News powiązane z społeczna odpowiedzialność biznesu

2020-06-17 | 06:30
Finanse
Sytuacja epidemiologiczna w Polsce stopniowo się poprawia. Mimo to medycy i szpitale apelują o utrzymanie dotychczasowego wsparcia News powiązane z społeczna odpowiedzialność biznesu

Sytuacja epidemiologiczna w Polsce stopniowo się poprawia. Mimo to medycy i szpitale apelują o utrzymanie dotychczasowego wsparcia

Od wykrycia w Polsce pierwszego przypadku zachorowania na COVID-19 minęły ponad trzy miesiące. Niespełna 2 tys. osób wciąż jest hospitalizowanych. Mimo że sytuacja powoli się stabilizuje, zapotrzebowanie na środki ochrony osobistej, do dezynfekcji oraz środki czystości wciąż jest ogromne, znacznie większe niż jeszcze w styczniu czy lutym. Dlatego też szpitale i medycy apelują do darczyńców o utrzymanie dotychczasowego wsparcia, bez którego trudno im będzie walczyć z pandemią. Chodzi nie tylko o pomoc materialną, lecz również o pokazanie pracownikom medycznym, jak ważna jest ich praca.
więcej
2020-06-10 | 06:20
Problemy społeczne
Szpitale przygotowują się na drugą falę pandemii. Z pomocą biznesu Caritas przekazuje im właśnie kolejne z setki zamówionych respiratorów

Szpitale przygotowują się na drugą falę pandemii. Z pomocą biznesu Caritas przekazuje im właśnie kolejne z setki zamówionych respiratorów

W czasie pandemii jednym z głównych problemów jest dostępność sprzętu medycznego. Już dzisiaj szpitale przygotowują się na drugą falę zachorowań, która według ministra zdrowia może nadejść jesienią. Nie mają jednak w swoich budżetach wystarczających środków na zakup respiratorów. Dlatego w pomoc zaangażował się biznes: wiele firm zdecydowało się na zakup respiratorów i przekazanie ich do najbardziej potrzebujących szpitali. Do polskich placówek pierwsze z ponad setki takich urządzeń, zamówionych jeszcze w kwietniu, dostarcza już Caritas w ramach akcji #WdzięczniMedykom. Prawie połowa z nich została zakupiona ze środków przekazanych przez Generali Polska.
więcej
2020-06-05 | 06:30
Finanse
Sytuacja epidemiologiczna w Polsce stopniowo się poprawia. Mimo to medycy i szpitale apelują o utrzymanie dotychczasowego wsparcia

Sytuacja epidemiologiczna w Polsce stopniowo się poprawia. Mimo to medycy i szpitale apelują o utrzymanie dotychczasowego wsparcia

Od wykrycia w Polsce pierwszego przypadku zachorowania na COVID-19 minęły trzy miesiące. Ponad 2,1 tys. osób wciąż jest hospitalizowanych. Mimo że sytuacja powoli się stabilizuje, zapotrzebowanie na środki ochrony osobistej, do dezynfekcji oraz środki czystości wciąż jest ogromne, znacznie większe niż jeszcze w styczniu czy lutym. Dlatego też szpitale i medycy apelują do darczyńców o utrzymanie dotychczasowego wsparcia, bez którego trudno im będzie walczyć z pandemią. Chodzi nie tylko o pomoc materialną, lecz również o pokazanie pracownikom medycznym, jak ważna jest ich praca.
więcej
2020-06-03 | 06:25
Problemy społeczne
Szpitale przygotowują się na drugą falę pandemii. Z pomocą biznesu Caritas przekazuje im właśnie kolejne z setki zamówionych respiratorów

Szpitale przygotowują się na drugą falę pandemii. Z pomocą biznesu Caritas przekazuje im właśnie kolejne z setki zamówionych respiratorów

W czasie pandemii jednym z głównych problemów jest dostępność sprzętu medycznego. Już dzisiaj szpitale przygotowują się na drugą falę zachorowań, która według ministra zdrowia może nadejść jesienią. Nie mają jednak w swoich budżetach wystarczających środków na zakup respiratorów. Dlatego w pomoc zaangażował się biznes: wiele firm zdecydowało się na zakup respiratorów i przekazanie ich do najbardziej potrzebujących szpitali. Do polskich placówek pierwsze z ponad setki takich urządzeń, zamówionych jeszcze w kwietniu, dostarcza już Caritas w ramach akcji #WdzięczniMedykom. Prawie połowa z nich została zakupiona ze środków przekazanych przez Generali Polska.
więcej
2020-05-06 | 06:30
Przemysł
Przerobione maski do nurkowania będą chronić pracowników medycznych. Do szpitali w całej Polsce trafi ich w tym tygodniu 10 tys.

Przerobione maski do nurkowania będą chronić pracowników medycznych. Do szpitali w całej Polsce trafi ich w tym tygodniu 10 tys.

