News powiązane z zakupy internetowe

2020-12-16 | 06:15
Handel
Ponad 60 proc. Polaków kupi w internecie chociaż jeden prezent świąteczny. Zrobi to także ponad połowa seniorów News powiązane z zakupy internetowe

Ponad 60 proc. Polaków kupi w internecie chociaż jeden prezent świąteczny. Zrobi to także ponad połowa seniorów

Pandemia i lęk przed koronawirusem spowodowały znaczny wzrost popularności zakupów internetowych, co ujawnia się także w okresie przedświątecznym. Podczas świątecznych zakupów online Polacy najchętniej kupują książki, płyty oraz filmy. Co ciekawe, także seniorzy zamierzają kupować prezenty przez internet. Badanie OpinionWay Polska pokazuje, że co trzeci klient e-commerce podczas pandemii kupuje nie tylko częściej, lecz także stał się entuzjastą zakupów w sieci. Jeden z niewielu mankamentów zakupów online to konieczność płacenia za przesyłkę.
więcej
2018-09-14 | 06:20
Handel
Polacy coraz chętniej kupują online za granicą. Popularność zyskują chińskie sklepy, na czele z AliExpress

Polacy coraz chętniej kupują online za granicą. Popularność zyskują chińskie sklepy, na czele z AliExpress

Polscy internauci mają coraz większe zaufanie do transgranicznych zakupów w sieci. Co czwarty kupujący online zrobił zakupy w zagranicznym e-sklepie – wynika z badania Gemius. Popularność zyskują szczególnie chińskie platformy sprzedażowe. Ich udział w ogólnej liczbie transakcji na platformie Planet Plus w I półroczu br. sięgnął 46,9 proc. Liderem pozostaje AliExpress, przeganiając Allegro. Polskie sklepy internetowe w dalszym ciągu zatrzymują jednak większość, bo aż 79 proc. obrotów.
więcej
2018-01-15 | 06:00
Handel
Zakupy poprzez voice commerce za kilka lat również w Polsce. Potrzebne polskojęzyczne wersje asystentów głosowych

Zakupy poprzez voice commerce za kilka lat również w Polsce. Potrzebne polskojęzyczne wersje asystentów głosowych

Za kilka lat Polacy będą mogli dokonać zakupów przez internet poprzez polecenia głosowe. Potrzebne są jednak polskojęzyczne wersje asystentów głosowych. Zdaniem ekspertów voice commerce upowszechni się w Polsce w ciągu dwóch lat od momentu ich pojawienia się w Polsce polskich wersji asystentów Google Home czy Amazon Alexa. Podobne rozwiązania zyskują coraz większą popularność na świecie, a zakupy przez internet za pomocą poleceń głosowych określa się mianem voice commerce.
więcej
2017-12-06 | 06:30
Handel
Pracownicy Poczty Polskiej dostaną w tym roku drugą podwyżkę. Spółka na wynagrodzenia przeznacza rocznie ponad 4,2 mld zł

Pracownicy Poczty Polskiej dostaną w tym roku drugą podwyżkę. Spółka na wynagrodzenia przeznacza rocznie ponad 4,2 mld zł

Druga w tym roku podwyżka wynagrodzenia to efekt podpisanego właśnie porozumienia zarządu Poczty Polskiej ze związkami zawodowymi. W ciągu ostatnich miesięcy pensje osób najmniej zarabiających wzrosły w spółce o 520 zł, a od maja obowiązuje także nowy system premiowania. Tylko w tym roku Poczta Polska przeznaczy na wynagrodzenia dla swoich 80 tys. pracowników ponad 4,2 mld zł, czyli o ponad 500 mln zł więcej niż w ubiegłym.
więcej
2016-06-28 | 06:30
Handel
42 proc. Polaków świadomie kupiło kiedyś podrobiony produkt. Temat podróbek popularny wśród internautów

42 proc. Polaków świadomie kupiło kiedyś podrobiony produkt. Temat podróbek popularny wśród internautów

Ponad 40 proc. Polaków choć raz w życiu kupiło świadomie podróbkę. Najczęściej były to odzież, obuwie i kosmetyki. Wybór z reguły wynikał z niższej ceny. Bardzo często zakupy podróbek dokonywane są w sieci. Tam też temat ten jest szeroko dyskutowany. Z analizy IMM wynika, że w ciągu pierwszych 5 miesięcy roku pojawiło się na ten temat 26 tys. wzmianek, głównie na Facebooku, Twitterze oraz forach odzieżowych i kosmetycznych.
więcej
2016-06-20 | 06:55
Handel
Do 2018 roku Polacy będą wysyłać prawie 440 mln paczek rocznie. Firmy kurierskie i pocztowe inwestują w nowe formy dostaw

Do 2018 roku Polacy będą wysyłać prawie 440 mln paczek rocznie. Firmy kurierskie i pocztowe inwestują w nowe formy dostaw

