News powiązane z sprzedaż detaliczna

2024-01-22 | 06:20
Handel
Sektor powierzchni handlowych zdominowany przez małe obiekty. Do 2026 roku nie otworzy się żadna nowa, duża galeria News powiązane z sprzedaż detaliczna

Sektor powierzchni handlowych zdominowany przez małe obiekty. Do 2026 roku nie otworzy się żadna nowa, duża galeria

Handel tradycyjny w ostatnim czasie wraca do wyników sprzed pandemii – w galeriach handlowych sukcesywnie rośnie odwiedzalność i obroty, a sytuacja najemców, po szczególnie ciężkich latach 2021–2022, znacznie się poprawia. – Lokale w galeriach są wypełnione, wynajęte. Popyt na rynku wydaje się stabilny i zdrowy – mówi Maciej Kotowski z JLL. Jak wskazuje, w tym roku na polskim rynku wciąż będą dominować otwarcia mniejszych obiektów: parków handlowych i centrów convenience. Większe, regionalne centra handlowe mają zostać oddane klientom dopiero po 2026 roku.
więcej
2023-08-24 | 06:20
Handel
Splot kryzysów zachwiał branżą AGD i zmienił preferencje konsumentów. Polacy wybierają energooszczędne sprzęty i są bardziej skłonni je naprawiać

Splot kryzysów zachwiał branżą AGD i zmienił preferencje konsumentów. Polacy wybierają energooszczędne sprzęty i są bardziej skłonni je naprawiać

W ubiegłym roku zarówno produkcja, jak i sprzedaż sprzętu AGD spadła w Polsce po raz pierwszy od kilku lat. To m.in. efekt rosnących cen i niestabilnego otoczenia gospodarczego, które przekładają się na spadek popytu na dobra trwałe. Jak wskazują nowe dane GUS, także w tym roku popyt na kategorię „meble, RTV i AGD” spadł o blisko 13 proc. To budzi duży niepokój o kondycję branży. – Widać, że konsument cały czas nie jest pewny odnośnie do przyszłości i sytuacji materialnej – mówi Zygmunt Łopalewski z Whirlpool Company Polska. Jak wskazuje, na rynku widać też zdecydowaną zmianę w preferencjach klientów, którzy są bardziej skłonni do naprawiania zepsutych sprzętów AGD zamiast kupowania nowych.
więcej
2023-08-17 | 06:20
Konsument
Inflacja zmieniła stosunek Polaków do zakupów, wydatków i oszczędności. Spadło poczucie stabilności finansowej konsumentów

Inflacja zmieniła stosunek Polaków do zakupów, wydatków i oszczędności. Spadło poczucie stabilności finansowej konsumentów

Z powodu wysokiej inflacji zaledwie co trzeciego Polaka stać na odkładanie oszczędności, a niemal co piątemu pieniędzy wystarcza jedynie na zaspokojenie podstawowych potrzeb. Jednocześnie połowa pytanych nie spodziewa się poprawy sytuacji. Większość zwiększyła wydatki ze względu na wyższe ceny, ale jest też grupa, która z konieczności ograniczyła zakupy, rezygnując z niektórych usług. To zjawisko w dłuższym terminie może się odbić na kondycji psychicznej i fizycznej społeczeństwa.
więcej
2022-04-11 | 06:30
Handel
Ekonomiści prognozują długotrwały spadek popytu na niektóre dobra konsumpcyjne. Wydatki na meble, odzież czy sprzęt AGD Polacy będą odkładać na lepsze czasy

Ekonomiści prognozują długotrwały spadek popytu na niektóre dobra konsumpcyjne. Wydatki na meble, odzież czy sprzęt AGD Polacy będą odkładać na lepsze czasy

Czynniki ekonomiczne i polityczne – dwucyfrowa inflacja, wzrost stóp procentowych, wysokie ceny energii i niepewność związana z wojną w Ukrainie – powodują, że w nadchodzących miesiącach konsumenci będą raczej wstrzymywać się z zakupami dóbr trwałego użytku. To może oznaczać mniejszy popyt w takich segmentach jak meble, sprzęt RTV i AGD oraz odzież i obuwie. Podobnie może być na rynkach innych państw członkowskich UE. To zła wiadomość dla polskich firm z segmentu dóbr konsumenckich trwałego użytku, które mają na europejskim rynku silną pozycję i potencjalnie wiele do stracenia.
więcej
Otwarcie sklepów i galerii handlowych pozwoli gospodarce złapać oddech. Gastronomia i turystyka muszą czekać na szczepionkę

