Przegląd mediów

21
kwiecień
Najnowszy wpis

Rok RODO

kwiecień 2019

Czas na branżę utrzymania czystości – Sylwia Szamocka

2019-04-09  |  20:12
Przegląd mediów

„Czas na branżę utrzymania czystości” to cykl wywiadów z osobami związanymi ze świadczeniem usług sprzątających, dystrybutorami środków czystości i sprzętu oraz producentami działającymi zarówno na polskim jak i zagranicznym rynku. Prawdziwe historie, subiektywne opinie i uwagi będą prawdziwą skarbnicą wiedzy.

Dziś rozmawiamy z Sylwią Szamocką – Marketing Manager w firmie Ehrle Sp. z o.o.

Zapraszamy do lektury!

Sylwia Szamocka – Marketing Manager w Ehrle Polska. Absolwentka Uniwersytetu Szczecińskiego. Pasjonatka Zumby i psychologii człowieka. Miłośniczka zwierząt. Angażuje się w liczne akcje charytatywne. Szczęśliwa kobieta i mama wspaniałego syna.

 

W 1961 roku założono pierwszą fabrykę EHRLE w Niemczech. Można przyjąć, że jest to początek działalności EHRLE w Niemczech. Jak wyglądał rozwój marki EHRLE i jej początki w Polsce

Jako symboliczną datę rozpoczęcia działalności EHRLE przyjmuje się rok 1927. To moment w którym Anton Ehrle zdobył tytuł rzemieślnika i rozpoczął rodzinną tradycję związaną z przetwórstwem metalu, dając tym samym podwaliny do powstania w przyszłości firmy o skali światowej. Faktem jest, iż w 1961 roku powstała w Illertissen pierwsza fabryka – jej założycielem by Oskar Ehrle, syn Antona. Jednak już przed powstaniem fabryki swoje zalążki miały pierwsze urządzenia wysokociśnieniowe, w tym okresie jeszcze nie pod własną marką. Prawdziwy boom rozwojowy dla firmy to lata 70-te.

Do produkcji wprowadzano kolejne urządzenia wysokociśnieniowe, zimno i gorącowodne, firma otworzyła pierwsze zagraniczne przedstawicielstwo w Szwajcarii, na rynek wprowadzono pierwszą samoobsługową myjnię. W kolejnych latach firma nabrała jeszcze większego tempa. W 1984 roku do zespołu dołączył Reiner Ehrle, syn Oskara, który zarządza dziś międzynarodową grupą obecną w kilkudziesięciu krajach na całym świecie. Oddział Ehrle w Polsce powstał w roku 2004. Od początku marka wzbudziła duże zaufanie polskich inwestorów i użytkowników. Na przestrzeni 10 lat niemalże zalaliśmy rynek myjniami bezdotykowymi. W 2014 roku w Polce funkcjonowało już 1000 myjni pod szyldem Ehrle.

 

Firma nawiązała współpracę ze znaczącymi partnerami z branży paliwowej, handlowej i motoryzacyjnej. Polski oddział rozpoczął także ekspansję na rynki wschodnie, z sukcesem zdobywając kolejnych klientów. Dziś obsługujemy już nie tylko Polskę, ale także Rosję, Ukrainę, Czechy, Gruzję, Litwę, Łotwę, Estonię, Mołdawię, Białoruś, Rumunię, Kazachstan oraz Szwecję. W 2018 roku swoją działalność rozpoczął także oddział Ehrle w Indiach. Oczywiście nadal realizujemy nowe inwestycje w kraju, powoli zbliżamy się do okrągłej liczby 1500 obiektów Ehrle, które opuściły fabrykę dzięki działalności polskiego oddziału.

Jak sami wspominacie EHRLE stało się na przestrzeni lat synonimem innowacyjności i solidności. Dzięki jakim działaniom tak się stało?

Na przestrzeni lat firma EHRLE stała się jednym z wiodących dostawców myjni. Od początku istnienia EHRLE opiera działalność o innowacyjne technologie, wizjonerskie pomysły oraz doskonałą obsługę. Nasze produkty odznaczają się ponadprzeciętną jakością, przekonują nowoczesnym designem, wyjątkowo długą żywotnością, a także wydajnością ekonomiczną. Ciągłe wprowadzanie do oferty nowych urządzeń i stały rozwój istniejących maszyn to wyznaczniki bardzo wysokich standardów produkcyjnych, które warunkują światowy sukces marki EHRLE.

