News powiązane z sklepy wielkopowierzchniowe

2018-05-17 | 06:15
Handel
Ograniczenie handlu w niedziele szansą dla sklepów internetowych. Polacy powoli zmieniają swoje nawyki zakupowe News powiązane z sklepy wielkopowierzchniowe

Ograniczenie handlu w niedziele szansą dla sklepów internetowych. Polacy powoli zmieniają swoje nawyki zakupowe

Polacy powoli przyzwyczajają się do robienia zakupów przed weekendem. Co więcej, w obawie przed zamkniętymi sklepami w niedzielę robią zakupy na zapas. Według danych GUS w marcu sprzedaż detaliczna wzrosła aż o 17,9 proc. względem ubiegłego miesiąca, mimo dwóch niehandlowych niedziel. Nowe prawo może też przynieść skutek w postaci rozwoju branży e-commerce, bo część Polaków decyduje się robić niedzielne zakupy przez internet. Niektóre sieci rozważają też otworzenie showroomów, w których konsumenci mogliby przymierzyć towar, a następnie dokonać zakupu online.
więcej
2017-11-02 | 06:55
Handel
Ponad połowa Polaków chce ograniczenia handlu do dwóch niedziel w miesiącu. Ekonomiści szacują, że przyniesie to gospodarce miliardowe straty

Ponad połowa Polaków chce ograniczenia handlu do dwóch niedziel w miesiącu. Ekonomiści szacują, że przyniesie to gospodarce miliardowe straty

Ograniczenie handlu do dwóch niedziel w miesiącu i tylko w sklepach wielkopowierzchniowych – to najnowsza propozycja rządu. Związki zawodowe domagają się bardziej restrykcyjnego zakazu. Eksperci i ekonomiści szacują, że może to mieć negatywny wpływ na polską gospodarkę. W obecnym kształcie rządowy projekt jest kompromisowy dla wszystkich stron – ocenia socjolog z Wyższej Szkoły Bankowej w Toruniu. Według badania CBOS obecnie ograniczenie handlu popiera 61 proc. Polaków.
więcej
2016-09-12 | 07:00
Handel
M. Krajczewski: podatek handlowy najmocniej uderzy w małe sklepy spożywcze

M. Krajczewski: podatek handlowy najmocniej uderzy w małe sklepy spożywcze

Podatek handlowy, który wszedł w życie 1 września tego roku, nie wpłynie zasadniczo na kondycję handlu w Polsce – uważa Michał Krajczewski z Biura Maklerskiego Banku BGŻ. Jego zdaniem największe problemy z utrzymaniem dodatniego wyniku finansowego będą mieć sklepy sprzedające żywność w kanale tradycyjnym.
więcej
2016-01-19 | 06:40
Handel
Polscy producenci żywności dobrze radzą sobie z rosyjskim embargiem. W ubiegłym roku wartość ich eksportu wyniosła ok. 25 mld euro

Polscy producenci żywności dobrze radzą sobie z rosyjskim embargiem. W ubiegłym roku wartość ich eksportu wyniosła ok. 25 mld euro

Krajowi producenci żywności rosną mimo utrzymującego się rosyjskiego embarga. Duża w tym zasługa coraz większych dostaw na rynek krajowy oraz do odbiorców unijnych, a także nowych rynków zbytu. Ubiegłoroczny eksport produktów spożywczych wyniesie prawdopodobnie ok. 25 mld euro i będzie o blisko jedną piątą wyższy niż rok wcześniej. Branży mogą jednak zagrozić nowe podatki, choć ich wpływ nie musi być znaczący.
więcej
2015-10-08 | 06:40
Handel
70 proc. Polaków kupuje produkty marek własnych sieci handlowych. Tesco rozwija więc kolejną ofertę takich produktów

70 proc. Polaków kupuje produkty marek własnych sieci handlowych. Tesco rozwija więc kolejną ofertę takich produktów

Produkty marki własnej kupuje niemal 70 proc. klientów sieci handlowych. Z badań wynika, że 82 proc. z nich kieruje się przy zakupach wysoką jakością produktów i ich smakiem. Dlatego Tesco rozwija ofertę marki własnej wysokiej jakości Tesco finest*.
więcej
2015-09-28 | 06:50
Handel
Sieci handlowe mają coraz większe opóźnienia w płatnościach. W terminie płaconych jest o 10 proc. faktur mniej niż w 2014 r.

