News powiązane z sezonowość

2016-02-24 | 06:40
Giełda
W najbliższych miesiącach rynki zbóż pozostaną słabe. Powodem duża nadpodaż i problemy z niektórymi rynkami zbytu News powiązane z sezonowość

W najbliższych miesiącach rynki zbóż pozostaną słabe. Powodem duża nadpodaż i problemy z niektórymi rynkami zbytu

W najbliższych miesiącach ceny zbóż na światowych rynkach pozostaną niskie. Powodem jest duża nadpodaż surowca oraz problemy z niektórymi rynkami zbytu, przede wszystkim z Egiptem. Widoczne jest to szczególnie w przypadku pszenicy. Jak wynika z prognoz Departamentu Rolnictwa USA, w tym roku globalny popyt będzie o 25 proc. mniejszy niż podaż. Eksperci podkreślają, że należy także pamiętać o dużej sezonowości w branży.
więcej
2015-12-30 | 06:35
Motoryzacja
BM Reflex: Ceny ropy w przyszłym roku mogą odbić się od dna. Głównie z powodu mniejszej produkcji w USA

BM Reflex: Ceny ropy w przyszłym roku mogą odbić się od dna. Głównie z powodu mniejszej produkcji w USA

W ciągu ostatniego miesiąca cena ropy naftowej na londyńskiej giełdzie spadła o ponad 18 proc. We wtorek za baryłkę trzeba było płacić niecałe 37 dolarów. Analitycy BM Reflex prognozują, że w najbliższych kilku miesiącach nie będzie drastycznej zmiany cen. Większych wzrostów można spodziewać się wiosną. Długotrwałe odbicie będzie zaś możliwe dzięki ograniczeniu podaży ropy w USA.
więcej
2015-08-12 | 06:40
Handel
Rekordowe wydatki na reklamę sieci handlowych. W II kwartale sięgnęły 308 mln zł

Rekordowe wydatki na reklamę sieci handlowych. W II kwartale sięgnęły 308 mln zł

Początek sezonu turystycznego i grillowego skłonił sieci handlowe do zwiększenia wydatków na reklamę. W II kwartale przeznaczyły one na promocję 308 mln zł, czyli aż o 36 mln zł więcej niż rok temu i o 24 mln więcej niż w I kwartale. Najbardziej aktywna był Lidl, zaś Biedronka o blisko połowę ograniczyła wydatki. Na emisji spotów najwięcej zarobiła telewizja. Radio jednak niewiele jej ustępowało.
więcej
2013-08-20 | 06:50
Gospodarka
Europa wychodzi z kryzysu. Hiszpania i Włochy wciąż jednak w tyle.

Europa wychodzi z kryzysu. Hiszpania i Włochy wciąż jednak w tyle.

Wzrosty sprzedaży i zadowolenia konsumentów w poszczególnych krajach UE, również w Polsce, dają szansę ich gospodarkom na odbicie. Dobrym sygnałem jest również to, że – jak wykazały badania Deloitte – większość dyrektorów finansowych na świecie przestała obawiać się recesji w Europie i zaczyna myśleć o inwestycjach. Jednak w Hiszpanii, Grecji czy Włoszech spowolnienie nadal będzie odczuwalne.
więcej