News powiązane z zaangażowanie pracowników
2024-10-24 | 06:10
Finanse
Pracownicy deklarują mocne zaangażowanie w swoją pracę. Rzadko czują wsparcie od pracodawców
Czterech na pięciu pracowników przyznaje, że angażuje się w swoją pracę – wynika z badania platform Enpulse i Nais. Autorzy badania zwracają jednak uwagę, że nie musi to wcale oznaczać faktycznego zaangażowania. Dla firm sumienne podejście pracowników do obowiązków oznacza lepsze wyniki i mniejszą rotację wśród personelu, ale wciąż niewiele z nich przykłada do zaangażowania osób zatrudnionych właściwą wagę. A oczekiwania pracowników w tym zakresie rosną.
2018-06-05 | 06:10
Problemy społeczne
Polacy to jeden z najbardziej zapracowanych narodów świata. Liczba przepracowanych godzin nie idzie jednak w parze z efektywnością
Pracujemy coraz więcej, głównie w nadziei na podwyżkę i awans. Im dłużej siedzimy w pracy, tym mniej jesteśmy jednak efektywni. Zdecydowana większość pracowników może efektywnie pełnić obowiązki zawodowe przez 6–7 godzin dziennie. Rozwiązaniem może być więc skrócenie czasu pracy ze standardowych 8 godzin. To istotne zwłaszcza dla młodego pokolenia, które stawia na równowagę między życiem zawodowym a prywatnym. Skrócenie dnia pracy może się nie sprawdzić we wszystkich branżach, ale tam, gdzie liczy się efektywność, może okazać się strzałem w dziesiątkę.
2016-10-28 | 07:00
Inwestycje
Schneider Electric wdraża systemy optymalizacji w Europie i Azji. Pozwoli to na znaczące usprawnienie procesów w firmie
Schneider Electric wdraża systemy Lean Management w swoich centrach usług wspólnych w Polsce, Indiach, Chinach i na Filipinach. Metoda ta pozwala efektywnie zmienić kulturę firmy, w tym zapewnić ciągłe zwiększanie produktywności, podwyższanie jakości, skracanie cyklu realizacji usług i przyciąganie nowych klientów. Po zbudowaniu fundamentów Lean Management w 2015 i 2016 roku, obecnie przygotowywana jest strategia na 2017 rok. Jej kluczowym elementem ma być rozwój menadżerów, pełne wykorzystanie potencjału pracowników i zaangażowanie klientów w prowadzone projekty usprawnieniowe.
2016-10-21 | 06:45
Firma
Od umiejętności przywódczych liderów zależy pozycja firmy na rynku. Wpływają one też na większe zaangażowanie pracowników
Od liderów w organizacji zależy cała firma – przekonuje Agata Dulnik z Accenture. Współcześni liderzy tworzą długofalową strategię firm, która pozwoli przetrwać nawet przy niepewnej sytuacji zewnętrznej. Przywództwo powinno być budowane na każdym poziomie organizacyjnym, w ten sposób można zyskać zaangażowanego pracownika, który w dużym stopniu decyduje o przewadze konkurencyjnej. Kompetencje przywódcze liderzy mogą rozwijać poprzez coaching, warsztaty czy poprzez cieszącą się coraz większą popularnością metodę action learning.