Sieci handlowe mają coraz większe opóźnienia w płatnościach. W terminie płaconych jest o 10 proc. faktur mniej niż w 2014 r.

Przez pierwsze trzy miesiące roku 70 proc. faktur wystawianych przez dostawców sieciom handlowym było regulowane w terminie. To o około 10 proc. mniej niż w tym samym okresie 2014 roku. Powodem nie są jednak problemy finansowe sieci, bo ich kondycja jest stabilna, lecz raczej nasycenie rynku oraz szybko rosnąca konkurencja.
więcej
2015-08-18 | 10:00
Handel
Małe centra handlowe typu convenience to obiekty pierwszego wyboru poza dużymi miastami. Dekada Reality planuje więc kolejne inwestycje

Małe centra handlowe typu convenience to obiekty pierwszego wyboru poza dużymi miastami. Dekada Reality planuje więc kolejne inwestycje

Dekada, właściciel sieci małych centrów handlowych w miastach średniej wielkości, szykuje nowe obiekty. Powstaną w Ciechanowie, Koninie, Mińsku Mazowieckim i Nysie. Pierwszy powinien rozpocząć działalność za rok, w 2016 r. ruszy budowa pozostałych. Galerie spółki w mniejszych miejscowościach odwiedzane są przez około 150 tys. konsumentów miesięcznie. Dla większości to sklep pierwszego wyboru.
więcej
2015-08-17 | 06:45
Handel
Projekt ustawy dotyczącej nieuczciwych praktyk w handlu może uderzyć w drobnych sprzedawców

Projekt ustawy dotyczącej nieuczciwych praktyk w handlu może uderzyć w drobnych sprzedawców

Sejmowa Komisja Gospodarki pracuje nad projektem przepisów dotyczących nieuczciwych praktyk rynkowych. Celem ustawy ma być wzmocnienie pozycji dostawców w relacjach z dużymi sieciami sklepów. Niestety, zdaniem kancelarii Affre i Wspólnicy prawo w zaproponowanym przez PSL kształcie uderzy także w małe sklepy i drobnych handlowców.
więcej
2015-06-29 | 06:30
Handel
Galerie handlowe coraz częściej wprowadzają beacony. Ich nadmiar może jednak powodować chaos informacyjny

Galerie handlowe coraz częściej wprowadzają beacony. Ich nadmiar może jednak powodować chaos informacyjny

Obecnie beacony, czyli niewielkie urządzenia emitujące sygnał odbierany przez telefony komórkowe, najczęściej wykorzystywane są przez właścicieli poszczególnych sklepów i marek. W przyszłości jednak powinny być zarządzane z poziomu galerii handlowych. Nadmiar beaconów powodować może bowiem chaos informacyjny. Konsumenci odbieraliby zbyt wiele komunikatów i byliby narażeni na spam.
więcej
2015-06-29 | 06:20
Inwestycje
Beacony w przyszłości będą zarządzane z poziomu galerii handlowych, a nie pojedynczych sklepów

Beacony w przyszłości będą zarządzane z poziomu galerii handlowych, a nie pojedynczych sklepów

Obecnie beacony, czyli niewielkie urządzenia emitujące sygnał odbierany przez telefony komórkowe, najczęściej wykorzystywane są przez właścicieli poszczególnych sklepów i marek. W przyszłości jednak powinny być zarządzane z poziomu galerii handlowych. Nadmiar beaconów powodować może bowiem chaos informacyjny. Konsumenci odbieraliby zbyt wiele komunikatów i byliby narażeni na spam.
więcej
2015-06-25 | 06:20
Handel
W galeriach handlowych pojawiły się rabatomaty. Wspierają sprzedaż i zbierają dane o zachowaniach klientów