Filarami sukcesu produkcyjnego są niewątpliwie największa i najnowocześniejsza w Europie fabryka pracująca w bardzo wyśrubowanym reżimie technologicznym oraz bardzo precyzyjna i uważna kontrola jakościowa każdego urządzenia opuszczającego fabrykę EHRLE.

Ehrle słynie z wielu własnych innowacyjnych rozwiązań technologicznych znanych od lat jak i nowości cyklicznie prezentowanych na rynku. Poczynając od własnych profesjonalnych kotłów LCE o sprawności ok. 107% po systemy monitoringu CM1-CM3, czy aplikacje jak Car Wash Manager PRO®.

W swojej ofercie oprócz myjni bezdotykowych posiadacie myjki wysokociśnieniowe, odkurzacze czy profesjonalną chemię do czyszczenia. Traktujecie wskazane produkty jako dodatek do Waszego flagowego produktu?

Technologia mycia wysokociśnieniowego to podstawa działalności Ehrle. Faktem jest, że w Polsce marka kojarzy się głównie z myjniami bezdotykowymi, jednak dział systemów i myjek wysokociśnieniowych to bardzo ważna gałąź naszej firmy. Są to urządzenia skierowane głównie do profesjonalistów, nie mamy w swojej ofercie maszyn do użytku domowego. Nasze urządzenia można zobaczyć w miejscach wymagających indywidualnych i specjalistycznych rozwiązań do mycia, działając często w bardzo ekstremalnych warunkach. Trudno zatem szukać Ehrle w sieciowych sklepach.

Nie ma jednak wątpliwości, że w branży profesjonalnego utrzymania czystości, czy też w dużych gospodarstwach rolnych nasze myjki mają spore grono zwolenników. Asortyment w dziale urządzeń wysokociśnieniowych stale się zwiększa, aktualnie są 4 główne linie produktowe: myjki mobilne zimnowodne, myjki mobilne gorącowodne, myjki stacjonarne zimnowodne, myjki stacjonarne gorącowodne. Mamy w ofercie także profesjonalną linię urządzeń przeznaczonych do przemysłu spożywczego.

 

Dział odkurzaczy profesjonalnych to także istotna gałąź naszej sprzedaży. Oferowane maszyny znajdują zastosowanie zarówno w domu, warsztacie samochodowym, myjni, szkole, hotelu czy na budowie. Ehrle to odkurzacze trwałe i skuteczne, wśród bestsellerów możemy wymienić chociażby profesjonalny odkurzacz ekstrakcyjny EHRLE Delta 200.

Środki chemiczne to właściwie nieodłączny element naszej technologii mycia. W gamie produktów znajdują się na chwilę obecną głównie produkty wykorzystywane w myjniach Ehrle, w tym flagowa linia Mikroproszków Ehrle, których unikalna receptura jest skrzętnie skrywana i jest niedoścignionym obiektem westchnień konkurencji. Podobnie jest z naszymi woskiem i nabłyszczaczem-osuszaczem. Jesteśmy aktualnie w trakcie przygotowania profesjonalnej linii środków chemicznych z przeznaczeniem do systemów i myjek wysokociśnieniowych. Premiera zaplanowana jest jeszcze w tym roku.

Jak wygląda proces zakupu (założenia) myjni bezdotykowej? Domyślamy się, że jest to dość złożony proces…

Punktem wyjścia w inwestycji jaką jest budowa myjnie bezdotykowej jest posiadanie działki na własność lub jej dzierżawa (m.in.10 lat). Działka powinna mieć charakter usługowy lub usługowo-budowlany i być wyposażona w niezbędne media, tj. wodę, prąd, kanalizę, ewentualnie gaz jak jedna z opcji ogrzewania (inne opcje to olej, gaz propan, prąd). Powierzchnia działki pod budowę np. myjni 4-stanowiskowej powinna mieć około 800-1000 m2 (200-250 m2 na każde stanowisko mycia), aby zapewnić bezpieczeństwo i bezkolizyjne poruszanie się na terenie myjni. Oczywiście istotną kwestia jest kształt działki, linia zabudowy oraz drogi wjazdowe.

Inwestycja przebiega w dwóch etapach. Pierwszy etap to przygotowania działki pod inwestycję, czyli prace ziemne, m.in. wyrównanie i utwardzenie powierzchni, wyprowadzenie niezbędnych mediów, zamontowanie separatora, położenie rurek do ogrzewania posadzki, wylanie posadzek betonowych. Tym etapem zajmuje się Inwestor, a dokładniej firma budowlana, której zleci wykonanie tych prac.

