Przegląd mediów

22
kwiecień
Najnowszy wpis

Rok RODO

luty 2018

Branding szeroko pojęty

2018-02-14  |  13:54
Przegląd mediów

Bezsprzecznym jest fakt, że branding to istotny aspekt marketing, strategii komunikacji wizualnej i szerszej  holistycznej wizji biznesowej. Najczęściej branding bywa kojarzony z większymi firmami, których portfele budżetowe bywają szerszej wypchane aniżeli ich mniejszych biznesowych rówieśników. Ostatnio jednakże mniejsze organizacje liczące od kilku do kilkudziesięciu pracowników coraz bardziej zaczęły interesować się tym, co ich własne marki oznaczają na rynku bądź mają szansę reprezentować.

 

Czym właściwie jest marka? Marka jest pewną obietnicą, jaką firma składa klientowi. Klarownie komunikuje klientowi, czego można oczekiwać od produktów i usług. Organizacje używają brandingu, aby odróżnić swoją ofertę od konkurencji. Marka określa, czym jest firma, czym chce być i czym klienci ją postrzegają.

 

Marka to nazwa, pojęcie, znak, symbol lub wzór lub ich klarowna kombinacja, mająca na celu identyfikację towarów i usług jednego sprzedawcy lub grupy sprzedawców oraz odróżnienie ich od produktów konkurencji, mowi Phillip Kotler, autor Marketing Management.

 

Na dzisiejszym rynku pełnym tysięcy produktów i usług, z których wszystkie są szybko poddawane marketingowej obróbce, marka wyróżnia się z bałaganu i przyciąga uwagę.

Nazwa marki może tworzyć lojalność, zaufanie, wiarę, premię lub popularność na rynku masowym, a także lojalność, zaufanie w zależności od tego, jak marka jest reklamowana i promowana.

Marka odróżnia produkt od podobnych innych produktów i umożliwia mu naliczanie wyższej składki, w zamian za wyraźną tożsamość i większą wiarę w jego funkcję. Marka prawdopodobnie przetrwa dłużej niż niezróżnicowany produkt.

Marka jest podobna do żywej istoty: ma tożsamość, kulturę, wizję, emocje i inteligencję. Wszystkie te dane są przyznawane przez właściciela marki i muszą być stale sprawdzane, aby marka była odpowiednia do celu, który zamierza sprzedać.

 

Marka to umiejętne przetłumaczenie wizji, misji i priorytetów jakimi kieruje się organizacja, to zbiór obietnic doświadczeń, na relacje z jakimi decyduje się konsument.; marka to również kreacja omni-obecnego image-u firmy wraz z jej wizją. Branding, aby byl efektywny musi byc skuteczny.. co to tak właściwie oznacza?

 

Większość konsumentów uważa markę za logo, a niewielu zdaje sobie sprawę, że branding to czcionka użyta w podpisie elektronicznym, odcień papieru korespondecji biznesowej czy format zaproszenia jakie rozsyłamy do klintów na targi branżowe, branding obejmuje również stronę internetową, opakowania i materiały promocyjne. Konsumenci mogą zauważyć każdy element związany z organizacją i jej produktami w mgnieniu oka … dlaczego?

Słowo klucz to: KONSYSTENCJA ponieważ skuteczny branding oznacza konsystencję strategii komunikacji wizualnej. Wszystko co wpływa na markę musi wyraźnie I konsekwentnie reprezentować najmniejszą komórkę "ciała biznesowego".

Często tożsamość marki jest wyraźnie powiązana z producentem produktu. Jest to marka producenta lub krajowa, lokalna. Zadanie marketingowego teamu leży w wyborze właściwego podejścia do strategii brandingowej.

Lokalne marki robią inwazje na wielu rynkach. Wielu konsumentów stara się kupować lokalne produkty i usługi i czerpać korzyści z unikalnych aspektów odróżniających produkty lokalne od dużych marek. Tutaj więc leży siła mniejszych firm w dotarciu do widowni, która docenia firmy, za którymi stoją prawdziwe twarze, nazwiska I ambicja do stworzenia czegoś autentycznego, unikatowego i oryginalnego.

 

Jak zatem wzmocnić branding firm nie mających ogromnego budżetu?

Nr 1 Dress code tzw kod wyglądu bądź poprostu image.

Ten dość trywialny dla niektórych sposób ma szczególnie ważne znaczenie dla sprzedawców, którzy pozostają w nieustannym kontakcie z klientem. Wygląd, sposób ubioru i zachowania pracowników odgrywają ważną rolę we firmie. Pracownicy bowiem są "twarzą" organizacji i stoją za wizją, jaką komunikuje organizacja światu. dlatego tez ważne jest, aby ich ubiór, sposób interakcji z klientami I partnerami biznesowymi odzwierciedlał i wzmacniał pozycje marki firmy.

 

Nr 2 Social czyli media społecznościowe.

Social media odgrywają coraz ważniejszą rolę w tworzeniu image biznesowego dla wszystkich rozmiarów firm. To, co konsumenci mówią o produktach firmy na blogach, vlogach i innych portalach społecznościowych, może wpłynąć na to, jak konsumenci postrzegają produkt i firmę. Ważnym jest zatem, aby firma zainwestowała czas i doświadczenie w wykreowaniu głosu, jakim chce przemawiać.

