News powiązane z przemysł spirytusowy

2021-11-08 | 06:21
Handel
Branża spirytusowa liczy na dialog z rządem ws. podwyżek akcyzy. Jest gotowa na kompromis News powiązane z przemysł spirytusowy

Branża spirytusowa liczy na dialog z rządem ws. podwyżek akcyzy. Jest gotowa na kompromis

Zgodnie z propozycjami rządu w ciągu kolejnych sześciu lat akcyza na mocne alkohole wzrośnie sumarycznie o 40–45 proc. To oznacza, że półlitrowa butelka wódki będzie kosztować 50 zł – wskazuje Związek Pracodawców Polski Przemysł Spirytusowy. Tak wysoki wzrost może mocno uderzyć w kondycję branży, która w ostatnich miesiącach boryka się z rosnącymi kosztami produkcji i surowców. Ucierpią głównie polskie firmy, które mają duży udział w rynku mocnych alkoholi, zwłaszcza po realizowanym właśnie przejęciu jednego z liderów w branży przez polską spółkę Maspex. Związek liczy, że rząd wycofa się z propozycji kroczących podwyżek, i deklaruje, że branża jest gotowa na dialog.
więcej
2020-02-03 | 06:25
Handel
Polacy przejęli wzorce spożywania alkoholu z Europy Zachodniej i Południowej. Rzadziej sięgamy po najmocniejsze trunki

Polacy przejęli wzorce spożywania alkoholu z Europy Zachodniej i Południowej. Rzadziej sięgamy po najmocniejsze trunki

Na przestrzeni ostatnich 30 lat w Polsce radykalnie zmienił się model spożywania alkoholu. Polacy coraz częściej sięgają po piwo, również bezalkoholowe, wino i wysokogatunkowe trunki, a udział alkoholi wysokoprocentowych w konsumpcji spadł z ponad 70 proc. do 36 proc. Model konsumpcji nie odbiega już od europejskiego. Pracodawcy RP podkreślają, że o tę dobrą sytuację trzeba jednak zadbać, bo ich zdaniem moda na ograniczone picie może zmienić się na niekorzyść np. pod wpływem nieprzemyślanej polityki podatkowej.
więcej
2019-04-16 | 06:20
Handel
Zgubny wpływ małej wódki. Połowa pijących sięga po „małpkę” przed południem

Zgubny wpływ małej wódki. Połowa pijących sięga po „małpkę” przed południem

„Małpki”, czyli wódki w butelkach o małych pojemnościach – 100 i 200 ml – są na rynku alkoholi oddzielną kategorią, mającą własne miejsce na półce, odrębną estetykę oraz ofertę smaków. Jak wynika z raportu pracowni badawczej Synergion, mała wódka to produkt bardzo atrakcyjny dla pijących – umożliwia picie w poczuciu bezpieczeństwa, w sytuacjach, w których wcześniej było to niemożliwe lub zbyt krepujące.
więcej
2018-12-03 | 06:15
Handel
Zakazy dotyczące spożywania i sprzedaży alkoholu są nieskuteczne. Eksperci: lepsza byłaby edukacja

Zakazy dotyczące spożywania i sprzedaży alkoholu są nieskuteczne. Eksperci: lepsza byłaby edukacja

Na wprowadzenie nocnej prohibicji i zakaz sprzedaży alkoholu w godzinach 22.00–6.00 zdecydowało się jak dotąd kilkanaście miast. Sprzedawcy oceniają, że nowe przepisy uderzają głównie w kondycję małych, osiedlowych sklepów. Dlatego eksperci podkreślają, że w miejsce kolejnych zakazów skuteczniejsza byłaby edukacja dotycząca odpowiedzialnego spożywania alkoholu. Takie kampanie powinny być skierowane w zasadzie do każdej grupy społecznej – kierowców, kobiet w ciąży i ich lekarzy, posłów i księży, a także do szkół podstawowych i średnich.
więcej
2018-11-27 | 06:15
Konsument
Polska wódka ma się szansę stać flagowym produktem eksportowym. Potrzebne jednak większe wsparcie promocyjne

