Najnowsze

Wszystkie newsy

Polecane

Zapraszamy do oglądania

Debaty Newserii

Baza materiałów wideo do montażu

Przegląd mediów

Biuro prasowe

2024-03-18Przyszłość polskiego rynku gier wideo Strona główna
Przyszłość polskiego rynku gier wideo
Według analizy MarketHub rynek gier wideo w Polsce, znany z dynamicznego rozwoju i innowacyjności, kontynuuje swoją imponującą trajektorię wzrostu, podkreślając silną pozycję kraju w globalnej arenie technologicznej.
2024-03-18Anna Maria Porowska jedną z ekspertek na Internacional Property Show w Dubaju
Anna Maria Porowska jedną z ekspertek na Internacional Property Show w Dubaju
Od 27 lutego do 29 lutego odbyła się trzydniowa konferencja zatytułowana: „The Global Real Estate Mareketplace in Dubai”. Na wydarzenie zjechali się najwięksi przedstawiciele agencji i biur nieruchomości z całego świata, którzy podzielili się swoją wiedzą i doświadczeniami.
2024-03-18Anna Maria Porowska jedną z ekspertek na International Property Show w Dubaju
Anna Maria Porowska jedną z ekspertek na International Property Show w Dubaju
Od 27 lutego do 29 lutego odbyła się trzydniowa konferencja zatytułowana: „The Global Real Estate Marketplace in Dubai”. Na wydarzenie zjechali się najwięksi przedstawiciele agencji i biur nieruchomości z całego świata, którzy podzielili się swoją wiedzą i doświadczeniami.
2024-03-18Anna Maria Porowska jedną z ekspertek na International Property Show w Dubaju
Anna Maria Porowska jedną z ekspertek na International Property Show w Dubaju
Od 27 lutego do 29 lutego odbyła się trzydniowa konferencja zatytułowana: „The Global Real Estate Marketplace in Dubai”. Na wydarzenie zjechali się najwięksi przedstawiciele agencji i biur nieruchomości z całego świata, którzy podzielili się swoją wiedzą i doświadczeniami.

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Newseria na XVI Europejskim Kongresie Gospodarczym

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Zmiany klimatu uderzają w portfele konsumentów. Podniosą ceny żywności nawet o 3 pkt proc. rocznie

Coraz wyższe średnie temperatury obserwowane na świecie przekładają się na wzrost cen żywności. Problem dotyczy zarówno krajów rozwiniętych, jak i rozwijających się. Naukowcy z Poczdamskiego Instytutu Badań nad Wpływem Klimatu obliczyli, że do 2035 roku zdarzenia klimatyczne podniosą ceny żywności o 0,9–3,2 pkt proc. rocznie, a ogólny poziom inflacji o 0,3–1,1 pkt proc. Naukowcy przeanalizowali dane dotyczące zmian cen artykułów żywnościowych ze 120 krajów świata w ciągu ostatnich 30 lat.

Transport

Chiny przyspieszają inwestycje w odnawialne źródła. Nie przestają jednak rozbudowywać mocy węglowych

Coraz dotkliwsze skutki zmian klimatycznych, ale przede wszystkim chęć zbudowania bezpieczeństwa energetycznego i uniezależnienia się od zewnętrznych dostaw surowców skłoniły rząd w Pekinie do ekspresowych inwestycji w nowe moce odnawialnej energii. W efekcie Chiny wyrastają na globalnego lidera transformacji energetycznej – odpowiadają dziś za największy na świecie przyrost mocy zainstalowanych w fotowoltaice i wiatrakach. Co ciekawe, nie rezygnują jednak przy tym również z inwestycji w energetykę węglową.

Konsument

Niska wiedza ekonomiczna Polaków może wpłynąć na większe zainteresowanie usługami doradców finansowych. Wciąż rzadko korzystamy z ich pomocy

Ponad 70 proc. Polaków ma niską lub przeciętną wiedzę finansową – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2024”. To przekłada się na niewielkie uczestnictwo w rynku kapitałowym i niską skłonność do inwestowania i oszczędzania. Dlatego eksperci upatrują istotnej roli doradców finansowych w zmianie tej tendencji. Większość gospodarstw domowych nie korzysta jednak z tego typu usług. Branża od lat samoreguluje kwestię kompetencji i certyfikatów dla doradców, ale liczy na utworzenie publicznego rejestru, w którym klienci mieliby dostęp do takich informacji, w ten sposób zyskując większe zaufanie do przedstawicieli tego zawodu.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.