News powiązane z trendy w branży PR
2022-12-12 | 06:25
Media i PR
Mimo zawirowań i kryzysów branża public relations nie zwalnia tempa. Zarządzanie w kryzysie napędza popyt na usługi ekspertów PR
– Nie jestem aż tak dużym pesymistą, jeśli chodzi o nadciągający kryzys gospodarczy. Wierzę, że to są czarne chmury, z których nie będzie wielkiej ulewy, i po nich przyjdzie słońce. Z pandemią nauczyliśmy się już żyć, wojna w Ukrainie się skończy i trudne warunki makroekonomiczne też w końcu miną – mówi Przemysław Mitraszewski, prezes zarządu Związku Firm Public Relations. Jak wskazuje, mimo trwających od 2020 roku rynkowych zawirowań i kolejnych kryzysów w branży PR jak na razie nie widać spowolnienia. Wskazują na to m.in. wyniki tegorocznej, pod wieloma względami rekordowej, edycji konkursu Złote Spinacze, w którym po raz kolejny nagrodzono najlepsze kampanie i projekty public relations.
2022-09-05 | 06:20
Media i PR
Wojna w Ukrainie wpłynęła na działalność agencji PR. Branża poradziła sobie dzięki doświadczeniu w zarządzaniu kryzysowym
Wybuch wojny w Ukrainie okazał się kolejnym, po pandemii, wyzwaniem dla branży PR-owej. Z jednej strony spotęgował niepewność polskich firm co do przyszłości. Z drugiej komunikację zdominowały przekazy związane z wojną i oczekiwania konsumentów, aby biznes wycofał się z działalności na rosyjskim rynku i zaangażował w pomoc humanitarną. – Społeczeństwo patrzyło nie tylko na naszych gości z Ukrainy, ale kierowało też oczy w stronę biznesu, oczekując zrewidowania polityki – mówi Przemysław Mitraszewski, prezes Związku Firm Public Relations.
2022-09-01 | 06:25
Media i PR
Spowolnienie gospodarcze dotknęło rynek reklamy, ale nie wpłynęło na branżę PR. Podczas kryzysu rośnie rola komunikacji
– Widzimy już pierwsze schłodzenie, spowolnienie w świecie reklamy, ale w branży PR jeszcze nie i głęboko wierzę w to, że tak zostanie – mówi Grzegorz Szczepański, prezes Hill + Knowlton Strategies Polska, przewodniczący jury 20. edycji konkursu Złote Spinacze. Jak ocenia ekspert, w czasie pandemii firmy doceniły rolę profesjonalnej komunikacji, dzięki czemu przez obecny kryzys gospodarczy branża może „przejść suchą stopą”. Na przestrzeni dwóch ostatnich lat zmieniły się jednak trendy w branży PR. O ile w trakcie pandemii wzrosła rola digitalu, o tyle teraz – w związku z wojną w Ukrainie – rośnie rola i znaczenie wartości etycznych w komunikacji.
2021-08-25 | 06:10
Media i PR
COVID-19 przestaje być motywem przewodnim w kampaniach PR. Branża wychodzi z pandemii bardziej kreatywna i elastyczna
– Branża komunikacji marketingowej szybko zaadaptowała się do pandemicznej sytuacji. Wygrywaliśmy kreatywnością, nowym podejściem, elastycznością i szybkim działaniem – mówi Marcin Sienkowski, szef marketingu w OLX Polska i przewodniczący jury tegorocznej edycji konkursu Złote Spinacze. Jak wskazuje, koronawirus mocno wpłynął na pracę zespołów, a część wywołanych przez niego zmian zostanie w branży na stałe. Jednak pandemia powoli przestaje być już motywem przewodnim większości projektów i kampanii. – Wracamy do tego, co było wcześniej. Mam nadzieję, że kategoria covidowa w tym roku pojawi się w konkursie po raz ostatni – mówi ekspert.
2021-02-11 | 06:15
Media i PR
W czasie pandemii wzrosła rola PR-u w biznesie. Agencje coraz częściej współtworzą strategie firmy, a nie tylko je komunikują
COVID-19 nie pozostał bez wpływu na kondycję branży public relations, ale po przejściowych trudnościach większość działających w Polsce agencji PR spodziewa się powrotu na ścieżkę wzrostu w I kwartale bądź w połowie tego roku – wynika z badania przeprowadzonego przez Związek Firm Public Relations. Co istotne, pandemia przyczyniła się do wzrostu znaczenia branży, bo w czasie koronakryzysu PR okazał się dla biznesu na wagę złota, a rola profesjonalnych doradców do spraw komunikacji rosła. Zapowiedzi odrodzenia w branży widać m.in. po rekordowej liczbie zgłoszeń do tegorocznej edycji konkursu Złote Spinacze, nagradzającego najlepsze kampanie PR.
2020-10-23 | 06:15
Media i PR
Pandemia zmieniła rynek usług PR. W odpowiedzi na wyzwania branży powołano nowe stowarzyszenie oraz centrum badawcze
Przez pandemię COVID-19 wiele agencji PR odnotowało spadek przychodów i liczby klientów, co zmusiło je do obniżek wynagrodzeń albo redukcji zatrudnienia. Z drugiej strony firmy przekonały się, jak ważny jest PR i komunikacja w czasie kryzysu. Nowo powołana przez 20 agencji PR organizacja ma szeroko reprezentować interesy branży. Jedną z jej pierwszych inicjatyw jest utworzenie pierwszego w Polsce think-tanku, który dostarczy informacji o trendach, prognozach i wiedzy badawczo-analitycznej dotyczącej rynku usług PR.
