Przegląd mediów

styczeń 2019

Czas na branżę utrzymania czystości – Małgorzata Pieczychlebek

2019-01-29  |  22:01
Przegląd mediów

 

„Czas na branżę utrzymania czystości” to cykl wywiadów z osobami związanymi ze świadczeniem usług sprzątających, dystrybutorami środków czystości i sprzętu oraz producentami działającymi zarówno na polskim jak i zagranicznym rynku. Prawdziwe historie, subiektywne opinie i uwagi będą prawdziwą skarbnicą wiedzy.

Dziś rozmawiamy z Małgorzatą Pieczychlebek – przedstawicielem firmy Origami Clean.

Zapraszamy do lektury!

 

Czym jest Origami Clean? Czy to prawda, że potraficie dostosować się 
pod każdego Klienta?

Origami Clean to Profesjonalny Serwis Utrzymania Czystości. W naszej organizacji dużą wagę przykłada się zarówno do jakości wykonywanej usługi jaki i do bieżącej komunikacji z Klientem. Dostępność i szybka reakcja na potrzeby Administratora obiektu to kluczowe czynniki w tej branży zarówno dla Klienta jak i dla firmy obsługującej osiedle.

Czy potrafimy się dostosować do każdego Klienta? Tak. Warto jednak wspomnieć, że zanim nawiążemy współpracę, wcześniej ustalamy dokładny zakres obowiązków oraz słuchamy jakie są oczekiwania Naszego Klienta. Przygotowujemy harmonogram, rekrutujemy pracowników, przydzielamy Koordynatora, który cyklicznie odwiedza osiedle i jest w stałym kontakcie z Administratorem. Z końcem 2018 roku wprowadziliśmy również narzędzie Weryfikacji Czystości na osiedlach – jest to kontrola wewnętrzna, dzięki której dokładnie wiemy co dzieje się na każdym, z obsługiwanych obiektów oraz wiemy na jakim poziomie jest realizowana usługa. Bieżąca wiedza o tym co dzieje się na osiedlu to podstawa w tej branży.

Innym ważny elementem poza komunikacją i kontrolą to planowanie – np. już teraz przygotowujemy się na przyjście wiosny – przygotowujemy zapotrzebowania na korę, nawozy, odbieramy sprzęty z przeglądów serwisowych – takie planowanie i przygotowanie sprawia, że potrafimy dostosować się do potrzeb Naszych Klientów.

Na Państwa stronie internetowej znaleźliśmy ciekawy opis „Origami Clean zawsze zaspokoją Państwa oczekiwania”. Bardzo pewne podejście.

Jesteśmy nastawieni na słuchanie i realizację potrzeb Naszych Klientów – jak wcześniej wspomniałam główny nacisk kładziemy na otwartą komunikację. Jesteśmy dostępni dla Administratorów, rozmawiamy, wspólnie szukamy rozwiązań. Na rynku jesteśmy od 7 lat, cały czas jesteśmy w fazie silnego rozwoju – w tym czasie zebraliśmy duże doświadczenie, które wykorzystujemy w codziennej pracy, pozwala to na zaspokojenie oczekiwań naszych Klientów.

 

Z jaką najtrudniejszą usługą lub zleceniem spotkaliście się w swojej karierze w branży czystości?

3 lata temu, mniej więcej w listopadzie, realizowaliśmy usługę alpinistycznego mycia i impregnacji elewacji budynku. Niezwykle ciężkie zadanie o tej porze roku, gdy warunki atmosferyczne niezbyt sprzyjają pracy na wysokościach. Zmienna pogoda – wiatr, deszcz, niska temperatura – to czynniki które miały wpływ na płynność wykonania usługi. Dzięki dobrej organizacji pracy oraz dobremu zespołowi udało się zakończyć pracę w terminie, co było naszym sukcesem.

Co jest najbardziej irytującego obecnie w branży czystości? Co można byłoby zmienić?

Niestety, najbardziej problematyczny jest czynnik ludzki. Niejednokrotnie zostaliśmy postawieni w sytuacji, gdy pracownik po prostu nie stawił się do pracy, bez żadnego uzasadnienia. A wiadomo, usługi należy wykonać i wywiązać się z zobowiązań względem Klienta. Taka sytuacja jest niezwykle stresująca.

 

Czy firma sprzątająca może przynosić dość duże dochody? Czy to jednak średni biznes do prowadzenia?