 

Ze strony Ehrle, przyszły właściciel może liczyć na projekt architektoniczno-budowlany, który należy zaadaptować do lokalnych warunków. Drugi etap to dostawa, montaż i uruchomienie myjni bezdotykowej. Ten etap jest całkowicie po stronie Ehrle. Inwestycja od początku do końca jest objęta opieką inżynierów EHRLE, którzy monitorują postępy i udzielają ewentualnych rad.

Po stronie Inwestora leży również pozyskanie finansowania na budowę myjni. Do wyboru są 4 sposoby finansowania: środki własne, kredyt, leasing oraz środki pozyskane z Unii Europejskiej. W każdym z tych przypadków inwestor sam wybiera najlepszą dla siebie ofertę banku, lub firmy leasingowej oraz załatwia niezbędne dokumenty.

Po uruchomieniu myjnia objęta jest 24 miesięczną gwarancją, którą właściciel może przedłużyć do 5 lat. Myjnia jest wówczas pod opieką profesjonalnych serwisantów i inżynierów. Świeżo upieczony właściciel myjni może zawsze liczyć także na wsparcie marketingowe oraz oczywiście dostawy oryginalnych środków chemicznych.

Z jakiego sukcesu jesteście najbardziej dumni na przestrzeni kilku ostatnich lat?

Na przestrzeni kilku ostatnich lat wprowadziliśmy do oferty sporo nowości. Obserwujemy rynek i elastycznie odpowiadamy na jego potrzeby. Nieustannie rozwijamy nasze technologie mając na uwadze zarówno komfort i bezpieczeństwo użytkowania jak również ekologię oraz dbałość o środowisko. Nasze myjnie zużywają coraz mniej wody, a środki chemiczne spełniają wszelkie normy środowiskowe.

Cieszy nas bardzo wysoki stopień zaufania polskich klientów i mamy tu na myśli nie tylko właścicieli myjni, ale przede wszystkim ostatecznych użytkowników. Jako duży sukces uznajemy 5 krotnie przyznany Złoty Laur Konsumenta – wyróżnienie w kategorii myjni samochodowych. Bardzo nam również miło, iż jako marka wielokrotnie nagradzana uzyskaliśmy znak Lider XV-lecia.

Czy nie jest tak, że rynek jest już nasycony myjniami bezdotykowymi? Można powiedzieć, że są już na każdym kroku.

To prawda, że nasycenie rynku jest duże, jednak myjnia myjni nierówna. Jeszcze kilka lat temu klienci nie zwracali uwagi z jakiej korzystają. Dziś świadomie wybierają myjnię, na której chcą umyć auto. Nie ma zatem miejsca na rynku dla urządzeń budzących zastrzeżenia użytkowników. Dla dobrych myjni zawsze znajdzie się lokalizacja – warto jednak wybierać sprawdzonych producentów.

 

Dobra myjnia to myjnia wygodna, o znakomitym efekcie mycia, bezpieczna dla użytkownika i pojazdu, ekonomiczna i niezawodna dla inwestora, spełniająca wymogi ekologiczne, a takimi właśnie są myjnie Ehrle. Z naszej strony nie możemy narzekać na brak zamówień. Nasi klienci korzystają także z możliwości rozbudowy istniejących myjni o dodatkowe systemy, np. hit ostatnich lat – system piany aktywnej Ehrle. Nasyceniu rynku nie pomaga niespotykana trwałość naszych urządzeń, niektóre pracują już ponad 15 lat i mają się dobrze.

Podsumowując jakie macie plany na najbliższy czas?

Jako lider branży myjni bezdotykowych w Polsce nieustannie pracujemy nad rozwojem naszych urządzeń. Z pewnością zaskoczymy polski rynek innowacyjnymi rozwiązaniami. Aktualnie jesteśmy na etapie wprowadzenia wielu nowych rozwiązań i nowych myjni, w tym. myjni wielostanowiskowych na małe lokalizacje, nowoczesnych systemów płatności i udoskonalonych wersji urządzeń już znanych min. myjni 3 stanowiskowej modułowej, odkurzacza samoobsługowego.

Nasz rozwój zmierza w kierunku znacznego zmniejszenia zużycia energii, środków chemicznych, przy zachowaniu znakomitego efektu mycia. Rozwijamy systemy zdalnej kontroli i serwisu myjni. Jak już wspomniałam wcześniej planujemy również rozwój działu środków chemicznych. Urządzenia wysokociśnieniowe także wkrótce wzbogacą się o nowe modele.

