News powiązane z radio

2019-09-24 | 06:20
Telekomunikacja
KRRiT: Jesteśmy gotowi wdrożyć nowy panel badania mediów elektronicznych. Czekamy na odzew rynku News powiązane z radio

KRRiT: Jesteśmy gotowi wdrożyć nowy panel badania mediów elektronicznych. Czekamy na odzew rynku

O 24 mln zł większy będzie przyszłoroczny budżet Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji, która pracuje nad wdrożeniem nowego, jednolitego dla całego rynku standardu badania konsumpcji mediów elektronicznych – internetu, radia i telewizji. Dotychczas monitorowaniem tego rynku zajmowało się kilka różnych firm. KRRiT chce, by w prace czynnie włączył się rynek, czyli nadawcy telewizyjni, radiowi, internetowi i operatorzy kablowi. Wdrożenie nowego standardu ma się przełożyć na większą efektywność dotarcia kontentu reklamowego do odbiorców.
więcej
2017-09-13 | 06:30
Konsument
Wartość polskiego rynku reklamowego przekroczy w tym roku 7 mld zł. Wciąż jednak rozwija się wolniej niż globalny

Wartość polskiego rynku reklamowego przekroczy w tym roku 7 mld zł. Wciąż jednak rozwija się wolniej niż globalny

W tym roku polski rynek reklamowy zanotuje nieco ponad 2-proc. wzrost, a jego wartość przekroczy 7 mld zł – wynika z prognoz firmy Zenith. Pieniądze reklamodawców wciąż najszerszym strumieniem płyną do telewizji, ale to internet jest medium, które rozwija się najszybciej. Globalny rynek rośnie szybciej niż polski. Liderem wzrostu będzie rejon Azji Pacyficznej, który do 2019 roku znacząco zmniejszy dystans od największego rynku, czyli Ameryki Północnej.
więcej
2017-02-03 | 06:30
Media i PR
Radio zwiększyło wpływy z reklamy. Dobra sytuacja ma się utrzymać także w tym roku

Radio zwiększyło wpływy z reklamy. Dobra sytuacja ma się utrzymać także w tym roku

Przychody reklamowe polskich stacji radiowych w ubiegłym roku wzrosły o kilka procent. W tym roku reklamodawcy nie powinni zwolnić tempa. Ich wydatki na promocję w radiu – zgodnie z oczekiwaniami branży i ekspertów – mają rosnąć szybciej niż w telewizji. Radio może zaoferować wiele możliwości, których nowoczesne i inne tradycyjne media nie są w stanie. Nie ma drugiego tak intymnego i bliskiego odbiorcy medium jak radio – ocenia Łukasz Suda, dyrektor programowy Radia Kolor.
więcej
2016-07-06 | 06:30
Media
Polacy najczęściej kupują płyty polskich wykonawców. W radiu i telewizji dominują jednak twórcy zagraniczni

Polacy najczęściej kupują płyty polskich wykonawców. W radiu i telewizji dominują jednak twórcy zagraniczni

Mimo że wiele utworów polskich artystów mogłoby konkurować na listach przebojów z zagranicznymi hitami, najczęściej zamiast do szerszej publiczności trafiają jedynie do koneserów zainteresowanych danym gatunkiem. Choć badania pokazują, że Polacy chętnie sięgają po płyty polskich wykonawców, to w mediach jest mało takiej muzyki.
więcej
2015-05-19 | 06:20
Media i PR
Rynek reklamy w tym roku wzrośnie od 2 do 4 proc. Prasa będzie notować spadki, ale coraz mniejsze

Rynek reklamy w tym roku wzrośnie od 2 do 4 proc. Prasa będzie notować spadki, ale coraz mniejsze

Wydatki na reklamę w pierwszym kwartale br. wyniosły blisko 1,7 mld zł, po 3,5-proc. wzroście rok do roku – wynika z szacunków Agory. To pozwala prognozować ok. 2-4-proc. wzrost rynku w tym roku. Reklamodawcy zwiększyli nakłady na promocję we wszystkich segmentach rynku z wyjątkiem prasy. W kolejnych miesiącach skala spadków w czasopismach i dziennikach ma być jednak coraz mniejsza.
więcej
2015-05-06 | 06:25
Media i PR
W I kwartale firmy finansowe wydały ponad 300 mln zł na reklamę. Najczęściej promowały szybkie pożyczki i kredyty gotówkowe

W I kwartale firmy finansowe wydały ponad 300 mln zł na reklamę. Najczęściej promowały szybkie pożyczki i kredyty gotówkowe

300,7 mln zł wydały firmy finansowe na reklamę w pierwszym kwartale. W stosunku do poprzednich trzech miesięcy wynik ten był gorszy o około 130 mln zł. Największy kawałek reklamowego tortu trafił do telewizji. Najczęściej promowane w mediach były szybkie pożyczki i kredyty gotówkowe.
więcej
2015-04-23 | 06:25
Media i PR
Prasa najczęściej cytowanym medium w marcu. Liderem „Gazeta Wyborcza”, do czołówki wraca „Wprost”

Prasa najczęściej cytowanym medium w marcu. Liderem „Gazeta Wyborcza”, do czołówki wraca „Wprost”

