Przegląd mediów

czerwiec 2018

Branża czystości nie dla Millenialsów?

2018-06-07  |  13:18
Przegląd mediów
Do pobrania

    docx 0.02 MB

Nie jest tajemnicą, że branża sprzątająca się starzeje, a dokładniej ludzie, którzy w niej pracują. Pracodawcy mają coraz większy problem ze znalezieniem młodych i prężnych pracowników, którzy chcieliby rozpocząć swoją karierę w firmie sprzątającej. Niestety powoli zaczyna tworzyć się spora pustka, która jak łatwo można zauważyć wypełniana jest przez przybyszów z Ukrainy.

Do 2020 roku połowa globalnej siły roboczej będzie składała się z następnej generacji. Właściciele firm sprzątających nie mają innego wyjścia jak zacząć docierać do pokolenia Millenialsów, aby wypełnić lukę, a następnie kształtować nowe kadry, które będą miały odpowiednią wiedzę i umiejętności, aby wypełnić lukę po odejściu na emeryturę „starych” pracowników.

Niestety nie jest to łatwe zadanie, da się słyszeć głosy, że nie po to idzie się na studia lub kończy szkołę, aby pracować w firmie sprzątającej. Jest to dość powszechna opinia, jednakże właśnie branża profesjonalnego utrzymania czystości w rzeczywistości oferuje wiele możliwości rozwoju, jak i samego awansu. Jednym z błędów, jaki jest popełniany to brak promocji branży wśród osób wchodzących na rynek pracy oraz brak zmian wizerunkowych tej grupy zawodowej.

Czego szukają Millenialsi?

Problemem może być to, że aż 80% Millenialsów ma aspiracje stać się liderami. Branża Utrzymania Czystości odznacza się właśnie tym, że jeżeli posiadasz predyspozycje, szybko się uczysz i jesteś pracowity drzwi do rozpoczęcia kariery. Trzeba uzbroić się w cierpliwość.

Millenialsi także chcą obcować z najnowszymi i najnowocześniejszymi technologiami. Przeświadczenie niestety jest takie, że ta branża jest zacofana i nie ma tutaj nic ciekawego, tylko mop, wiadro i jakiś środek czyszczący. Jeżeli ktoś był na targach Interclean Amsterdam 2018 to doskonale wie, że najnowsze technologie i rozwiązania techniczne nie omijają branży, wręcz ją wspierają i są bardzo ważnym elementem.

Gonienie za firmami, które praktykują odpowiedzialność za środowisko naturalne, także jest w modzie wśród Millenialsów. I tutaj także duży ukłon w stronę branży utrzymania czystości, ponieważ takie działania są już nie dobrą wolą a wymogiem stawianym przez usługodawców i obowiązujące prawo.

Główne zadanie to promocja branży

Problem z doborem nowych pracowników nie mają firmy handlowe – dystrybutorzy oraz producenci działający w branży utrzymania czystości. Jest to spowodowane tym, że praca ma całkiem inny charakter – praca w biurze, magazynie na produkcji. Jeżeli firmy sprzątające a głównie ich właściciele nie skupią się na promocji swojej działalności jako dobrego miejsca do pracy i rozwoju osobistego może się okazać, że w niedługim czasie będą narzekać na brak dobrych i wykwalifikowanych pracowników.

Bardzo niewiele w tym kierunku robią organizacje mające na celu dbać o rozwój branży. Na nich powinien spoczywać główny obowiązek promocji i zachęcania do pracy. Co więcej, w Polsce istnieje tylko jedna organizacja, która ma za zadanie wspierać rozwój branży i reprezentować jej interesy przed instytucjami. Czas pokaże jak będzie.


Serwis Informacyjny Branży Czystości w Polsce - www.branzaczystosci.pl

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.

Informacje z dnia: 7 czerwca

Kalendarium

Telekomunikacja

Ponad 80 proc. młodych firm jest zainteresowanych współpracą z korporacjami. To dla nich szansa na dostęp do nowych technologii i działań marketingowych

Wsparcie mentoringowe i pomoc w komercjalizacji nowych rozwiązań to główne potrzeby młodych przedsiębiorstw. Rozwój może umożliwić im współpraca z korporacjami i dużym biznesem, a – jak wynika z badań Fundacji StartUp Poland – ponad 80 proc. start-upów jest otwartych na takie rozwiązanie. Naprzeciw potrzebom w tym zakresie wychodzi zainicjowany przez UPC Polska program THINK BIG, który wspiera młode firmy rozwijające swój biznes w oparciu o nowe technologie. W tegorocznej, już szóstej edycji zostaną wyłonione najlepsze rozwiązania, które wspierają cyfrową transformację.

Ochrona środowiska

Europejska gospodarka traci na smogu setki miliardów euro rocznie. Innowacje w energetyce pomogłyby zaoszczędzić 180 mld w ciągu 7 lat

Smog – zgodnie z szacunkami Komisji Europejskiej – odpowiada za ok. 10 proc. przedwczesnych zgonów na świecie i kosztuje unijną gospodarkę nawet 475 mld euro rocznie. Wdrożenie innowacyjnych technologii w energetyce może przynieść nawet 183 mld euro oszczędności w ciągu nadchodzących 7 lat. Są wśród nich niskoemisyjne systemy grzewcze, tzw. generacja rozproszona, elektromobilność i niskoemisyjny transport czy wykorzystanie odpadów jako surowca do produkcji energii. – To na nich będzie się opierała ewolucja systemu energetycznego, która pozwoli nam zrealizować cele w obszarze jakości powietrza – podkreśla Marcin Lewenstein, dyrektor ds. innowacji w InnoEnergy.

Finanse

Polski rynek ubezpieczeń nadrabia zaległości wobec bardziej rozwiniętych krajów. Pomaga w tym proces łączenia się firm w duże grupy

Polska to rynek z dużym potencjałem, ale również z dużym niedoubezpieczeniem – ocenia Anna Włodarczyk-Moczkowska, prezes Gothaer TU S.A. Z danych Polskiej Izby Ubezpieczeń wynika, że pod względem wartości składki przypisanej brutto Polska plasuje się dopiero na 14. pozycji w Europie i wciąż ma do nadgonienia duży dystans względem Wielkiej Brytanii czy Niemiec. Rodzimy rynek ubezpieczeniowy jest też w fazie dynamicznych zmian, a wiodącymi trendami są wszechobecna cyfryzacja i konsolidacja. W trakcie tego procesu jest też TU Gothaer, które lada moment pojawi się na rynku pod nowym brandem – Wiener Towarzystwo Ubezpieczeń SA Vienna Insurance Group.

Finanse

80 proc. dużych firm angażuje się społecznie. Dla wielu staje się to ważnym elementem strategii

Duże firmy angażują się w działania społecznej odpowiedzialności biznesu. Robi to już 80 proc. z nich. CSR zwiększa zaufanie do przedsiębiorstwa – 83 proc. przedstawicieli pokolenia Y uznaje, że sukces firmy powinien wykraczać poza wyniki finansowe. Zdecydowana większość uważa, że największe firmy mają odpowiedni potencjał, by rozwiązywać problemy gospodarcze i społeczne. Przykładem takiego przedsiębiorstwa, jest Benefit Systems. Firma jako pierwsza spółka publiczna z regionu Europy Środkowo-Wschodniej otrzymała tytuł B Corporation przyznawany organizacjom, które w strategie działalności trwale wpisują zasady społecznej odpowiedzialności biznesu.