Przegląd mediów

grudzień 2013

Chcesz pracować w wojsku?

2013-12-04  |  12:26
Przegląd mediów

W tym roku z armii zawodowej odeszło 3,1 tys. żołnierzy, podczas gdy w 2011 było to aż 7,2 tys. osób. Kolejnych rezygnacji należy spodziewać się pod koniec stycznia 2014 roku. To najlepszy czas na składanie wniosków do wojskowych komend uzupełnień – informuje „Dziennik Gazeta Prawna”.
Jak czytamy w gazecie, z armii odchodzą przede wszytskim osoby, które służyły w niej 25-30 lat. A z każdym rokiem takich osób jest coraz więcej. Największa fala odejść armia ma nastąpić 31 stycznia 2014 r. Skąd ta data? To najkorzystniejszy moment pod względem emerytalnym, bowiem przyszła emerytura wojskowa automatycznie ulega powiększeniu przy okazji waloryzacji.

Osoby, które chciałyby znaleźć pracę w wojsku, powinny właśnie teraz składać stosowne wnioski do wojskowych komend uzupełnień.

- Jest wciąż dość dużo wakatów. Najwięcej dla szeregowych. W tym roku powołaliśmy ich 60, a w ubiegłym – 140. Wciąż napływają do nas oferty od dowódców więc na bieżąco trzeba przeglądać ogłoszenia zamieszczane na stronach internetowych komendy – mówi mjr Artur Łęcki, szef wydziały rekrutacji WKU w Radomiu dla „DGP”.


 
Oficer podkreśla, że armia najchętniej szuka osób na stanowiska specjalistyczne w tym związane z lotnictwem, medycyną i logistyką. Są również braki kadrowe na stanowiskach sierżantów i chorążych. Zaznacza, że wśród najbardziej pożądanych kandydatów dowódcy widzą osoby z wykształceniem technicznym.

http://europejczycy.info/28021/konflikty/chcesz-pracowac-w-wojsku-teraz-jest-najlepszy-moment/

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.

Informacje z dnia: 4 grudnia

Medium

Więcej ważnych informacji

Finanse

Andrzej Rzońca: Polsce grozi pierwsza od trzech dekad recesja. W tłustych latach rząd nie przygotował kraju na kryzys

Według marcowej projekcji inflacji NBP, opublikowanej kilka dni po wykryciu pierwszego w Polsce przypadku zachorowania na koronawirusa, polska gospodarka miałaby wzrosnąć w 2020 roku o 3,2 proc. Niecały miesiąc później prognozy te są nieaktualne. Zdaniem byłego członka RPP, dr. hab. Andrzeja Rzońcy pandemia obniży wzrost gospodarczy nawet do 3 pkt proc., co spowoduje, że możemy się otrzeć o recesję. I choć jego zdaniem proponowana tarcza antykryzysowa pomoże niewielu, to Polska jest w nie najgorszej sytuacji w porównaniu z innymi krajami.

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Komunikat

Ważne informacje dla dziennikarzy radiowych

Dziennikarze radiowi mają możliwość pobierania oryginalnego klipu dźwiękowego oraz  z lektorem w przypadku materiałów, w których ekspertami są obcokrajowcy.

Zapraszamy do kontaktu media|newseria.pl?subject=Kontakt%20dla%20medi%C3%B3w| style="background-color: rgb(255, 255, 255);"|media|newseria.pl 

Handel

Prezes UOKiK: Nieuczciwi przedsiębiorcy próbują w tym czasie drenować portfele konsumentów. Grozić im będzie kara nawet do 5 mln zł

Możliwość wprowadzenia maksymalnych cen i marż na towary i usługi, które mają istotne znaczenie dla ochrony zdrowia oraz kosztów utrzymania gospodarstw domowych, a także kary finansowe nawet do 5 mln zł dla nieuczciwych przedsiębiorców zawyżających ceny – takie zapisy wprowadza przyjęta z piątku na sobotę przez Sejm tarcza antykryzysowa. Prezes UOKiK podkreśla, że w ostatnim czasie na rynku pojawiło się wiele niedozwolonych praktyk. Zdarzają się nieuczciwe firmy, które próbują wykorzystać czas pandemii, żeby dodatkowo zarobić. Nowe przepisy mają uchronić konsumentów przed wydrenowaniem portfeli.

Jak korzystać z materiałów Newserii?

Ważne informacje dla dziennikarzy i mediów

Wszystkie materiały publikowane w serwisach agencji informacyjnej Newseria przeznaczone są do bezpłatnej dystrybucji poprzez serwisy internetowe, stacje radiowe i telewizje, wydawców prasy oraz aplikacje pełniące funkcję agregatorów newsów. 

Szczegóły dotyczące warunków współpracy znajdują się tutaj.

Konsument

W kryzysie milczenie nie jest złotem. Spójna i wiarygodna komunikacja może przesądzić o przyszłości wielu firm

Pandemia koronawirusa wpłynęła nie tylko na sytuację finansową firm, lecz także na ich komunikację. Duża część zrezygnowała z niej całkowicie, w ten sposób wysyłając w świat komunikat: nie wiadomo, co się u nas dzieje. Tymczasem właściwe zarządzanie informacją jest kluczowe właśnie teraz – może pomóc firmom w przezwyciężeniu kryzysu i opłaci się po zakończeniu pandemii, kiedy wszyscy będą chcieli wrócić do normalności. – Prędzej czy później obecny kryzys dobiegnie końca i może się okazać, że te podmioty, które potrafiły odpowiednio zarządzić nim od strony komunikacyjnej, znajdą się dwie długości przed resztą rynku – mówi prezes agencji informacyjnej Newseria, Artur Woliński.