Otwarcie sklepów i galerii handlowych pozwoli gospodarce złapać oddech. Gastronomia i turystyka muszą czekać na szczepionkę

Według GUS w październiku sprzedaż detaliczna w cenach stałych spadła o 2,3 proc. w ujęciu rocznym, do czego przyczyniło się głównie pogorszenie nastrojów konsumentów i ograniczanie przez nich wydatków. Konsumpcję tradycyjnie napędzi okres przedświąteczny, na co niewątpliwie wpłynie ponowne otwarcie sektora handlu. Trudno jednak prognozować, czy zanotuje taki wzrost jak zwykle w grudniu. Z przedświątecznej gorączki nie skorzystają w takim stopniu gastronomia i hotele. – Pełne odmrożenie w tych sektorach nastąpi prawdopodobnie pod wpływem szczepionki – ocenia Piotr Arak z Polskiego Instytutu Ekonomicznego.
więcej
2018-01-19 | 06:15
Handel
Rynek chemii gospodarczej wart jest 9 mld zł i będzie rósł. Zmieniają się potrzeby konsumentów

Rynek chemii gospodarczej wart jest 9 mld zł i będzie rósł. Zmieniają się potrzeby konsumentów

Wartość rynku artykułów chemii gospodarczej szacowana jest na około 9 mld zł. Jak wynika z raportu PMR, do 2021 roku będzie on systematycznie rósł w tempie około 2 proc. rocznie. Wraz ze wzrostem sprzedaży produktów chemicznych zmieniają się też oczekiwania klientów wobec nich. Od prostych potrzeb przez pęd do perfekcji konsumenci doszli do momentu, w którym oczekują maksymalnego efektu w szybkim czasie. Producenci starają się podążać za trendami i walczą o rynek.
więcej
2017-02-27 | 06:50
Handel
Początek roku dobry dla gospodarki. To oddala widmo kolejnego roku ze wzroście PKB poniżej 3 proc.

Początek roku dobry dla gospodarki. To oddala widmo kolejnego roku ze wzroście PKB poniżej 3 proc.

Dobre dane z gospodarki, zwłaszcza wzrost sprzedaży detalicznej i produkcji przemysłowej, dają nadzieję na przyspieszenie wzrostu gospodarczego w 2017 roku. Paweł Majtkowski, główny analityk w Wolfs Private Equity uważa, że PKB pójdzie w górę mocniej niż o 3 proc. Dalej będzie też spadać bezrobocie, a rosnąć konsumpcja. Wzrostu stóp procentowych analityk spodziewa się już w tym roku.
więcej
2017-02-13 | 06:50
Handel
Wzrost cen przyspieszy. Rosną zamówienia i koszty produkcji

Wzrost cen przyspieszy. Rosną zamówienia i koszty produkcji

W najbliższym czasie można się spodziewać dobrych styczniowych danych o sprzedaży detalicznej i produkcji przemysłowej, zarówno ze względu na większą liczbę dni roboczych niż w styczniu 2016 roku, jak i lepszą sytuację na rynku. Zwiększony popyt i rosnące koszty produkcji mogą się przełożyć na szybszy od zakładanego wzrost cen. Zdaniem ekonomisty Jarosława Janeckiego cel inflacyjny, czyli 2,5 proc., zostanie osiągnięty dość szybko.
więcej
2017-01-20 | 07:00
Handel
H. Bochniarz (Lewiatan): Największą szansą na wyższy wzrost gospodarczy w 2017 r. jest uruchomienie funduszy unijnych

H. Bochniarz (Lewiatan): Największą szansą na wyższy wzrost gospodarczy w 2017 r. jest uruchomienie funduszy unijnych

Według prognoz ekonomistów polska gospodarka urosła w 2016 roku o 2,5–3 proc. To wyraźnie mniej niż zakładano przed rozpoczęciem roku, gdy spodziewano się wzrostu o 3,8 proc. Rynek zakłada, że nowo rozpoczęty rok będzie pod tym względem korzystniejszy, jednak warunkiem jest uruchomienie inwestycji. Zdaniem szefowej Konfederacji Lewiatan bardziej widoczne będę efekty Rodziny 500 plus, natomiast nie ma wielkich szans na wysoki eksport netto.
więcej
2017-01-16 | 06:45
Handel
Sprzedaż detaliczna rośnie. Korzystają na tym dyskontowe sieci odzieżowe