„Gazeta Wyborcza”, „Wprost” i „Rzeczpospolita” były najczęściej cytowanymi tytułami w marcu. Pierwszą piątkę zamykają stacja TVN24 i radio RMF FM. W mediach najczęściej komentowano kampanię prezydencką, katastrofę samolotu linii Germanwings i kontrowersje wokół SKOK-ów.
więcej
2015-02-04 | 06:00
Konsument
Firmy stawiają na komunikację z klientem w sieci. Budżety na ten cel są coraz większe

Firmy stawiają na komunikację z klientem w sieci. Budżety na ten cel są coraz większe

Firmy chcą być coraz bardziej obecne w internecie i social media, niekiedy kosztem tradycyjnych kampanii reklamowych. Stawiają przede wszystkim na interakcję z konsumentem – do skutecznej komunikacji nie wystarczy dziś monitorowanie reakcji klientów, potrzebna jest także analiza ich emocji i odpowiedź na nie. Eksperci podkreślają, że bardziej od wielkości budżetu liczy się sam pomysł i całościowe podejście do promocji w mediach elektronicznych.
więcej
2014-11-24 | 06:30
Media i PR
IMM: Nadal najczęściej cytowana jest prasa drukowana. Wpadka Radosława Sikorskiego jednym z popularniejszych tematów października

IMM: Nadal najczęściej cytowana jest prasa drukowana. Wpadka Radosława Sikorskiego jednym z popularniejszych tematów października

W październiku najczęściej cytowanymi mediami w Polsce były dzienniki „Gazeta Wyborcza” i „Rzeczpospolita” oraz stacja radiowa RMF FM. Na czwarte miejsce awansowała stacja TVN24, wyprzedzając tygodnik „Wprost”. Najczęściej cytowania dotyczyły wypowiedzi Radosława Sikorskiego na temat rozmów Donalda Tuska i Władimira Putina, wyborów samorządowych oraz sytuacji na Ukrainie.
więcej
2014-09-29 | 06:45
Media i PR
J. Dworak (KRRiT): W ciągu najbliższych lat cyfrowe radio i nowy standard emisji naziemnej telewizji cyfrowej

J. Dworak (KRRiT): W ciągu najbliższych lat cyfrowe radio i nowy standard emisji naziemnej telewizji cyfrowej

W perspektywie najbliższych lat radio przejdzie na dystrybucję cyfrową, a telewizja na standard transmisji drugiej generacji – prognozuje Jan Dworak, przewodniczący Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji. W ciągu dwóch lat powinna zostać uchwalona deregulacja tych mediów. Telekomunikacja zmierza z kolei coraz bardziej w stronę urządzeń mobilnych.
więcej
2014-08-25 | 06:50
Media i PR
Od października cyfrowe Polskie Radio w kolejnych sześciu aglomeracjach i z nowym programem dla dzieci

Od października cyfrowe Polskie Radio w kolejnych sześciu aglomeracjach i z nowym programem dla dzieci

W październiku w kolejnych sześciu miastach nastąpi cyfryzacja Polskiego Radia. Dzięki temu do końca roku ponad 30 proc. Polaków będzie mogło korzystać z nowej formy odbioru. Równocześnie z poszerzeniem zasięgu ma ruszyć nowa stacja dla dzieci i rodziców, a na początku przyszłego roku lub nieco później dla seniorów.
więcej
2014-08-12 | 06:40
Media i PR
IMM: Media tradycyjne coraz częściej czerpią informacje z mediów społecznościowych: Twittera, Facebooka i YouTube a

IMM: Media tradycyjne coraz częściej czerpią informacje z mediów społecznościowych: Twittera, Facebooka i YouTube'a

Media tradycyjne, jak prasa, radio i telewizja, coraz częściej szukają tematów w mediach społecznościowych, przede wszystkim na Twitterze i Facebooku, a także w serwisie YouTube. W ciągu dwóch lat cytowanie wszystkich kanałów społecznościowych wzrosło trzykrotnie, z 400 do 1200 miesięcznie.
więcej
2014-01-13 | 06:55
Media i PR
Opłata audiowizualna zastępująca abonament RTV ma wynieść maksymalnie 100 zł rocznie. Wpływy mają być trzykrotnie wyższe niż obecnie

Opłata audiowizualna zastępująca abonament RTV ma wynieść maksymalnie 100 zł rocznie. Wpływy mają być trzykrotnie wyższe niż obecnie

O rewolucji w finansowaniu działalności mediów publicznych słychać od dawna. Projekt ustawy o opłacie audiowizualnej, która miałaby zastąpić abonament, trafił do Sejmu we wrześniu i utknął. Minister kultury zapewnia, że trwają jeszcze analizy prawne nowych zapisów. Resort kultury proponuje, by opłata audiowizualna nie przekraczała 100 zł rocznie.
więcej
2013-10-02 | 16:15
Media i PR
[zdjęcia] polskie radio

[zdjęcia] polskie radio

Na zdjęciach studio Programu Pierwszego Polskiego Radia w Warszawie.
więcej
2013-09-12 | 06:35
Media i PR
Opłata audiowizualna zastąpi abonament. Zapłaci każdy.

Opłata audiowizualna zastąpi abonament. Zapłaci każdy.

Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego już wkrótce ma rozpocząć prace nad projektem ustawy medialnej, zgodnie z którą opłata audiowizualna zastąpi abonament. Jak podkreśla prezes TVP Juliusz Braun, proponowana powszechna opłata audiowizualna będzie skuteczniejszym rozwiązaniem. – Wpływy są nieco wyższe, ale wciąż obracamy się w sferze stanów bardzo niskich – mówi szef Telewizji Polskiej.
więcej