Przegląd mediów

czerwiec 2018

Branża czystości nie dla Millenialsów?

2018-06-07  |  13:18
Przegląd mediów
Do pobrania

    docx 0.02 MB

Nie jest tajemnicą, że branża sprzątająca się starzeje, a dokładniej ludzie, którzy w niej pracują. Pracodawcy mają coraz większy problem ze znalezieniem młodych i prężnych pracowników, którzy chcieliby rozpocząć swoją karierę w firmie sprzątającej. Niestety powoli zaczyna tworzyć się spora pustka, która jak łatwo można zauważyć wypełniana jest przez przybyszów z Ukrainy.

Do 2020 roku połowa globalnej siły roboczej będzie składała się z następnej generacji. Właściciele firm sprzątających nie mają innego wyjścia jak zacząć docierać do pokolenia Millenialsów, aby wypełnić lukę, a następnie kształtować nowe kadry, które będą miały odpowiednią wiedzę i umiejętności, aby wypełnić lukę po odejściu na emeryturę „starych” pracowników.

Niestety nie jest to łatwe zadanie, da się słyszeć głosy, że nie po to idzie się na studia lub kończy szkołę, aby pracować w firmie sprzątającej. Jest to dość powszechna opinia, jednakże właśnie branża profesjonalnego utrzymania czystości w rzeczywistości oferuje wiele możliwości rozwoju, jak i samego awansu. Jednym z błędów, jaki jest popełniany to brak promocji branży wśród osób wchodzących na rynek pracy oraz brak zmian wizerunkowych tej grupy zawodowej.

Czego szukają Millenialsi?

Problemem może być to, że aż 80% Millenialsów ma aspiracje stać się liderami. Branża Utrzymania Czystości odznacza się właśnie tym, że jeżeli posiadasz predyspozycje, szybko się uczysz i jesteś pracowity drzwi do rozpoczęcia kariery. Trzeba uzbroić się w cierpliwość.

Millenialsi także chcą obcować z najnowszymi i najnowocześniejszymi technologiami. Przeświadczenie niestety jest takie, że ta branża jest zacofana i nie ma tutaj nic ciekawego, tylko mop, wiadro i jakiś środek czyszczący. Jeżeli ktoś był na targach Interclean Amsterdam 2018 to doskonale wie, że najnowsze technologie i rozwiązania techniczne nie omijają branży, wręcz ją wspierają i są bardzo ważnym elementem.

Gonienie za firmami, które praktykują odpowiedzialność za środowisko naturalne, także jest w modzie wśród Millenialsów. I tutaj także duży ukłon w stronę branży utrzymania czystości, ponieważ takie działania są już nie dobrą wolą a wymogiem stawianym przez usługodawców i obowiązujące prawo.

Główne zadanie to promocja branży

Problem z doborem nowych pracowników nie mają firmy handlowe – dystrybutorzy oraz producenci działający w branży utrzymania czystości. Jest to spowodowane tym, że praca ma całkiem inny charakter – praca w biurze, magazynie na produkcji. Jeżeli firmy sprzątające a głównie ich właściciele nie skupią się na promocji swojej działalności jako dobrego miejsca do pracy i rozwoju osobistego może się okazać, że w niedługim czasie będą narzekać na brak dobrych i wykwalifikowanych pracowników.

Bardzo niewiele w tym kierunku robią organizacje mające na celu dbać o rozwój branży. Na nich powinien spoczywać główny obowiązek promocji i zachęcania do pracy. Co więcej, w Polsce istnieje tylko jedna organizacja, która ma za zadanie wspierać rozwój branży i reprezentować jej interesy przed instytucjami. Czas pokaże jak będzie.


Serwis Informacyjny Branży Czystości w Polsce - www.branzaczystosci.pl

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.