Oddział w Polsce, w związku z bardzo dynamicznym rozwojem, niedawno znacząco rozbudował swoja siedzibę. Nowoczesny budynek to ponad 600 m2 biur, ponad 4500 m2 powierzchni magazynowych, pomieszczenia serwisowe, montażowe i szkoleniowe. Magazyn wyposażony został w bardzo nowoczesne automatyczne systemy składowania i zarządzania. Już wkrótce planowane jest oficjalne re-otwarcie połączone z 15 jubileuszem Ehrle w Polsce.


Więcej na www.branzaczystosci.pl - Największy Serwis Informacyjny Branży Czystości w Polsce

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.

Informacje z dnia: 9 kwietnia

Kalendarium

Patronaty medialne

Obsługa konferencji prasowych i innych wydarzeń

Agencja informacyjna Newseria realizując zleconą obsługę wydarzenia przygotowuje pełny zapis konferencji, a także realizuje wywiady z gośćmi i uczestnikami wydarzenia.

> Zobacz pełne informacje o naszej ofercie.

Partner sekcji zdrowie

Farmacja

Liczba niezaszczepionych dzieci wzrosła prawie sześciokrotnie. Resort zdrowia chce edukować Polaków i wzmacniać ich zaufanie do lekarzy

Już ponad 30 tys. rodziców odmówiło poddania dziecka szczepieniom ochronnym. Zdaniem resortu zdrowia to jedna z przyczyn wzrostu zachorowań na odrę, jaki miał miejsce w 2016 i 2018 roku. Rząd obawia się powrotu innych chorób, takich jak błonica i tężec, stąd nacisk na kampanie edukacyjne. Prowadzi je m.in. Główna Inspekcja Sanitarna, a ich celem jest przekonanie Polaków, że szczepienia nie powodują negatywnych skutków ubocznych, mogą natomiast ratować życie i zdrowie

Prawo

Od niedzieli ważna zmiana w przepisach dotyczących zadłużonych lokatorów. Może ona oznaczać problemy dla właścicieli lokali

21 kwietnia wejdzie w życie nowelizacja ustawy o ochronie praw lokatorów oraz Kodeksu postępowania cywilnego. Na zmianę art. 1046 kodeksu powinni zwrócić uwagę zwłaszcza nabywcy lokali w licytacjach komorniczych, ale również wynajmujący mieszkania osobom, które zalegają z czynszem. Zniknie bowiem zapis, że na wniosek komornika gmina powinna w ciągu 6 miesięcy znaleźć dłużnikowi lokal zastępczy. Teraz to będzie mogło trwać znacznie dłużej.

Handel

Jajka są nawet o połowę tańsze niż na Boże Narodzenie. W najbliższych latach ceny mogą jednak znacznie wzrosnąć

Znacznie niższe ceny jaj w porównaniu do końcówki 2018 roku to wynik dużej nadpodaży, bo produkcja rośnie, a konsumpcja pozostaje na stabilnym poziomie. Jeśli zostaną wprowadzone zapowiedzi o wycofywaniu jaj z chowu klatkowego, to w najbliższych latach konsumenci muszą się liczyć z dużymi podwyżkami. Ten rodzaj jaj ze względu na cenę jest dziś najchętniej wybierany. Coraz częściej też kupujemy je na bazarkach. Jeśli decydujemy się na zakup jaj w miejscach poza systemem weterynaryjnym, bierzemy na siebie ryzyko przede wszystkim różnych zakażeń bakteryjnych – podkreśla Mariusz Szymyślik, dyrektor Krajowej Izby Producentów Drobiu i Pasz.

 

Handel

Polacy bardziej niż Niemcy i Brytyjczycy są przywiązani do tradycyjnych sklepów. Mimo to już połowa robi zakupy w sieci

Handel internetowy rozwija się w Polsce bardzo szybko – w tym roku będzie wart już 50 mld zł, a zakupy online robi już 15 mln Polaków. Z drugiej strony polscy konsumenci wyróżniają się na tle innych nacji przywiązaniem do tradycyjnego kanału sprzedaży. 49 proc. chce mieć możliwość przetestowania produktów w fizycznym sklepie przed zakupem – wynika z badań SAP. Polacy oczekują spójnego podejścia marek do klientów we wszystkich kanałach sprzedaży. To dla sprzedawców wyzwanie, w którym wsparciem może być wdrożenie odpowiednich technologii.