2020-05-04 | 06:15
Media i PR
Planowanie strategiczne kluczową umiejętnością w branży PR nie tylko w czasie pandemii. O przyszłości rynku zadecydują młode kadry
Polscy profesjonaliści PR wymagają i oczekują światowych standardów podnoszenia kwalifikacji. – W nadchodzących latach o przyszłości rynku PR będą decydować m.in. młode kadry z kompetencjami odpowiadającymi na rozwój nowych technologii – uważa John Dalton, założyciel London School of Public Relations. Umiejętności planowania strategicznego pozostają kluczem do sukcesu w komunikacji PR. Udowadnia to obecna sytuacja związana z pandemią koronawirusa.
2020-03-25 | 06:20
Media i PR
Polska branża PR sama wyznaczyła dla siebie standardy i normy etyczne. W jej ślady chcą iść agencje z innych państw
Związek Firm Public Relations przyjął podczas ostatniego walnego zgromadzenia członków tekst jednolity Kodeksu Dobrych Praktyk. Wypracowano go w ramach oddolnej inicjatywy agencji członkowskich Związku, reprezentującego wiodące na polskim rynku firmy PR. Kodeks stanowi wyznacznik standardów postępowania i norm etycznych. Dokument, będący formą samoregulacji branżowej, proponuje zasady działalności agencji PR w pełnym spektrum ich funkcjonowania obejmującym trzy obszary: relacji z otoczeniem, klientami i wewnątrzśrodowiskowymi. Kodeks będzie dostosowywany do aktualnej sytuacji i wyzwań rynku PR, a podobne inicjatywy rozważa też branża w innych krajach.
2020-01-09 | 06:25
Media i PR
Po dwóch latach rekordowych wzrostów branża PR spodziewa się niewielkiego spowolnienia. Rynek będzie się konsolidował
Ubiegły rok w branży PR upłynął pod znakiem walki z dezinformacją i nadużywaniem terminu „public relations” niezgodnie z definicją, problemów z rekrutowaniem jakościowych kadr i dalszego, rosnącego wpływu technologii. Agencje zaliczają go do udanych, o czym świadczy wysoki, dwucyfrowy wzrost rynku. – W 2020 roku branża nie spodziewa się już tak dobrych wyników, ale za to będzie w coraz większym stopniu pełnić funkcję strategicznego doradcy firm – podkreśla prezes Związku Firm Public Relations. Jego zdaniem w kolejnych latach będziemy mieć do czynienia z konsolidacją branży.
2018-12-19 | 06:20
Media i PR
Przyszły rok może być wyjątkowo dobry dla branży PR. Agencje oczekują wzrostu o 10 proc.
Rok 2018 był bardzo udany dla branży public relations, która w nadchodzącym roku spodziewa się jeszcze większych wzrostów, sięgających 10–11 proc. Najprawdopodobniej będzie to jednak na dłuższy czas ostatnie okienko tak dobrej koniunktury – ocenia Grzegorz Szczepański, prezes Związku Firm PR. Jak podkreśla, zmarnowaną szansą dla sektora publicznego okazały się obchody 100-lecia Niepodległości i organizacja szczytu COP24, jednak na plus trzeba zaliczyć fakt, że sektor publiczny w końcu wrócił do profesjonalnych usług PR. W 2019 roku można się spodziewać dalszego, rosnącego wpływu technologii i zastosowań sztucznej inteligencji na branżę.
2018-05-30 | 06:15
Media i PR
Branża PR przechodzi rewolucję. To wpływ mediów społecznościowych i większej niż kiedykolwiek potrzeby wiarygodnej informacji
Media społecznościowe stały się ważnym narzędziem budowania wizerunku, komunikacji z dziennikarzami i bezpośrednimi odbiorcami. Zmieniły one radykalnie krajobraz branży public relations, ale na rynku wciąż jest miejsce dla tradycyjnej prasy, radia i telewizji – uważają eksperci i przedstawiciele agencji PR z Wielkiej Brytanii, Niemiec, Polski i USA, którzy wzięli udział w debacie „Komunikacja – trendy. Perspektywa międzynarodowa”. Do kluczowych trendów, które wpłyną na przyszłość branży, zaliczyli też wiarygodność przekazu i coraz mocniejszy nacisk na weryfikowanie źródeł informacji.
2018-01-02 | 06:20
Konsument
Analityka zmienia branżę PR. Bez nowoczesnych narzędzi trudno o skuteczną kampanię
Cyfrowe media i digitalizacja wymuszają zmiany w branży public relations. Coraz większą rolę odgrywa analityka i zaawansowane narzędzia pozwalające zmierzyć skuteczność i odbiór kampanii oraz prowadzonych działań PR-owych. Właściwa analiza zebranych informacji jest też niezbędna w planowaniu strategii, które mają odpowiadać na potrzeby konkretnych grup docelowych. Dlatego firmy i agencje powszechnie korzystają nie tylko z monitoringu mediów, lecz także zaawansowanych analiz i badań PR-owych.