Przegląd mediów

styczeń 2019

20 milionów złotych za sprzątanie szpitala

2019-01-29  |  22:04
Przegląd mediów

W sierpniu 2018 roku Szpital Specjalistyczny w Mielcu im. Edmunda Biernackiego ogłosił przetarg na świadczenie usług sprzątających. Wstępnie sprzątanie szpitala miało kosztować 16 milionów złotych w ciągu 4 lat. Jednakże wybrano ofertę, która opiewa na kwotę 20 milionów złotych.

Sprzątanie szpitala wygrywa konsorcjum firm

Oferta na sprzątanie szpitala w Mielcu została dokładnie opisana w dokumencie przetargowym SIWZ oraz w jego załącznikach. Firma, która wygrała przetarg będzie miała pełne ręce roboty przy tak starannie przygotowanym i opisanym zakresie zadań. Należą do nich między innymi usuwanie odpadów pooperacyjnych, brudnej bielizny, codzienne mycie podłóg, wyposażenia w salach zabiegowych i operacyjnych. Oczywiście oprócz codziennego i gruntownego sprzątania firma zobowiązana jest do dezynfekcji pomieszczeń i sprzętu.

Niehigieniczne praktyki w topowych sieciach hoteli w Chinach [Zobacz Nagranie]

 

Warto wspomnieć o tym, że Szpital Specjalistyczny im. Edmunda Biernackiego w Mielcu ma powierzchnię 23 000 metrów kwadratowych. Codziennie serwis sprzątający będzie musiał posprzątać wszystkie pomieszczenia. Co ciekawe firma odpowiedzialna za sprzątanie szpitala to konsorcjum złożone aż z siedmiu firm zlokalizowanych w całej Polsce.

Oferta wyższa o 4 miliony złotych

Mielecki szpital w swoim budżecie zaplanował 16 milionów złotych na utrzymanie czystości w swojej placówce. Oferta została złożona tylko przez jednego oferenta, jednakże propozycja złożona przez firmę była wyższa aż o 4 miliony złotych.
Pomimo dużo wyższej kwoty przetarg na sprzątanie szpitala nie został unieważniony. Zarządzający szpitalem zgodzili się na ofertę przedstawioną przez konsorcjum. Umowa została zawarta na 4 lata począwszy od 3 stycznia 2019 roku.


Więcej na www.branzaczystosci.pl - Największy Serwis Informacyjny Branży Czystości w Polsce

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.

Informacje z dnia: 29 stycznia

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Ochrona środowiska

Nowy zbiornik przeciwpowodziowy w Raciborzu zabezpieczy przed żywiołem 2,5 mln osób z południa Polski. Tego typu inwestycji będzie coraz więcej

W Raciborzu oddano właśnie do użytku zbiornik przeciwpowodziowy, który ochroni przed żywiołem przeszło 2,5 mln mieszkańców południa Polski. To największa jak dotąd inwestycja hydrotechniczna w kraju. Na budowie obiektu przez dwa i pół roku pracowało ponad 1 tys. osób i kilka tysięcy jednostek sprzętu. Realizacja inwestycji nie była łatwa m.in. ze względu na powódź i pandemię. Coraz większe problemy z suszą i gwałtownymi opadami sprawiają, że Polska będzie realizować coraz więcej inwestycji hydrotechnicznych, a giełdowy Budimex, wykonawca zbiornika w Raciborzu, widzi w nich rynkową szansę.

Prawo

Coraz popularniejszy crowdfunding udziałowy wymaga regulacji. UE już działa w tym kierunku

Crowdfunding udziałowy, czyli finansowanie społecznościowe, to coraz popularniejsza forma pozyskiwania kapitału przez małe spółki, start-upy i rozwijające się projekty, ale niejednokrotnie korzystają z niej też dojrzałe biznesy. W Polsce ten rodzaj crowdfundingu nie jest jeszcze tak rozwinięty jak w USA czy Wielkiej Brytanii, a większość platform działa w sferze praktycznie nieregulowanej, co wiąże się z szeregiem ryzyk dla przeciętnych inwestorów. UE pracuje jednak nad przepisami, które mają to zmienić, uregulować i ujednolicić rynek w całej Europie. Platformy crowdfundingowe będą mogły działać w całej UE na podstawie tych samych zezwoleń i wymogów.

Jak korzystać z materiałów Newserii?

Ważne informacje dla dziennikarzy i mediów

Wszystkie materiały publikowane w serwisach agencji informacyjnej Newseria przeznaczone są do bezpłatnej dystrybucji poprzez serwisy internetowe, stacje radiowe i telewizje, wydawców prasy oraz aplikacje pełniące funkcję agregatorów newsów. 

Szczegóły dotyczące warunków współpracy znajdują się tutaj.

Handel

Sezon na lody z powodu pandemii wystartował z opóźnieniem. Upały i odmrażanie gospodarki zwiększają popularność lodów na patyku i w rożku

Ograniczona możliwość przemieszczania się i konieczność noszenia maseczek spowodowały, że apetyt Polaków na mrożone desery nieco się zmniejszył. W efekcie spadła sprzedaż tzw. lodów impulsowych, czyli np. na patyku lub w rożku. Wzrosła za to konsumpcja lodów familijnych, w większych opakowaniach, które obecnie odpowiadają za ponad połowę sprzedaży. Eksperci firmy Wedel oceniają, że ta kategoria będzie dalej rosnąć, podobnie jak na rynkach zachodnioeuropejskich. Jednak w najbliższych wakacyjnych miesiącach, głównie dzięki ładnej pogodzie, Polacy wrócą też do spontanicznej konsumpcji lodów w formatach impulsowych.

Handel

Handel podróbkami kwitnie. Państwa i firmy w UE tracą na tym procederze dziesiątki miliardów euro rocznie

Straty w dochodach budżetowych na poziomie 15 mld euro rocznie, czyli prawie 64 mld zł, w całej Unii Europejskiej to efekt handlu podrobionymi towarami. Problemem fałszerstw najbardziej dotknięte są: branża kosmetyczna, farmaceutyczna, alkoholowa oraz zabawek i gier. Łączna utrata dochodów w tych sektorach to 19 mld euro, czyli ponad 80 mld zł rocznie. Jak podaje Julio Laporta z Urzędu UE ds. Własności Intelektualnej (EUIPO), tendencje są niepokojące, bo ostatni raport dotyczący podróbek ujawnił wzrost strat ze sprzedaży o 2,5 mld euro.