Jeszcze w tym tygodniu do szpitali ma trafić 10 tys. masek ochronnych dla medyków. Za pomocą specjalnych adapterów zostały przerobione z masek do nurkowania zakupionych przez WOŚP. W skomplikowaną akcję przystosowania ich do celów ochronnych w jak najkrótszym czasie zaangażowało się wiele polskich firm, które zakończyły cały projekt raptem w 11 dni, uruchamiając masową produkcję adapterów. Dzięki tej akcji społecznej do medyków trafi sprzęt w pełni bezpieczny, łatwy w dezynfekcji i nadający się do użytkowania miesiącami.
więcej
2020-04-27 | 06:25
Konsument
Biznes stworzył szeroki front walki z pandemią koronawirusa. To sposób na budowanie wizerunku marki [AUDIO]

Biznes stworzył szeroki front walki z pandemią koronawirusa. To sposób na budowanie wizerunku marki [AUDIO]

Do służb medycznych płynie różnoraka pomoc ze strony biznesu – część firm przekazuje środki finansowe, inne organizują pomoc rzeczową, jeszcze inne ukierunkowują swoją działalność na potrzeby walki z koronawirusem, szyjąc maseczki, produkując odzież ochronną albo dostarczając posiłki medykom. Zaangażowanie w działania pomocowe jest społecznie oczekiwane, ale może też przełożyć się na wzrost zaufania do marki. Pod warunkiem że firma realizuje je w zgodzie ze swoją strategią i pracownikami. – W wielu firmach, szczególnie na początku, to pracownicy zaczęli organizować tego typu pomoc – mówi Tomasz Smorgowicz z Wyższej Szkoły Bankowej w Gdyni.
więcej
2020-04-10 | 06:30
Handel
[DEPESZA] Biznes mocno włączył się w walkę z SARS-CoV-2. Wsparcie jest już liczone w setkach milionów złotych

[DEPESZA] Biznes mocno włączył się w walkę z SARS-CoV-2. Wsparcie jest już liczone w setkach milionów złotych

Cały czas wydłuża się lista firm, które choć same ucierpiały finansowo w wyniku pandemii SARS-CoV-2 i związanych z nią ograniczeń, włączają się w pomoc dla szpitali i medyków. W walce z koronawirusem szeroki front tworzą firmy państwowe oraz prywatne, zarówno duże, jak i te z sektora MŚP. Kwota bezpośredniego wsparcia sięga już kilkuset milionów złotych. Przyjmuje ono wymiar zarówno materialny, jak i finansowy, a jedną z najbardziej pożądanych form pomocy jest zakup sprzętu medycznego i środków ochrony osobistej, których placówkom dramatycznie brakuje.
więcej
2019-10-30 | 06:15
Ochrona środowiska
Tylko co czwarta mikro-, mała i średnia firma wie, czym jest społeczna odpowiedzialność biznesu. Większość jednak podejmuje działania prospołeczne

Tylko co czwarta mikro-, mała i średnia firma wie, czym jest społeczna odpowiedzialność biznesu. Większość jednak podejmuje działania prospołeczne

Małe i średnie polskie firmy mają problem ze zrozumieniem terminu CSR – tylko co czwarta wie, czym jest społeczna odpowiedzialność biznesu. Często jednak podejmują działania CSR-owe, nawet nie zdając sobie z tego sprawy – wynika z raportu EFL „CSR w MŚP. Pod lupą”. Choć 71 proc. mikro-, małych i średnich firm nie zna definicji CSR, to po zapoznaniu się z nią aż 67 proc. deklaruje aktywność w tym obszarze. Wciąż jednak ponad 90 proc. nie ma żadnej strategii w tym obszarze, a 59 proc. podmiotów z sektora MŚP realizujących działania CSR nie ma również wyznaczonego żadnego budżetu na ten cel.
więcej
2019-09-30 | 06:15
Bankowość
Inwestorzy coraz chętniej wspierają zielone projekty. Sektor finansowy wprowadził nowe sposoby ich finansowania

Inwestorzy coraz chętniej wspierają zielone projekty. Sektor finansowy wprowadził nowe sposoby ich finansowania

Inwestorzy poszukują inwestycji przyjaznych środowisku i coraz większy kapitał przeznaczają na firmy neutralne pod względem emisji dwutlenku węgla. To m.in. z tego powodu firmy podejmują tego rodzaju inicjatywy z zakresu społecznej odpowiedzialności biznesu. Zadaniem sektora bankowego jest łączenie inwestorów i firm – podkreślają przedstawiciele DNB Bank Polska i prognozują – wzorem rynków skandynawskich – dynamiczny rozwój zielonych instrumentów finansowych.
więcej
2019-09-26 | 06:15
Problemy społeczne
Pracownicy Amazona przez dwa dni pracowali w piżamach. Wsparli w ten sposób dzieci chore na nowotwory

Pracownicy Amazona przez dwa dni pracowali w piżamach. Wsparli w ten sposób dzieci chore na nowotwory

