Konsument
Kobiety w ciąży edukują się na forach i w mediach społecznościowych. O badaniach USG i KTG powstaje miesięcznie ok. 3 tys. publikacji
Przyszłe mamy to duża, dojrzała i zaangażowana społeczność internetowa. Chętnie dzielą się ze sobą doświadczeniami dotyczącymi ciąży i okresu poporodowego. Są grupą, która bardzo chętnie korzysta z forów internetowych. Polki szukają w internecie głównie informacji dotyczących badań związanych ze zdrowiem i stanem dziecka. Jak wynika z raportu Instytutu Monitorowania Mediów i marki Pregnabit, o samym USG i KTG powstaje miesięcznie około 3 tys. publikacji.
2018-03-08 | 06:10
Konsument
Media tradycyjne najbardziej opiniotwórcze. To ich informacje najczęściej cytują portale internetowe i media społecznościowe
Tradycyjne media nie tylko nie umierają, ale mają się bardzo dobrze – wynika z badania „Najbardziej opiniotwórcze media w Polsce” Instytutu Monitorowania Mediów. Z ich informacji chętnie korzystają media elektroniczne. Z 80 tys. publikacji, w których pojawiły się nazwy mediów, niemal połowa była cytowaniem informacji, które pierwotnie ukazały się w innych tytułach. Prawie 80 proc. cytowań pojawiło się w portalach internetowych. Opiniotwórczość tradycyjnych mediów wynika w dużej mierze z wartościowych treści – oceniają eksperci.
2016-12-14 | 06:45
Media i PR
Nowa dyrektywa unijna pozwoli wydawcom prasy pobierać opłaty za wykorzystanie ich treści w internecie
Skala piractwa treści w internecie jest ogromna. Komisja Europejska przygotowuje nową dyrektywę o prawach pokrewnych, która pozwoli wydawcom pobierać opłaty za wytworzone przez nich lub posiadane treści. Poprzednia wersja unijnego prawa obejmowała takimi regulacjami jedynie producentów muzyki oraz filmów. Proponowany przez KE zakres praw wydawców jest jednak ograniczony.
2016-05-18 | 06:35
Media
Polacy dziennie poświęcają średnio ok. 30 minut na czytanie wiadomości. Często robią to w godzinach pracy
Ponad połowa Polaków dziennie poświęca od 15 do 45 minut na czytanie informacji. Najczęściej szukają ich w internecie. Robi tak 83 proc. respondentów. 30 proc. szuka wiadomości w codziennej prasie, a 21 proc. w tygodnikach i miesięcznikach. Z raportu Upday „Polak na bieżąco, czyli jak konsumujemy treści informacyjne” wynika, że tradycyjna poranna prasówka to już przeszłość. 51 proc. badanych deklaruje, że informacje przegląda w godzinach pracy lub wieczorem.
2016-05-10 | 06:30
Moda
Poza wiadomościami z kraju mężczyźni najczęściej czytają informacje sportowe, a kobiety – plotki z życia gwiazd
Dla 63 proc. respondentów, którzy przeglądają prasę i serwisy internetowe, najistotniejsze są newsy z kraju – wynika z raportu „Polak na bieżąco, czyli jak konsumujemy treści informacyjne”. Deklarują to zarówno kobiety, jak i mężczyźni. Wymieniane w dalszej kolejności dziedziny już znacząco różnią się w podziale na płeć. Kobiety znacznie częściej szukają newsów dotyczących szeroko pojętej rozrywki oraz wydarzeń ze świata kultury. Mężczyźni wolą sport.
2015-11-04 | 07:50
Bankowość
Creamfinance zdobywa nowe rynki dzięki własnej technologii. Obecnie pożyczkodawca uruchamia działalność w Hiszpanii
Creamfinance Poland jest częścią grupy Creamfinance. Operuje ona obecnie na siedmiu rynkach, z których główne to Polska, Czechy, Gruzja, Łotwa, Słowacja i od niedawna Nowa Zelandia. Obecnie spółka wchodzi z operacjami do Hiszpanii.
2015-10-21 | 08:00
Obligacje
Creamfinance emituje obligacje, by podwoić wartość pożyczanych klientom pieniędzy. W razie powodzenia oferty planuje dalsze emisje
Creamfinance Poland, właściciel portali pożyczkowych, emituje obligacje, by pozyskać z rynku pieniądze na podwojenie swojej akcji kredytowej. W ramach trwających do czwartku zapisów spółka chce sprzedać papiery denominowane w złotych i euro warte ponad 4 mln zł. W razie zainteresowania inwestorów planuje kolejne emisje. Spółka zapowiada, że dzięki inwestycjom zamierza podnieść przychody w 2016 roku do 20 mln euro.
2015-10-12 | 06:30
Infrastruktura
Rośnie świadomość i wiedza pacjentów onkologicznych na temat sposobów leczenia nowotworów
Pacjenci onkologiczni często sami szukają w sieci informacji na ten temat terapii i dzielą się nimi z innymi chorymi. Wymianie opinii służy m.in. portal Onkomapa.pl. Rosnąca z miesiąca na miesiąc liczba odwiedzających wskazuje, że chorzy potrzebują tego typu informacji na temat placówek leczniczych, lekarzy i terapii.
2015-04-08 | 06:10
Handel
Coraz więcej osób zamawia jedzenie online, ale wciąż popularne są telefoniczne zamówienia
Z portali służących do zamawiania jedzenia online korzysta coraz więcej osób, chociaż wciąż najpopularniejszy jest kanał telefoniczny. Liczba zamówień w tego typu serwisach rośnie wraz z poszerzaniem oferty, a ta rośnie dynamicznie, bo restauracje chętnie korzystają z usług takich platform, tym bardziej że oferują one zamawianie posiłków także przez aplikacje mobilne. PizzaPortal.pl szacuje, że rynek jedzenia zamawianego online zwiększa się o 100 proc. rocznie.
2014-04-14 | 06:35
IT i technologie
Serwis bezpłatnych ogłoszeń lokalnych Tablica.pl zmienia nazwę na OLX.pl
Tablica.pl, serwis bezpłatnych ogłoszeń lokalnych będzie funkcjonował pod nazwą OLX.pl. To element strategii właściciela obu serwisów, grupy Naspers, by wzmacniać markę OLX obecną w ponad 100 krajach na rynkach wschodzących. Dla użytkowników nic się nie zmieni: ich konta i hasła pozostaną bez zmian. Tablica.pl jest, według SimilarWeb, ósmą najpopularniejszą stroną w kraju.
2014-03-24 | 06:10
Media i PR
Grupa o2 po przejęciu Wirtualnej Polski planuje kolejne przejęcia
Po przejęciu Wirtualnej Polski Grupa o2 planuje kolejne przejęcia. Mają one nastąpić jeszcze w tym oraz w przyszłym roku. – Przyglądamy się kolejnym obiektom do akwizycji i rozglądamy się za akwizycjami w każdym ważnym segmencie – mówi agencji informacyjnej Newseria Biznes Michał Brański, współzałożyciel i członek zarządu Grupy o2.