Informacje z dnia: 7 czerwca

Więcej ważnych informacji

Kalendarium

CES 2020

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Przemysł

Mateusz Szczurek: Spowolnienie gospodarcze jest już faktem. Powtórki z wielkiego kryzysu sprzed dekady jednak nie będzie

W trzecim kwartale 2019 roku gospodarka Unii Europejskiej wzrosła o 0,3 proc. kwartał do kwartału, natomiast kraje strefy euro odnotowały wzrost o 0,2 proc. Dane Eurostatu wskazują, że kwartał wcześniej oba obszary powiększyły swój PKB również o 0,2 proc. Choć to wyraźnie mniej niż w 2016 czy 2017 roku, Europa ciągle odnotowuje wzrost. Zdaniem byłego ministra finansów Mateusza Szczurka sytuacja w niemieckim przemyśle samochodowym się ustabilizowała, a polska gospodarka ma się na tyle dobrze, że nie należy oczekiwać dramatycznych wydarzeń.

Komunikat

Ważne informacje dla dziennikarzy radiowych

Dziennikarze radiowi mają możliwość pobierania oryginalnego klipu dźwiękowego oraz  z lektorem w przypadku materiałów, w których ekspertami są obcokrajowcy.

Zapraszamy do kontaktu media|newseria.pl?subject=Kontakt%20dla%20medi%C3%B3w| style="background-color: rgb(255, 255, 255);"|media|newseria.pl 

Jak korzystać z materiałów Newserii?

Ważne informacje dla dziennikarzy i mediów

Wszystkie materiały publikowane w serwisach agencji informacyjnej Newseria przeznaczone są do bezpłatnej dystrybucji poprzez serwisy internetowe, stacje radiowe i telewizje, wydawców prasy oraz aplikacje pełniące funkcję agregatorów newsów. 

Szczegóły dotyczące warunków współpracy znajdują się tutaj.

Konsument

Polska na piątym miejscu w UE pod względem rozwoju fotowoltaiki. Ten rok może być rekordowy dla branży

Ubiegły rok przyniósł prawdziwy boom w fotowoltaice, a moc w instalacjach PV przekroczyła próg 1 GW. Pod względem przyrostu nowych mocy znajdujemy się już na piątym miejscu w Europie. Rozwój sektora mocno przyspieszył m.in. dzięki rządowym programom, takim jak Energia Plus, Czyste Powietrze czy Mój Prąd. W ramach ostatniego dofinansowano ponad 27 tys. instalacji PV. Dodatkowym bodźcem dla rynku może być obowiązująca od listopada ujednolicona stawka VAT na instalacje fotowoltaiczne montowane również w innych miejscach niż dachy budynków mieszkalnych.

Finanse

Bitcoin pnie się w górę. W tym roku inwestorów czekają duże zmiany

Wycena bitcoina oscyluje w tej chwili wokół 8,6 tys. dol., co oznacza, że „złoto internetu” zyskało na wartości przeszło 1000 dol. w ciągu niecałego miesiąca. Część analityków prognozuje, że w tym roku w wyniku planowanego na maj tzw. halvingu, czyli zmniejszenia nagrody za wykopanie pojedynczego bloku BTC, cena poszybuje do rekordowego poziomu 100 tys. dol. Ma się do tego przyczynić także ograniczona podaż i rosnąca adopcja kryptowaluty. Co istotne, mimo bardzo dużej zmienności popularność bitcoina wśród inwestorów nie słabnie.

Bankowość

Większe wsparcie finansowe dla zielonych projektów. Banki i sektor finansowy będą coraz aktywniej walczyć ze zmianami klimatu

Zmiany klimatyczne wyłoniły nową kategorię ryzyka finansowego i stanowią dziś jedno z głównych zagrożeń dla światowej gospodarki. Według szacunków IPCC do końca stulecia mogą kosztować ją nawet 69 bln dol. Aby je spowolnić i wypełnić swoje zobowiązania klimatyczne do 2030 roku, Unia Europejska musi wypełnić lukę inwestycyjną sięgającą 260 mld euro rocznie. W sfinansowaniu inwestycji zapobiegających globalnym zmianom klimatu dużą rolę ma do odegrania sektor bankowy, który już odczuwa rosnącą presję na tzw. zielone finansowanie. Odzwierciedla to m.in. gwałtownie rosnąca popularność zielonych obligacji i listów zastawnych.