Przegląd mediów

listopad 2018

Dyrektywa EUMOS 47/2014 Nowe przepisy w zakresie mocowania ładunków w transporcie drogowym

2018-11-29  |  09:52
Przegląd mediów

PARLAMENT EUROPEJSKI I RADA UNII EUROPEJSKIEJ przygotował dyrektywę 2014/47/UE z dnia 3 kwietnia 2014 r. w sprawie drogowej kontroli technicznej dotyczącej zdatności do ruchu drogowego pojazdów użytkowych poruszających się w Unii Europejskiej.

Bezpieczne zabezpieczanie ładunku ratuje życie

Zbyt wielu ludzi traci życie lub jest rannych z powodu złego zabezpieczenia towarów do transportu samochodowego.

Statystyki na rok 2014 pokazują, że 1200 osób w Europie zginęło w wypadkach w wyniku tego problemu.

Jest to, co najmniej, przygnębiająca statystyka i uruchomiła UE w działaniu. Rezultatem jest dyrektywa Parlamentu Europejskiego i organizacji doradczej EUMOS (Europe Move It Safe).

Celem dyrektywy jest ograniczenie liczby wypadków do praktycznie zerowego poziomu do 2050 r. Osiągnięcie tego celu wymaga wsparcia całego sektora transportu, przemysłu opakowaniowego i firm handlowych.

Cały transport ma być bezpiecznym transportem, tak aby ani ludzie, ani towary nie doznawały szkód.

Trioplast jest jednym z członków EUMOS i pełni aktywną rolę doradczą inicjując inicjatywy związane z podnoszeniem bezpieczeństwa transportu towarów. 

Inicjatywy Trioplast obejmują m.in. współpracę z niemiecką policją w zakresie sprawdzania i oceny bezpieczeństwa ładunków pojazdów. Kontrole objęły pojazdy ciężarowe zatrzymane na niemieckich autostradach.

Niemcy przodują pod względem sprawdzania pojazdów i mamy nadzieję, że więcej krajów podejmie teraz wysiłki w celu zwiększenia bezpieczeństwa na drogach.

Niklas Agevall, Nordic Sales Manager w firmie Trioplast wskazuje, że EUMOS opracował metodę testowania, która umożliwia certyfikację stabilności palet.

Testowanie polega na sprawdzeniu stabilności załadowanej palety umieszczonej na platformie, a następnie poddawanej ustawionym poziomom przyspieszenia lub spowolnienia.

Następnie zabezpieczenie palety jest oceniane pod kątem zgodności z normą. Ważne jest, aby zrozumieć, że dobra stabilność palety wymaga wysokiej jakości folii stretch do zabezpieczenia palety do transportu.

"Jako posiadacz certyfikatu mogę pokazać go na drodze inspekcji kontroli technicznej, aby wykazać, że zrobiłem wszystko, co w mojej mocy, aby dostosować się do przepisów", mówi Niklas.

Obecnie istnieje tylko jeden niezależny instytut, ESTL, specjalizujący się w testach pakowania i zabezpieczania ładunków, który może oferować certyfikację w Europie Zachodniej. W Hiszpanii ITENE może również wydawać certyfikaty. Oznacza to, że wiele firm musi wysyłać ładunki w celu certyfikacji na duże odległości - coś, co Trioplast chce zmienić.

"W firmie Trioplast rozważamy możliwość utworzenia centrum certyfikacji w Smålandsstenar (południowa Szwecja). Jego geograficzna bliskość ułatwiłaby skandynawskim firmom certyfikację zabezpieczenia ładunków", podsumowuje Niklas.​

Trioplast AB

Trioplast jest szwedzką grupą przemysłową zatrudniającą ponad 1000 pracowników i osiągającą roczne obroty rzędu 4 mld SEK. Grupa Trioplast jest jednym z wiodących europejskich producentów folii polietylenowych.
Trioplast produkuje i dystrybuuje folie i materiały opakowaniowe do zastosowań w różnych gałęziach przemysłu i rolnictwa. Firma Trioplast zajmuje wiodącą pozycję w Europie w dziedzinie folii polietylenowej dla rolnictwa, przemysłu, higieny i medycyny. Firma uzyskała tak wysoką pozycję na rynku dzięki rozwijaniu i utrzymywaniu doskonałych, długoterminowych relacji i aktywnego dialogu z klientami i partnerami. Rezultatem jest szeroka oferta dla klientów, doskonała jakość produktu i wysoki poziom usług. Trioplast we współpracy z klientami wypracowuje nowe innowacyjne rozwiązania oparte na realnych potrzebach odbiorców.