Polska wódka ma się szansę stać flagowym produktem eksportowym. Potrzebne jednak większe wsparcie promocyjne

– Sądzę, że przed polskimi producentami wódki otwierają się ogromne możliwości eksportowe, zarówno w Unii Europejskiej, jak i na całym świecie – ocenia Ulrich Adam, dyrektor generalny Spirits Europe. Rynek napojów alkoholowych w Polsce jest wart ok. 57 mld zł, z czego 40 proc. przypada na rynek wyrobów spirytusowych. Branża podkreśla, że polska wódka to produkt z tradycjami i renomą na całym świecie, o ogromnym potencjale eksportowym. Do jego rozwoju potrzebne jest m.in. wsparcie promocyjne, sprawiedliwe opodatkowanie i zwalczenie szarej strefy.
więcej
2015-04-30 | 06:30
Handel
Zapaść w branży spirytusowej. Producenci wódki wciąż odczuwają skutki podwyżki akcyzy

Zapaść w branży spirytusowej. Producenci wódki wciąż odczuwają skutki podwyżki akcyzy

Polska branża spirytusowa wciąż odczuwa skutki ubiegłorocznej podwyżki akcyzy na wódkę. Sprzedaż tego alkoholu spadła w porównaniu z okresem sprzed wzrostu podatku o ponad 20 proc., a kurczący się rynek skłonił producentów do rozpoczęcia wojny cenowej. Ten rok ma być testem dla kondycji branży. Producenci liczą też na coraz większy eksport.
więcej
2014-11-24 | 06:30
Handel
Ambra w sezon świąteczny wchodzi z kampanią wizerunkową marek Cin&Cin i El Sol. Produkty będą promowane głównie w miejscach sprzedaży

Ambra w sezon świąteczny wchodzi z kampanią wizerunkową marek Cin&Cin i El Sol. Produkty będą promowane głównie w miejscach sprzedaży

Dystrybutor win i alkoholowych napojów musujących Ambra zapowiada przedświąteczną kampanię wizerunkową marek Cin&Cin oraz El Sol, w ramach której m.in. trunki dostaną nowe opakowania. Jak informuje Robert Ogór, prezes Grupy Ambra SA, akcja promocyjna odbywać się będzie przede wszystkim w miejscach sprzedaży. Spółka liczy także na większe zainteresowanie konsumentów cydrem, a na wiosnę szykuje kolejne nowości.
więcej
2014-11-24 | 06:20
Handel
Dystrybutorzy i sprzedawcy win przygotowują się do świąt. Sprzedaż trunków w tym okresie rośnie

Dystrybutorzy i sprzedawcy win przygotowują się do świąt. Sprzedaż trunków w tym okresie rośnie

W tygodniach przedświątecznych zwiększa się sprzedaż win, również tych musujących. Producenci, dystrybutorzy i sprzedawcy, licząc na większe zyski, zwiększają swoją aktywność. Spółka Ambra, jeden z liderów na rynku, rozpoczyna przedświąteczna kampanię wizerunkową marek m.in. Cin&Cin i El Sol, głównie w punktach sprzedaży. Spodziewa się zwiększonego ruchu zarówno w tradycyjnych sklepach, restauracjach, jak i internecie.
więcej
2013-10-04 | 06:25
Przemysł spożywczy
Dyskonty pogrążają branżę spirytusową

Dyskonty pogrążają branżę spirytusową

W ciągu ostatnich pięć lat zbankrutowało osiem Polmosów. Z blisko 1000 gorzelni w ciągu 20 lat zostało 100. To jeden z najmniej rentownych rynków sektora spożywczego. Polacy piją więcej whisky, a wódkę wolą kupować w dyskontach, co jeszcze bardziej obniża zyski branży.
więcej