Pracownicy Amazona przez dwa dni mogli przyjść do pracy w piżamach. Za każdą osobę, która się na to zdecydowała, e-commercowy gigant przelał określoną kwotę na konto organizacji działających na rzecz dzieci chorych na nowotwory. Akcja jest częścią wrześniowej kampanii Fundacji „Na Ratunek Dzieciom z Chorobą Nowotworową”, której celem jest promowanie profilaktyki takich schorzeń wśród najmłodszych. Jak podkreśla PR manager Amazona Magdalena Węglewska, pracownicy firmy wręcz oczekują od niej działań zgodnych ze społeczną odpowiedzialnością biznesu.
więcej
2019-06-27 | 06:15
Handel
Pozytywna obecność w mediach przekłada się na reputację marki. Dotyczy to nie tylko firm, lecz także miast

Pozytywna obecność w mediach przekłada się na reputację marki. Dotyczy to nie tylko firm, lecz także miast

Pozytywna obecność marki w mediach, na którą składa się wyrazisty, wiarygodny przekaz i współpraca z blogerami czy influencerami, to dziś jeden z podstawowych elementów budowania jej reputacji. Ta przekłada się na konkretne korzyści finansowe i sprzedażowe, dlatego coraz więcej firm przykłada wagę do tego obszaru. Marki i przedsiębiorstwa cieszące się najlepszą reputacją w oczach polskich konsumentów wyłania ogólnopolskie cykliczne badanie Premium Brand. W tegorocznej edycji została wyłoniona najlepsza czternastka.
więcej
2019-06-18 | 06:10
Konsument
Reputacja marki przekłada się na finanse i sprzedaż. Zbudowanie dobrego wizerunku to proces obliczony na lata

Reputacja marki przekłada się na finanse i sprzedaż. Zbudowanie dobrego wizerunku to proces obliczony na lata

Dobra reputacja w oczach konsumentów pozwala marce bądź firmie wyróżnić się na rynku, zbudować sobie grono lojalnych klientów, zwiększyć sprzedaż i poprawić wyniki finansowe. Stąd coraz więcej przedsiębiorstw poświęca budowaniu swojej reputacji wiele czasu i nakładów. Jak podkreślają eksperci – jest to ciągły, złożony proces, na który nie ma jednego przepisu i który wymaga pracy we wszystkich aspektach funkcjonowania firmy: od CSR po employer branding. Te, które cieszą się najlepszą reputacją w oczach konsumentów, wyłania coroczne, ogólnopolskie badanie reputacji marek i firm Premium Brand.
więcej
2019-04-15 | 06:20
Media i PR
Działania społeczne przestają być domeną dużych koncernów. Inwestuje w nie coraz więcej małych i średnich polskich firm

Działania społeczne przestają być domeną dużych koncernów. Inwestuje w nie coraz więcej małych i średnich polskich firm

Do społecznej odpowiedzialności (CSR) przykłada wagę coraz więcej polskich firm, w tym małych i średnich. Działania takie przekładają się na zaufanie i lojalność klientów, większe zaangażowanie pracowników i lepsze relacje z inwestorami czy dostawcami. Na takie działania postawił ubezpieczyciel Vienna Life. Są one nakierowane przede wszystkim na wsparcie lokalnych społeczności. Firma startuje właśnie z kampanią, która ma zwrócić uwagę na problemy, z jakimi borykają się dzieci oraz opiekunowie świetlic i poradni środowiskowych.
więcej
2018-08-13 | 06:25
Konsument
Konsumenci wybierają firmy działające na rzecz środowiska i lokalnych społeczności. To ważne szczególnie dla młodych

Konsumenci wybierają firmy działające na rzecz środowiska i lokalnych społeczności. To ważne szczególnie dla młodych

Coraz więcej firm przykłada wagę do działań związanych ze zrównoważonym rozwojem i społeczną odpowiedzialnością. W Polsce blisko 60 proc. największych przedsiębiorstw raportuje dane pozafinansowe, które odzwierciedlają wpływ, jaki firmy wywierają na otoczenie, oraz rezultaty ich działań na rzecz środowiska i społeczeństwa. Taka strategia ma wiele korzyści, przede wszystkim wyzwala innowacyjność, zwiększa efektywność biznesu i buduje zaufanie do firmy. Transparentna komunikacja firm w tym obszarze jest szczególnie ważna dla młodego pokolenia. Dlatego public relations odgrywa tu kluczową rolę.
więcej
2018-03-08 | 06:30
Przemysł
Polska umacnia swoją pozycję lidera stolarki okiennej w Europie. Na Pomorzu zakończono rozbudowę największej w Polsce fabryki okien

Polska umacnia swoją pozycję lidera stolarki okiennej w Europie. Na Pomorzu zakończono rozbudowę największej w Polsce fabryki okien

Polska od trzech lat jest liderem eksportu stolarki okiennej w Europie. DOVISTA Polska, należąca do tej samej grupy kapitałowej co producent okien dachowych VELUX – zakończyła właśnie rozbudowę, która ma umocnić jej pozycję jako producenta i eksportera. W nowe centrum dystrybucyjne o powierzchni 11 tys. mkw. firma zainwestowała 22 mln zł. Dzięki inwestycji spółka będzie mogła zwiększyć tegoroczną produkcję okien o 10-15 proc. i zatrudnić 100 nowych pracowników. Fabryka w Wędkowych to największy zakład produkujący okna drewniane w Polsce oraz jeden z największych pracodawców na Pomorzu.
więcej