Sprzedaż detaliczna rośnie. Korzystają na tym dyskontowe sieci odzieżowe

W ostatnich miesiącach ubiegłego roku sprzedaż detaliczna w Polsce dynamicznie rosła głównie za sprawą programu Rodzina 500 plus. Korzysta na nim rynek handlu odzieżą i obuwiem, a szczególnie segment dyskontów. Zarówno pod względem liczby sklepów, jak i sprzedaży segment ten dynamicznie rośnie, znacznie szybciej niż cały rynek. Ta tendencja powinna się utrzymać.
więcej
2016-12-19 | 07:00
Giełda
J. Nikorowski: warszawska giełda ma duży potencjał do rozpoczęcia wzrostów od początku nowego roku

J. Nikorowski: warszawska giełda ma duży potencjał do rozpoczęcia wzrostów od początku nowego roku

W drugiej połowie 2017 roku powinna wrócić w Polsce wyższa dynamika wzrostu PKB. Duże oczekiwania wiązane są przede wszystkim z uruchomieniem funduszy unijnych. Zdaniem Jerzego Nikorowskiego z Biura Maklerskiego Banku BGŻ BNP Paribas zgodnie z teorią wyprzedzającego obrazowania koniunktury gospodarczej już na początku przyszłego roku na giełdzie powinny się zacząć wzrosty.
więcej
2016-11-17 | 07:00
Rynki zagraniczne
BM BGŻ BNP Paribas: ostatnie dane z chińskiej gospodarki gorsze od oczekiwań, ale Chinageddon rynkom nie grozi

BM BGŻ BNP Paribas: ostatnie dane z chińskiej gospodarki gorsze od oczekiwań, ale Chinageddon rynkom nie grozi

Chińska gospodarka w października rozwijała się o 0,1 proc. wolniej niż prognozowali analitycy. Zmniejszyły się także wydatki rządowe. Zdaniem Michała Krajczewskiego z biura maklerskiego banku BGŻ BNP Paribas spowolnienie Państwa Środka jest faktem, ale, na szczęście, odbywa się w sposób stopniowy. Prognozy dotyczące Chinageddonu się nie sprawdziły.
więcej
2016-09-27 | 07:00
Gospodarka
P. Kuczyński: Program Rodzina 500 plus pomoże we wzroście sprzedaży detalicznej. W najbliższych miesiącach powinny też wzrosnąć ceny producentów

P. Kuczyński: Program Rodzina 500 plus pomoże we wzroście sprzedaży detalicznej. W najbliższych miesiącach powinny też wzrosnąć ceny producentów

Program Rodzina 500 plus będzie pomagał sprzedaży detalicznej we wzroście w 2016 i 2017 roku. Dzięki temu choć nieznacznie wzrośnie też PKB – ocenia Piotr Kuczyński, główny analityk Domu Inwestycyjnego Xelion. Choć trudno przewidywać wzrost 3,8 proc. PKB, to powinien przekroczyć 3 proc. W najbliższych miesiącach ekspert przewiduje również wzrost cen producentów, które w sierpniu spadły zaledwie o 0,1 proc.
więcej
2016-09-26 | 07:00
Handel
P. Kuczyński (DI Xelion): Wątpię w całoroczny wzrost gospodarczy na poziomie 3,5 proc.

P. Kuczyński (DI Xelion): Wątpię w całoroczny wzrost gospodarczy na poziomie 3,5 proc.

Dobre dane o sprzedaży detalicznej i produkcji przemysłowej za sierpień rodzą nadzieję na utrzymanie wzrostu gospodarczego w II połowie roku na poziomie powyżej 3 proc. Zdaniem Piotra Kuczyńskiego z Domu Inwestycyjnego Xelion 3,5 proc. będzie już jednak pułapem trudnym do osiągnięcia.
więcej
2016-06-03 | 06:35
Handel
Tylko 5 proc. zakupów odzieży Polacy dokonują w sklepach internetowych. W krajach rozwiniętych stanowią one 30–40 proc.

Tylko 5 proc. zakupów odzieży Polacy dokonują w sklepach internetowych. W krajach rozwiniętych stanowią one 30–40 proc.

W Polsce 5 proc. zakupów odzieży ma miejsce w internecie. To mniej więcej siedmiokrotnie mniejszy udział niż w krajach wysoko rozwiniętych. Jednak branża ta ma kluczowe znaczenie dla rozwoju rynku zakupów w sieci w Polsce. Kluczowa jest sprzedaż bardziej zindywidualizowanych kolekcji oraz skrócenie czasu dostawy.
więcej