Wszystko zależy od osoby zarządzającej, od jej wizji i konsekwencji w działaniu. Jak w każdej branży i w tej spotykamy się na co dzień z różnymi problemami – jeżeli się nie poddasz i będziesz konsekwentnie dążył do realizacji założonych celów, wtedy Ci się uda.

Zaczynaliśmy od jednego osiedla. Na początku zdarzało się, że właściciele firmy sami jechali na osiedle i kosili trawę czy pielili grządki. Jednak taka sytuacja motywowała jeszcze bardziej do działania. Bieżące inwestycje w sprzęt, w ludzi, poszukiwanie Klientów i utrzymywanie pozytywnych relacji z obecnymi Klientami – to jest klucz do sukcesu.

Myślę, że najlepiej widać to po zapytaniach ofertowych – kiedyś poświęcaliśmy dużo więcej czasu na działania marketingowe i pozyskiwanie nowych Klientów, teraz nasi Klienci są głównie z polecenia i sami się do nas zgłaszają.

Sukces jest – jednak jest to wynik bieżącej, ciężkiej pracy i mobilizacji. Uważam, że dotyczy to każdej branży.

Porada dla nowicjuszy. Jak zacząć działać w tym biznesie? Czy pozyskanie Klienta jest trudne?

Najważniejsze to nie poddawać się. Jest to praca z ludźmi, która wymaga niezwykłych umiejętności interpersonalnych (działanie na dwóch pozycjach: Origami Clean-Klient oraz Origami Clean – Pracownik), zachowania zimnej krwi, logicznego myślenia, bieżącej kalkulacji oraz podejmowania decyzji.

Czy pozyskanie klienta jest trudne? Na pewno wymagające cierpliwości, jednak jak już wcześniej wspomniałam obecnie większość naszych Klientów zgłasza się do nas sama – bazując na opiniach naszej firmy.

Dziękujemy za poświęcony czas i życzymy samych sukcesów! (red)


Więcej na wwww.branzaczystosci.pl - Największy Serwis Informacyjny Branży Czystości w Polsce

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Komunikaty PR”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy (media)

Informacje z dnia: 29 stycznia

Kalendarium

CES 2019

Farmacja

Liczba aptek spadła do poziomu sprzed 4 lat. W 2019 roku z rynku może zniknąć kolejnych 600 placówek

Przez ostatnich kilkanaście lat liczba aptek nieprzerwanie rosła. Rok 2018 jednak ten trend zakończył. Liczba otwarć aptek zmniejszyła się trzykrotnie, a liczba zamknięć pozostała na tym samym poziomie. Tym samym na koniec grudnia działało w Polsce nieco ponad 14,3 tys. aptek i punktów aptecznych, czyli o ponad pół tysiąca mniej niż rok wcześniej – wynika z danych IQVIA. W tym roku z rynku może zniknąć kolejnych 500–600 placówek. Dla aptek, które pozostaną na rynku, oznacza to coraz większe obroty.

Konsument

Natrętny telemarketing na celowniku UODO. Konsumenci nieostrożnie udzielają zgody na przetwarzanie swoich danych

Niechcianych telefonów od telemarketerów można uniknąć. UODO przypomina, że należy przykładać większą wagę do tego, gdzie, komu i w jakich okolicznościach udzielamy zgody na przetwarzanie informacji o sobie. W trakcie rozmowy z telemarketerem można też zażądać usunięcia swoich danych przez firmę albo odnotowania sprzeciwu wobec przetwarzania ich w celach marketingowych. Mając informację o tym, kto jest administratorem naszych danych osobowych, można złożyć do UODO skargę na bezprawne działania. 

Prawo

Inwestycje w Polsce mogą nabrać tempa. Potrzebne stabilne prawo i polityka imigracyjna

Po załamaniu w 2016 roku i dłuższym zastoju inwestycje w ostatnich kwartałach przyspieszyły. W 2018 roku nakłady brutto na środki trwałe wzrosły o 7,3 proc. wobec 3,9 proc. rok wcześniej. To dobra wiadomość dla polskiej gospodarki, której nie da się budować tylko na konsumpcji. Wciąż jednak wielu przedsiębiorców wstrzymuje się z inwestowaniem, m.in. ze względu na niepewne otoczenie regulacyjne i niekorzystną sytuację na rynku pracy. Jak podkreśla prezes Związku Przedsiębiorców i Pracodawców, rząd musi przestać fundować przedsiębiorcom legislacyjny rollercoaster i jak najszybciej wdrożyć politykę migracyjną, która pozwoli uzupełnić luki kadrowe.