W galeriach handlowych pojawiły się rabatomaty. Wspierają sprzedaż i zbierają dane o zachowaniach klientów

Interaktywne platformy dla galerii handlowych, tzw. rabatomaty, jednocześnie przekazują praktyczne wiadomości konsumentom i zbierają o nich informacje. Obecnie działają w dziesięciu galeriach handlowych na terenie Polski. Choć działy marketingu tych obiektów ostrożnie podchodzą do tego rodzaju rozwiązań, to zarząd oferującej je spółki Tech Cave liczy na kilkudziesięcioprocentowy wzrost sprzedaży.
więcej
2015-06-08 | 06:30
Handel
Mniejsze sklepy, nie dyskonty, będą napędzać handel. Coraz większy udział zdobywa internet

Mniejsze sklepy, nie dyskonty, będą napędzać handel. Coraz większy udział zdobywa internet

Klienci coraz częściej wybierają zakupy w sklepach typu convenience, kosztem sklepów wielkopowierzchniowych. Choć supermarkety i dyskonty wygenerowały w ubiegłym roku ponad 50 proc. wartości sprzedaży osiągniętej na rynku artykułów spożywczych, to w siłę rosną mniejsze sklepy. Przyszłością branży jest e-handel – w ciągu 10 lat w ten sposób zakupy może robić nawet 30 proc. klientów.
więcej
2015-04-20 | 08:00
Handel
Lewiatan Holding : Deflacja obniżyła obroty w handlu o 2-4 proc. Spadek cen skończy się w III kwartale

Lewiatan Holding : Deflacja obniżyła obroty w handlu o 2-4 proc. Spadek cen skończy się w III kwartale

Lewiatan Holding prognozuje, że w najbliższych miesiącach deflacja nie będzie już dla niego szczególnie dotkliwa i skończy się w trzecim kwartale br. Wcześniej z tego powodu przychody zarządzanych przez holding placówek były niższe o 2 do 4 proc. Grupa zamierza zwiększać powierzchnię handlową i wymieniać mniejsze sklepy w portfolio na większe. Zapowiada także szerszą kampanię informacyjną kierowaną do franczyzobiorców, kontrahentów oraz klientów.
więcej
2015-02-11 | 07:00
Handel
Abpol, dystrybutor prezerwatyw, suplementów diety i plastrów, chce podwoić ubiegłoroczną sprzedaż

Abpol, dystrybutor prezerwatyw, suplementów diety i plastrów, chce podwoić ubiegłoroczną sprzedaż

Po słabszych wynikach w 2014 roku firma dystrybucyjna Abpol Company Polska zamierza podwoić sprzedaż. Spółka inwestuje w rozwój i liczy na to, że podpisze umowy z kolejnym sieciami handlowymi. Planuje także zwiększyć swój 3-proc. udział w polskim rynku prezerwatyw.
więcej
2015-01-07 | 08:00
Handel
Kleba Invest rozpoczyna realizację nowych parków handlowych w Olsztynku, Kutnie, Słupsku i Gdyni

Kleba Invest rozpoczyna realizację nowych parków handlowych w Olsztynku, Kutnie, Słupsku i Gdyni

W Polsce funkcjonuje już ponad 430 obiektów handlowych o powierzchni przekraczającej 10 mln mkw., ale w większości z nich zlokalizowana jest w dużych miastach. Tymczasem według danych GUS w małych miejscowościach i miastach poniżej 100 tys. mieszkańców mieszka prawie 72 proc. ludności. Spółka Kleba Invest dostrzega potencjał tkwiący w mniejszych ośrodkach i rozwija ofertę niewielkich parków handlowych o kilku tys. mkw. powierzchni.
więcej