News powiązane z spożycie

2015-09-28 | 06:30
Konsument
Spożycie gorzkiej czekolady rośnie szybciej niż mlecznej. Konsumenci szukają droższych słodyczy News powiązane z spożycie

Spożycie gorzkiej czekolady rośnie szybciej niż mlecznej. Konsumenci szukają droższych słodyczy

Na polskim rynku słodyczy dominującą kategorią wciąż są czekolady, które odpowiadają za 50 proc. przychodów producentów. Do 2018 roku spożycie tego produktu powinno rosnąć w tempie około 3 proc. rocznie. Rynek czekolady gorzkiej, chociaż jest mniejszy niż wyrobów z czekolady mlecznej, to rośnie szybciej. Konsumenci częściej poszukują słodyczy zdrowych, wybierają też droższe produkty i bardziej wyszukane.
więcej
2015-07-10 | 06:40
Konsument
Polacy coraz częściej wybierają dobre jakościowo wódki z wyższej półki cenowej. Segment premium rośnie, choć cały rynek spada

Polacy coraz częściej wybierają dobre jakościowo wódki z wyższej półki cenowej. Segment premium rośnie, choć cały rynek spada

Polski rynek wódek premium powoli zwiększa swoje udziały w rynku alkoholowym – ocenia firma Stock, jeden z liderów branży. To wyjątek, bowiem sprzedaż wódki w ostatnich latach systematycznie spada. Branża liczy, że sprzedaż droższych alkoholi tradycyjnie najwyższa będzie pod koniec roku.
więcej
2015-06-12 | 06:35
Handel
Rynek wódki na razie bez szans na wyraźne wzrosty. Rośnie za to spożycie alkoholi słabszych oraz w mniejszych butelkach

Rynek wódki na razie bez szans na wyraźne wzrosty. Rośnie za to spożycie alkoholi słabszych oraz w mniejszych butelkach

Polska pozostaje jednym z największych rynków mocnych alkoholi na świecie. Krajowa Żubrówka jest na siódmym miejscu na świecie pod względem sprzedaży. Wzrost cen na skutek podwyższenia akcyzy spowodował jednak zmianę preferencji krajowych konsumentów. Lepiej sprzedają się trunki w kompaktowych opakowaniach i te zawierające mniejszą ilość procentów. Drastyczny spadek spożycia jednak branży nie grozi.
więcej
2015-03-05 | 06:15
Handel
Polacy coraz chętniej piją whisky. Sprzedaż trunków z górnej półki będzie rosła o 12-15 proc. rocznie

Polacy coraz chętniej piją whisky. Sprzedaż trunków z górnej półki będzie rosła o 12-15 proc. rocznie

Konsumpcja whisky w Polsce szybko rośnie. Polacy kupują więcej nie tylko tańszej odmiany blended, w sprzedaży której silne są marki dyskontowe, lecz także droższej single malt. W najbliższych latach spodziewane jest utrzymanie wysokiej dynamiki konsumpcji, która w zależności od gatunku trunku ma wynieść od ośmiu do kilkunastu procent rocznie. W 2013 roku w kraju sprzedano 19 mln litrów whisky o wartości 1,8 mld zł.
więcej
2014-10-23 | 09:00
Przemysł spożywczy
Drosed zamierza inwestować w produkcję mięsa z kaczki i gęsi oraz produkty gotowe do przyrządzenia na grillu

Drosed zamierza inwestować w produkcję mięsa z kaczki i gęsi oraz produkty gotowe do przyrządzenia na grillu

Polacy coraz bardziej przekonują się do mięsa drobiowego, w tym roku zjedzą go już niewiele mniej niż wieprzowiny. Siedlecki Drosed zamierza skoncentrować się na rozwijaniu niszowych i jeszcze mało docenianych segmentów drobiowego rynku, takich jak mięso z kaczek i gęsi.
więcej
2014-10-08 | 06:30
Przemysł spożywczy
Spada konsumpcja chleba w Polsce. Na rynku coraz więcej produktów chlebopodobnych

Spada konsumpcja chleba w Polsce. Na rynku coraz więcej produktów chlebopodobnych

Polacy jedzą coraz mniej chleba. Przeciętny Polak kupuje rocznie ok. 50 kg pieczywa. To dwukrotnie mniej niż na początku przemian w naszym kraju. Na rynku przybywa też wypieków niższej jakości, które kwalifikuje się jako produkty chlebopodobne.
więcej
2014-03-06 | 05:55
Konsument
Owoce morza to wciąż rzadkość na polskich stołach. Polak zjada ich ćwierć kilograma rocznie

Owoce morza to wciąż rzadkość na polskich stołach. Polak zjada ich ćwierć kilograma rocznie

Polacy spożywają śladowe ilości owoców morza, głównie z powodu wysokiej ceny i braku tradycji kulinarnej. W przeliczeniu na jednego mieszkańca konsumpcja ryb i owoców morza w Polsce wynosi rocznie ponad 12 kg, z czego owoce morza to zaledwie 1/4 kg. Oprócz najpopularniejszych w Polsce krewetek, które są dostępne w sklepach w postaci mrożonej, pozostałe owoce morza spożywamy głównie w restauracjach i sushi barach.
więcej
2012-09-18 | 06:25
Handel
Polacy piją mało i głównie piwo

Polacy piją mało i głównie piwo

Polak, który dużo pije i głównie wódkę to mit, który obalają kolejne badania. Z obserwacji firmy Diageo, producenta i dystrybutora napojów alkoholowych wynika, że najchętniej sięgamy po piwo i raczej nie mamy głowy do napojów wysokoprocentowych. –Ciekawą tendencję odnotowuje whisky, która jest najszybciej rosnącą kategorią – mówi Aneta Jóźwicka, dyrektor korporacyjny Diageo.
więcej