DI-ZET Sp. z o.o. Sp. K.

Firma DI-ZET Sp. z o.o. Sp. K. jest od wielu lat dystrybutorem folii stretch Trioplast w Polsce. Firma obsługuje w zakresie stałych, ciągłych dostaw folii stretch wiodące zakłady produkcyjne i magazyny logistyczne na terenie całego kraju. Dystrybucja folii Trioplast odbywa się z magazynu centralnego w Warszawie.

Więcej: Trioplast.com i NowaFolia.pl 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Komunikaty PR”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy (media)

Informacje z dnia: 29 listopada

CES 2019

Infrastruktura

Budownictwu dokucza wzrost kosztów pracy i materiałów. Nie ma jednak dużego zagrożenia dla realizacji projektów infrastrukturalnych

Aspekty formalno-prawne związane z urzędniczą biurokracją i zmianami w przepisach pozostają jedną z największych bolączek przy realizacji projektów drogowych. Kolejną są problemy typowe dla tzw. górki inwestycyjnej, czyli wzrost cen materiałów i kosztów pracy. Jednak przyjęcie formuły waloryzacji przyszłych kontraktów – na co od dawna naciskała branża budowlana – pozwoli firmom ofertować i budować bez obaw o wzrost kosztów – ocenia Jarosław Wielopolski, prezes Multiconsult Polska. Budownictwo jest jedną z branż, które najdotkliwiej odczuwają brak siły roboczej – brakuje zarówno inżynierów, jak i robotników.

Przemysł

Słabnąca koniunktura w Europie odbije się w 2019 roku także na polskiej gospodarce. Na 5-proc. wzrost PKB nie ma co liczyć

Wojna handlowa między Stanami Zjednoczonymi a Chinami wywiera negatywny wpływ na globalne gospodarki. Spadają zamówienia w przemyśle, przez co pogarszają się nastroje zarówno przedsiębiorców, jak i inwestorów. Zdaniem Rafała Sadocha z DM mBanku także polska gospodarka, która zanotowała szybki rozwój w 2018 roku, odczuje skutki tego procesu. Jak duże, zależeć będzie od wyniku negocjacji między dwoma mocarstwami.

Handel

Lotniska i dworce coraz mocniej stawiają na działalność niezwiązaną z transportem. To już ponad połowa ich przychodów

Maksymalne wykorzystanie komercyjnej przestrzeni to dla portów lotniczych i dworców ważna część modelu finansowania. W przypadku lotnisk dochody z najmu powierzchni, wyniki sprzedażowe z reklam czy stref wolnocłowych odpowiadają nawet za 40–60 proc. całości przychodów. Tą drogą podążają też koleje, planując modernizację dworców. Komercjalizacja takich obiektów i odpowiednia oferta handlowo-usługowa pozwala lepiej odpowiadać na potrzeby podróżnych. Nowo budowane obiekty są też coraz częściej bezpośrednio połączone z dużymi galeriami handlowymi, stanowiąc jeden z centralnych punktów miasta. 

Transport

W branży e-commerce trwa wyścig zbrojeń. Sklepy i dostawcy inwestują na potęgę

Polska znajduje się na 13. miejscu w zestawieniu najszybciej rosnących rynków e-commerce na świecie. W tym roku wartość internetowego handlu ma sięgnąć 50 mld zł, a zakupy w internecie robi 15 mln konsumentów. Dynamiczny wzrost powoduje, że działające w tej branży podmioty muszą odpowiadać na coraz bardziej wyśrubowane wymogi klientów – inwestować w wygląd witryny, aplikacje mobilne, jakość obsługi, marketing i logistykę, która przekłada się na szybkość dostaw i końcową satysfakcję konsumentów. W branży e-commerce trwa wyścig zbrojeń, w którym najciężej jest poradzić sobie średnim podmiotom.