News powiązane z sprzedaż detaliczna żywności

2015-10-27 | 06:20
Konsument
Rynek słodyczy rozwija się w niewielkim tempie, ale stabilnie. Są zapomniane segmenty, które mogą rosnąć szybciej News powiązane z sprzedaż detaliczna żywności

Rynek słodyczy rozwija się w niewielkim tempie, ale stabilnie. Są zapomniane segmenty, które mogą rosnąć szybciej

Wart około 13 mld zł rynek słodyczy będzie nadal rosnąć, bo spożycie tego rodzaju produktów w innych krajach Unii Europejskiej jest znacznie wyższe. Przedstawiciele branży oceniają, że wzrosty nie są dynamiczne, bo ok. 2 proc., ale stabilne. W niektórych segmentach dynamika może być wyższa – obiecująco wyglądają perspektywy rozwoju nieco zapomnianego segmentu landrynek.
więcej
2015-06-17 | 08:00
Handel
Po słabszym kwietniu odczyt sprzedaży detalicznej za maj powinien być wyższy. Wzrósł popyt na dobra trwałego użytku

Po słabszym kwietniu odczyt sprzedaży detalicznej za maj powinien być wyższy. Wzrósł popyt na dobra trwałego użytku

W maju sprzedaż detaliczna mogła wzrosnąć o ponad 3 proc. w skali roku. W dużej mierze powinno to wynikać z większej niż w 2014 roku sprzedaży dóbr trwałego użytku, przede wszystkim samochodów. Dynamika wzrostu powinna też być znacznie większa niż w kwietniu, kiedy dynamika sprzedaży w cenach stałych była niższa od oczekiwań i spadła do poziomu 1,5 proc. wobec 6,6 proc. w marcu. Wpływ miał na to układ dni roboczych i przede wszystkim wcześniejsze święta wielkanocne.
więcej
2014-11-21 | 06:45
Konsument
R. Antczak (Deloitte): w 2016 roku można spodziewać się odbicia sprzedaży w segmencie żywności

R. Antczak (Deloitte): w 2016 roku można spodziewać się odbicia sprzedaży w segmencie żywności

W połowie przyszłego roku inwestycje przedsiębiorstw mogą nieco wyhamować. Spowoduje to wzrost sprzedaży detalicznej w segmencie żywności w kolejnym roku – ocenia Rafał Antczak z Deloitte. To może być dobry moment, żeby zrestrukturyzować handel detaliczny w kraju.
więcej
2014-10-17 | 06:25
Handel
BGŻ: Dynamiczny rozwój sklepów spożywczych o małej powierzchni. W ciągu kilku lat znacząco wzrośnie też rola internetu

BGŻ: Dynamiczny rozwój sklepów spożywczych o małej powierzchni. W ciągu kilku lat znacząco wzrośnie też rola internetu

Od kilku lat dynamicznie zwiększa się udział dyskontów w handlu detalicznym. Eksperci przewidują jednak, że w najbliższych latach najszybciej rosła będzie sieć sklepów o małej powierzchni. Firmy będą też dostosować strategię sprzedaży do rosnącego segmentu e-handlu. W ciągu 10 lat zakupy spożywcze przez internet będzie robiło 25 proc. Polaków.
więcej