Rośnie zainteresowanie usługami kurierskimi i paczkowymi w Polsce. Z szacunków PwC wynika, że w kolejnych dwóch latach rynek będzie rósł o ponad 10 proc. rocznie, a jego wartość w 2018 r. może osiągnąć ponad 6,4 mld zł. Rynek napędza ponad 20-proc. wzrost e-handlu. W Poczcie Polskiej usługi paczkowe i kurierskie rosną dwukrotnie szybciej niż rynek.
więcej
2015-04-28 | 06:35
IT i technologie
Wprowadzenie przez hipermarkety sprzedaży przez internet podnosi sprzedaż w ich tradycyjnych sklepach

Wprowadzenie przez hipermarkety sprzedaży przez internet podnosi sprzedaż w ich tradycyjnych sklepach

Rynek handlowy wszedł w fazę konsolidacji. Sieci starają się zwiększyć efektywność już wybudowanych obiektów zamiast otwierać nowe. Jedną z szans rozwoju jest gwałtownie rosnący sektor e-commerce. Jak wynika z badań Tesco, uruchomienie sprzedaży w internecie zwiększa lojalność klienta i jego wydatki w tradycyjnych sklepach.
więcej
2014-11-20 | 06:30
Konsument
Co piątemu Polakowi po opłaceniu rachunków nie starcza pieniędzy na codzienne życie

Co piątemu Polakowi po opłaceniu rachunków nie starcza pieniędzy na codzienne życie

22 proc. Polaków przyznaje, że ma problemy z opłaceniem rachunków. 19 procentom po dokonaniu wszystkich koniecznych opłat nie starczyło pieniędzy na codzienne życie – wynika z badania Intrum Justitia. W Europie odsetek ten jest nieco wyższy – wynosi 25 proc. Problemy finansowe dotykają najczęściej mieszkańców Europy Południowej i Wschodniej.
więcej
2014-09-05 | 06:30
Handel
Dobre perspektywy rozwoju przed rynkiem usług kurierskich. W walce o klienta firmy wprowadzają innowacyjne rozwiązania

Dobre perspektywy rozwoju przed rynkiem usług kurierskich. W walce o klienta firmy wprowadzają innowacyjne rozwiązania

Rynek e-commerce prężnie się rozwija. Eksperci spodziewają się dynamiki wzrostu na poziomie kilkudziesięciu procent. Coraz większa sprzedaż online przekłada się na coraz lepszą sytuację w branży usług kurierskich. W związku z dużą konkurencją i większymi wymaganiami klientów na rynku zaczną się pojawiać coraz tańsze i wygodniejsze rozwiązania.
więcej
2014-04-18 | 06:40
Handel
Decyzje zakupowe Polaków coraz szybsze. Wpłynęła na to sprzedaż w internecie

Decyzje zakupowe Polaków coraz szybsze. Wpłynęła na to sprzedaż w internecie

Dynamiczny rozwój e-handlu zmienił sposób dokonywania zakupów i przyspieszył decyzje klientów. Sprzedaż w sieci dostarcza też dużej ilości danych, których umiejętna analiza pozwala sprzedawcom określić profil każdego kupującego. W Polsce rozdrobniony rynek czeka w przyszłości konsolidacja.
więcej
2013-12-20 | 06:10
Zakupy
Polacy nie oszczędzają na świątecznych prezentach

Polacy nie oszczędzają na świątecznych prezentach

W tym roku Polacy sięgną głębiej do portfela i nie będą oszczędzać na świątecznych prezentach. Jak wynika z badań przeprowadzonych przez Groupon, co czwarty Polak wyda na prezenty więcej pieniędzy niż przed rokiem, a drobne upominki zastąpi wartościowymi prezentami. Z raportu wynika też, że blisko połowa, zamiast buszować w zatłoczonych sklepach, zdecyduje się na zakupy w sieci.
więcej
2013-12-18 | 06:30
Nowe technologie
Prawie połowa Polaków kupi prezenty w internecie. Najczęściej czytniki e-booków i tablety

Prawie połowa Polaków kupi prezenty w internecie. Najczęściej czytniki e-booków i tablety

Prawie połowa Polaków deklaruje, że tegoroczne prezenty kupi przez internet. Jest to szybki, bezpieczny i często tańszy sposób na zakupy niż w sklepie stacjonarnym. Tradycyjnie najczęściej kupowane w sieci są książki i kosmetyki, ale dużym zainteresowaniem cieszą się również tablety i czytniki e-booków.
więcej
2013-02-22 | 06:57
Handel
Tesco zatrudniło do sprzedaży internetowej 500 osób. Szuka kolejnych.

Tesco zatrudniło do sprzedaży internetowej 500 osób. Szuka kolejnych.

Około 160 osób znajdzie zatrudnienie w związku z rozwojem sprzedaży z wykorzystaniem internetu sieci sklepów Tesco. Nowych pracowników – przede wszystkim dostawców – Tesco szuka między innymi w Warszawie, gdzie sprzedaż online rośnie najszybciej w Polsce. Sieć planuje też wzrost zatrudnienia w tradycyjnych sklepach i otwieranie nowych placówek.
więcej