 

Nr 3 Branding personalny

Osobisty branding to koncepcja, która dotyczy wszystkich. Osobisty branding to ludzie promujący siebie i swoje kariery jako marki. Czy to robi się celowo, czy przez przypadek, wszyscy nieustannie i czasem bezwiednie kreujemy osobistą markę. Przykladem jest serwis społecznościowy LinkedIn , zaprojektowany po to, aby umożliwić osobom tworzenie i udostępnianie profesjonalnych informacji. LinkedIn ma około 500 milionów członków w 200 krajach. Umożliwia uczestnikom tworzenie profili i powiązań z innymi w sieci społecznościowej, która często prowadzi do prawdziwych relacji zawodowych.

 

Zarówno na poziomie organizacyjnym, jak i osobistym, marki są ważne i kształtują percepcję innych. Niesamowicie ważnym jest jednak fakt, aby dokładnie wiedzieć, jak chcemy aby nasza firma widziana byla przez potencjalnego konsumenta oraz zdać sobie sprawę, że pomimo ogromu dostępnych narzędzi do budowania brandingu… ważna jest jakość aniżeli rozmiar!

 

Autor: Ania Drzewiecka | doctoral researcher @ Paris University, France |  konsultant ds wizualnej komunikacji i brandingu

Kontakt: contact@dotinspiring.com

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.

Informacje z dnia: 14 lutego

Kalendarium

Patronaty medialne

Obsługa konferencji prasowych i innych wydarzeń

Agencja informacyjna Newseria realizując zleconą obsługę wydarzenia przygotowuje pełny zapis konferencji, a także realizuje wywiady z gośćmi i uczestnikami wydarzenia.

> Zobacz pełne informacje o naszej ofercie.

Partner sekcji zdrowie

Farmacja

Liczba niezaszczepionych dzieci wzrosła prawie sześciokrotnie. Resort zdrowia chce edukować Polaków i wzmacniać ich zaufanie do lekarzy

Już ponad 30 tys. rodziców odmówiło poddania dziecka szczepieniom ochronnym. Zdaniem resortu zdrowia to jedna z przyczyn wzrostu zachorowań na odrę, jaki miał miejsce w 2016 i 2018 roku. Rząd obawia się powrotu innych chorób, takich jak błonica i tężec, stąd nacisk na kampanie edukacyjne. Prowadzi je m.in. Główna Inspekcja Sanitarna, a ich celem jest przekonanie Polaków, że szczepienia nie powodują negatywnych skutków ubocznych, mogą natomiast ratować życie i zdrowie

Prawo

Od niedzieli ważna zmiana w przepisach dotyczących zadłużonych lokatorów. Może ona oznaczać problemy dla właścicieli lokali

21 kwietnia wejdzie w życie nowelizacja ustawy o ochronie praw lokatorów oraz Kodeksu postępowania cywilnego. Na zmianę art. 1046 kodeksu powinni zwrócić uwagę zwłaszcza nabywcy lokali w licytacjach komorniczych, ale również wynajmujący mieszkania osobom, które zalegają z czynszem. Zniknie bowiem zapis, że na wniosek komornika gmina powinna w ciągu 6 miesięcy znaleźć dłużnikowi lokal zastępczy. Teraz to będzie mogło trwać znacznie dłużej.

Handel

Jajka są nawet o połowę tańsze niż na Boże Narodzenie. W najbliższych latach ceny mogą jednak znacznie wzrosnąć

Znacznie niższe ceny jaj w porównaniu do końcówki 2018 roku to wynik dużej nadpodaży, bo produkcja rośnie, a konsumpcja pozostaje na stabilnym poziomie. Jeśli zostaną wprowadzone zapowiedzi o wycofywaniu jaj z chowu klatkowego, to w najbliższych latach konsumenci muszą się liczyć z dużymi podwyżkami. Ten rodzaj jaj ze względu na cenę jest dziś najchętniej wybierany. Coraz częściej też kupujemy je na bazarkach. Jeśli decydujemy się na zakup jaj w miejscach poza systemem weterynaryjnym, bierzemy na siebie ryzyko przede wszystkim różnych zakażeń bakteryjnych – podkreśla Mariusz Szymyślik, dyrektor Krajowej Izby Producentów Drobiu i Pasz.

 

Handel

Polacy bardziej niż Niemcy i Brytyjczycy są przywiązani do tradycyjnych sklepów. Mimo to już połowa robi zakupy w sieci

Handel internetowy rozwija się w Polsce bardzo szybko – w tym roku będzie wart już 50 mld zł, a zakupy online robi już 15 mln Polaków. Z drugiej strony polscy konsumenci wyróżniają się na tle innych nacji przywiązaniem do tradycyjnego kanału sprzedaży. 49 proc. chce mieć możliwość przetestowania produktów w fizycznym sklepie przed zakupem – wynika z badań SAP. Polacy oczekują spójnego podejścia marek do klientów we wszystkich kanałach sprzedaży. To dla sprzedawców wyzwanie, w którym wsparciem może być wdrożenie odpowiednich technologii.